Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Tenet: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
Hmm tak zas nic. Já si prostě s Nolanem nerozumim. Přišlo mi to celý hrozně nudný a stupidní. A asi jsem trochu štval lidi kolem sebe když jsem se uprostřed filmu začal smát na celý kolo páč to v určitou chvíli začalo vypadat jako epizoda z Červeného trpaslíka Pozpátku . Njn nikdo se holt nemůže zavděčit sem. Mně jen trochu mrzí jak ho vždycky všichni exaticky obdivujou a já pak z kina odcházim znuděnej a naštvanej že jsem se zase nechal nachytat :D  
767796
Hmm tak zas nic. Já si prostě s Nolanem nerozumim. Přišlo mi to celý hrozně nudný a stupidní. A asi jsem trochu štval lidi kolem sebe když jsem se uprostřed filmu začal smát na celý kolo páč to v určitou chvíli začalo vypadat jako [spoiler]epizoda z Červeného trpaslíka Pozpátku . [/spoiler]Njn nikdo se holt nemůže zavděčit sem. Mně jen trochu mrzí jak ho vždycky všichni exaticky obdivujou a já pak z kina odcházim znuděnej a naštvanej že jsem se zase nechal nachytat :D  
1 -5
reagovat
Dvou a půl hodinové čekání na to, že nic v tom filmu nedává smysl už od začátku, ale jinak to bylo fajn, jen ten konec to trochu pohřbil. Andrej babiš... ehm Sator, měl nakonec dobrou motivaci. Škoda, že ve filmu není ani jedna výborná akční scéna, na Počátek se to vůbec nechytá. Soundtrack se na Zimmera vůbec nechytá, žádná scéna nebyla tak intenziví jako třeba ty v Interstellaru, Počátku nebo TDKR.
PS teoreticky to smysl dává pokud by byl původní ... ten co ho hrál Washington, z jiné reality.
Stejně ta inverze nedává smysl, když museli všechno dělat pozpátku a přitom nedělali. 
Nejspíš to nedává smysl vůbec, ale stejně jako Nolanovi se mi nad tím nechce víc přemýšlet. 
765742
Dvou a půl hodinové čekání na to, že nic v tom filmu nedává smysl už od začátku, ale jinak to bylo fajn, jen ten konec to trochu pohřbil. Andrej babiš... ehm Sator, měl nakonec dobrou motivaci. Škoda, že ve filmu není ani jedna výborná akční scéna, na Počátek se to vůbec nechytá. Soundtrack se na Zimmera vůbec nechytá, žádná scéna nebyla tak intenziví jako třeba ty v Interstellaru, Počátku nebo TDKR. PS teoreticky to smysl dává [spoiler]pokud by byl původní ... ten co ho hrál Washington, z jiné reality. [/spoiler]Stejně ta inverze nedává smysl, když museli všechno dělat pozpátku a přitom nedělali.  Nejspíš to nedává smysl vůbec, ale stejně jako Nolanovi se mi nad tím nechce víc přemýšlet. 
2 -9
reagovat
Pro mě Bohužel nejslabší Nolanovka, která nahradila místo kde jsem dřív měl Dunkerk. Samotný nápad na zápletku originální, ale herci jen odříkali pár svých frází, zaburácel zaměnitelný soundtrack, a celé to tak stálo na přetáčení/zrychlování času, jako když si v němém filmu Drákula sám skládal/nakládal rakve na vůz. Bohužel, už v půlce jsem se jako jedna z postav díval na zápěstí na tep a čas. Tep jako při spánku, čas "ještě dlouho".  5-6/10 
765180
Pro mě Bohužel nejslabší Nolanovka, která nahradila místo kde jsem dřív měl Dunkerk. Samotný nápad na zápletku originální, ale herci jen odříkali pár svých frází, zaburácel zaměnitelný soundtrack, a celé to tak stálo na přetáčení/zrychlování času, jako když si v němém filmu Drákula sám skládal/nakládal rakve na vůz. Bohužel, už v půlce jsem se jako jedna z postav díval na zápěstí na tep a čas. Tep jako při spánku, čas "ještě dlouho".  5-6/10 
6 -7
reagovat
Nolan je jako vždy velmi precizní a má zvládnutý proces, své Alma mater dělá opět čest, je to malý-velký génius a nedivím se, že ho někteří nemusí a jiní milují. Jinak to být ani nemůže (a kdo by to taky chtěl). 

Nicméně remake Casablanky bych mu nesvěřil, jakkoliv by zcela jistě opět odvedl vyjímečnou práci, nevěřím, že by si poradil se stěžejní částí, tj. obsahem.

Mám pocit, že je to jeho malý boj s mlýny, který mu nedá spát a stále se jakoby snaží si možná dokázat, že to zvládne.

Nevím, tyhle emoce a tento typ vyprávění mu prostě nezapadá do jeho ,,techniky prostředí" .  Dodnes mi je záhadou Interstellar, kde mě zpětně baví brečící MacConaughey a jeho vztah s dcerou. Nevím jestli je to druhým Nolanem, který se podílel na scénáři (a zde ne), nebo si hlavní hvězdu tak povodili, popř. byl jen prostě MacConaughey absolutně boží a jel na 200%, že Nolan neměl šanci do toho kecat (tipuju).  


Linka utlačované ženy - sobecky/dětinského majetnického zloducha protkaná celým dějem, nebylo nic co bychom již neviděli mnohokrát a lépe, byť na Debicki se kouká příjemně a herecké kvality by se jistě našly, ,,holky" to s Nolanem nemají lehké, ale rozebíráno to asi bylo už hodněkrát tak bych do toho více nerýpal.

Branagh je herecká elita, ale dost se divím, že si zrovna on vybral takovou roli, byť se záporák nakonci ukázal přeci jen jako vícerozměrný...takový fialový Thanos mě  na papíře zaujal více, tady zklamání a to že aspiruje na zloducha ve ,,špiónské" žánrovce to neomlouvá.

