Diskuze k článku Tenet: Recenze

příspěvky 61 - 80 Napsat příspěvek
6/10

Fakt bych se radši bavil o myšlenkách filmu, než se rejpal v tom jak fungují jeho zákonitosti, ale tady nejde jinak a Nolan si tentokrát až mockrát pomohl lhaním divákovi a tím, že teď to prostě bude fungovat takhle!

Největší zlo, že proti proudu se bude cestovat jen přes kráva velkej přístroj, ale když se to ve finále hodí, tak Batman si tok času prohodí prostě sám, protože... jak?

Jen taková vsuvka. Nechápu promarnění šance na krásně hrůznou scénu, kdy jsou členové modrého teamu vyklopeni na bojiště mrtví a pak najednou ožívají...

A jsem jediný, komu první půlka přišla taková divná, nereálná až snová a vše najednou začalo být "normální", když se prvně cestovalo proti proudu času? Byl to záměr, nebo jen pocit?
763372
6/10 Fakt bych se radši bavil o myšlenkách filmu, než se rejpal v tom jak fungují jeho zákonitosti, ale tady nejde jinak a Nolan si tentokrát až mockrát pomohl lhaním divákovi a tím, že teď to prostě bude fungovat takhle! [spoiler]Největší zlo, že proti proudu se bude cestovat jen přes kráva velkej přístroj, ale když se to ve finále hodí, tak Batman si tok času prohodí prostě sám, protože... jak? Jen taková vsuvka. Nechápu promarnění šance na krásně hrůznou scénu, kdy jsou členové modrého teamu vyklopeni na bojiště mrtví a pak najednou ožívají... A jsem jediný, komu první půlka přišla taková divná, nereálná až snová a vše najednou začalo být "normální", když se prvně cestovalo proti proudu času? Byl to záměr, nebo jen pocit?[/spoiler]
3 -9
reagují: Kostěj
reaguje na: Horace
Ano. Ale popis obrazu přeci nemůže být "Namaloval to Rubens, tentokrát tam dal víc kovových barev, a ani není moc dobře poznat, co to na tom obrazu je, ale techniku nanaseni barvy ma furt jednu z nejlepších."
763371
763199
1 -1
Trošku u Nolana zamrzí, že to prostě nemůže dávat smysl a je to strašně předvídatelný. Jinak jsem si to ale užil a těšim se na další projekci. 8/10. Scéna s modrou a červenou místností byla absolutně top.
U"Good bye Sir Michael" mě bylo trochu smutno.
763323
Trošku u Nolana zamrzí, že to prostě nemůže dávat smysl a je to strašně předvídatelný. Jinak jsem si to ale užil a těšim se na další projekci. 8/10. Scéna [spoiler]s modrou a červenou místností [/spoiler]byla absolutně top. U[spoiler]"Good bye Sir Michael"[/spoiler] mě bylo trochu smutno.
2 -2

7-8/10

Včera som na to bol. Film sa mi páčil. Boli pasáže, keď som sa vedel zorientovať a chápal som, čo a prečo sa deje, no boli aj také, keď som sa už strácal. Ono samotné cestovanie v čase je ťažké chápať a potom hodnotiť správnosť či naopak nelogickosti, ak o tom vlastne nič nevieme. A ja nie som ani fyzik ani matematik, aby som sa k tomu aspoň trochu teoreticky relevantne vedel vyjadriť. Postavy v pohode, kasting vydarený. Najlepšie zahral Kenneth Branagh. Čo na mňa urobilo najväčší dojem, bola hudba. Možno si zoženiem soundtrack.

Je to typická Nolanovka - vymakaná, precízne natočená. Trochu chladná či sterilná či neosobná. Neviem ktoré slovo sa najviac hodí. No môžem zodpovedne prehlásiť, že natočil už lepšie filmy. Určite to nie je žiadny filmový míľnik. Je to kvalitný film, no na zadok ma to neposadilo. Sánka mi neklesla. Tentokrát boli očakávania a humbuk okolo toho väčšie ako kvalita samotného filmu.

