Diskuze k článku Klan Gucci: Recenze

7/10

Ten kriminální závěr byl imho hlavní důvod, proč to celé vzniklo (jak kniha, tak film). Protože zbytek té historky (přivdání zlatokopky do bohaté rodiny, vzájemné vztahy a řízení firmy) moc zajímavý sám o sobě - bez podobného klimaxu - není.

Na to, že má film přes dvě a půl hodiny je v některých místech dost zkratkovitý (Gaga plačtivě prosí, aby se k ní Driver vrátil, střih a bez špetky emocí plánuje jeho fyzickou likvidaci, Driver je submisivní snílek stranící se rodinné firmy, střih a je z něj sebevědomý manipulátor, agresivně přebírající kontrolu nad firmou), čemuž nesvědčí ani fakt, že si Scott během filmu nevypomáhá faktografickými titulky a časté časové skoky lze odpozorovat jen dle postupného stáří dcery Gagy a Drivera nebo vůbec. Teď po zhlédnutí filmu už chápu, proč se Scott nedávno nechal slyšet, že by rád uvedl prodloužené verze jak TLD, tak Gucciho.

Všudypřítomný italský akcent a klišoidní italské přehrávání bych ještě pochopil (kdyby herci naopak hovořili krásnou angličtinou a chovali se "normálně", jistě by se na tvůrce snesla kritika, že v italských reáliích zní nepatřičně a hrají "odměřeně" - co z toho je lepší variantou těžko soudit), ale v případě Leta zašel Scott opravdu až příliš daleko, ať už s nápadem vyrukoval sám Leto a Scott souhlasil, nebo Leta do tohoto podání Scott tlačil, protože jeho postava má blíže k nějaké karikatuře z bláznivé komedie, než ke komplexní roli v dramatu.

