Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Duna: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek

Duna v kinech

Prosím vás, dá se odhadnout, do kdy bude (u nás) Duna v kinech ?
807277
Prosím vás, dá se odhadnout, do kdy bude (u nás) Duna v kinech ?
Duna v kinech
2 -1
reagovat

9.5/10

Na taketo filmy sa oplati cakat roky......
807267
Na taketo filmy sa oplati cakat roky......
9.5/10
6 -3
reagovat
reaguje na: verbst
Císař dal Caladan do správy svého přítele hraběte Hasimira Fenringa. Ten byl blízko stát se Kwisatzem Haderachem, ale narodil se jako genetický eunuch. V knize byl během předávání moci na Arrakis do rukou Atreidů jejím guvernérem.
807199
[spoiler]Císař dal Caladan do správy svého přítele hraběte Hasimira Fenringa. Ten byl blízko stát se Kwisatzem Haderachem, ale narodil se jako genetický eunuch. V knize byl během předávání moci na Arrakis do rukou Atreidů jejím guvernérem.[/spoiler]
807141
3 0
reagovat

10/10

Omamný a čarovný film. Mám z něj modré oči.:o
807187
Omamný a čarovný film. Mám z něj modré oči.*:o*
10/10
11 -3
reagovat
reaguje na: verbst
Spoiler, ktory sa ale skor tyka druheho dielu filmu. Brolin/Gurney ten masaker na Atreidovcov prezil, jeho linka bude pokracovat v druhej casti Duny. V knihe sa jeho postava stiahla do uzadia a posobil medzi paserakmi a taziarmi melanze. Ale vacsinu stopaze v knihe chybal a dostal sa k slovu az skoro na konci, preto som zvedavy ako to bude vo filme, kedze Brolin je jedna z mala postav prvej casti, ktore prezili utok Harkonenovcov, tak ho asi budu viac pretlacat do popredia. Nehovoriac o tom, ze samozrejme, je to jedna z hlavnych hviezd filmu a bola by skoda takeho badass-a nevyuzit nejak poriadne.
807181
Spoiler, ktory sa ale skor tyka druheho dielu filmu. [spoiler]Brolin/Gurney ten masaker na Atreidovcov prezil, jeho linka bude pokracovat v druhej casti Duny. V knihe sa jeho postava stiahla do uzadia a posobil medzi paserakmi a taziarmi melanze. Ale vacsinu stopaze v knihe chybal a dostal sa k slovu az skoro na konci, preto som zvedavy ako to bude vo filme, kedze Brolin je jedna z mala postav prvej casti, ktore prezili utok Harkonenovcov, tak ho asi budu viac pretlacat do popredia. Nehovoriac o tom, ze samozrejme, je to jedna z hlavnych hviezd filmu a bola by skoda takeho badass-a nevyuzit nejak poriadne.[/spoiler]
807134
5 -1
reagovat
Díkes.
807141
Díkes.
1 -1
reagují: MorusRubra
reagovat
reaguje na: verbst
Planeta byla dána někomu pod dočasnou správu. Ty tituly si fakt nepamatuju, ale Herbert to měl samozřejmě komplet promyšlený. V minisérii Duna tu postavu hrál Táborský:D. Brolin by měl hrát roli v dalších dílech, takže ne-e.
807139
[spoiler]Planeta byla dána někomu pod dočasnou správu. Ty tituly si fakt nepamatuju, ale Herbert to měl samozřejmě komplet promyšlený. V minisérii Duna tu postavu hrál Táborský*:D*. Brolin by měl hrát roli v dalších dílech, takže ne-e.[/spoiler]
807134
3 0
reagovat
reaguje na: verbst
Brolin - neměl by být