Další Nolanův věčný rest je akce, zde mohl improvizovat a tvořit nevídané věci, což rozhodně splnil v jeho standardu (jeho standard=překonat se), to že to byla často nepřehedná, ale koordinovaná haluz je zde čistě účelně a je frajer ten co se orientoval...ten i budiž odměněn, že je takový pozorný a vzorný divák - a ten i poprávu odměněn je .

Řízená akce s budovou kde polovina vybuchuje a polovina inverzuje je absolutně WTF a ukazuje jaký nehorázný potenciál tahle nová Nolanova hračka má, škoda, že už to asi od něj neuvidíme. 
Poslední lokalita mě však hodně zchladila, jakkoliv to bylo vysvětleno, působilo to (ař rušivě) jak paintbalová aréna, výprava ve zbytku filmu byla výborná, tahle lokace meh.

Pattinson mě bavil nejvíc a jak se říkalo tak bude, zde nám ukázal jaký sympaťák to je a jak moc se ještě více můžeme těšit na ...Bruce Wayna a Batmana.

Washington jr... to ve stínu legendy nemá lehké, ale nezatracoval bych ho. Tátův drive a pohled tygra, ale určitě nemá.

Díky za recenzi ! 
  
764883
Nolan je jako vždy velmi precizní a má zvládnutý proces, své Alma mater dělá opět čest, je to malý-velký génius a nedivím se, že ho někteří nemusí a jiní milují. Jinak to být ani nemůže (a kdo by to taky chtěl).  Nicméně remake Casablanky bych mu nesvěřil, jakkoliv by zcela jistě opět odvedl vyjímečnou práci, nevěřím, že by si poradil se stěžejní částí, tj. obsahem. Mám pocit, že je to jeho malý boj s mlýny, který mu nedá spát a stále se jakoby snaží si možná dokázat, že to zvládne. Nevím, tyhle emoce a tento typ vyprávění mu prostě nezapadá do jeho ,,techniky prostředí" .  Dodnes mi je záhadou Interstellar, kde mě zpětně baví brečící MacConaughey a jeho vztah s dcerou. Nevím jestli je to druhým Nolanem, který se podílel na scénáři (a zde ne), nebo si hlavní hvězdu tak povodili, popř. byl jen prostě MacConaughey absolutně boží a jel na 200%, že Nolan neměl šanci do toho kecat (tipuju).   Linka utlačované ženy - sobecky/dětinského majetnického zloducha protkaná celým dějem, nebylo nic co bychom již neviděli mnohokrát a lépe, byť na Debicki se kouká příjemně a herecké kvality by se jistě našly, ,,holky" to s Nolanem nemají lehké, ale rozebíráno to asi bylo už hodněkrát tak bych do toho více nerýpal. Branagh je herecká elita, ale dost se divím, že si zrovna on vybral takovou roli, byť se záporák nakonci ukázal přeci jen jako vícerozměrný...takový fialový Thanos mě  na papíře zaujal více, tady zklamání a to že aspiruje na zloducha ve ,,špiónské" žánrovce to neomlouvá. Další Nolanův věčný rest je akce, zde mohl improvizovat a tvořit nevídané věci, což rozhodně splnil v jeho standardu (jeho standard=překonat se), to že to byla často nepřehedná, ale koordinovaná haluz je zde čistě účelně a je frajer ten co se orientoval...ten i budiž odměněn, že je takový pozorný a vzorný divák - a ten i poprávu odměněn je . Řízená akce s budovou [spoiler]kde polovina vybuchuje a polovina inverzuje[/spoiler] je absolutně WTF a ukazuje jaký nehorázný potenciál tahle nová Nolanova hračka má, škoda, že už to asi od něj neuvidíme.  Poslední lokalita mě však hodně zchladila, jakkoliv to bylo vysvětleno, působilo to (ař rušivě) jak paintbalová aréna, výprava ve zbytku filmu byla výborná, tahle lokace meh. Pattinson mě bavil nejvíc a jak se říkalo tak bude, zde nám ukázal jaký sympaťák to je a jak moc se ještě více můžeme těšit na ...Bruce Wayna a Batmana. Washington jr... to ve stínu legendy nemá lehké, ale nezatracoval bych ho. Tátův drive a pohled tygra, ale určitě nemá. Díky za recenzi !    
4 -1
reagovat
Notyvole. Přes veškerou skepsi, přes to, že nemůžu vystát Interstellar ani Dunkirk, přes to, že je (byl) podle mě Nolan za zenitem - toto mi teda kurva sedlo.
Naprosto dechberoucí zážitek, do kterýho jsem šel bez jakýhokoliv traileru, spoileru, a s jenom jednou (zdější) recenzí. Hmm, asi jsem Nolanovi nakonec kdesi hluboko ještě
furt věřil. A ten chlap to dokázal.

Celej film jsem byl napjatej jak guma na trenkách puberťáka. Nespočetněkrát poposedával až na kraj sedačky, přistihl se při tom, že jsem nemohl dýchat a celkově byl do toho tak vtaženej, že to se mi nestalo od poslední Mission Impossible. Opravdu Nolan nasadil tempo a nohu z pedálu nesundal až do závěrečných titulků.
Za sebe říkám, že orientace mi vůbec nedělala problém. Spousta věcí mi přišla i docela neskrývanejch - např. začátek v Opeře (BTW geniální úplně) a chvějící se rána před kulkou a
pak Pattisonova záchrana mladýho Denzela. Docela jsem i čekal,
že se tam ukáže rovnou. Stejně tak bylo úplně jasný v tom Freeportu vo co gou a i ten skokan z jachty byl jasnej. Občas jsem se ale přece jenom tvářil asi takhle: link jsem se snažil pochopit a hlavně zorientovat např. na tý dálnici. To byla ale zároveň taky tak strašně dechberoucí sekvence, že asi nemám slov.
No a pak ten konec. To bylo neuvěřitelný. A slova nestačí. To se musí vidět.
Do toho všeho neutuchající a neselhávající Göransson, kterej tomu po celej film dodával takovej pocit naléhavosti, spolu teda i s těma ponurejma filtrama a kamerou. Klobouček.
Travis Scott v titulkách už byla jen nejsladší z teček.

