Diskuze k článku Black Adam: Recenze

Mne to prislo hrozny, csfd hodnocenim 1/5*. Vylozene stejnej film jako Suicide Squad 2016. Snad jen subjektivne jeste mnohem delsi, komictejsi ve vaznych scenach a s vic CGI.
847690
3 0

6/10

Collet-Serra si podle všeho na place loňského Jungle Cruise padl s Johnsonem hodně do oka a tak nyní dostal šanci, aby si Johnson mohl splnit svůj sen, ztvárnit na plátně titulního antihrdinu ze superhrdinského DC písečku, právě v jeho režijním doprovodu. A dopadlo to nakonec možná o malinko lépe, než naznačoval ultra generický trailer o dalším pláštěnkovém originu v řadě (který tady byl už snad stokrát), s Johnsonem, který bude hrát zase jen Johnsona, "temnou" atmosférou a "drsnou" akcí, pochopitelně ovšem v mezích zákona ratingu pg-13 a s (nejen) finále utopeným v digibordelu. Překvapení se samozřejmě nekoná a vše zmíněné je v podstatě pravda, ale jsou zde i nějaké drobné polehčující okolnosti, díky kterým je film ve výsledku neškodná spotřební jednohubka na jedno zhlédnutí. Což je asi maximum toho, co by se od podobného typu filmu dalo předem očekávat.

Johnsonovi role docela sedí, protože není (zcela jistě marně:D) tlačen do jakýchkoliv, herecky trochu náročnějších, poloh a jako obvykle v jeho případě mu bohatě stačí v každé scéně jen "existovat" a při tom se tvářit zasmušile nebo drsně, sem tam pronést vtipnou hlášku a významně nadzvednout obočí. Humor je pochopitelně přítomen, ale svou mírou infantilnosti a celkovým zastoupením v ději naštěstí dosahuje, ve srovnání s nedávnou konkurencí, relativně rozumných hodnot. Film úplně rezignuje (aby ne, když hlavní roli tady hraje Johnson:D) na jakoukoliv ambici stran propracovanosti postav, komplikovanosti děje, vysvětlování minulosti postav a jejich vzájemných vztahů, nebo náročnosti v příběhu diskutovaných témat a to vše na úkor akce. Ta je sice po řemeslné stránce obyčejný průměr, ale je vskutku všudypřítomná, dosahuje obstojného měřítka a kvituji s povděkem, že se v drtivé většině času odehrává za denního světla (a tvůrci se zbaběle neuchylují k provařené blockbusterové berličce "triky utopíme v milosrdné tmě, tudíž jich bude moci být ve scéně méně, tudíž budou levnější"). I díky tomu si film po většinu stopáže (která přesahuje dvě hodiny) drží slušné tempo, protože se stále něco děje a nudným konverzačním scénám, vyplňujícím jen čas mezi jednotlivými akčními momenty, se věnuje minimum prostoru. Pochvalu zaslouží rovněž docela povedený OST od Balfeho.

Podobný "uspěchaný" přístup má ale samozřejmě i nějaké ty nedostatky. Předně v podobě Justice Society přichází na scénu nová týmovka, přičemž se tvůrci neobtěžují jakýmkoliv způsobem příslušné postavy představit divákovi nad rámec velice stručných oznámení, jakou superschopností ta která postava disponuje, takže jejich následný osud je divákovi naprosto ukradený (což je třeba u Brosnana škoda). Na otázku proč je ke zpacifikování Johnsona, považovaného za hrozbu pro celý svět a který se svými schopnostmi bez potíží vyrovná top tier pláštěnce Supermanovi, vypravena skupinka low-level superhrdinských nýmandů, namísto toho, aby se angažoval kdokoliv z týmu Justice League (v ideálním případě vcelku logicky samotný Superman, nebo alespoň ten Shazam), se bohužel člověk odpovědi nedočká (o to vtipněji pak vyznívá potitulkovka, ve které se divokou kartou, ztělesněnou nejslavnějším kryptonit-fobikem na světě, zahraje a to přitom v době, kdy je už titulní antihrdina takříkajíc "v klidu") a přitom by stačilo celou záležitost vyřídit jedním dialogem ("teď mají na práci něco jiného, ale stejně závažného, někde jinde"), nebo ji, jako pomrknutí na diváky, zahrát do autu vtipnou hláškou (viz konec seriálového Peacemakera). A jelikož zmíněná partička "kdo byl zrovna po ruce" ve filmu hraje s Johnsonem i se záporákem v rámci soubojů v podstatě vyrovnanou partii, opět (v superhrdinských filmech už tradičně) tady dochází k syndromu "nekonzistentní power scale postav". Na konto zmíněného záporáka je pak potřeba poznamenat, že je značně nevýrazný, na plátně stráví proklatě málo času, k Johnsonovi nemá prakticky žádnou vazbu, natož dokonce nějaký vztah a celkově je zde jen do počtu (jaké to ale překvapení:D).