Naštěstí zbytek osazenstva je hodně dobrý od drobných roliček (Hayek), po hlavní postavy (Gaga, Driver, Irons) v čele s Pacinem, který si film tak trochu krade pro sebe. Výpravu a vizuál si Scott jako tradičně pohlídal a další plusové body přidává skvělý dobový OST. Celkově tedy po vynikajícím TLD další povedený Mistrův zářez a jasná ukázka toho, že ještě zdaleka nepatří do starého železa.
818761
Ten kriminální závěr byl imho hlavní důvod, proč to celé vzniklo (jak kniha, tak film). Protože zbytek té historky (přivdání zlatokopky do bohaté rodiny, vzájemné vztahy a řízení firmy) moc zajímavý sám o sobě - bez podobného klimaxu - není.  Na to, že má film přes dvě a půl hodiny je v některých místech dost zkratkovitý [spoiler](Gaga plačtivě prosí, aby se k ní Driver vrátil, střih a bez špetky emocí plánuje jeho fyzickou likvidaci, Driver je submisivní snílek stranící se rodinné firmy, střih a je z něj sebevědomý manipulátor, agresivně přebírající kontrolu nad firmou)[/spoiler], čemuž nesvědčí ani fakt, že si Scott během filmu nevypomáhá faktografickými titulky a časté časové skoky lze odpozorovat jen dle postupného stáří dcery Gagy a Drivera nebo vůbec. Teď po zhlédnutí filmu už chápu, proč se Scott nedávno nechal slyšet, že by rád uvedl prodloužené verze jak TLD, tak Gucciho. Všudypřítomný italský akcent a klišoidní italské přehrávání bych ještě pochopil (kdyby herci naopak hovořili krásnou angličtinou a chovali se "normálně", jistě by se na tvůrce snesla kritika, že v italských reáliích zní nepatřičně a hrají "odměřeně" - co z toho je lepší variantou těžko soudit), ale v případě Leta zašel Scott opravdu až příliš daleko, ať už s nápadem vyrukoval sám Leto a Scott souhlasil, nebo Leta do tohoto podání Scott tlačil, protože jeho postava má blíže k nějaké karikatuře z bláznivé komedie, než ke komplexní roli v dramatu. Naštěstí zbytek osazenstva je hodně dobrý od drobných roliček (Hayek), po hlavní postavy (Gaga, Driver, Irons) v čele s Pacinem, který si film tak trochu krade pro sebe. Výpravu a vizuál si Scott jako tradičně pohlídal a další plusové body přidává skvělý dobový OST. Celkově tedy po vynikajícím TLD další povedený Mistrův zářez a jasná ukázka toho, že ještě zdaleka nepatří do starého železa.
7/10
0 0
Imo by to melo byt jak Wolf of Wall Street, ale Scott takhle tocit nedokaze, ci-li je z toho dalsi All the Money in the World, ktery ale zvedaji ti vyrazni herci. Jako jsou jak z jinyho filmu, ale oscarovou nominaci by si zaslouzil kazdy z nich. Zbytek je fakt umornej a po Eternals, kteri ted sli tez ven, dalsi dukaz, ze s temahle silenyma stopazema se musi opatrne. Kdyz vezmu ty posledni mesice... Dva ze tri 135+ min filmu bych jasne kratil. :/
818037
1 -1
Stoprocentní souhlas s recenzí. Bylo to zábavné sledovat, ale zároveň jsem u toho byl v rozpacích, protože jsem si byl vědom, kolik tomu za běhu odpouštím. Tenhle Scott nebyl moc ve formě.
818036
1 -1
4/10 neskutečně nudný, utahaný, kecací a plyne to samo bez ničeho ... pokud i někdo libuje v cigaretách a chrchlajících dědcích - super film.
817952
1 -2
Stejná zkušenost. Říkám si (v souvislosti s nedávným článkem tady) že to starší publikum prostě do kina chodit chce, ale nijak nespěchá - pročež byla chyba že třeba ten Last Duel stáhli z kin tak brzo, protože zájem o něj dlouhodobě být mohl... a byl, četl jsem v diskuzích hodněkrát jak si lidé stěžovali že nemají kam na něj jít, a to jsem u žádného jiného filmu nikdy dřív nezaregistroval.
816126
2 0
reaguje na: Memphis
Jj my včera na Chodově, lístky jsme neměli, protože "to už přece nikoho nezajímá", a ve velkém sále jsme seděli ve 4. řadě. :D A taky velká spokojenost! :+
816111
Jj my včera na Chodově, lístky jsme neměli, protože "to už přece nikoho nezajímá", a ve velkém sále jsme seděli ve 4. řadě. *:D* A taky velká spokojenost! *:+*
816105
2 0
Ostravský Cinestar, sedm týdnů po premiéře... a lidí víc, než bych u podobného filmu čekal o premiérovou noc. Tohle musí mít minimálně v našich krajinách fantastické word of mouth.

Ridley překvapil a trochu nečekaně tentokrát naservíroval dvě pecky po sobě (kdy naposledy se tohle stalo?). Přišlo mi to od začátku strašně dobře napsané. Herecky leckdy na hraně parodie, ale k celkovému tónu filmu mi to nepřišlo přehnané. Leto mě bavil a soudě podle reakcí sálu byl nejen pro mě vítaným comic relief prvkem.

Nicméně objevem se pro mě stala Lady Gaga. Věděl jsem, že minimálně obstojně hrát umí, ale tady si každou scénu kradla pro sebe. Nominace na Glóbus zcela zasloužená.