A teda jako – mladej Denzel – tyvole. To je totálně neuvěřitelný jak on má dikci, pohyby, gesta a řeč těla po tatíkovi.
No a zmiňovat Pattinsona už vůbec nemusíme, že? Takový vymanění ze škatulky měl naposledy snad Leo?

Za mě teda obrovská spokojenost. Ale obrovská. A chci to vidět znovu. Nepotřebuju. Chcu. A nemůžu se dočkat.
9/10

P.S.: Je to už dva dny co jsem to viděl. Pamatuju si všechno, furt na ten film myslím a ten svůj názor jsem chtěl nechat uležet. "Nepomohlo" to :D pořád jsem z toho unešenej.
764878
Notyvole. Přes veškerou skepsi, přes to, že nemůžu vystát Interstellar ani Dunkirk, přes to, že je (byl) podle mě Nolan za zenitem - toto mi teda kurva sedlo. Naprosto dechberoucí zážitek, do kterýho jsem šel bez jakýhokoliv traileru, spoileru, a s jenom jednou (zdější) recenzí. Hmm, asi jsem Nolanovi nakonec kdesi hluboko ještě furt věřil. A ten chlap to dokázal. Celej film jsem byl napjatej jak guma na trenkách puberťáka. Nespočetněkrát poposedával až na kraj sedačky, přistihl se při tom, že jsem nemohl dýchat a celkově byl do toho tak vtaženej, že to se mi nestalo od poslední Mission Impossible. Opravdu Nolan nasadil tempo a nohu z pedálu nesundal až do závěrečných titulků. Za sebe říkám, že orientace mi vůbec nedělala problém. Spousta věcí mi přišla i docela neskrývanejch - např. začátek v Opeře (BTW geniální úplně) [spoiler]a chvějící se rána před kulkou a pak Pattisonova záchrana mladýho Denzela. Docela jsem i čekal, [/spoiler]že se tam ukáže rovnou. Stejně tak bylo úplně jasný v tom [spoiler]Freeportu[/spoiler] vo co gou a i ten skokan z jachty byl jasnej. Občas jsem se ale přece jenom tvářil asi takhle: [url=https://www.youtube.com/watch?v=WaUCEFPCg6A&ab_channel=NoBullshitClips]https://www.youtube.com/watch?v=WaUCEFPCg6A&ab_channel=NoBullshitClips[/url] když jsem se snažil pochopit a hlavně zorientovat např. na tý dálnici. To byla ale zároveň taky tak strašně dechberoucí sekvence, že asi nemám slov. No a pak ten konec. To bylo neuvěřitelný. A slova nestačí. To se musí vidět. Do toho všeho neutuchající a neselhávající Göransson, kterej tomu po celej film dodával takovej pocit naléhavosti, spolu teda i s těma ponurejma filtrama a kamerou. Klobouček. Travis Scott v titulkách už byla jen nejsladší z teček. A teda jako – mladej Denzel – tyvole. To je totálně neuvěřitelný jak on má dikci, pohyby, gesta a řeč těla po tatíkovi. No a zmiňovat Pattinsona už vůbec nemusíme, že? Takový vymanění ze škatulky měl naposledy snad Leo? Za mě teda obrovská spokojenost. Ale obrovská. A chci to vidět znovu. Nepotřebuju. Chcu. A nemůžu se dočkat. 9/10 P.S.: Je to už dva dny co jsem to viděl. Pamatuju si všechno, furt na ten film myslím a ten svůj názor jsem chtěl nechat uležet. "Nepomohlo" to *:D* pořád jsem z toho unešenej.
6 -3
reagovat
Zítra (nejspíš) jdeme. 
Ale toto mě pobavilo. 
link

 " Já jsem měl pocit, že to je nejdražší Cimrmanova hra. Vichr z hor, inverzní bomby z hor a miny zespoda. Navíc beze stopy nadhledu – a myslím, že tahle sebevážnost stojí i za kritikou amerických recenzentů... Ta rádoby chytrost říká ‚rozuměj tomu‘ a zároveň ‚nemusíš‘, takže si vytváří malinko alibi, a pro mě je tam spousta věcí nedomyšlenejch. Vidím tam narativ náfuky a musím přiznat, že i geometrii nezáměrný srandy... "
764350
Zítra (nejspíš) jdeme.  Ale toto mě pobavilo.  https://wave.rozhlas.cz/je-christopher-nolan-prevleceny-cimrman-akcni-sci-fi-tenet-budi-dojem-nejdrazsi-8287530  " Já jsem měl pocit, že to je nejdražší Cimrmanova hra. Vichr z hor, inverzní bomby z hor a miny zespoda. Navíc beze stopy nadhledu – a myslím, že tahle sebevážnost stojí i za kritikou amerických recenzentů... Ta rádoby chytrost říká ‚rozuměj tomu‘ a zároveň ‚nemusíš‘, takže si vytváří malinko alibi, a pro mě je tam spousta věcí nedomyšlenejch. Vidím tam narativ náfuky a musím přiznat, že i geometrii nezáměrný srandy... "
1 -1
reagovat