V souhrnu se tak jedná víceméně o to samé, co před pár lety předvedl příbuzný Shazam, jen s násobně větší hvězdou v hlavní roli, bez faktoru "plno vedlejších postav hraje plno otravných dětí", za to s množstvím slow-mo záběrů, které svou samoúčelností pomalu dosahují Snyderovského levelu nesnesitelnosti (a bez kterých by měl film možná až o desítky minut méně) a Cavillovou cameo potitulkovkou, která je asi to úplně nejlepší, co se v celém filmu objevilo a dost možná také jediný důvod, proč si na film v budoucnu vůbec někdo vzpomene (což je jak pro WB, tak pro film jako takový poněkud tristní bilance).
847682
Collet-Serra si podle všeho na place loňského Jungle Cruise padl s Johnsonem hodně do oka a tak nyní dostal šanci, aby si Johnson mohl splnit svůj sen, ztvárnit na plátně titulního antihrdinu ze superhrdinského DC písečku, právě v jeho režijním doprovodu. A dopadlo to nakonec možná o malinko lépe, než naznačoval ultra generický trailer o dalším pláštěnkovém originu v řadě (který tady byl už snad stokrát), s Johnsonem, který bude hrát zase jen Johnsona, "temnou" atmosférou a "drsnou" akcí, pochopitelně ovšem v mezích [s]zákona[/s] ratingu pg-13 a s (nejen) finále utopeným v digibordelu. Překvapení se samozřejmě nekoná a vše zmíněné je v podstatě pravda, ale jsou zde i nějaké drobné polehčující okolnosti, díky kterým je film ve výsledku neškodná spotřební jednohubka na jedno zhlédnutí. Což je asi maximum toho, co by se od podobného typu filmu dalo předem očekávat. Johnsonovi role docela sedí, protože není (zcela jistě marně*:D*) tlačen do jakýchkoliv, herecky trochu náročnějších, poloh a jako obvykle v jeho případě mu bohatě stačí v každé scéně jen "existovat" a při tom se tvářit zasmušile nebo drsně, sem tam pronést vtipnou hlášku a významně nadzvednout obočí. Humor je pochopitelně přítomen, ale svou mírou infantilnosti a celkovým zastoupením v ději naštěstí dosahuje, ve srovnání s nedávnou konkurencí, relativně rozumných hodnot. Film úplně rezignuje (aby ne, když hlavní roli tady hraje Johnson*:D*) na jakoukoliv ambici stran propracovanosti postav, komplikovanosti děje, vysvětlování minulosti postav a jejich vzájemných vztahů, nebo náročnosti v příběhu diskutovaných témat a to vše na úkor akce. Ta je sice po řemeslné stránce obyčejný průměr, ale je vskutku všudypřítomná, dosahuje obstojného měřítka a kvituji s povděkem, že se v drtivé většině času odehrává za denního světla (a tvůrci se zbaběle neuchylují k provařené blockbusterové berličce "triky utopíme v milosrdné tmě, tudíž jich bude moci být ve scéně méně, tudíž budou levnější"). I díky tomu si film po většinu stopáže (která přesahuje dvě hodiny) drží slušné tempo, protože se stále něco děje a nudným konverzačním scénám, vyplňujícím jen čas mezi jednotlivými akčními momenty, se věnuje minimum prostoru. Pochvalu zaslouží rovněž docela povedený OST od Balfeho. Podobný "uspěchaný" přístup má ale samozřejmě i nějaké ty nedostatky. Předně v podobě Justice Society přichází na scénu nová týmovka, přičemž se tvůrci neobtěžují jakýmkoliv způsobem příslušné postavy představit divákovi nad rámec velice stručných oznámení, jakou superschopností ta která postava disponuje, takže jejich následný osud je divákovi naprosto ukradený (což je třeba u Brosnana škoda). Na otázku proč je ke zpacifikování Johnsona, považovaného za hrozbu pro celý svět a který se svými schopnostmi bez potíží vyrovná top tier pláštěnce Supermanovi, vypravena skupinka low-level superhrdinských nýmandů, namísto toho, aby se angažoval kdokoliv z týmu Justice League (v ideálním případě vcelku logicky samotný Superman, nebo alespoň ten Shazam), se bohužel člověk odpovědi nedočká (o to vtipněji pak vyznívá potitulkovka, ve které se [spoiler]divokou kartou, ztělesněnou nejslavnějším kryptonit-fobikem na světě, zahraje a to přitom v době, kdy je už titulní antihrdina takříkajíc "v klidu"[/spoiler]) a přitom by stačilo celou záležitost vyřídit jedním dialogem ("teď mají na práci něco jiného, ale stejně závažného, někde jinde"), nebo ji, jako pomrknutí na diváky, zahrát do autu vtipnou hláškou (viz konec seriálového Peacemakera). A jelikož zmíněná partička "kdo byl zrovna po ruce" ve filmu hraje s Johnsonem i se záporákem v rámci soubojů v podstatě vyrovnanou partii, opět (v superhrdinských filmech už tradičně) tady dochází k syndromu "nekonzistentní power scale postav". Na konto zmíněného záporáka je pak potřeba poznamenat, že je značně nevýrazný, na plátně stráví proklatě málo času, k Johnsonovi nemá prakticky žádnou vazbu, natož dokonce nějaký vztah a celkově je zde jen do počtu (jaké to ale překvapení*:D*). V souhrnu se tak jedná víceméně o to samé, co před pár lety předvedl příbuzný Shazam, jen s násobně větší hvězdou v hlavní roli, bez faktoru "plno vedlejších postav hraje plno otravných dětí", za to s množstvím slow-mo záběrů, které svou samoúčelností pomalu dosahují Snyderovského levelu nesnesitelnosti (a bez kterých by měl film možná až o desítky minut méně) a [spoiler]Cavillovou cameo[/spoiler] potitulkovkou, která je asi to úplně nejlepší, co se v celém filmu objevilo a dost možná také jediný důvod, proč si na film v budoucnu vůbec někdo vzpomene (což je jak pro WB, tak pro film jako takový poněkud tristní bilance).
6/10
2 -3
Čekal jsem to o moc horší. A docela paradoxně je největší slabinou filmu Rock. V kostýmu vypadá jak pár ponožek srolovanych v kondomu. Nejde mi humor ani drama a akce je za něj digitální. Je mi jedno jak si to vydupal, tohle prostě nefunguje. Taky je divná ignorace Shazama... Celkově je to duši prostě tak 15, 20 let starý film, co už teď nestačí. Ale kolem a kolem lepší než poslední Marvelovky resp mne to méně sralo i pro docela fajn sidekicky.  Rock povyroste víc jak Atom Smasher, až bude vyprávět, že ostatním digitálně svaly zvětšují a jemu zmenšují... Sám se tomu divím, ale 6/10
847422
3 0

