Diskuze k článku Bullet Train: Recenze

Já se bavil královsky.*:D* 10/10
1 -1
Mne to zklamalo trochu. Leitch neni moje krevni skupina. 6/10
865018
1 0
70% - videno po druhe

Je to dobrý, pro me ne ani tak vtipny, ze bych se za bricho popadal a akce v poho, ale nic zapamatovatelnyho. Ale nejvic me zaujalo, jak je to hrave napsany a jak to pracuje s prvky v deji, kterych to nasledne hezky vyuziva. Docela by me po tomhle lakala od Leitche detektivka.
865017
70% - videno po druhe Je to dobrý, pro me ne ani tak vtipny, ze bych se za bricho popadal a akce v poho, ale nic zapamatovatelnyho. Ale nejvic me zaujalo, jak je to hrave napsany a jak to pracuje s prvky v deji, kterych to nasledne hezky vyuziva. Docela by me po tomhle lakala od Leitche detektivka.
0 -1

7/10

Pittovo saskovani bylo chvilema na hrane trapnosti, cgi chvilema hnus, ale scenar solidni, postavy dobry.
Skoda, ze to netocil Tarantino, kdyby to vypadalo jako Kill Bill a scenar melo vysperkovany jako Pulp Fiction, byla by to hrozna pecka. Takhle "jen" solidni skorotarantinovka.

Citron s Mandarinkou tomu vladli :)
842883
Pittovo saskovani bylo chvilema na hrane trapnosti, cgi chvilema hnus, ale scenar solidni, postavy dobry. Skoda, ze to netocil Tarantino, kdyby to vypadalo jako Kill Bill a scenar melo vysperkovany jako Pulp Fiction, byla by to hrozna pecka. Takhle "jen" solidni skorotarantinovka. Citron s Mandarinkou tomu vladli :)
7/10
1 -2

9/10

8)Zase po delší době pořádný film, který mě bavil od začátku do konce, že jsem neměl čas se ani napít během celého filmu
842736
*8)*Zase po delší době pořádný film, který mě bavil od začátku do konce, že jsem neměl čas se ani napít během celého filmu
9/10
5 -1

9/10

Sedlo mi to, hodně moc, možná i proto, že to zpomalení na závěr mi nevadilo a také díky tomu stoprocentnímu castingu - v tom filmu nešlápli s obsazením ani u jedné postavy vedle, ani trochu, ani o procento. Pitt vládne (ale všichni, doslova všichni nezaostávají) a moc by mě mrzelo, kdyby s filmy skončil. Ten chlapík na to fakt má, což víme všichni, ale doprdele, po těch trailerech jsem si říkal, že mu zběsilá akce v kombinaci s humorem moc nesedí, ale opak je pravdou. Chci Berušku 2!
837456
9/10
3 -1
reaguje na: fabec
IMHO to byla retuš už z maskérny. Takhle holt teď vypadá.

Za mě taky spokojenost (75 %). Jistě, šla by tomu vytknout spousta věcí, občas drhne tempo nebo logika, ale stejně jsem se celý film výborně bavil. A jak jsem pozoroval, tak i celé kino. Takže s klidným srdcem doporučím všem, kdo mají rádi akci, humor a Brada.
837051
IMHO to byla retuš už z maskérny. Takhle holt teď vypadá. Za mě taky spokojenost (75 %). Jistě, šla by tomu vytknout spousta věcí, občas drhne tempo nebo logika, ale stejně jsem se celý film výborně bavil. A jak jsem pozoroval, tak i celé kino. Takže s klidným srdcem doporučím všem, kdo mají rádi akci, humor a Brada.
836910
3 0
Zrovna jsem vylezl z kina, jsem nadšený a někde mezi 8-9/10. Jakoby Ritchie a Tarantino měli dítě :+:D
837050
Zrovna jsem vylezl z kina, jsem nadšený a někde mezi 8-9/10. Jakoby Ritchie a Tarantino měli dítě *:+**:D*
4 0
Příjemně mě překvapilo (a vlastně i udivilo) že film s tak příšerným trailerem je ve výsledku až tak dobrý :)
P.S.: Nějaký opodstatněný důvod pro to, aby byla Sandra ve své scéně komplet vyretušovaná?
836910
Příjemně mě překvapilo (a vlastně i udivilo) že film s tak příšerným trailerem je ve výsledku až tak dobrý :) P.S.: Nějaký opodstatněný důvod pro to, aby byla Sandra ve své scéně komplet vyretušovaná?
3 0
reagují: Memphis