Hodnocení: 6/10

Tak jsme na tom nakonec byli s bráškou v Imaxu. No, asi takhle: sterilnost, odtažitost a chladnost se u Nolana dostala na novou úroveň a to na takovou, kdy už to pro mne není moc snesitelné. Nemyslím si, že hlavní dějová linka je nějak extra složitá, jen je potřeba být soustředěný, ale abych byl upřímný, tak posledních asi 40 minut mi soustředěnost hodně klesala a ke konci už mi bylo skoro jedno, co se na plátně děje. Dovolím si říct, že závěrečná scéna s vojáky na poušti byla přímo špatně zrežírovaná, poněvadž divák absolutně netuší, kdo na koho střílí a co se tam vlastně děje, vojáci mohli mít airsoftové zbraně a myslím, že by to vyšlo nastejno, což je prostě špatně. Také mi hodně vadilo, jak je Protagonista každou chvíli na jiném místě na planetě, bylo to strašně hektické a nepříjemné na sledování. Praktické efekty jsou sice hezká věc a jak říká Fila, je příjemné vidět v kině něco originálního, ale to všechno neznamená, že před filmem padnu na kolena a už jen za to dám minimálně 8/10. To fakt ne. To by film nesměl být studený jak psí čumák, brát se strašně vážně a být nabubřelí, např. když jsem viděl scénu závodu plachetnic, tak jsem si říkal, sakra, proč tam tato scéna vůbec byla, to co si Sator a Protagonista říkali, to si mohli říct kdekoliv jinde a vyznělo by to stejně. Možná to bude znít zvláště, ale scény s Protagonistou a Kat nebo Kat a Satorem mi hodně svým vizuálním zpracováním připomněli Ševčíkův "Skleněný pokoj", a to svou viditelnou okázalostí a snobstvím, taky jsem se divil, ale je to tak, což samozřejmě není pochvala. :D Ale abych taky zmínil nějaké klady, těmi byly již zmíněné praktické efekty a Robert Pattinson, který si film ukradl pro sebe (moc se těším na jeho Batmana), dále závěrečná scéna, kdy Protagonista zjistí, že se s Neilem zná možná celý žívot, ta byla opravdu krásna. Celá Pattinsonova postava mi svou tajemností a důležitostí pro vývoj příběhu hodně připomněla Gaffa z Blade Runnera, za což Nolanovi moc děkuji, ale zápory filmu jsou pro mne tak velké, že nemohu jít výš než na 6/10. Troufám, si říct, že kdyby to netočil Nolan, tak je film na ČSFD rázem v modré barvě. 

Závěrem bych rád podotkl, že brácha přesto, že je na rozdíl ode mne velký Nolanův fanda, tak tentokrát se se mnou u Tenetu teměř na všem shodl a také ho film zklamal.
764285
Tak jsme na tom nakonec byli s bráškou v Imaxu. No, asi takhle: sterilnost, odtažitost a chladnost se u Nolana dostala na novou úroveň a to na takovou, kdy už to pro mne není moc snesitelné. Nemyslím si, že hlavní dějová linka je nějak extra složitá, jen je potřeba být soustředěný, ale abych byl upřímný, tak posledních asi 40 minut mi soustředěnost hodně klesala a ke konci už mi bylo skoro jedno, co se na plátně děje. Dovolím si říct, že závěrečná scéna s vojáky na poušti byla přímo špatně zrežírovaná, poněvadž divák absolutně netuší, kdo na koho střílí a co se tam vlastně děje, vojáci mohli mít airsoftové zbraně a myslím, že by to vyšlo nastejno, což je prostě špatně. Také mi hodně vadilo, jak je Protagonista každou chvíli na jiném místě na planetě, bylo to strašně hektické a nepříjemné na sledování. Praktické efekty jsou sice hezká věc a jak říká Fila, je příjemné vidět v kině něco originálního, ale to všechno neznamená, že před filmem padnu na kolena a už jen za to dám minimálně 8/10. To fakt ne. To by film nesměl být studený jak psí čumák, brát se strašně vážně a být nabubřelí, např. když jsem viděl scénu závodu plachetnic, tak jsem si říkal, sakra, proč tam tato scéna vůbec byla, to co si Sator a Protagonista říkali, to si mohli říct kdekoliv jinde a vyznělo by to stejně. Možná to bude znít zvláště, ale scény s Protagonistou a Kat nebo Kat a Satorem mi hodně svým vizuálním zpracováním připomněli Ševčíkův "Skleněný pokoj", a to svou viditelnou okázalostí a snobstvím, taky jsem se divil, ale je to tak, což samozřejmě není pochvala. *:D* Ale abych taky zmínil nějaké klady, těmi byly již zmíněné praktické efekty a Robert Pattinson, který si film ukradl pro sebe (moc se těším na jeho Batmana), dále závěrečná scéna, kdy Protagonista zjistí, že se s Neilem zná možná celý žívot, ta byla opravdu krásna. Celá Pattinsonova postava mi svou tajemností a důležitostí pro vývoj příběhu hodně připomněla Gaffa z Blade Runnera, za což Nolanovi moc děkuji, ale zápory filmu jsou pro mne tak velké, že nemohu jít výš než na 6/10. Troufám, si říct, že kdyby to netočil Nolan, tak je film na ČSFD rázem v modré barvě.  Závěrem bych rád podotkl, že brácha přesto, že je na rozdíl ode mne velký Nolanův fanda, tak tentokrát se se mnou u Tenetu teměř na všem shodl a také ho film zklamal.
Hodnocení: 6/10
5 -2
reagovat
Celý čas som chrochtal blahom a Patizón si to až drzo celé kradne pre seba. 
764137
Celý čas som chrochtal blahom a Patizón si to až drzo celé kradne pre seba. 
14 -1
reagovat
Ne ze by zalezelo jen na Rottenech, ale v ramci Nolanovych filmu ma mene kladnych RT recenzi jen Interstellar. :o Jsem docela zvedav, jak se na Tenet bude koukat za takove dva, tri roky, ale neverim, ze to bude nejak lepsi. Spis naopak.
764114
Ne ze by zalezelo jen na Rottenech, ale v ramci Nolanovych filmu ma mene kladnych RT recenzi jen Interstellar. *:o* Jsem docela zvedav, jak se na Tenet bude koukat za takove dva, tri roky, ale neverim, ze to bude nejak lepsi. Spis naopak.
1 -1
reagovat
Tenet comes to Chinese big screens today. But according to some audience, equipments in some theaters have already broken down due to the loud sound effects...Social media jokes Nolan is destroying theaters instead of saving them.