7/10

Viděno dneska v Praze Cinema City na Chodově. Sál z půlky plný. Film utekl docela rychle. Akce za me super. Hawkman a Dr.Fate vyborný . Black Adam jako postava mě bavil. Záporák slabý. Nesympatický postavy jsou za mě nejvic ten kluk a tlusťoch. Většinu humoru bych vystřihnul. Hodně slušný soundtrack,ten hlavní motiv se povedl :+
Ta potitulkovka byla hodně dobrá. 8) Jo a tleskalo se po ní :D
845160
Viděno dneska v Praze Cinema City na Chodově. Sál z půlky plný. Film utekl docela rychle. Akce za me super. Hawkman a Dr.Fate vyborný . Black Adam jako postava mě bavil. Záporák slabý. Nesympatický postavy jsou za mě nejvic ten kluk a tlusťoch. Většinu humoru bych vystřihnul. Hodně slušný soundtrack,ten hlavní motiv se povedl *:+*  Ta potitulkovka byla hodně dobrá. *8)* Jo a tleskalo se po ní *:D*
7/10
5 -1
Tak Shang chi a Eternals byly fantasmaforicke hovadiny a proto těžce neuspěly a o pokračování je proto tak ticho že ani nebudou! U DC se jede zoufalost, ale i tak myslím že Zaslav pokračování Rockovi zařízne kvůli nízkým tržbam, max se někde objeví ve vedlejší roli!
844841
4 -5
reaguje na: Toren
V cajku by to bolo ak by to nedostalo pokračovanie ;)
844838
V cajku by to bolo ak by to nedostalo pokračovanie *;)*
844836
3 0
reaguje na: do_Od
Však Adam vydělá cca o 350 mega méně, jak peckovní Batman... takže vše v cajku, ne? :D
844836
Však Adam vydělá cca o 350 mega méně, jak peckovní Batman... takže vše v cajku, ne? *:D*
844832
3 0
reagují: Mr.Nobody
reaguje na: do_Od
Eternals :D:D:D:- To byla čistá negramotnost a výsměch...
844834
Eternals *:D**:D**:D**:-* To byla čistá negramotnost a výsměch...
844832
7 -5
reaguje na: Cival
jj
844833
jj
844831
1 0
reaguje na: TedGeorge
Však to měl Venom taky. Jenom tady je bohužel víc očividný, proč tomu tak je.