Vlastně se mi jen velice těžko hledají nějaké chyby. Celkové hodnocení sráží pouze historická nepřesnost (looking at you, History Buffs). S klidným svědomím doporučím komukoliv. 80 %
816105
Ostravský Cinestar, sedm týdnů po premiéře... a lidí víc, než bych u podobného filmu čekal o premiérovou noc. Tohle musí mít minimálně v našich krajinách fantastické [i]word of mouth[/i]. Ridley překvapil a trochu nečekaně tentokrát naservíroval dvě pecky po sobě (kdy naposledy se tohle stalo?). Přišlo mi to od začátku strašně dobře napsané. Herecky leckdy na hraně parodie, ale k celkovému tónu filmu mi to nepřišlo přehnané. Leto mě bavil a soudě podle reakcí sálu byl nejen pro mě vítaným [i]comic relief[/i] prvkem. Nicméně objevem se pro mě stala Lady Gaga. Věděl jsem, že minimálně obstojně hrát umí, ale tady si každou scénu kradla pro sebe. Nominace na Glóbus zcela zasloužená. Vlastně se mi jen velice těžko hledají nějaké chyby. Celkové hodnocení sráží pouze historická nepřesnost ([i]looking at you, [/i]History Buffs). S klidným svědomím doporučím komukoliv. 80 %
3 -1
reagují: mkubalikova
Solidní rodinné drama i pro lidi kterým svět módy nic neříká - pro ně je House of Car...ehm, Gucci možná vlastně i lepší, protože nejspíš netuší jak dopadne. Ridley dokáže budovat dramatickou scénu jako málokdo na světě a má k tomu i herce, kteří svými výkony vyloženě žadoní o oscary (je to zvláštní, ale ona ta Lady Gaga vážně umí hrát - a Adam Driver tradičně skvělý i s minimalistickým projevem).
Až si říkám že bych od něj vážně rád viděl ještě nějakou epickou gangsterku. U ní by ani nevadila ta přestřelená stopáž - skoro tři hodiny na historku o jednom partnerském vztahu jsou trochu moc, zvlášť když se tahle story ani nesnaží o žádný přesah a prostě "jen baví".
Spokojených 7/10

Btw Jared Leto mi nevadil vůbec - protože jsem ho nepoznal. Postava Paola je až karikatura a chová se jako kretén... ale tohle je svět nemocně bohatých módních návrhářů, v jejich kontextu je karikaturní kretenismus mám dojem spíš realismem.

Btw2 překvapilo mě že kino bylo i měsíc a půl po premiéře úplně narvané. Od tohoto tématu bych to nečekal.
814636
Solidní rodinné drama i pro lidi kterým svět módy nic neříká - pro ně je House of Car...ehm, Gucci možná vlastně i lepší, protože nejspíš netuší jak dopadne. Ridley dokáže budovat dramatickou scénu jako málokdo na světě a má k tomu i herce, kteří svými výkony vyloženě žadoní o oscary (je to zvláštní, ale ona ta Lady Gaga vážně umí hrát - a Adam Driver tradičně skvělý i s minimalistickým projevem). Až si říkám že bych od něj vážně rád viděl ještě nějakou epickou gangsterku. U ní by ani nevadila ta přestřelená stopáž - skoro tři hodiny na historku o jednom partnerském vztahu jsou trochu moc, zvlášť když se tahle story ani nesnaží o žádný přesah a prostě "jen baví". Spokojených 7/10 Btw Jared Leto mi nevadil vůbec - protože jsem ho nepoznal. Postava Paola je až karikatura a chová se jako kretén... ale tohle je svět nemocně bohatých módních návrhářů, v jejich kontextu je karikaturní kretenismus mám dojem spíš realismem. Btw2 překvapilo mě že kino bylo i měsíc a půl po premiéře úplně narvané. Od tohoto tématu bych to nečekal.
1 0
(My to viděli v cinemacity, nemuzu si pomoc, ale mam to na flore moc rad)

A prekvapive to bylo hodne super, necekal jsem do ceho jdu,nevedel jsem nic o kauze Gucci, a nakonec jsem byl prijemne prekvapeny.

Driverovi a Lady Gaga to sedlo a osobne sice Leta nemam v lasce, ale ve filmu jsem ho vubec nepoznal:D a v tu chvili byl mezi postavami Paulo docela muj favorit.