7/10

Jako fanoušek vlaků a čehokoliv s nimi spojeného jsem byl na první Pittův film po tříleté herecké pauze značně natěšen (protože podobných "vlakových" filmů není úplně přehršel) a zároveň jsem doufal, že se zde povede stejný zázrak, kdy západní adaptace východní látky nedělá své předloze ostudu, jako v případě Edge Of Tomorrow, který sice překopal předlohu relativně mohutně, ale přesto (nebo možná právě proto:)?) se jeho tvůrcům podařilo natočit naprosto parádní pecku. Navíc u toho stál za kamerou osvědčený Leitch, který má akci v malíku, takže vyhlídky byly nadějné. A sice musím konstatovat, že podobných kvalitativních výšin se zde nakonec nedosáhlo, ale výsledkem je příjemná a navrch zábavná žánrovka, takže konec dobrý, všechno dobré.

Kdo předem očekává akční jízdu od začátku do konce, jak by napovídalo renomé režiséra a dějiště snímku, bude nevyhnutelně zklamán, protože film je ve skutečnosti spíše krimi komedie (v některých momentech až s příměsí parodie) z ranku gangsterek od Ritchieho, případně Tarantina, s několika akčními vsuvkami, které zde zastávají roli koření nebo bonusu navíc.

Tady jsem hlavně o styl, podpořený vizuálními uvozujícími titulky a efektním střihem, vtip, příběh, plný zábavných krátkých dějových odboček, týkajících se konkrétních pasažérů a v neposlední řadě samotné postavy, z nichž některé jsou pojaty až na hraně karikatury (vtipné přezdívky jsou jen začátek) a některé naopak přísně seriózně a téměř až realisticky, přičemž v podstatě každá z nich je něčím zajímavá, případně výstřední, ať už je ve filmu od začátku do (skoro) konce, nebo na plátně stráví jen pár (desítek) minut.

Hlavní devízou filmu je především zmíněný příběh s nepostradatelným "kufříkovým" MacGuffinem (na rozdíl od Pulp Fiction nebo Ronina ovšem jeho obsah divák kupodivu zná), který je správně propletený a současně s ním i jednotlivé postavy, u kterých divák sleduje kdo je právě teď proti komu a s kým, což se v průběhu filmu samozřejmě několikrát změní (aneb tolik typická proprieta Tarantina i Ritchieho). Pozitivum je, že se postupem času ukáže, že kufřík pro všechny zúčastněné postavy nepředstavuje jediný "objekt zájmu" a tudíž může být divák opakovaně překvapován, jakou ta která, stávající nebo nově příchozí, postava má vlastně motivaci a co je jejím cílem. V průběhu celého filmu jsem tak byl zvědavý, jaká další stylová/bizarní/šílená postava se ještě ve vlaku objeví, jaké překážky tvůrci postaví postavám, které už na palubě vlaku jsou, do cesty (aby jej nemohly opustit, pokud to někdo z nich náhodou chce udělat) a kdo z nich se nakonec ne/dožije závěrečných titulků. A to vše zabalené v nadhledu a nadsázce, aneb tvůrci pochopili, že podobnou historku nelze brát vůbec vážně. Některé vtipné etudy jsou navíc fakt parádní (ach ty zrádné číselné kombinace na kufřících:D).

S barvitými postavami samozřejmě souvisejí jejich herci. Pittova role je možná překvapivě trochu upozaděna, respektive ostatní účastníci zájezdu nemají o tolik méně prostoru, jak by divák od filmu s Pittem v hlavni roli asi čekal, což je dobrá zpráva pokud někdo oceňuje, že zbytek castingu tady není jen do počtu, případně špatná zpráva, pokud se někdo o film zajímá zejména kvůli Pittovi a ničemu jinému. Taylor-Johnson s akurátním přízvukem představuje Pittova důstojného hereckého spolu/protihráče. King tady dává vzpomenout na svou nedávnou neohroženou princeznu v The Princess a i tady je vidět, že si svou zlobivou holčičku pořádně užívá. Beetz se moc dlouho na palubě neohřeje, což je trochu škoda. Sanada jako tradiční ingredience jakéhokoliv filmu, který má cokoliv společného s Japonskem, funguje téměř za každých okolností a nejinak je tomu i zde. Shannon, v tomto případě s fancy parukou, vystřihl dalšího z řady svých výživných záporáků. Plus potěší pár vtipných cameo vystoupení (Tatum tyhle drobné etudy fakt umí a Reynolds by měl hrát už jen podobné štěky, protože takto funguje nejlépe).