:D
764091
Tenet comes to Chinese big screens today. But according to some audience, equipments in some theaters have already broken down due to the loud sound effects...Social media jokes Nolan is destroying theaters instead of saving them. *:D*
6 0
reagovat
reaguje na: ovmartin23
jasný, no tohle chápu a asi jsem se vyjádřil (opakovaně) dost nešťastně. Šlo mi tu o to, že spousta kritiky je jistě relevantní, včetně té na pompéznost a jistou do sebe zahleděnost, či třeba to opravdu zbrklé tempo. IMHO opakoval stejnou "chybu" jako u Počátku, kdy nedal divákovi čas na zpracování nové informace a počítal okamžitě s tím, že tomu divák musí rozumět...nebo na to kouknout znovu. Ale tentokrát to konečně sedělo mnohem víc, než před 10 lety, protože byl scénář vyzrálý a film nepopíral sebou nastavená pravidla...to jsem poprvé u Nolana viděl až u Interstellar (co se vlastní tvorby týče). Takže připodobňovat to k Počátku je asi ok, ale je dobré podotknout, že tentokrát to nemělo takové díry ve scénáři. 
Co mi ale vadí, jsou ti, kteří nejsou schopni pochopit, že ten film zřejmě mají vidět ještě jednou, protože jim uniklo něco, co se tam děje a okamžitě to odsoudí tím, že to je blbost (právě proto, že něco přehlédli). To je jako hanit 2001 kvůli tomu, že to prostě nepobrali...
No a pak to pokrytectví, kdy u jednoho filmu lidem vadí to, co u jiného v pohodě tolerují...to je kapitola sama pro sebe. 
Možná (teda jakože asi spíš jo) můj názor vyznívá dost arogantně, ale to bude právě mou neschopností jej efektivně předat. Když už ne ten film, tak to řemeslo se zpochybnit fakt nedá. A rád bych viděl jiný příklad takhle poctivé filmařiny zároveň s tak inovativními prvky s budgetem větším, než malým (aspoň přes 50M). Je jasné, že podobný magor jako Nolan v současném filmovém světě neexistuje a popírat to nemá smysl. Přál bych všem takhle absolutní zážitek z kina, jako jsem měl já...a to u jakéhokoliv filmu.
764088
jasný, no tohle chápu a asi jsem se vyjádřil (opakovaně) dost nešťastně. Šlo mi tu o to, že spousta kritiky je jistě relevantní, včetně té na pompéznost a jistou do sebe zahleděnost, či třeba to opravdu zbrklé tempo. IMHO opakoval stejnou "chybu" jako u Počátku, kdy nedal divákovi čas na zpracování nové informace a počítal okamžitě s tím, že tomu divák musí rozumět...nebo na to kouknout znovu. Ale tentokrát to konečně sedělo mnohem víc, než před 10 lety, protože byl scénář vyzrálý a film nepopíral sebou nastavená pravidla...to jsem poprvé u Nolana viděl až u Interstellar (co se vlastní tvorby týče). Takže připodobňovat to k Počátku je asi ok, ale je dobré podotknout, že tentokrát to nemělo takové díry ve scénáři.  Co mi ale vadí, jsou ti, kteří nejsou schopni pochopit, že ten film zřejmě mají vidět ještě jednou, protože jim uniklo něco, co se tam děje a okamžitě to odsoudí tím, že to je blbost (právě proto, že něco přehlédli). To je jako hanit 2001 kvůli tomu, že to prostě nepobrali... No a pak to pokrytectví, kdy u jednoho filmu lidem vadí to, co u jiného v pohodě tolerují...to je kapitola sama pro sebe.  Možná (teda jakože asi spíš jo) můj názor vyznívá dost arogantně, ale to bude právě [b]mou[/b] neschopností jej efektivně předat. Když už ne ten film, tak to řemeslo se zpochybnit fakt nedá. A rád bych viděl jiný příklad takhle poctivé filmařiny zároveň s tak inovativními prvky s budgetem větším, než malým (aspoň přes 50M). Je jasné, že podobný magor jako Nolan v současném filmovém světě neexistuje a popírat to nemá smysl. Přál bych všem takhle absolutní zážitek z kina, jako jsem měl já...a to u jakéhokoliv filmu.
763907
5 0
reagovat
reaguje na: JAGODA
Sushi neplasit, to je vzácný exemplář 
764011
Sushi neplasit, to je vzácný exemplář 
763984
2 -1
reagovat
reaguje na: sushi232
Normálně "dislike" příspěvkům nedávám, ale tady musím! Arogantnější, ješitnější komentář jsem tady snad ještě neviděl. Jsem moc rád, že tě neznám osobně, protože bych se ti musel vyhýbat obloukem! 
763984
Normálně "dislike" příspěvkům nedávám, ale tady musím! Arogantnější, ješitnější komentář jsem tady snad ještě neviděl. Jsem moc rád, že tě neznám osobně, protože bych se ti musel vyhýbat obloukem! 
763883
9 -1
reagují: Galactus
reagovat
Jen do placu. Natočené je to luxusně, kapku až bondovsky nebo Huntovsky (cestování po světě po známých městech a velkolepé akční scény, které jsou pro děj pěkná kulisa, ale trochu vedlejší). To, že to nechápu po odchodu z kina pro mě není 100 % nutná podmínka u filmu (12 opic jsem taky nedal poprvé, Inception jsem si taky užil až jsem věděl co mě čeká, poprvé to bylo na efekt, o Lost Highway a Mullholand Drive ani nemluvě). Lineárních, jednoduchých filmů je na světě dost i bez TENETu, Nolan to neměl za domácí úkol, nevím, proč by každý měl chápat, když vyjde z kina, co vlastně viděl. Tenhle film je prostě takový a jiný. Je to sázka, vsadil na ni slavný režisér, může si to dovolit a podařilo se mu zamotat hlavu, donutit nad tím přemýšlet a výsledek motání a přemýšlení se někomu líbí a někomu ne. Já jen, že kdyby se někde jako že fundamentálně volalo nahlas, že to není dobré že je všechno špatně a že....bla...bla...a tak dále - jasně, může být. Dávám jeden hlas na tu stranu, že jsem si to užil a těším se znovu. I ten Interstellar jsem si užil až se znalostí všech souvislostí v kině potřetí, vůbec mě to neirituje, naopak. Linerání jednoduchosti mám taky rád, nic proti nim, Příběh brouka je fajn. No, když je taková motanice v kině a ještě mě udrží si to užívat, tak za mě proč ne, super.
763911
Jen do placu. Natočené je to luxusně, kapku až bondovsky nebo Huntovsky (cestování po světě po známých městech a velkolepé akční scény, které jsou pro děj pěkná kulisa, ale trochu vedlejší). To, že to nechápu po odchodu z kina pro mě není 100 % nutná podmínka u filmu (12 opic jsem taky nedal poprvé, Inception jsem si taky užil až jsem věděl co mě čeká, poprvé to bylo na efekt, o Lost Highway a Mullholand Drive ani nemluvě). Lineárních, jednoduchých filmů je na světě dost i bez TENETu, Nolan to neměl za domácí úkol, nevím, proč by každý měl chápat, když vyjde z kina, co vlastně viděl. Tenhle film je prostě takový a jiný. Je to sázka, vsadil na ni slavný režisér, může si to dovolit a podařilo se mu zamotat hlavu, donutit nad tím přemýšlet a výsledek motání a přemýšlení se někomu líbí a někomu ne. Já jen, že kdyby se někde jako že fundamentálně volalo nahlas, že to není dobré že je všechno špatně a že....bla...bla...a tak dále - jasně, může být. Dávám jeden hlas na tu stranu, že jsem si to užil a těším se znovu. I ten Interstellar jsem si užil až se znalostí všech souvislostí v kině potřetí, vůbec mě to neirituje, naopak. Linerání jednoduchosti mám taky rád, nic proti nim, Příběh brouka je fajn. No, když je taková motanice v kině a ještě mě udrží si to užívat, tak za mě proč ne, super.
8 -2
reagovat
reaguje na: sushi232
arogantní názor jako prase. když 60,70 % diváků si po shlednutí filmu není 100% jisto, že to celé pochopili, tak to nemusí být tím, že je divák debil nebo nevyzrálý blbeček. já se domnívám, že to může být i chyba režiséra, který nebyl schopen předat své myšlenky divákům smysluplněji. přiznávám, že mě osobně ovlivnila síla té projekce, kdy jsou normálně uvažoval, že kvůli té hlasitosti odejdu.....