Ešte hodnotenie nedávam, ale bude to 7-8 z 10.
763315
Včera som na to bol. Film sa mi páčil. Boli pasáže, keď som sa vedel zorientovať a chápal som, čo a prečo sa deje, no boli aj také, keď som sa už strácal. Ono samotné cestovanie v čase je ťažké chápať a potom hodnotiť správnosť či naopak nelogickosti, ak o tom vlastne nič nevieme. A ja nie som ani fyzik ani matematik, aby som sa k tomu aspoň trochu teoreticky relevantne vedel vyjadriť. Postavy v pohode, kasting vydarený. Najlepšie zahral Kenneth Branagh. Čo na mňa urobilo najväčší dojem, bola hudba. Možno si zoženiem soundtrack. Je to typická Nolanovka - vymakaná, precízne natočená. Trochu chladná či sterilná či neosobná. Neviem ktoré slovo sa najviac hodí. No môžem zodpovedne prehlásiť, že natočil už lepšie filmy. Určite to nie je žiadny filmový míľnik. Je to kvalitný film, no na zadok ma to neposadilo. Sánka mi neklesla. Tentokrát boli očakávania a humbuk okolo toho väčšie ako kvalita samotného filmu. Ešte hodnotenie nedávam, ale bude to 7-8 z 10.
7-8/10
3 -3
Moc hezka recenze, ty od Civala tady mam porad nejradsi. Imf no.2. :+
763311
Moc hezka recenze, ty od Civala tady mam porad nejradsi. Imf no.2. *:+*
5 -3

8/10

Sem z toho dost překvapenej. Počátek nemám rád, Dunkirk mě sral, ale tohle se mi mega líbilo. Ač jsem z tábora, co někdy vyčítá Nolanovi chlad a prázdný postavy na úkor děje, tady jsem najednou byl ochoten mu vše odpustit, a sám moc nevím proč.
Jde o poměrně klasickej špionážní film, do toho se jebly hrátky s časem. Jenže ty jsou tak strašně efektivní, nápaditý a svým způsobem i novátorský, že jsem si v průběhu řek "Prcám na postavy" a prostě si to užíval.
Washington s Pattinsonem skvělý, Taylor-Johnson taky překvapivě dost dobrej. Jede to možná až moc dopředu a postavy by si opravdu zasloužily víc prostoru. Prostřední část trošku nudí, ale závěr to vynahrazuje.
Chápu, že to mnoha lidem nesedne - čekal jsem, že budu jeden z nich. Ale madrfakr Nolan z toho fakt vytřískal tak inovativní pecku, že sem si to chca nechca musel užít.
763294
Sem z toho dost překvapenej. Počátek nemám rád, Dunkirk mě sral, ale tohle se mi mega líbilo. Ač jsem z tábora, co někdy vyčítá Nolanovi chlad a prázdný postavy na úkor děje, tady jsem najednou byl ochoten mu vše odpustit, a sám moc nevím proč. Jde o poměrně klasickej špionážní film, do toho se jebly hrátky s časem. Jenže ty jsou tak strašně efektivní, nápaditý a svým způsobem i novátorský, že jsem si v průběhu řek "Prcám na postavy" a prostě si to užíval. Washington s Pattinsonem skvělý, Taylor-Johnson taky překvapivě dost dobrej. Jede to možná až moc dopředu a postavy by si opravdu zasloužily víc prostoru. Prostřední část trošku nudí, ale závěr to vynahrazuje. Chápu, že to mnoha lidem nesedne - čekal jsem, že budu jeden z nich. Ale madrfakr Nolan z toho fakt vytřískal tak inovativní pecku, že sem si to chca nechca musel užít.
8/10
4 -2
reaguje na: Horace
Nerozporuju, že od poloviny to dává smysl, ale mé zásadní výhrady jsou, že Nolan nenapsal plnokrevné postavy, ale představuje nám jen figurky, a že příběh nebuduje, ale jen posouvá. A tyhle výhrady tam zůstávají. Proto také často v komentářích zaznívá, že se o postavy a o to, co s nimi bude, lidé nestrachují. Všichni se snažíme dát si do kupy scény, jak probíhají, a vnitřně cítíme, že Nolan se chce dostat ještě do bodu D, E a F a na budování nějakých motivací nebo vysvětlování toho, jak hrdinové nacházejí indicie či spřádají plán zkrátka nezbývá čas.
763293
763290
4 -2
reaguje na: Freya
Souhlas. Mám to stejně ;)
763292
Souhlas. Mám to stejně *;)*
763288
1 -2