Drobné výtky se týkají, bohužel, akčních scén. Ty nejsou až tak vychytané jak jsem doufal a jak by možná naznačovala reputace Leitche a borců z 87Eleven. Akce a její choreografie je pouze hodně slušná, s absolutní špičkou (všichni Wickové a vy-víte-které scény v Atomic Blond a Extraction) se naneštěstí nemohou rovnat a při tom potenciál tady rozhodne byl velký (jak stran premisy filmu, tak faktu, že jde prozatím o nejdražší produkci 87Eleven). K tomu uprostřed filmu dost zvolní tempo a opět nabere rychlost až v samotném finále a nějaké ty mezery v ději se zde také najdou (jedna věc je, proč ve vlaku nejsou žádní pasažéři, nad rámec toho, jak se tvůrci snaží jejich počet postupně redukovat v souladu s tím, jak se vlak blíží ke konečné, ale druhá věc je, proč přítomní cestující a personál ignorují vše, co se ve vlaku stane (zjevná devastace interiéru, mrtvoly, atd.) a proč se postupem času ze scény všechen personál úplně vytratí, aneb kam, sakra, zmizel přísný průvodčí:D?).

Celkově ovšem převládá spokojenost a jen doufám, že film v pokladnách úplně nevyhoří, protože studio tomu mizerným  marketingem jde nepochopitelně hodně naproti.
836733
Jako fanoušek vlaků a čehokoliv s nimi spojeného jsem byl na první Pittův film po tříleté herecké pauze značně natěšen (protože podobných "vlakových" filmů není úplně přehršel) a zároveň jsem doufal, že se zde povede stejný zázrak, kdy západní adaptace východní látky nedělá své předloze ostudu, jako v případě Edge Of Tomorrow, který sice překopal předlohu relativně mohutně, ale přesto (nebo možná právě proto*:)*?) se jeho tvůrcům podařilo natočit naprosto parádní pecku. Navíc u toho stál za kamerou osvědčený Leitch, který má akci v malíku, takže vyhlídky byly nadějné. A sice musím konstatovat, že podobných kvalitativních výšin se zde nakonec nedosáhlo, ale výsledkem je příjemná a navrch zábavná žánrovka, takže konec dobrý, všechno dobré. Kdo předem očekává akční jízdu od začátku do konce, jak by napovídalo renomé režiséra a dějiště snímku, bude nevyhnutelně zklamán, protože film je ve skutečnosti spíše krimi komedie (v některých momentech až s příměsí parodie) z ranku gangsterek od Ritchieho, případně Tarantina, s několika akčními vsuvkami, které zde zastávají roli koření nebo bonusu navíc. Tady jsem hlavně o styl, podpořený vizuálními uvozujícími titulky a efektním střihem, vtip, příběh, plný zábavných krátkých dějových odboček, týkajících se konkrétních pasažérů a v neposlední řadě samotné postavy, z nichž některé jsou pojaty až na hraně karikatury (vtipné přezdívky jsou jen začátek) a některé naopak přísně seriózně a téměř až realisticky, přičemž v podstatě každá z nich je něčím zajímavá, případně výstřední, ať už je ve filmu od začátku do (skoro) konce, nebo na plátně stráví jen pár (desítek) minut. Hlavní devízou filmu je především zmíněný příběh s nepostradatelným "kufříkovým" MacGuffinem (na rozdíl od Pulp Fiction nebo Ronina ovšem jeho obsah divák kupodivu zná), který je správně propletený a současně s ním i jednotlivé postavy, u kterých divák sleduje kdo je právě teď proti komu a s kým, což se v průběhu filmu samozřejmě několikrát změní (aneb tolik typická proprieta Tarantina i Ritchieho). Pozitivum je, že se postupem času ukáže, že kufřík pro všechny zúčastněné postavy nepředstavuje jediný "objekt zájmu" a tudíž může být divák opakovaně překvapován, jakou ta která, stávající nebo nově příchozí, postava má vlastně motivaci a co je jejím cílem. V průběhu celého filmu jsem tak byl zvědavý, jaká další stylová/bizarní/šílená postava se ještě ve vlaku objeví, jaké překážky tvůrci postaví postavám, které už na palubě vlaku jsou, do cesty (aby jej nemohly opustit, pokud to někdo z nich náhodou chce udělat) a kdo z nich se nakonec ne/dožije závěrečných titulků. A to vše zabalené v nadhledu a nadsázce, aneb tvůrci pochopili, že podobnou historku nelze brát vůbec vážně. Některé vtipné etudy jsou navíc fakt parádní [spoiler](ach ty zrádné číselné kombinace na kufřících*:D*)[/spoiler]. S barvitými postavami samozřejmě souvisejí jejich herci. Pittova role je možná překvapivě trochu upozaděna, respektive ostatní účastníci zájezdu nemají o tolik méně prostoru, jak by divák od filmu s Pittem v hlavni roli asi čekal, což je dobrá zpráva pokud někdo oceňuje, že zbytek castingu tady není jen do počtu, případně špatná zpráva, pokud se někdo o film zajímá zejména kvůli Pittovi a ničemu jinému. Taylor-Johnson s akurátním přízvukem představuje Pittova důstojného hereckého spolu/protihráče. King tady dává vzpomenout na svou nedávnou neohroženou princeznu v The Princess a i tady je vidět, že si svou zlobivou holčičku pořádně užívá. [spoiler]Beetz se moc dlouho na palubě neohřeje, což je trochu škoda.