Diskuze k článku Encanto: Recenze

příspěvky 1 - 16 Napsat příspěvek
reaguje na: hroubek
Přesně tak, souhlasím. Je to nadprůměr a taky oceňuji, že tvůrci zkusili něco jiného než hru na jistotu. Za děti můžu říct, že se bavily a že to, o čem mluvil MrHlad (toxické manipulace řekněme), tak to buď nevnímají, anebo se tím nenechají tak lehce ovlivnit.
810250
Přesně tak, souhlasím. Je to nadprůměr a taky oceňuji, že tvůrci zkusili něco jiného než hru na jistotu. Za děti můžu říct, že se bavily a že to, o čem mluvil MrHlad ([spoiler]toxické manipulace řekněme[/spoiler]), tak to buď nevnímají, anebo se tím nenechají tak lehce ovlivnit.
810249
3 0
Na Encanto jsem se nijak zvláště netěšil. Trailery mi přišly, takové nijaké a "obyčejné", a už vůbec nedokázaly prodat příběh. Jenže já mám rád animované filmy, tak jsem si řekl, že nejnovější kousek od Disneyho zkusím. Tvůrci filmu se rozhodli vsadit na dospělejší téma, na které přidali kouzelnější příběh pro děti. Ve výsledku dospělí dostanou animovaný film, jenž má nosné myšlenky, a děti dostanou zábavnou a hravou podívanou, ze které si odnesou, že největší síla je v rodině. A já jako divák jsem spokojený. Samozřejmě bych ocenil, kdyby se šlo více do hloubky, konec mohl být silnější a dojemnější, mohlo to mít taky méně písniček (i když jsou luxusní). Přesto tyhle výtky nemění nic na tom, že se film povedl a má co říci. Disney a tvůrci vsadili na trochu "jiný příběh než jaký mají klasické disneyovky", a z mého pohledu uspěli. Nedokážu říci, jestli to děti bude bavit tolik jako jiné disneyovky či jestli ocení pointu. Nicméně, já jsem odcházel z kina spokojený a jsem rád, že Disney zkusil udělat film, který není zas taková sázka na jistotu. 7-7,5/10
810249
Na Encanto jsem se nijak zvláště netěšil. Trailery mi přišly, takové nijaké a "obyčejné", a už vůbec nedokázaly prodat příběh. Jenže já mám rád animované filmy, tak jsem si řekl, že nejnovější kousek od Disneyho zkusím. Tvůrci filmu se rozhodli vsadit na dospělejší téma, na které přidali kouzelnější příběh pro děti. Ve výsledku dospělí dostanou animovaný film, jenž má nosné myšlenky, a děti dostanou zábavnou a hravou podívanou, ze které si odnesou, že největší síla je v rodině. A já jako divák jsem spokojený. Samozřejmě bych ocenil, kdyby se šlo více do hloubky, konec mohl být silnější a dojemnější, mohlo to mít taky méně písniček (i když jsou luxusní). Přesto tyhle výtky nemění nic na tom, že se film povedl a má co říci. Disney a tvůrci vsadili na trochu "jiný příběh než jaký mají klasické disneyovky", a z mého pohledu uspěli. Nedokážu říci, jestli to děti bude bavit tolik jako jiné disneyovky či jestli ocení pointu. Nicméně, já jsem odcházel z kina spokojený a jsem rád, že Disney zkusil udělat film, který není zas taková sázka na jistotu. [b]7-7,5/10[/b]
2 0
reagují: Qwat
Recenze nalákala, a teď přemýšlím zda to vidět nebo ne. Vlastně se rozhoduji, jestli si přečíst spoilery nebo ne.