Caladan - naprostá většina populace na planetě samozřejmě zůstala. Ve světě Duny se na osobní svobodu zase až tolik nehraje; nemůžeš se prostě sebrat a zkusit štěstí jinde. Velkorod Atreidů je nicméně pryč, i když si tedy nevybavuju, že by jim byl Caladan výslovně odebrán. Atreidům každopádně bylo celkem jasný, že jdou do pasti, takže bych se divil, kdyby tam nechali nějaký zálohy. Vsadilo se zkrátka všechno na jednu kartu.
807137
[spoiler]Brolin - neměl by být Caladan - naprostá většina populace na planetě samozřejmě zůstala. Ve světě Duny se na osobní svobodu zase až tolik nehraje; nemůžeš se prostě sebrat a zkusit štěstí jinde. Velkorod Atreidů je nicméně pryč, i když si tedy nevybavuju, že by jim byl Caladan výslovně odebrán. Atreidům každopádně bylo celkem jasný, že jdou do pasti, takže bych se divil, kdyby tam nechali nějaký zálohy. Vsadilo se zkrátka všechno na jednu kartu. [/spoiler]
807134
2 -1
reagovat
Jako nečtenář předlohy mám ještě dotaz: 
Brolin je teda killed off camera, jo?
Všichni ti, co přiletěli na tu pouštní planetu - to byl celej ten rod? Komplet přesídlení? Na té jejich původní nezůstal nikdo? Armáda, někdo aby tam tomu vládnul případně...
807134
Jako nečtenář předlohy mám ještě dotaz:  [spoiler]Brolin je teda killed off camera, jo? Všichni ti, co přiletěli na tu pouštní planetu - to byl celej ten rod? Komplet přesídlení? Na té jejich původní nezůstal nikdo? Armáda, někdo aby tam tomu vládnul případně...[/spoiler]
2 -1
reagují: Ashitaka, yeniczek, Kostěj
reagovat
reaguje na: HAL
Chápu proč to vyhodili ve filmu, proto říkám, že by to bylo lepší jako seriál ?)
807133
Chápu proč to vyhodili ve filmu, proto říkám, že by to bylo lepší jako seriál *?)*
807125
3 0
reagovat
reaguje na: HAL
Co co?

Nebylo náhodou to, že Paul nepředvídal bezmála úspěšnej atentát na Jessicu, důvodem, proč se odhodlal utopit Tvůrce? Zrovna tuhle scénu bych teda opravdu rád viděl, je to jedna z mála, co to celý trochu polidšťuje ?)
807128
Co co? [spoiler]Nebylo náhodou to, že Paul nepředvídal bezmála úspěšnej atentát na Jessicu, důvodem, proč se odhodlal utopit Tvůrce? Zrovna tuhle scénu bych teda opravdu rád viděl, je to jedna z mála, co to celý trochu polidšťuje *?)*[/spoiler]
807125
2 -1
reagovat
reaguje na: Arbiter
Zrovna to knižní hledání zrádce by byla první věc kterou bych při psaní scénáře úplně vyhodil - už v knížce mi to že někteří obviňovali Jessicu vůbec nedávalo smysl, a pro zbytek děje tenhle subplot vůbec není důležitý.
807125
Zrovna to knižní hledání zrádce by byla první věc kterou bych při psaní scénáře úplně vyhodil - už v knížce mi to že někteří obviňovali Jessicu vůbec nedávalo smysl, a pro zbytek děje tenhle subplot vůbec není důležitý.
807115
9 -3
reagují: Arbiter, Kostěj
reagovat

7-8/10

Jakkoli film vypadá a zvučí nádherně, je na něm dost vidět, že Duna je opravdu špatně adaptovatelná. Chápu, že nečtenářům to při sledování nepřjde, ale i v 2,5h "půlce" příběhu se hodně škrtalo. 

Docela velkou část první třetiny knížky (iirc) se řeší Letova snaha si naklonit obyvatele Duny na svou stranu. Dál pak taky se hledá, kdo je vlastně zrádce a to se pak táhne až do samotného "atentátu". Těšil jsem na ožralýho Momou :D.