[/spoiler] Sanada jako tradiční ingredience jakéhokoliv filmu, který má cokoliv společného s Japonskem, funguje téměř za každých okolností a nejinak je tomu i zde. [spoiler]Shannon, v tomto případě s fancy parukou, vystřihl dalšího z řady svých výživných záporáků.[/spoiler] Plus potěší pár vtipných cameo vystoupení [spoiler](Tatum tyhle drobné etudy fakt umí a Reynolds by měl hrát už jen podobné štěky, protože takto funguje nejlépe)[/spoiler]. Drobné výtky se týkají, bohužel, akčních scén. Ty nejsou až tak vychytané jak jsem doufal a jak by možná naznačovala reputace Leitche a borců z 87Eleven. Akce a její choreografie je pouze hodně slušná, s absolutní špičkou (všichni Wickové a vy-víte-které scény v Atomic Blond a Extraction) se naneštěstí nemohou rovnat a při tom potenciál tady rozhodne byl velký (jak stran premisy filmu, tak faktu, že jde prozatím o nejdražší produkci 87Eleven). K tomu uprostřed filmu dost zvolní tempo a opět nabere rychlost až v samotném finále a nějaké ty mezery v ději se zde také najdou [spoiler](jedna věc je, proč ve vlaku nejsou žádní pasažéři, nad rámec toho, jak se tvůrci snaží jejich počet postupně redukovat v souladu s tím, jak se vlak blíží ke konečné, ale druhá věc je, proč přítomní cestující a personál ignorují vše, co se ve vlaku stane (zjevná devastace interiéru, mrtvoly, atd.) a proč se postupem času ze scény všechen personál úplně vytratí, aneb kam, sakra, zmizel přísný průvodčí*:D*?)[/spoiler]. Celkově ovšem převládá spokojenost a jen doufám, že film v pokladnách úplně nevyhoří, protože studio tomu mizerným  marketingem jde nepochopitelně hodně naproti.
7/10
3 0
reaguje na: Mr. Hlad
Jj je to ten v tom bílým obleku s kudlou. Portorickej muzikant, co hraje Mexičana, protože všechno jižně od Států je nějaký Mexiko. :DDD
Těším se na něj. <3
836461
Jj je to ten v tom bílým obleku s kudlou. Portorickej muzikant, co hraje Mexičana, protože všechno jižně od Států je nějaký Mexiko. :DDD Těším se na něj. <3
836353
1 0
reaguje na: Lodbrok
No, řekněme, že ten Mexičan, o kterém píšu, je Bad Bunny. A že ta chvilka je fakt krátká. Není to cameo, je to jedna scéna, ale složená z dlouhého a fakt dobře zrežírovaného flashbacku o minulosti té postavy a pak bitka.
836353
No, řekněme, že [spoiler]ten Mexičan, o kterém píšu, je Bad Bunny. A že ta chvilka je fakt krátká. Není to cameo, je to jedna scéna, ale složená z dlouhého a fakt dobře zrežírovaného flashbacku o minulosti té postavy a pak bitka. [/spoiler]
836349
4 0
reagují: Lodbrok
reaguje na: Codename.Onyx
Kdybys na to nekoukal, protože je dávno jasný, že se ti to nebude líbit, byli bychom všichni radši ;)
836352
Kdybys na to nekoukal, protože je dávno jasný, že se ti to nebude líbit, byli bychom všichni radši *;)*
836334
18 0
Já se těším hlavně na Bad Bunnyho. Doufám, že tam fakt nějak hraje a není to jen mlátička, co hned umře.
836349
1 0
Zajímavé.. to co popisuje  Bospor je přesně to co po trailerech očekávám... ale Hladova recenze zní daleko zajímavěji... na kino si ale asi netroufnu :)
836347
2 0
reaguje na: Mr. Hlad
Taky si myslím, jestli tam budou postavy šaškovat jako v tom filmu pro nejmenší, jak se to jmenovalo, Deadpool .. :D Ale zkusím mrknout, recenze vcelku navnadila, byť jinde až tak nadšení už nejsou .. uvidíme.
836334
Taky si myslím, jestli tam budou postavy šaškovat jako v tom filmu pro nejmenší, jak se to jmenovalo, Deadpool .. *:D* Ale zkusím mrknout, recenze vcelku navnadila, byť jinde až tak nadšení už nejsou .. uvidíme.
836333
3 -13
reagují: KarelR
reaguje na: Codename.Onyx
Tobě se to líbit nebude.
836333
Tobě se to líbit nebude.
836328
20 -1
reagují: Codename.Onyx
Mě by jen zajímalo, jestli je tam normální humor nebo dětinský a jestli je tam CGI, respektive jestli je hnusné a jde vidět a nebo je to ok, říkám si, že snad aspoň ten reálný vlak měli či ?
836328
3 -19