Tohle bude zajímavá volba. Nicméně díky za parádní recenzi.
810038
Recenze nalákala, a teď přemýšlím zda to vidět nebo ne. Vlastně se rozhoduji, jestli si přečíst spoilery nebo ne. Tohle bude zajímavá volba. Nicméně díky za parádní recenzi.
2 0
reaguje na: Mr. Hlad
Taky děkuju za spoiler, zbytečně by mi to vrtalo hlavou. A fakt bych to neuhádla, je to zvláštním způsobem nedisneyovské a pro děti to tedy vážně moc nebude. Tady asi někdo experimentoval a moc to nedomyslel.
810037
809992
3 0
reaguje na: Mr. Hlad
Díky moc za vyčerpávající odpověď :+
810020
Díky moc za vyčerpávající odpověď *:+*
809992
2 0
reaguje na: HAL
Přesně. Připomnělo mi to tohle
809995
Přesně. Připomnělo mi to [url=https://film.moviezone.cz/blizko-od-sebe/recenze]tohle[/url]
809994
2 0
reaguje na: Mr. Hlad
Tohle zní jako úplně skvělé téma pro film... který by nesměl být od Disneyho se vším co to implikuje.
809994
809992
7 0
reaguje na: fabec
Ne.
809993
Ne.
809991
2 0
reaguje na: fr3ak
Hele jde vlastně o to, že ten kouzelný dům vznikl pro babičku, která před lety utíkala se svým manželem ze země, kde jim šlo o krk a manžel cestou umřel. Babička se snaží, aby všichni byli šťastní, ale tím, že si budou pomáhat. A když někdo dostane nějakou kouzelnou sílu, tak ji musí využívat. Absolutně a bez debat, takže supersilná ségra musí pomáhat stavět mosty, superkrásná ségra musí být krásná pořád a Mirabel, která umí prd, je na první pohled v pohodě, protože ji všichni plus mínus berou. Ale pak se ukáže, že babička je vlastně dost svině, která manipulativně tlačí celou rodinu k tomu, aby svoje síly využívali na maximum a supersilná a superkrásná ségra jsou psychicky zdeptané, protože babička není nikdy spokojená a Mirabel ne že by vyloženě pohrdala, ale prostě ji zklamala a lepší to nebude a nehodlá ji nikdy brát vážně. A celou dobu se všichni tváří jako happy family a nesmí urazit babičku, protože babička je hlava rodu a má všechny ráda.

Přitom babička je toxická zrůda, která není nikdy s ničím spokojená a vlastně celou rodinu dotlačila téměř k psychickému zhroucení. A kouzelná síla mizí právě kvůli tomuhle, že nikdo z té rodiny není ochotný se babce postavit a být tím, čím být chce. A dokonce kvůli tomu vyhnala syna, jehož darem byly zlé věštby, protože byl "špatný prvek do rodiny", syn přitom celou dobu žije ve zdech baráku, protože má rodinu rád a má rád i babičku, ale nesmí jí jít na oči a nikdo o něm nesmí mluvit. Babka je všechny emocionálně naprosto terorizuje. Jenže tu není jako klasický záporák, ten konflikt jako takový je tam vlastně dost skrytý a moc se neřeší, až v posledních asi deseti minutách, kdy se jí Mirabel reálně postaví a řekne jí, že se chová jako kráva a že si to ostatní celou dobu taky myslí, jen jsou tak vyřízení, že jí to neřeknou. Problém je v tom, že na konci se ukáže, že babka to "myslela dobře", protože přišla před lety o toho manžela, chtěla ideální domov pro rodinu, ale jela přes mrtvoly. A všechno jí je odpuštěno po jednom objímání u řeky po tklivé písničce.

Takže mi fakt připadá, že pokud děti žijí v nějaké dysfunkční rodině, kde existuje nějaký velký problém mezi rodiči, prarodiči, vztahu děti k rodičům a tak a nemluví se o něm, protože se před ním zavírají oči a dělá se, že není, tak Encanto jim ukazuje, že tak to prostě chodí a vyřešit se to dá jedním objetím a všechno bude OK. A ono nebude. Ta babka tu není vyloženě záporák a není tak vůbec zobrazovaná, ani být nemá. A to její jednání dává smysl, ale to vyústění je příliš jednoduché a přijde mi, že ten film se snaží dětem sdělit "odpouštěj za každou cenu a na nic se neptej, protože babička to myslela dobře, i když vyhnala svého syna z domova" místo "pojďme problém reálně řešit". Jasně, je to disneyovka, ale to téma je možná právě na disneyovku trochu  moc náročné a nedalo se to v rámci animáku s písničkama vytěžit tak, jak by bylo potřeba.

To zlo tu vlastně není zlé jako v disneyovkách bývá. Žádná macecha, zlá čarodějnice nebo tak něco. Ale je mnohem reálnější a problematičtější. A ten film s tím neumí pracovat.