Reverzovaných 9/10!

Původně jsem chtěl dát 6, ale reverznul jsem to na 9,a to z jednoduchého důvodu: ten film je nádherný, skvěle budovaný i vyprávěný a v jádru zcela jednoduchý. Veškeré to reverzování a cestování v čase je totiž forma, nikoli obsah! Nolan ho používá jako efekt, který má navodit atmosféru pro veskrze klasický špionážní film. Budete-li se v něm pitvat a hledat nelogičnosti (ve filmu o cestování v čase!), přijdete o celý zážitek. Naopak (heh:D) pokud přistoupíte na Nolanův styl vyprávění, užijete si film nabitý krásnými nápady a častým pomrkáváním na diváka, který v půlce neodešel psát naštvané tweety, že ani tentokrát to Nolan nezvládl. :+
763291
Původně jsem chtěl dát 6, ale reverznul jsem to na 9,a to z jednoduchého důvodu: ten film je nádherný, skvěle budovaný i vyprávěný a v jádru zcela jednoduchý. Veškeré to reverzování a cestování v čase je totiž forma, nikoli obsah! Nolan ho používá jako efekt, který má navodit atmosféru pro veskrze klasický špionážní film. Budete-li se v něm pitvat a hledat nelogičnosti (ve filmu o cestování v čase!), přijdete o celý zážitek. Naopak (heh*:D*) pokud přistoupíte na Nolanův styl vyprávění, užijete si film nabitý krásnými nápady a častým pomrkáváním na diváka, který v půlce neodešel psát naštvané tweety, že ani tentokrát to Nolan nezvládl. *:+*
Reverzovaných 9/10!
10 -2
reaguje na: Freya
Úvod to trochu rozbíja rýchlymi scénami. Ale mám pocit, že práve od polovice som začal celému konceptu chápať a aj ten "všespasný" pattinson dával logiku. Za mňa je jednoducho problém pozornosť plus rýchlejší koncept úvodu.
763290
763288
2 -1
reagují: Freya
reaguje na: okkac
Osobne neviem, či je problém vo mne alebo v divákoch :D ale ja som tak nejak pochopil všetkému. Až na záver s dvoma tímami. Inak som nemal problém porozumieť celému filmu, dokonca niektoré veci čo som si myslel sa aj stali.
- bojoval sám so sebou
- pattinsona poslal on

Nepríde mi, že tento film je ťažký na pochopenie. Problém je pozornosť v divákovi.
763289
Osobne neviem, či je problém vo mne alebo v divákoch *:D* ale ja som tak nejak pochopil všetkému. Až na záver[spoiler] s dvoma tímami. [/spoiler]Inak som nemal problém porozumieť celému filmu, dokonca niektoré veci čo som si myslel sa aj stali. [spoiler]- bojoval sám so sebou [/spoiler][spoiler]- pattinsona poslal on [/spoiler]Nepríde mi, že tento film je ťažký na pochopenie. Problém je pozornosť v divákovi.
763271
5 -4
reaguje na: dawko
No a mě spíše překvapuje těch 86 % na ČSFD :D .
Ale k těm odchodům z kina ...

