Diskuze k článku Elvis: Recenze

Vidím samí Oscary. Hanx bude mít 3. Sošku. Snad první Tomova záporná role. Ale tak parádní!!!
Elvis bez debat fenomalni.
Epilog  to vytáhnul hodně nahoru.
Od druhé půlky moc smutnej film, protože víte jak to dopadne. Je to vpodstate balada.
Elvis je opravdu legenda.
837528
Vidím samí Oscary. Hanx bude mít 3. Sošku. Snad první Tomova záporná role. Ale tak parádní!!! Elvis bez debat fenomalni. Epilog  to vytáhnul hodně nahoru. Od druhé půlky moc smutnej film, protože víte jak to dopadne. Je to vpodstate balada.  Elvis je opravdu legenda.
Oscary
1 0

7/10

Luhrmann se rozhodl nenatočit obyčejný a tradiční biopic v podobě generické rekapitulace nejvýznamnějších životních okamžiků Elvise, ale - i díky retrospektivní interpretaci titulní postavy skrze jeho (zlotřilého) manažera jako nespolehlivého (protože vypočítavého a zištného) vypravěče - v podstatě pohádku, nebo idealizovaný pomník, který (nikoliv poprvé a jistě zdaleka ne naposledy) Elvise cementuje v tradiční škatulce "the man, the myth, the legend", což s sebou přináší několik pozitiv a pár negativ.

Mezi klady se rozhodně počítá výrazně stylizovaná audiovizuální stránka a tempo, které je, zejména v první půli, spolu se střihovou skladbou skoro až neuvěřitelné. Rozdělení obrazu, přechody mezi jednotlivými záběry, uvozující titulky v obraze, skloubení zpívané písně s dějem, který se právě odehrává jinde (dost často v návaznosti na verše dané písně), kamerové úhly a pochopitelně samotná mistrova hudba, která je skvěle zremixována (pokud se nepletu, tak - vyjma archivních scén Elvisova vystoupení na úplném konci - není ve filmu ani jedna píseň v původní podobě) tak, aby zachovala "ducha" originálu a přitom zněla moderně (a to Elvis není úplně můj "šálek kávy":)). To vše je provedeno skvěle (během filmu jsem si říkal, zda se Luhrmannovi podaří udržet podobnou laťku až do konce a naštěstí ano). Butler se sice předloze úplně nepodobá, ale masky, kostýmy, naučená gesta a smíchaný Elvisův hlas při zpěvu odvádějí dobrou práci a neměl jsem problém mu "Krále rock 'n' rollu" uvěřit. Hanks, utopený v latexu a vycpávkách, podává taktéž slušný výkon, nicméně scénář jej v mnoha momentech tlačí až na hranu parodie.

Čímž se dostáváme k záporům filmu. Hanks je zde v průběhu děje vykreslen téměř jako záporák v bondovce, nebo zlá královna ve Snow White (nebo jako takový P.T. Barnum tehdejšího hudebního průmyslu:D), zatímco Elvis jako zmíněná Snow White (naivní, oddaný pouze hudbě, ve vleku okolností a okolí, neschopný vlastního rozhodnutí, atd.). O jejich vzájemném vztahu se divák nic moc nedozví nad rámec výchozích škatulek (extra talentovaný umělec vs tvrdý kapitalista a oportunista, který právě ulovil svého "jednorožce"), Elvisova psychologie a vztah s manželkou jsou pouze lehce načrtnuty, nemalé skoky v čase během filmu nemají na Butlerovu vizáž žádný dopad (takže častokrát trvá určitou chvíli, než člověk pochopí, že "teď už někde jinde jsme, je to jiná vesnice") a relativně krušný závěr jeho života (uvadající fyzická kondice, drogová závislost) je pro jistotu pouze lehce naznačen a nahrazen archivními záběry skutečného Elvise. Pomník prostě musí zůstat neponičen.