Ridley Scott jede!
811883
(My to viděli v cinemacity, nemuzu si pomoc, ale mam to na flore moc rad) A prekvapive to bylo hodne super, necekal jsem do ceho jdu,nevedel jsem nic o kauze Gucci, a nakonec jsem byl prijemne prekvapeny. Driverovi a Lady Gaga to sedlo a osobne sice Leta nemam v lasce, ale ve filmu jsem ho vubec nepoznal:D a v tu chvili byl mezi postavami Paulo docela muj favorit.  Ridley Scott jede!
2 0
Škoda tý přestřelený stopáže a mimózního Leta, jinak to bylo fajn.
811877
1 -2
Tohle mě zatím vůbec neláká. Asi budu v těžké menšině, ale dal bych si pokračování Covenanta. :))
810406
Tohle mě zatím vůbec neláká. Asi budu v těžké menšině, ale dal bych si pokračování Covenanta. *:))*
3 -2
Opět mohu napsat, že Ridley Scott je borec. Asi největším problém filmu je ten, že se film věnuje všem postavám na střídačku a díky tomu má vynikající momenty, ale jako celek působí místy roztříštěně, a tempo v poslední třetině upadá. Scott mi znovu dokazuje, že má úžasné vizuální cítění, parádně pracuje s atmosférou, retro stylizací a hudbou. Pozadu nezůstávají ani herci, kteří hrají jako o život. Škoda jen toho Jareda, jenž přehrává až to hezké není. Tempo filmu je dobré a první hodinka uteče jako voda, ale jak už jsem zmiňoval, jakmile se děj začne soustředit na vedlejší postavy, linky atd, tak ztrácí tah na bránu a bohužel samotné finále není, tak úderné, jak by mohlo být. Scott natočil dobrý film a určitě je dobré ho vidět v kině.
810277
2 0
reaguje na: Karbunkule
podruhý? Oldman v Hannibalovi, Norton v Kralovstve, Pearce v Prometheovi...
810236
810182
6 0
Tak mě napadá, jak bude vypadat český dabing. Aby to zapadlo do stylu, mělo by to být asi jako když Miloš Kopecký daboval ředitele hotýlku Carlucciho v Nebožtíci přejí lásce.
810235
3 0
reaguje na: Karbunkule
Nezapomeň na Guye Pierce z Promethea :D
810228
Nezapomeň na Guye Pierce z Promethea *:D*
810182
3 0

Gumák Leto

Já nějak nechápu úchylku Ridleyho Scotta obsazovat známé herce, ze kterých pak udělá nerozpoznatelného gumáka. Poté, co vystřihli z Všechny prachy světa Kevina Spaceyho pohřbeného pod latexem, tak si to maskování prosadil podruhý? Jeho producent musí být fakt laskavej člověk.
810182
Gumák Leto
4 0
reagují: pepo, Svarec
Už z trailerů mi bylo při pohledu na Leta trapně. Ten člověk je úplně mimo, ale evidentně mu to nikdo nechce říct. Recenze BBC radio link
810158
Už z trailerů mi bylo při pohledu na Leta trapně. Ten člověk je úplně mimo, ale evidentně mu to nikdo nechce říct. Recenze BBC radio https://www.youtube.com/watch?v=4OvLdy2W0uw&t=340s
5 -1
Kritiku na Leta slysim k tomu filmu casto. Ze prej je to jak z parodickeho skece. Nicmene pokud nekdo nejezdi do Italie jen na Bari a Rimini, tak potvrdi, ze anglicky mluvici jedinci napriklad od Florencie zni presne takhle.
810141
4 0
reaguje na: Barv666
Nejspíše zvolil nešťastný italský přízvuk nebo dokonce ji agresivně špagety.
810140
810126
1 0
Počkat, počkat - jakože když chci dát Letovi šanci, protože v trailerech to vypadalo, že si ji zaslouží, tak on je slabý článek filmu (opět)? Nemůžu zakrýt jisté zklamání... protože v těch trailerech to fakt vypadalo jinak.
810126
2 -2
reagují: IjonT