proto je tvůj názor pro mě totálně irelevantní. z velké části kvůli tvé aroganci. lidí, kteří mají s filmem problém (nepochopili, pochopili částečně nebo už jsem slyšel 3x, že chápou, ale už to nikdy nechtějí vidět), je vetší než malé množství. a to podotýkám, že na Tenet šla poměrově ta chytřejší, progresivnější část populace. starší generace, voliči babiše či spd, šli na Štěstí je krásná věc - k dnešnímu dnu má film přes 20.000 diváků, ale 118 hlasujících na csfd. to vypovídá pro koho jsou filmy určeny
763907
arogantní názor jako prase. když 60,70 % diváků si po shlednutí filmu není 100% jisto, že to celé pochopili, tak to nemusí být tím, že je divák debil nebo nevyzrálý blbeček. já se domnívám, že to může být i chyba režiséra, který nebyl schopen předat své myšlenky divákům smysluplněji. přiznávám, že mě osobně ovlivnila síla té projekce, kdy jsou normálně uvažoval, že kvůli té hlasitosti odejdu..... proto je tvůj názor pro mě totálně irelevantní. z velké části kvůli tvé aroganci. lidí, kteří mají s filmem problém (nepochopili, pochopili částečně nebo už jsem slyšel 3x, že chápou, ale už to nikdy nechtějí vidět), je vetší než malé množství. a to podotýkám, že na Tenet šla poměrově ta chytřejší, progresivnější část populace. starší generace, voliči babiše či spd, šli na Štěstí je krásná věc - k dnešnímu dnu má film přes 20.000 diváků, ale 118 hlasujících na csfd. to vypovídá pro koho jsou filmy určeny
763883
9 -3
reagují: sushi232
reagovat
reaguje na: sushi232
tak jo :+
763899
tak jo *:+*
763897
2 -2
reagovat
reaguje na: JokoloCZ
jasný, tak to, že seš kapitán blbečků už je nám tu jasné, ale nevkládej mi slova do úst/klávesnice. Spíš to pro takového debila, jakým jsi, uvedu na příkladech. Za zcela validní, vyspělou kritiku považuju to, co tu napsal Barv666, s jehož názorem nesouhlasím, ale to, že posuzuje jeho vztah k Nolanovkám, tedy že nejsou pro něj, je frajeřina a napovídá to něco o tom, že to má v hlavě srovnané. Nemám problém s respektováním takového názoru, naopak mi přijde obohacující. 
Na druhou stranu, VŠECHNY ty sračky o nudě, překombinovanosti, o tom, že ústřední mechanika filmu je jen na efekt (bez pochopení vrstevnatosti využití toho samotného principu) jsou přesně výplody těch, které jsi zmiňoval...a mezi něž očividně patříš, protože tohle nucené zjednodušování právě dělají blbečci, aby se mohli orientovat v složité realitě. 
A co se emocionální retardace týče, tak sem asi invertovanej, ale jestli někdo nevidí emoce tam, kde jsou ukázány (místo toho, aby byly polopaticky vysvětlovány) tak JE emocionálně retardovaný. To Je fakt, ne názor. 8)
763897
jasný, tak to, že seš kapitán blbečků už je nám tu jasné, ale nevkládej mi slova do úst/klávesnice. Spíš to pro takového debila, jakým jsi, uvedu na příkladech. Za zcela validní, vyspělou kritiku považuju to, co tu napsal Barv666, s jehož názorem nesouhlasím, ale to, že posuzuje jeho vztah k Nolanovkám, tedy že nejsou pro něj, je frajeřina a napovídá to něco o tom, že to má v hlavě srovnané. Nemám problém s respektováním takového názoru, naopak mi přijde obohacující.  Na druhou stranu, VŠECHNY ty sračky o nudě, překombinovanosti, o tom, že ústřední mechanika filmu je jen na efekt (bez pochopení vrstevnatosti využití toho samotného principu) jsou přesně výplody těch, které jsi zmiňoval...a mezi něž očividně patříš, protože tohle nucené zjednodušování právě dělají blbečci, aby se mohli orientovat v složité realitě.  A co se emocionální retardace týče, tak sem asi invertovanej, ale jestli někdo nevidí emoce tam, kde jsou ukázány (místo toho, aby byly polopaticky vysvětlovány) tak JE emocionálně retardovaný. To Je fakt, ne názor. *8)*
763889
3 -7
reagují: JokoloCZ
reagovat
reaguje na: sushi232
já jen abych to shrnul - komu se ten film kvůli něčemu nelíbí, tak je to tim, že :
-je blbeček
-je ubohej
-se rozhoduje podle péra v kalhotech
-je nevyzrálý přerostlý dítě
-je emocionálně retardovanej
-je blbá a zbytečná sobecká svině
-je retard
-je neschopen pochopení poměrně banálních věcí
-neni filmovej fanda.

