Diskuze k článku Černý telefon: Recenze

příspěvky 1 - 13 Napsat příspěvek
Pekna pracicka, ale je tam toho mozno az prilis. Atmosfera je posobiva, postavy funguju a je to s chutou natocene. Nadsenie z jednotlivosti sa vsak aj tak nepretavilo v uzasny celok. Neviem, ci sa blbo adaptovalo alebo prilis strihalo, no tato story si zasluzila kosatejsiu stopaz, nech to vsetko viac vynikne a dokaze intenzivnejsie chytit pod krkom. 7/10
834197
1 0
Hororové to moc nebylo kromě občasného trapného triku pustit do repráku naboostovanou zvukovou lekačku a beru to jako skvělý dětský film, o tom jak přežít školu, pošahané rodiče a občasného psycho souseda. Co mě ale vadilo, byl fakt, že ten fotr ochlasta byl daleko větší působič úzkosti než Hawke. Když nakonec vše dopadne tak, jak dopadne, popadla mě hrůza z toho, že teď zase obě děti čeká život s vypatlaným ochlastou fotrem a že v USA asi moc sociálka děti z rukou nezachraňuje:D
834044
Hororové to moc nebylo kromě občasného trapného triku pustit do repráku naboostovanou zvukovou lekačku a beru to jako skvělý dětský film, o tom jak přežít školu, pošahané rodiče a občasného psycho souseda. Co mě ale vadilo, byl fakt, že ten fotr ochlasta byl daleko větší působič úzkosti než Hawke. Když nakonec vše dopadne tak, jak dopadne, popadla mě hrůza z toho, [spoiler]že teď zase obě děti čeká život s vypatlaným ochlastou fotrem a že v USA asi moc sociálka děti z rukou nezachraňuje[/spoiler]. *:D*
3 0

6/10

Trailery, bohužel, slibovaly podstatně napínavější, strašidelnější a tísnivější záležitost, než nakonec Derrickson ve výsledném filmu dodal. Horor to není ani omylem, pokud někdo nepovažuje za horor jakýkoliv film, ve kterém je pár jump scare scén, přestože vyfasoval eRko (jedna explicitní scéna plus nadávky a to je vše), ale slušný dobový thriller, což by samo o sobě na škodu vůbec být nemuselo.

Předlohu neznám, takže nemohu posoudit, zda problém začíná už tam (tipoval bych že ano), nebo až u samotného scénáře, ale tak jako tak film doplácí na příběh, protože k adaptaci zvolená historka na celovečerní stopáž prostě nestačí.

Několik linek (nadpřirozené schopnosti skrze víru, sebevražda matky, obsese nošení masek) je jen nahozeno, aniž by se s nimi jakkoliv dál pracovalo, většina postav se v dané situaci (v sousedství řádí únosce a pravděpodobně vrah dětí) chová naprosto nepochopitelně (zákaz vycházení, policejní hlídky na každém kroku nic?), to samé platí o panu przniteli osobně (kupa hlíny u zdi, vyrvané mříže z okna na podlaze, odkódování zámku na dveřích a zejména držení rukojmí v domě potenciálního nepohodlného svědka, když mám další barák jen pro sebe nic?), jehož benevolence stran vězeňských podmínek je ovšem skutečně (na sériové vrahy) nebývale vysoká:D. Což se na druhou stranu, naneštěstí, nedá konstatovat směrem k četnosti jeho kontrolních návštěv internovaných výrostků (správně, Hawke se ve filmu moc často neohřeje a je to sakra škoda, protože záporáci mu jdou více než slušně, viz nedávný Moon Knight).