Nemusí se to zdát z hlediska vyprávění jako důležitý, ale pořád mám pocit, že z toho měli udělat seriál. V druhé části možná bude víc akce, ale jestli dojde na Spasitele, tak hodně lidí vystřízliví, protože ten je skoro jak divadelní hra. Několik hodně dlouhých dialogů v pár kulisách.
807115
Jakkoli film vypadá a zvučí nádherně, je na něm dost vidět, že Duna je opravdu špatně adaptovatelná. Chápu, že nečtenářům to při sledování nepřjde, ale i v 2,5h "půlce" příběhu se hodně škrtalo.  Docela velkou část první třetiny knížky (iirc) se řeší Letova snaha si naklonit obyvatele Duny na svou stranu. Dál pak taky se hledá, kdo je vlastně zrádce a to se pak táhne až do samotného "atentátu". Těšil jsem na ožralýho Momou *:D*. Nemusí se to zdát z hlediska vyprávění jako důležitý, ale pořád mám pocit, že z toho měli udělat seriál. V druhé části možná bude víc akce, ale jestli dojde na Spasitele, tak hodně lidí vystřízliví, protože ten je skoro jak divadelní hra. Několik hodně dlouhých dialogů v pár kulisách.
7-8/10
3 -5
reagují: HAL
reagovat
reaguje na: Nazgul
Tiež ten film pre mňa zhadzuje, že je tam 0 emócii a človeku je trošku u predele, čo sa s tými postavami stane. Po tejto stránke to šlo urobiť o kúsok lepšie. Rovnako som rozmýšľal kniha vs. film a síce na prvý pohľad tam niektoré možno chýbajú, no na druhej strane je to pre vývoj príbehu úplne nepodstatné. Zbytočne by to kazilo už tak pomalšie tempo. S Yuehom bola základná motivácia vysvetlená a to stačí :)
807107
Tiež ten film pre mňa zhadzuje, že je tam 0 emócii a človeku je trošku u predele, čo sa s tými postavami stane. Po tejto stránke to šlo urobiť o kúsok lepšie. Rovnako som rozmýšľal kniha vs. film a síce na prvý pohľad tam niektoré možno chýbajú, no na druhej strane je to pre vývoj príbehu úplne nepodstatné. Zbytočne by to kazilo už tak pomalšie tempo. S Yuehom bola základná motivácia vysvetlená a to stačí *:)*
807033
3 -1
reagovat

Absolutní nadšení

Já jsem nadšený. Herci, kamera, příběh, design… to vše je na jedničku s hvězdičkou.

Viděl jsem ve 3D v IMAXu a byl to neskutečný zážitek. Jeden z nejlepších ever.

A to, že po skončení promítání, jsem se dozvěděl, že je oznámena dvojka, je taková třešnička na dortu:).
807104
Já jsem nadšený. Herci, kamera, příběh, design… to vše je na jedničku s hvězdičkou. Viděl jsem ve 3D v IMAXu a byl to neskutečný zážitek. Jeden z nejlepších ever. A to, že po skončení promítání, jsem se dozvěděl, že je oznámena dvojka, je taková třešnička na dortu:).
Absolutní nadšení
5 -1
reagovat
Bohužel kromě Paula, Jessici a Leta, mezi kterými ten vztah celkem funguje, tak u ostatních je to bez emocí. Čekal jsem, že u obětování Duncana budu cítit něco jako třeba u Boromira ve společenstvu, ale bylo to zcela bez emocí a to naopak ve filmu dostal více prostoru, než v knize, kde o něm jen mluví jiní, jak je vyjímečnej a jaké má Paul štěstí, že ho cvičil zrovna on a Gurney, ale on sám reálně je tam chvilku v ději, vesměs by to dohromady dalo na jednu stránku. Naopak desítky stran je věnováno dilematu Yeoha, jestli zradit po tolika letech věrné služby, když ví, že jeho ženu pravděpodobně už zabili a jeho zabijou taky, i proto dal Letovi ten zub, protože tušil, že Harkoneni slovo nedodrží a taky proto připravil záchranu Paula a Jessici. Mentati také nedostali žádný prostor, aby
divák neznající předlohu pochopil, jak jsou pro své vládce důležití, přitom by stačil třeba i jen větší náznak. Gurney také nedostal skoro žádný porostor atd.
 Otázkou je, jak by to bylo dlouhé, kdyby se o to Villeneuve pokusil.

Jinak souhlasím, že vizuálně jsou to orgie, zítra na to jdu do IMAX,
bude to můj první film v IMAXu, protože se mi do Prahy obvykle nechce,
když u nás máme Cinestar, ale na Dunu musím, tak jsem zvědav na ten
rozdíl.