V mnoha komentářích zaznívá, že vám film rychle utekl. Well, já doznávám, že jsem se v první půlce stihla také pěkně nudit. Pokud se před vámi odehrává příběh, kterému nerozumíte, a pobíhají tam postavy, ke kterým nic necítíte, tak se to holt může stát. Nolan nic nebuduje, jen posouvá. V Počátku nám nápaditě vysvětlit pravidla světa, se kterým si pohrává, DiCapriovi dal srozumitelný cíl i úkol, nechal ho budovat tým, kladl mu do cesty překážky. Tady nic z toho nenajdeme. Washington pobíhá a řešení shůry přináší všespásný Pattinson.

Mám z toho pocit, že si Nolan usmyslel, že nás opět ohromí originálním pojetím hrátek s časem, a tak tomu podřídil vše a neváhal při tom obětovat příběh i postavy. A když zjistil, že tuhle koncepci nedokáže srozumitelně vysvětlit, rozhodl se o to ani nesnažit (Don´t try to understand. Feel it.). Věřím tomu, že během dalších zhlédnutí budou jeho hrátky s časem dávat smysl, a uvědomuji si, že tady odvedl ohromný kus práce. U mě se tím však nevykoupí. Nestydím se za to, že mě při sledování tohoto filmu napadala slova "prázdná manýra".

Když jsem si pak pročítala Civalovu pochvalnou recenzi, zjistila jsem, že tento film vnímáme diametrálně odlišně. Zatímco on má pocit, že Nolan nám svým snímkem otevírá nové obzory, já mám dojem, že nás zavádí do slepé uličky. Berte to, prosím, jen jako jiný úhel pohledu 8) .
763288
No a mě spíše překvapuje těch 86 % na ČSFD *:D* . Ale k těm odchodům z kina ... V mnoha komentářích zaznívá, že vám film rychle utekl. Well, já doznávám, že jsem se v první půlce stihla také pěkně nudit. Pokud se před vámi odehrává příběh, kterému nerozumíte, a pobíhají tam postavy, ke kterým nic necítíte, tak se to holt může stát. Nolan nic nebuduje, jen posouvá. V Počátku nám nápaditě vysvětlit pravidla světa, se kterým si pohrává, DiCapriovi dal srozumitelný cíl i úkol, nechal ho budovat tým, kladl mu do cesty překážky. Tady nic z toho nenajdeme. Washington pobíhá a řešení shůry přináší všespásný Pattinson. Mám z toho pocit, že si Nolan usmyslel, že nás opět ohromí originálním pojetím hrátek s časem, a tak tomu podřídil vše a neváhal při tom obětovat příběh i postavy. A když zjistil, že tuhle koncepci nedokáže srozumitelně vysvětlit, rozhodl se o to ani nesnažit (Don´t try to understand. Feel it.). Věřím tomu, že během dalších zhlédnutí budou jeho hrátky s časem dávat smysl, a uvědomuji si, že tady odvedl ohromný kus práce. U mě se tím však nevykoupí. Nestydím se za to, že mě při sledování tohoto filmu napadala slova "prázdná manýra". Když jsem si pak pročítala Civalovu pochvalnou recenzi, zjistila jsem, že tento film vnímáme diametrálně odlišně. Zatímco on má pocit, že Nolan nám svým snímkem otevírá nové obzory, já mám dojem, že nás zavádí do slepé uličky. Berte to, prosím, jen jako jiný úhel pohledu *8)* .
763262
15 -2
reagují: May, Horace
Osobně jsem spíše zklamaný. Ale co se mi začíná opravdu přejídat je to Nolanovo budování napětí nesutálým tlakováním hlasité electro-farts hudby, která podbarvuje i sebebanálnější scénu. To už začíná být dost obehrané klišé..
763287
5 -3
reaguje na: remy
Po skončení jsem si připadal nijak (jako takové hmm), proto jsem přísnější. Další projekce to může změnit ;)
763286
763280
1 -2
reaguje na: May
V podstatě můžu podepsat. Ale v hodnocení jsem pozitivnější (na rozpačitých, i po dvou projekcích nestálých 7,5/10 ;)
763280
763247
1 -2
reagují: May
Je to boží. Chápu to tak napůl a to si fandím. Potřeboval bych si ještě jednou pustit tu výslechovou scénu na konci tý dálniční sekvence. Tedy vlastně uprostřed ní, že ano :)