Spát budu v pohodě, dokud se Rock nebude míchat Reevesovi do práce na Batmanovi, ať si dělá co chce. Jenom je smutný sledovat, jak filmaři typu Reeves nebo Zhao potí na place krev a vydávají ze sebe všechno aby jejich filmy stály bokem toho komiksovýho mainstreamu, a pak přijde film s pologramotným scénářem a naprosto fádní akcí a lidi se z něj můžou podělat jenom proto, že tam hraje Rock...
844832
Však to měl Venom taky. Jenom tady je bohužel víc očividný, proč tomu tak je.  Spát budu v pohodě, dokud se Rock nebude míchat Reevesovi do práce na Batmanovi, ať si dělá co chce. Jenom je smutný sledovat, jak filmaři typu Reeves nebo Zhao potí na place krev a vydávají ze sebe všechno aby jejich filmy stály bokem toho komiksovýho mainstreamu, a pak přijde film s pologramotným scénářem a naprosto fádní akcí a lidi se z něj můžou podělat jenom proto, že tam hraje Rock...
844827
5 -2
reagují: Toren, Cival
Tak uz podle vyvoje trzeb to vypada ze lidova cilovka je spoko...
844831
3 -1
reagují: TedGeorge
reaguje na: do_Od
Povíme si za tri tejdny, v zámoří to má nejenom na těch rottenech prostě spokojený divácký reakce a nic s tím nenaděláš :)
844827
844825
2 0
reagují: do_Od
reaguje na: TedGeorge
Ti "diváci" na Rottenech jsou fakt vtipálci. Black Adam má momentálně největší audience rating ze všech DC filmů ever - včetně Nolanovy trilogie. Ne, to není tím, že si "diváci" užili Black Adama nejvíc, to je tím, že mu tam hází nejpozitivnější skóre, aby vyvážili tu oprávněnou kritiku.

Rozmohl se nám tady takový nešvar...
844825
Ti "diváci" na Rottenech jsou fakt vtipálci. Black Adam má momentálně největší audience rating ze všech DC filmů ever - včetně Nolanovy trilogie. Ne, to není tím, že si "diváci" užili Black Adama nejvíc, to je tím, že mu tam hází nejpozitivnější skóre, aby vyvážili tu oprávněnou kritiku.  Rozmohl se nám tady takový nešvar...
844801
7 -1
reagují: TedGeorge
Dal tolik, kolik jsem rikal, a taky dostane crossoverovou dvojku, jak jsem rikal :D

U DC je latka nastavena nizko - a btw zrovna sequel Shang Chi by se uzivil uplne easy, jeho trzby by sly nahoru. Ale Marvel zjevne hypene nejdriv fame tehle sorty hrdinu nejdriv skrz tymovky...
844822
Dal tolik, kolik jsem rikal, a taky dostane crossoverovou dvojku, jak jsem rikal *:D* U DC je latka nastavena nizko - a btw zrovna sequel Shang Chi by se uzivil uplne easy, jeho trzby by sly nahoru. Ale Marvel zjevne hypene nejdriv fame tehle sorty hrdinu nejdriv skrz tymovky...
3 -1
reaguje na: TedGeorge
Vybirat sice muze, ale nikdo nebude vybirat sequel ke ztratovymu filmu. Adam mel byt imo jasne koncept ala Venom - popularni herec dela 90 minut skopiciny, rozpocet do 120M a nazdar, ale Johnson zas musel bejt proste velkej, vetsi, nejvetsi. Tipuju, ze tady max nastane scenar jak se Supermanem, kdy mu do dvojky dali Batmana. Mozna Wonder Woman, kdyz s Gadot uz tocil? Nebo Aquaman, kdyz mel Momoa hrat v H&S? Asi neco takovyho.
844819
844818
1 0
reaguje na: The Joker
Ale Marvel si narozdil od DC prece jenom jeste porad muze trochu vybirat. Black Adam pokracovani imho bude. A Shang Chi se casem sequelu taky imho docka, vsechny hlavni "hvezdy" jsou jeste mlady :)
844818
844817
1 0
reagují: The Joker
reaguje na: TedGeorge
Shang Chi mel 3-denni vikend 71, 128 WW, jako jedinej spokojenost u kritiku i divaku, nulovou konkurenci 3 vikendy, k otviraku svatek a skoncil na 432 WW. Tez pri 200 mega rozpoctu. A dvojka, tusim, datum stale nema. Eternals to same. Adam bude zjevne podobnej "uspech". :)
844817
844816
1 0