Uf.
809992
Hele jde vlastně o to, že [spoiler]ten kouzelný dům vznikl pro babičku, která před lety utíkala se svým manželem ze země, kde jim šlo o krk a manžel cestou umřel. Babička se snaží, aby všichni byli šťastní, ale tím, že si budou pomáhat. A když někdo dostane nějakou kouzelnou sílu, tak ji musí využívat. Absolutně a bez debat, takže supersilná ségra musí pomáhat stavět mosty, superkrásná ségra musí být krásná pořád a Mirabel, která umí prd, je na první pohled v pohodě, protože ji všichni plus mínus berou. Ale pak se ukáže, že babička je vlastně dost svině, která manipulativně tlačí celou rodinu k tomu, aby svoje síly využívali na maximum a supersilná a superkrásná ségra jsou psychicky zdeptané, protože babička není nikdy spokojená a Mirabel ne že by vyloženě pohrdala, ale prostě ji zklamala a lepší to nebude a nehodlá ji nikdy brát vážně. A celou dobu se všichni tváří jako happy family a nesmí urazit babičku, protože babička je hlava rodu a má všechny ráda. Přitom babička je toxická zrůda, která není nikdy s ničím spokojená a vlastně celou rodinu dotlačila téměř k psychickému zhroucení. A kouzelná síla mizí právě kvůli tomuhle, že nikdo z té rodiny není ochotný se babce postavit a být tím, čím být chce. A dokonce kvůli tomu vyhnala syna, jehož darem byly zlé věštby, protože byl "špatný prvek do rodiny", syn přitom celou dobu žije ve zdech baráku, protože má rodinu rád a má rád i babičku, ale nesmí jí jít na oči a nikdo o něm nesmí mluvit. Babka je všechny emocionálně naprosto terorizuje. Jenže tu není jako klasický záporák, ten konflikt jako takový je tam vlastně dost skrytý a moc se neřeší, až v posledních asi deseti minutách, kdy se jí Mirabel reálně postaví a řekne jí, že se chová jako kráva a že si to ostatní celou dobu taky myslí, jen jsou tak vyřízení, že jí to neřeknou. Problém je v tom, že na konci se ukáže, že babka to "myslela dobře", protože přišla před lety o toho manžela, chtěla ideální domov pro rodinu, ale jela přes mrtvoly. A všechno jí je odpuštěno po jednom objímání u řeky po tklivé písničce.  Takže mi fakt připadá, že pokud děti žijí v nějaké dysfunkční rodině, kde existuje nějaký velký problém mezi rodiči, prarodiči, vztahu děti k rodičům a tak a nemluví se o něm, protože se před ním zavírají oči a dělá se, že není, tak Encanto jim ukazuje, že tak to prostě chodí a vyřešit se to dá jedním objetím a všechno bude OK. A ono nebude. Ta babka tu není vyloženě záporák a není tak vůbec zobrazovaná, ani být nemá. A to její jednání dává smysl, ale to vyústění je příliš jednoduché a přijde mi, že ten film se snaží dětem sdělit "odpouštěj za každou cenu a na nic se neptej, protože babička to myslela dobře, i když vyhnala svého syna z domova" místo "pojďme problém reálně řešit". Jasně, je to disneyovka, ale to téma je možná právě na disneyovku trochu  moc náročné a nedalo se to v rámci animáku s písničkama vytěžit tak, jak by bylo potřeba.  To zlo tu vlastně není zlé jako v disneyovkách bývá. Žádná macecha, zlá čarodějnice nebo tak něco. Ale je mnohem reálnější a problematičtější. A ten film s tím neumí pracovat.  [/spoiler]Uf.
809980
17 0
reagují: Elerrina, fr3ak, HAL
Tak je to Disney, tak možná tak nějak podpravově stejně tušíte, jaký problém by se tam v příběhu mohl řešit, a s jakými případními minoritami by mohl souviset :)
(Film jsem neviděl, jen tak nahazuju nápad :))
809991
Tak je to Disney, tak možná tak nějak podpravově stejně tušíte, jaký problém by se tam v příběhu mohl řešit, a s jakými případními minoritami by mohl souviset :) (Film jsem neviděl, jen tak nahazuju nápad :))
1 -1
Připojuju se k ostatním, kteří prosí o spoiler - recenze mě nalákala na to zjistit, co je v příběhu problematické, ale film mě prakticky nezajímá a vidět ho nechci. :D
809990
2 0
Ty jo, taky to chci vedet. Prosim spoilery, at vim, jestli to ty dceri pustit nebo ne :D
809988
Ty jo, taky to chci vedet. Prosim spoilery, at vim, jestli to ty dceri pustit nebo ne *:D*
2 0
Hele Hlade mohl by si prosím do spoileru napsat o co jde? Recenzi jsem si přečet, protože když už si někdo dá práci s tím ji psát, tak se to musí nějak ocenit. A to zmíněný zlo a jeho (ne)vyřešení mě v textu zaujalo, ale je to další Disney, takže se sledováním celýho filmu nechci ztrácet čas. Díky.
809980
5 -2
Už i Hlad pochopil, že lidi tu u recenzí čtou jen verdikt :D