Atmosféru 70s se Derricksonovi daří budovat skvěle (obvyklá pomůcka v podobě tematického OST funguje i tentokrát), dětští herci hrají výborně (McGraw má kariéru rozjetou slušně, takže v jejím případě asi nejsou obavy o její další působení na místě a debutující Thames na tom snad za pár let bude podobně, talent na to má) a těch několik přítomných lekaček je docela výživných, ale v podstatě všechno ostatní není vysloveně špatné, ale mohlo být mnohem lepší. Bohužel předloha/scénář byli proti. Výborný Sinister je tak Derricksonem nadále nepřekonán.
834030
Trailery, bohužel, slibovaly podstatně napínavější, strašidelnější a tísnivější záležitost, než nakonec Derrickson ve výsledném filmu dodal. Horor to není ani omylem, pokud někdo nepovažuje za horor jakýkoliv film, ve kterém je pár jump scare scén, přestože vyfasoval eRko [spoiler](jedna explicitní scéna plus nadávky a to je vše)[/spoiler], ale slušný dobový thriller, což by samo o sobě na škodu vůbec být nemuselo. Předlohu neznám, takže nemohu posoudit, zda problém začíná už tam (tipoval bych že ano), nebo až u samotného scénáře, ale tak jako tak film doplácí na příběh, protože k adaptaci zvolená historka na celovečerní stopáž prostě nestačí. Několik linek [spoiler](nadpřirozené schopnosti skrze víru, sebevražda matky, obsese nošení masek)[/spoiler] je jen nahozeno, aniž by se s nimi jakkoliv dál pracovalo, většina postav se v dané situaci (v sousedství řádí únosce a pravděpodobně vrah dětí) chová naprosto nepochopitelně [spoiler](zákaz vycházení, policejní hlídky na každém kroku nic?)[/spoiler], to samé platí o panu przniteli osobně [spoiler](kupa hlíny u zdi, vyrvané mříže z okna na podlaze, odkódování zámku na dveřích a zejména držení rukojmí v domě potenciálního nepohodlného svědka, když mám další barák jen pro sebe nic?)[/spoiler], jehož benevolence stran vězeňských podmínek je ovšem skutečně (na sériové vrahy) nebývale vysoká*:D*. Což se na druhou stranu, naneštěstí, nedá konstatovat směrem k četnosti jeho kontrolních návštěv internovaných výrostků (správně, Hawke se ve filmu moc často neohřeje a je to sakra škoda, protože záporáci mu jdou více než slušně, viz nedávný Moon Knight). Atmosféru 70s se Derricksonovi daří budovat skvěle (obvyklá pomůcka v podobě tematického OST funguje i tentokrát), dětští herci hrají výborně (McGraw má kariéru rozjetou slušně, takže v jejím případě asi nejsou obavy o její další působení na místě a debutující Thames na tom snad za pár let bude podobně, talent na to má) a těch několik přítomných lekaček je docela výživných, ale v podstatě všechno ostatní není vysloveně špatné, ale mohlo být mnohem lepší. Bohužel předloha/scénář byli proti. Výborný Sinister je tak Derricksonem nadále nepřekonán.
6/10
2 0
Není to horor, spíš thriller. Ale poctivý a atmosféra dělá hodně. Letos zatím nejlepší zářez v tomto žánru.
Každopádně jak jsem psal v jiné diskuzi, ta sestra by byla super Ellie v TLoU seriálu.
834024
Není to horor, spíš thriller. Ale poctivý a atmosféra dělá hodně. Letos zatím nejlepší zářez v tomto žánru. Každopádně jak jsem psal v jiné diskuzi, ta sestra by byla super Ellie v TLoU seriálu.
2 0

6/10

súhlas s hodnotením. Sinister je neskutočná atmosférická pecka, ktorú si viem dať hocikedy, ale toto sklamalo. Je to dobrý film, ale nie je to hororová bomba. Ale oceňujem, že zase točí tieto vecičky, a nehibernuje v riíši komixoviek.
833966
6/10
4 0
reaguje na: Randal K.
Já počítám, že tohle by bylo dobrý jako epizoda nějakého seriálu kdyz je to podle povídky. Některý i když bys převedl slovo od slova tak na celovečerní film to nebude
833938
833920
0 0
Za mňa po tom hype sklamanie. Popravde som prekvapený, že toto Derrickson uprednostnil pred Strangeom 2. Resp. pokiaľ viem odišiel od Disneyho lebo mu nedovolili urobiť Strangea 2 viac strašidelným a výsledok nie je echt poctivý horor, ale skôr niečo medzi Stranger Things/Super 8 a Sinister/Exorcism of Emily Rose. Tzn. niečo z čoho cítiť snahu robiť film prístupnejší masám a skoro až rodinnejší (hlavné postavy sú deti).

A tento vývoj sám o sebe by mi ani tak neprekážal, ale scenár je slabý. Možno je slabá aj predloha Kinga Jr., ale dosť tu hapruje logika, niektoré postavy majú pomerne neobratný vývoj a chýbalo aj jasnejšie (alebo akékoľvek) vysvetlenie niektorých nie nepodstatných vecí.

Ethan Hawke dosť dobrý, a Derrickson tú atmosféru vie, ale toto malo dosť ďaleko od hororových peciek ako Sinister alebo Exorcism of Emily Rose.
833920
Za mňa po tom hype sklamanie. Popravde som prekvapený, že toto Derrickson uprednostnil pred Strangeom 2. Resp. pokiaľ viem odišiel od Disneyho lebo mu nedovolili urobiť Strangea 2 viac strašidelným a výsledok nie je echt poctivý horor, ale skôr niečo medzi Stranger Things/Super 8 a Sinister/Exorcism of Emily Rose. Tzn. niečo z čoho cítiť snahu robiť film prístupnejší masám a skoro až rodinnejší (hlavné postavy sú deti).  A tento vývoj sám o sebe by mi ani tak neprekážal, ale scenár je slabý. Možno je slabá aj predloha Kinga Jr., ale dosť tu hapruje logika, niektoré postavy majú pomerne neobratný vývoj a chýbalo aj jasnejšie (alebo akékoľvek) vysvetlenie niektorých nie nepodstatných vecí.  Ethan Hawke dosť dobrý, a Derrickson tú atmosféru vie, ale toto malo dosť ďaleko od hororových peciek ako Sinister alebo Exorcism of Emily Rose.
2 0
reagují: Galactus
McGraw bola fantasticka
833864
McGraw bola fantasticka
3 0
Hodně povedený film. Bavil jsem se od začátku až do konce. Jediné co mě fakt vadilo, byla neschopnost policie.
833845
3 -1
Naprosto skvělý snímek, který si po celou dobu perfektně udržuje sedmdesátkovou atmosféru. Mason Thames v hlavní roli je absolutně výborný, jeho herecký výkon je bez jakékoli nadsázky srovnatelný s výkony dospělých herců. Scott Derrickson po celou dobu stopáže udržuje napětí a divácky jsem si Černý telefon užíval. Tyhle dětské horory mi dlouho chyběly a je dobře, že Černý telefon se k tomuto fenoménu s velkým úspěchem vrátil.
833833
6 -1
reaguje na: Lukassek