Herci také bezchybní, takže ani tam vysvětlení nejen mého problému s filmem není.

Včera jsem si pro porovnání pustil Lynchovu Dunu, ta se drží předlohy jen do poloviny, pak už to je dost mimo, ale ani tam ty postavy nemají skoro žádný prostor, tak jsem možná na Denise moc přísný a místo 8/10 nakonec film hodnotím na 9/10.

Chalamet právě na instáči zveřejnil krásnou fotku. Pohled na plátno s nápisem DUNE part two a spokojené smajlíky, tak snad bylo právě rozhodnuto o pokračování.
807033
Bohužel kromě Paula, Jessici a Leta, mezi kterými ten vztah celkem funguje, tak u ostatních je to bez emocí. [spoiler]Čekal jsem, že u obětování Duncana budu cítit něco jako třeba u Boromira ve společenstvu, ale bylo to zcela bez emocí a to naopak ve filmu dostal více prostoru, než v knize, kde o něm jen mluví jiní, jak je vyjímečnej a jaké má Paul štěstí, že ho cvičil zrovna on a Gurney, ale on sám reálně je tam chvilku v ději, vesměs by to dohromady dalo na jednu stránku. Naopak desítky stran je věnováno dilematu Yeoha, jestli zradit po tolika letech věrné služby, když ví, že jeho ženu pravděpodobně už zabili a jeho zabijou taky, i proto dal Letovi ten zub, protože tušil, že Harkoneni slovo nedodrží a taky proto připravil záchranu Paula a Jessici. Mentati také nedostali žádný prostor, aby divák neznající předlohu pochopil, jak jsou pro své vládce důležití, přitom by stačil třeba i jen větší náznak. Gurney také nedostal skoro žádný porostor atd.[/spoiler] Otázkou je, jak by to bylo dlouhé, kdyby se o to Villeneuve pokusil. Jinak souhlasím, že vizuálně jsou to orgie, zítra na to jdu do IMAX, bude to můj první film v IMAXu, protože se mi do Prahy obvykle nechce, když u nás máme Cinestar, ale na Dunu musím, tak jsem zvědav na ten rozdíl. Herci také bezchybní, takže ani tam vysvětlení nejen mého problému s filmem není. Včera jsem si pro porovnání pustil Lynchovu Dunu, ta se drží předlohy jen do poloviny, pak už to je dost mimo, ale ani tam ty postavy nemají skoro žádný prostor, tak jsem možná na Denise moc přísný a místo 8/10 nakonec film hodnotím na 9/10. Chalamet právě na instáči zveřejnil krásnou fotku. Pohled na plátno s nápisem DUNE part two a spokojené smajlíky, tak snad bylo právě rozhodnuto o pokračování.
6 -2
reagují: Nuwanda
reagovat
reaguje na: Muf
Nie nesedi. To mu zabudli povedat, ze staci. Tak znasilnene chory ako u snydera som uz dlho nezazil. A to sa mi jeho verzia JL pacila.
806993
Nie nesedi. To mu zabudli povedat, ze staci. Tak znasilnene chory ako u snydera som uz dlho nezazil. A to sa mi jeho verzia JL pacila.
806989
4 0
reagovat
reaguje na: Muf
Ne, nesedí. :D
806990
Ne, nesedí. *:D*
806989
1 -1
reagovat
reaguje na: Ne__Ty
Tak Snyder Cut jsem zrovna neviděl ale pochybuju že to tam sedí tak, jak do té scény v Dune :D
806989
Tak Snyder Cut jsem zrovna neviděl ale pochybuju že to tam sedí tak, jak do té scény v Dune *:D*
806987
1 -1
reagují: Horace, Ne__Ty
reagovat
reaguje na: Muf
Třeba Snyder tím plýtval ve své verzi JL snad při každé scéně s Wonder Woman. :D
806987
Třeba Snyder tím plýtval ve své verzi JL snad při každé scéně s Wonder Woman. *:D*
806983
3 -1
reagují: Muf
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se