Přes výše uvedené ale celkově panuje spokojenost. Luhrmann se po dlouhé pauze vrátil ve velkém stylu a nezbývá než doufat, že na jeho příští filmový počin nebudou diváci čekat podobně dlouho.
837446
Luhrmann se rozhodl nenatočit obyčejný a tradiční biopic v podobě generické rekapitulace nejvýznamnějších životních okamžiků Elvise, ale - i díky retrospektivní interpretaci titulní postavy skrze jeho (zlotřilého) manažera jako nespolehlivého (protože vypočítavého a zištného) vypravěče - v podstatě pohádku, nebo idealizovaný pomník, který (nikoliv poprvé a jistě zdaleka ne naposledy) Elvise cementuje v tradiční škatulce "the man, the myth, the legend", což s sebou přináší několik pozitiv a pár negativ. Mezi klady se rozhodně počítá výrazně stylizovaná audiovizuální stránka a tempo, které je, zejména v první půli, spolu se střihovou skladbou skoro až neuvěřitelné. Rozdělení obrazu, přechody mezi jednotlivými záběry, uvozující titulky v obraze, skloubení zpívané písně s dějem, který se právě odehrává jinde (dost často v návaznosti na verše dané písně), kamerové úhly a pochopitelně samotná mistrova hudba, která je skvěle zremixována (pokud se nepletu, tak - [spoiler]vyjma archivních scén Elvisova vystoupení na úplném konci[/spoiler] - není ve filmu ani jedna píseň v původní podobě) tak, aby zachovala "ducha" originálu a přitom zněla moderně (a to Elvis není úplně můj "šálek kávy"*:)*). To vše je provedeno skvěle (během filmu jsem si říkal, zda se Luhrmannovi podaří udržet podobnou laťku až do konce a naštěstí ano). Butler se sice předloze úplně nepodobá, ale masky, kostýmy, naučená gesta a smíchaný Elvisův hlas při zpěvu odvádějí dobrou práci a neměl jsem problém mu "Krále rock 'n' rollu" uvěřit. Hanks, utopený v latexu a vycpávkách, podává taktéž slušný výkon, nicméně scénář jej v mnoha momentech tlačí až na hranu parodie. Čímž se dostáváme k záporům filmu. Hanks je zde v průběhu děje vykreslen téměř jako záporák v bondovce, nebo zlá královna ve Snow White (nebo jako takový P.T. Barnum tehdejšího hudebního průmyslu*:D*), zatímco Elvis jako zmíněná Snow White (naivní, oddaný pouze hudbě, ve vleku okolností a okolí, neschopný vlastního rozhodnutí, atd.). O jejich vzájemném vztahu se divák nic moc nedozví nad rámec výchozích škatulek (extra talentovaný umělec vs tvrdý kapitalista a oportunista, který právě ulovil svého "jednorožce"), Elvisova psychologie a vztah s manželkou jsou pouze lehce načrtnuty, nemalé skoky v čase během filmu nemají na Butlerovu vizáž žádný dopad (takže častokrát trvá určitou chvíli, než člověk pochopí, že "teď už někde jinde jsme, je to jiná vesnice") a relativně krušný závěr jeho života (uvadající fyzická kondice, drogová závislost) je [spoiler]pro jistotu pouze lehce naznačen a nahrazen archivními záběry skutečného Elvise[/spoiler]. Pomník prostě musí zůstat neponičen. Přes výše uvedené ale celkově panuje spokojenost. Luhrmann se po dlouhé pauze vrátil ve velkém stylu a nezbývá než doufat, že na jeho příští filmový počin nebudou diváci čekat podobně dlouho.
7/10
1 0

6/10

Za mě strašně rozporuplnej zážitek. Celková stopář je vážně děsivá. A i když nemůžu říct, že bych se těch 159 minut nudil, rozhodně mi neutekly jako voda. Souhlasím, že film v zásadě nemá hluchá místa, avšak, alespň podle mě, ne proto, že by byl tak dobrý, ale prostě proto, že se tam bez velkého ladu a skladu seká jedna scéna za druhou a člověk nemá moc čas vydechnout (nemyšleno jako konmpliment).

A to je za mě asi největší problém. Ten film je sice na pohled pěkný (ačkoliv triková část je místy vyloženě hnusná), ale neuvěřitelně prázdný. Klouže po povrchu prakticky všeho, ale ničemu se moc nevěnuje. Spíš než životopisný snímek je to oslava Elvise, což je za mě strašná škoda, protože jeho život si o dramatické zpracování přímo říká.
832995
Za mě strašně rozporuplnej zážitek. Celková stopář je vážně děsivá. A i když nemůžu říct, že bych se těch 159 minut nudil, rozhodně mi neutekly jako voda. Souhlasím, že film v zásadě nemá hluchá místa, avšak, alespň podle mě, ne proto, že by byl tak dobrý, ale prostě proto, že se tam bez velkého ladu a skladu seká jedna scéna za druhou a člověk nemá moc čas vydechnout (nemyšleno jako konmpliment). A to je za mě asi největší problém. Ten film je sice na pohled pěkný (ačkoliv triková část je místy vyloženě hnusná), ale neuvěřitelně prázdný. Klouže po povrchu prakticky všeho, ale ničemu se moc nevěnuje. Spíš než životopisný snímek je to oslava Elvise, což je za mě strašná škoda, protože jeho život si o dramatické zpracování přímo říká.
6/10
4 0

Film roku! 10/10

Za mě jednoznačně film roku. Neuvěřitelný audiovizuální magnetizmus podtrhnutý skvělými hereckými výkony.
832556
Film roku! 10/10
2 -2