no, mámu na to tim pádem brát nebudu, tý by se to nelíbilo
763889
já jen abych to shrnul - komu se ten film kvůli něčemu nelíbí, tak je to tim, že : -je blbeček -je ubohej -se rozhoduje podle péra v kalhotech -je nevyzrálý přerostlý dítě -je emocionálně retardovanej -je blbá a zbytečná sobecká svině -je retard -je neschopen pochopení poměrně banálních věcí -neni filmovej fanda. no, mámu na to tim pádem brát nebudu, tý by se to nelíbilo
763883
5 -4
reagují: sushi232
reagovat
Tak takovouhle pecku jsem ještě neviděl. Nikdy jsem nebyl úplně Nolanovský fanboy, ale každým filmem mě přesvědčuje, že je to někdo hodně výjimečný. Šel jsem do kina s tím, že to bude náročná Nolanovka a že to chci pochopit už při první projekci "whatever it takes," třeba to, že se prostě budu soustředit na to, co se na plátně děje. 
K mému překvapení je to, narozdíl právě od často zmiňovaného Počátku, srozumitelné perfektně už napoprvé. Není to nepochopitelné, spíš neusledovatelné svým extrémně zběsilým tempem, kdy mi šílený střih na začátku vadil (to bylo asi takové "in your face" pro kritiky pomalého rozjezdu Interstellar), jen abych pak záhy pochopil, že si musím zvyknout já...od Nolana žádné ústupky nepřijdou. Co se týče filmu samotného, je to přesně můj šálek kávy a za mě nejlepší film na několik let oběma směry v čase.
Kritiku bohužel tentokrát nenacházím vlastně žádnou (snad kromě toho tempa), co mě ale až zaráží, jsou nesmyslné kopance ze strany blbečků.
Kritizovat na špionážním thrilleru, že nemá kompletně psychologicky prokreslené postavy, je bez debaty ubohé, přesně na podobné úrovni, jako zdání motivace Protagonisty to, že si chce prostě zapíchat a zároveň neschopnost pochopit, že se prostě snaží zachránit mámu týpkovi, kterému se chystá oddělat tátu. A s tím i související morální rozměr hlavní postavy. To samozřejmě Nolan milionkrát naznačuje, do toho tam je ještě spousta dalších indicií, že se fakt o romantickou zápletku v žádném případě nejedná. Opravdový chlap se rozhoduje podle svého morálního a mravního přesvědčení, ne podle péra v kalhotech, to dělají jen nevyzrálé přerostlé děti...a pokud tohle někdo nechápe, tak to víc vypovídá o něm, než o filmu. Zároveň je jeho osobnost odkrývána skrze činy, ne to, že to někdo někde řekne, aby to bylo jasné i naprostému idiotovi. Film vyžaduje kromě mozku i řádnou dávku empatie, což je pro dnešní emocionálně retardované diváky asi ten největší problém. K pochopení hlavního hrdiny musíte být víc, než blbá a zbytečná sobecká svině. Několikrát jsem si u takových komentářů vzpomenul na Captaina 2: WS, který přes svou špionážní zápletku trpí právě tím, že jeho postavy nemají charakter naprosto žádný a motivace záporáků je ta, že jsou "prostě zlí," ale nevšiml jsem si, že by to tomu někdo vytýkal...a to je jen jeden příklad za všechny...
Film je vlastně ve skutečnosti maskovaná buddy komedie, která si dělá prdel z Bondovek fakt přísným způsobem. Např. to, že Protagonista neprozradí svoje jméno (je to tajný agent, kurva) nebo lhaní a zapírání "omlouváno" hláškou "standardní procedura" a zároveň tak použité jako inside joke. Záporák s božským komplexem mixuje sobeckost s jakousi pokřivenou machiavelistickou snahou o globální změny...přesně podle Bonda, včetně té přepálenosti. 
Nedivím se, nevysmívám ani neodsuzuji nikoho, kdo ten film na první projekci "nestihl" pobrat. A ani těm, kterým nesedlo zpracování. Jen mi přijde směšné, že si někdo jede to svoje "já to nechápu, takže je to kravina" a dělá tak ze sebe retarda rovnou veřejně. Tím spíš, pokud očividně propálí svou neschopnost pochopení poměrně banálních věcí. Nesporné kvality tohohle filmového díla fakt nejdou popřít, ani relativizovat...
Celkově, objektivně, tedy bez ohledu na to, jestli nám ten film sednul nebo ne, je  IMHO naprosto fantastické, že se takovýhle film dal bez výrazných změn natočit třeba před 50 lety...a to díky Nolanově posedlosti oldschool filmařinou. Takže tu jde o jeho génius, ne o techniku...což je v přímém kontrastu s bezduchým zpracováním současných filmů, které často staví výhradně na technické propracovanosti, ale může je režírovat skoro kdokoli. A pak to, že šel LETOS DO KIN takovýhle blockbuster, který nabízí divákovi poměrně sofistikovanou zábavu, nejen výplach mozku, po kterém se stydí, že něco takového šlo fakt do kin (třeba Hobbs & Shaw), přesto, že věděli, že to utrží méně peněz, než zmíněný výplach. To už je hodně velká frajeřina.
Pokud tohle nic neznamená, tak OK, koukejte na ty barevné večerníčky pro děti, kde nedává smysl absolutně žádné chování kterékoli z postav (ano, zase Marvel), a vysvětluje se tam pro děti, co se zrovna děje. Ale pokud k tomu nemáte tisíckrát víc výhrad, tak netvrďte nikomu, že jste FILMOVÍ fandové.
763883