P. S.: K výslechu Jokera, výprasku od Banea, bitce v hotelový chodbě a dokování u Endurance právě přibyla demolice baráku. Naprosto kulervoucí.
763274
Je to boží. Chápu to tak napůl a to si fandím. Potřeboval bych si ještě jednou pustit tu výslechovou scénu na konci tý dálniční sekvence. Tedy vlastně uprostřed ní, že ano *:)* P. S.: K výslechu Jokera, výprasku od Banea, bitce v hotelový chodbě a dokování u Endurance právě přibyla demolice baráku. Naprosto kulervoucí.
5 -3
Pattinson je srdcom filmu a od Good Time mu prajem Len to najlepsie :+:+:+
763272
Pattinson je srdcom filmu a od Good Time mu prajem Len to najlepsie *:+**:+**:+*
7 0
Snažil jsem se být připraveny ale stíhat se to nedalo. Hlavně finále bylo velmi efektní ale kdo zrovna byl v centru když se šlo dopředu a kdo když se šlo dozadu a Pattinsonovo vysvětlování  Jak se zrodí přátelství už  mozek přestal pobírat. Fakt to chce pauzu , menší prostudování a vysvětlení děje a další projekci kde se už člověk ví čeho si všímat. Zatím 8/10 ale možná se to o kousek zvedne po další projekci.
Jo taky několik lidí odešlo kousek po půlce že sálu.
763271
Snažil jsem se být připraveny ale stíhat se to nedalo. Hlavně finále bylo velmi efektní ale kdo zrovna byl v centru když se šlo dopředu a kdo když se šlo dozadu a Pattinsonovo vysvětlování  Jak se zrodí přátelství už  mozek přestal pobírat. Fakt to chce pauzu , menší prostudování a vysvětlení děje a další projekci kde se už člověk ví čeho si všímat. Zatím 8/10 ale možná se to o kousek zvedne po další projekci.  Jo taky několik lidí odešlo kousek po půlce že sálu.
6 -1
reagují: Horace
Videl som, dojmy ma schladili, a tak som neočakával veľa. Ale dostal som brutálnu nálož. :+

Je pravda, že postavy nemajú čo hrať, pretože... príbeh jednoducho ide a valí. Ani na minútu sa nenudíte. Ani na chvíľu odbočka, že by ukázali niečo z postáv, proste valíme dopredu. Soundtrack sedí k filmu perfektne, ako Zimmer pri Dunkirku.

A Pattinson mi v posledných minútach dokázal, že bude skvelým batmanom.
763270
Videl som, dojmy ma schladili, a tak som neočakával veľa. Ale dostal som brutálnu nálož. *:+* Je pravda, že postavy nemajú čo hrať, pretože... príbeh jednoducho ide a valí. Ani na minútu sa nenudíte. Ani na chvíľu odbočka, že by ukázali niečo z postáv, proste valíme dopredu. Soundtrack sedí k filmu perfektne, ako Zimmer pri Dunkirku. A Pattinson mi v posledných minútach dokázal, že bude skvelým batmanom.
6 -2
Od Inception nejlepší Nolan... Ten film si nehraje na zbytečné umění, zato se snaží bavit a překvapovat.
Chápu, že to lidem nesedne, protože se to nijak nepodbízí, ale to je po Dunkerku rozhodně plus.
Alespoň pro mě, samozřejmně.
Velmi poctivých 8/10.
763269
Od Inception nejlepší Nolan... Ten film si nehraje na zbytečné umění, zato se snaží bavit a překvapovat. Chápu, že to lidem nesedne, protože se to nijak nepodbízí, ale to je po Dunkerku rozhodně plus. Alespoň pro mě, samozřejmně. Velmi poctivých 8/10.
10 -6