8/10

Je to super a dost možná si na to zajdu ještě jednou. Fakt jsem si užil tu plejádu výrazných charakterů (ikdyž jsou tam třeba jen na 2-3 minuty) a to jak utržený ze řetězu to je a jak se furt něco děje a do toho tam pobíhá geniálně zmatenej Brad Pitt. A jo v tý poslední třetině se trochu přibrzdí a podle mě za to může hlavně, že zabijou Aarona Taylora-Johnsona, který je vedle Pitta nejlepší postava.

Jinak jsem nesledoval co se dělo v zákulisí, ale nechtěli tam místo dvojice Taylor-Johnson a Tyree Henry původně Stathama a Johnsona? Protože s tím podle čeho postava Henryho hodnotí lidi a s tím jak se brutálně rejpe do jedné konkrétní postavy, by to s Johnsonem bylo jako brutálně meta. Stejně jako meta vtip s postavou Carvera.
836323
Je to super a dost možná si na to zajdu ještě jednou. Fakt jsem si užil tu plejádu výrazných charakterů (ikdyž jsou tam třeba jen na 2-3 minuty) a to jak utržený ze řetězu to je a jak se furt něco děje a do toho tam pobíhá geniálně zmatenej Brad Pitt. A jo v tý poslední třetině se trochu přibrzdí a podle mě za to může hlavně, [spoiler]že zabijou Aarona Taylora-Johnsona, který je vedle Pitta nejlepší postava. [/spoiler] Jinak jsem nesledoval co se dělo v zákulisí, ale nechtěli tam místo dvojice Taylor-Johnson a Tyree Henry původně Stathama a Johnsona? Protože s tím podle čeho postava Henryho hodnotí lidi a s tím jak se brutálně rejpe do jedné konkrétní postavy, by to s Johnsonem bylo jako brutálně meta. Stejně jako meta vtip s postavou Carvera.
8/10
5 -4
Opeřené spoustou střílení a bitek..no to ani ne, v tom už byl i Gray Man lepší. Bullet train je spíš slepenec do očí bijících nelogičností a trapného humoru. Přesto je to však docela zábavné a zajímalo mě, co se bude dít. Bohužel to však mohlo být zpracováno mnohem lépe. Neurazilo, ale ani nenadchlo.
836318
7 -11