Tak takovouhle pecku jsem ještě neviděl. Nikdy jsem nebyl úplně Nolanovský fanboy, ale každým filmem mě přesvědčuje, že je to někdo hodně výjimečný. Šel jsem do kina s tím, že to bude náročná Nolanovka a že to chci pochopit už při první projekci "whatever it takes," třeba to, že se prostě budu soustředit na to, co se na plátně děje.  K mému překvapení je to, narozdíl právě od často zmiňovaného Počátku, srozumitelné perfektně už napoprvé. Není to nepochopitelné, spíš neusledovatelné svým extrémně zběsilým tempem, kdy mi šílený střih na začátku vadil (to bylo asi takové "in your face" pro kritiky pomalého rozjezdu Interstellar), jen abych pak záhy pochopil, že si musím zvyknout já...od Nolana žádné ústupky nepřijdou. Co se týče filmu samotného, je to přesně můj šálek kávy a za mě nejlepší film na několik let oběma směry v čase. Kritiku bohužel tentokrát nenacházím vlastně žádnou (snad kromě toho tempa), co mě ale až zaráží, jsou nesmyslné kopance ze strany blbečků. Kritizovat na špionážním thrilleru, že nemá kompletně psychologicky prokreslené postavy, je bez debaty ubohé, přesně na podobné úrovni, jako [spoiler]zdání motivace Protagonisty to, že si chce prostě zapíchat a zároveň neschopnost pochopit, že se prostě snaží zachránit mámu týpkovi, kterému se chystá oddělat tátu.[/spoiler] A s tím i související morální rozměr hlavní postavy. To samozřejmě Nolan milionkrát naznačuje, do toho tam je ještě spousta dalších indicií, že se fakt [spoiler]o romantickou zápletku v žádném případě nejedná.[/spoiler] Opravdový chlap se rozhoduje podle svého morálního a mravního přesvědčení, ne podle péra v kalhotech, to dělají jen nevyzrálé přerostlé děti...a pokud tohle někdo nechápe, tak to víc vypovídá o něm, než o filmu. Zároveň je jeho osobnost odkrývána skrze činy, ne to, že to někdo někde řekne, aby to bylo jasné i naprostému idiotovi. Film vyžaduje kromě mozku i řádnou dávku empatie, což je pro dnešní emocionálně retardované diváky asi ten největší problém. K pochopení hlavního hrdiny musíte být víc, než blbá a zbytečná sobecká svině. Několikrát jsem si u takových komentářů vzpomenul na Captaina 2: WS, který přes svou špionážní zápletku trpí právě tím, že jeho postavy nemají charakter naprosto žádný a motivace záporáků je ta, že jsou "prostě zlí," ale nevšiml jsem si, že by to tomu někdo vytýkal...a to je jen jeden příklad za všechny... Film je vlastně ve skutečnosti maskovaná [spoiler]buddy[/spoiler] komedie, která si dělá prdel z Bondovek fakt přísným způsobem. Např. to, že [spoiler]Protagonista neprozradí svoje jméno (je to tajný agent, kurva) nebo lhaní a zapírání "omlouváno" hláškou "standardní procedura" a zároveň tak použité jako inside joke. Záporák s božským komplexem mixuje sobeckost s jakousi pokřivenou machiavelistickou snahou o globální změny[/spoiler]...přesně podle Bonda, včetně té přepálenosti.  Nedivím se, nevysmívám ani neodsuzuji nikoho, kdo ten film na první projekci "nestihl" pobrat. A ani těm, kterým nesedlo zpracování. Jen mi přijde směšné, že si někdo jede to svoje "já to nechápu, takže je to kravina" a dělá tak ze sebe retarda rovnou veřejně. Tím spíš, pokud očividně propálí svou neschopnost pochopení poměrně banálních věcí. Nesporné kvality tohohle filmového díla fakt nejdou popřít, ani relativizovat... Celkově, objektivně, tedy bez ohledu na to, jestli nám ten film sednul nebo ne, je  IMHO naprosto fantastické, že se takovýhle film dal bez výrazných změn natočit třeba před 50 lety...a to díky Nolanově posedlosti oldschool filmařinou. Takže tu jde o jeho génius, ne o techniku...což je v přímém kontrastu s bezduchým zpracováním současných filmů, které často staví výhradně na technické propracovanosti, ale může je režírovat skoro kdokoli. A pak to, že šel LETOS DO KIN takovýhle blockbuster, který nabízí divákovi poměrně sofistikovanou zábavu, nejen výplach mozku, po kterém se stydí, že něco takového šlo fakt do kin (třeba Hobbs & Shaw), přesto, že věděli, že to utrží méně peněz, než zmíněný výplach. To už je hodně velká frajeřina. Pokud tohle nic neznamená, tak OK, koukejte na ty barevné večerníčky pro děti, kde nedává smysl absolutně žádné chování kterékoli z postav (ano, zase Marvel), a vysvětluje se tam pro děti, co se zrovna děje. Ale pokud k tomu nemáte tisíckrát víc výhrad, tak netvrďte nikomu, že jste FILMOVÍ fandové.
9 -15
reagují: JAGODA, ovmartin23, JokoloCZ
reagovat
Zoufalá spatlanina, nuda za každým rohem a nechutně predimenzovanej zvuk zapříčinil moje nejhorší chvíle v IMAXu vůbec!!! 2/10 jen za skvelyho Kenetha..... 
763877
Zoufalá spatlanina, nuda za každým rohem a nechutně predimenzovanej zvuk zapříčinil moje nejhorší chvíle v IMAXu vůbec!!! 2/10 jen za skvelyho Kenetha..... 
3 -10
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se