8/10

Rimsy vystihl moje pocity z Elvise téměř doslova. Je pravda, že psychologie postavy Elvise je řešená ve dvou větách. Ale zajímavě je ztvárněný jeho vztah s rodinou a zejména s matkou (v některých scénách to bylo až nepříjemné). Vývoj vztahu mezi ním a plukovníkem Parkerem má dvě silnější scény, ale jinak se dost opakuje. A další vedlejší postavy jsou tu vážně jen do počtu.
Vzít plukovníka Parkera jako hlavního záporáka a vypravěče je myslím docela zajímavá volba a dost mě ta postava bavila. Hanks byl obsazený skvěle proti typu a i když na fotkách ve svém vycpaném kostýmu vypadá trochu směšně, ve filmu funguje náramně.
Dvou a půl hodinová stopáž utíká rychle, v podstatě nemá hluché místo a vždycky se směřuje k nějaké zásadnější scéně (většinou koncertu) nebo zajímavé technické finese (montáže, rozdělení obrazovky, prolínání skutečných a filmových záběrů, propojení časových rovin příběhu). Použití dnešní a soudobé hudby je skvěle provedené a krásně ukazuje jak každá hudba čerpá inspiraci z předchozích generací.
Austin Butler zvládá Elvise skvěle i když fyzická podoba není úplně dokonalá, tak je jeho podání Elvise je zábavné a moje sympatie jako diváka měl hned. Jen zamrzí, že je vykreslený veskrze kladně bez jakékoli škraloupu na pověsti. Ostatní postavy jsou tu jen, aby se neřeklo a hrají druhé housle. Středobodem je Elvis a Parker.
Nestrhlo mě to tak jako Top Gun, ale je to výrazný zážitek co si kino fakt zaslouží, tuším že v TOP 10 letošního roku má své místo jisté.
832386
Rimsy vystihl moje pocity z Elvise téměř doslova. Je pravda, že psychologie postavy Elvise je řešená ve dvou větách. Ale zajímavě je ztvárněný jeho vztah s rodinou a zejména s matkou (v některých scénách to bylo až nepříjemné). Vývoj vztahu mezi ním a plukovníkem Parkerem má dvě silnější scény, ale jinak se dost opakuje. A další vedlejší postavy jsou tu vážně jen do počtu. Vzít plukovníka Parkera jako hlavního záporáka a vypravěče je myslím docela zajímavá volba a dost mě ta postava bavila. Hanks byl obsazený skvěle proti typu a i když na fotkách ve svém vycpaném kostýmu vypadá trochu směšně, ve filmu funguje náramně. Dvou a půl hodinová stopáž utíká rychle, v podstatě nemá hluché místo a vždycky se směřuje k nějaké zásadnější scéně (většinou koncertu) nebo zajímavé technické finese (montáže, rozdělení obrazovky, prolínání skutečných a filmových záběrů, propojení časových rovin příběhu). Použití dnešní a soudobé hudby je skvěle provedené a krásně ukazuje jak každá hudba čerpá inspiraci z předchozích generací. Austin Butler zvládá Elvise skvěle i když fyzická podoba není úplně dokonalá, tak je jeho podání Elvise je zábavné a moje sympatie jako diváka měl hned. Jen zamrzí, že je vykreslený veskrze kladně bez jakékoli škraloupu na pověsti. Ostatní postavy jsou tu jen, aby se neřeklo a hrají druhé housle. Středobodem je Elvis a Parker. Nestrhlo mě to tak jako Top Gun, ale je to výrazný zážitek co si kino fakt zaslouží, tuším že v TOP 10 letošního roku má své místo jisté.
8/10
1 0
reaguje na: Memphis
Ten hip hop jsem tam taky nepochopil. Párkrát tam je, ale nevím proč. Když Elvis má plno hezkých písniček, ale holt to chcou asi navázat na afroamerickou komunitu v USA. Je fakt, že Hiphop má počátky někdy v 60 nebo 70 letech, ale nevím jestli zrovna s tímhle stylem Elvis přišel do styku no.
832362
832354
3 0
Zašel bych, ale ta délka mě trochu odrazuje.

A taky ten hip hop, no. :D
832354
Zašel bych, ale ta délka mě trochu odrazuje. A taky ten hip hop, no. *:D*
1 -1
reagují: Demonic8
V česku to asi nebude tak populární jako Bohemian Rhapsody, ale za mě je to super. Kino určitě doporučuju hlavně Dolby Atmos. Možná by to mohlo být o něco kratší, ale i tak zážitek 8).

Třeba z  toho bude nominace na Oscara nebo i nějaký Oscar, ale kdoví,
832346
V česku to asi nebude tak populární jako Bohemian Rhapsody, ale za mě je to super. Kino určitě doporučuju hlavně Dolby Atmos. Možná by to mohlo být o něco kratší, ale i tak zážitek *8)*. Třeba z  toho bude nominace na Oscara nebo i nějaký Oscar, ale kdoví,
1 0
reaguje na: verbst
Odporúčam kino. Je to presne ten film na veľké plátno. Pre mňa číslo tri tento rok, po Top Gune a Batmanovi.  Inak soundtrack je zaujímavý mix Elvisových hitov a súčasných hlasov ako Doja Cat či Eminem.
832321
832314
2 0
Já od toho čekám minimálně stejně geniální soundtrack, jakej měl Gatsby. link

Kino asi ne. Ale určitě pak někde na Streamu jo.
832314
Já od toho čekám minimálně stejně geniální soundtrack, jakej měl Gatsby. https://open.spotify.com/album/74g0V2gxEA5MCSaivAwZyb?si=8_XdtdujR-SpzO8k1WZlzA Kino asi ne. Ale určitě pak někde na Streamu jo.
3 -1
reagují: jedendvatri