Diskuze k článku Tenet: Recenze

příspěvky 101 - 120 Napsat příspěvek
Tento rok IMO ešte zamieša karty The Trial of Chicago 7 (Sorkin), No Time to Die a News of the World (Greengrass).
763204
2 -2
A chtěl bych ještě říct, že ty pravidla světa mě tady bavily výrazně víc než u Inception. Ten moment, kdy film konečně vstoupí do hrátek s časem naplno a "prostě to funguje" byl pro mě mocný.
763203
A chtěl bych ještě říct, že ty pravidla světa mě tady bavily výrazně víc než u Inception. [spoiler]Ten moment, kdy film konečně vstoupí do hrátek s časem naplno a "prostě to funguje" byl pro mě mocný.[/spoiler]
3 0
Já se zeptám, Civale, k tomu závěru..."na film roku bych to tentokrát neviděl"...samozřejmě se přesvědčíme až na začátku příštího roku, jak to nakonec dopadlo. Ale čistě technicky, vzhledem k letošní "nabídce" - je to jen takový slovní obrat (jakože to teda tentokrát není absolutní pecka), nebo máš nějaké letošní kandidáty, kteří by mohli TeneT pokořit? 8)
Já si to totiž nedokážu pořádně představit, ať dělám, co dělám.
BTW CSFD v tom má jasno. Letos vede "V síti".
EDIT: Aha :D už jsem se k tomu probral...Gentlemani, ok!
763202
Já se zeptám, Civale, k tomu závěru..."na film roku bych to tentokrát neviděl"...samozřejmě se přesvědčíme až na začátku příštího roku, jak to nakonec dopadlo. Ale čistě technicky, vzhledem k letošní "nabídce" - je to jen takový slovní obrat (jakože to teda tentokrát není absolutní pecka), nebo máš nějaké letošní kandidáty, kteří by mohli TeneT pokořit? *8)* Já si to totiž nedokážu pořádně představit, ať dělám, co dělám. BTW CSFD v tom má jasno. Letos vede "V síti". EDIT: Aha *:D* už jsem se k tomu probral...Gentlemani, ok!
3 -1
reagují: Chermy
Film je nádhernou přehlídkou scénáristických nápadů. Nolan dovádí svoje hrátky s časem na úroveň, která se zdá být nedotknutelná.
Snaze udržet tento dějový kolos pod kontrolou se všemi jeho zákonitostmi podřizuje vše. Protagonista prochází dějem s ledovou přesností, lokace střídá lokaci, a postavy se předhánějí v tom, která z nich bude schopná říct co nejvíce informací v co nejkratším čase. Ve filmu se toho stane opravdu hodně, po skončení se mi nechtělo věřit, že trval "pouze" dvě a půl hodiny.
Rychlé přechody mezi scénami, zajímavá pravidla světa, záměrně mystifikující postavy a spousta (na Nolana velice vydařené) akce znamenají, že se člověk u filmu nenudí. Vždy je na co se dívat (krásné lokace, praktické triky, dlouhé nohy Debicki) a vždy je o čem přemýšlet.
Bohužel, zběsilé tempo nedává prostor na to, aby člověk vstřebal vše co mu bylo právě řečeno. Je rychle vysvětleno, co se bude dít, a už honem honem jsme uprostřed akce, kde se ohýbají fyzikální zákony, věci se dějí dopředu, pozpátku a vzhůru nohama. Několikrát jsem se přistihl, že ve snaze pochopit "jak", jsem vůbec nevěděl "proč". Motivace postav jsou buď vágní, těžko uchopitelné nebo hodně na neohrabaně vystavěné. Akce se pak stává pouhou přehlídkou triků, fyzických výkonů a scénáristických parádiček. Hlubší zapojení diváka do děje tu chybí.
Ten pocit neustálého bombardování akcí, informacemi a divnými, až robotickými dialogy ve mě místy vyvolával dost nepříjemné pocity, až jsem uvažoval o předčasném odchodu z kina. A myslím, že jsem nebyl sám. Naštěstí hlavní postavy se po celou dobu tváří, že věcem rozumí a že vždy mají plán, takže jsem se mohl uvolnit a prostě sledovat, jak to borci vyřeší.

Po shlédnutí filmu jsem odcházel s dojmem, že to určitě stálo spoustu usilí, spoustu peněz a že bych nikdy nebyl schopen něco podobného vymyslet. Ale zároveň mám dojem, že to šlo až příliš za moje schopnosti vnímání. Že je vše krásně promazané a matematicky promyšlené, ale že jako člověka mě to příliš neoslovilo. Možná to bude lepší při dalších shlédnutích, ale v tuhle chvíli Tenet znovu vidět netoužím. Možná, že když vynaložím víc času a energie, tak vše ve filmu pochopím. Možná, že do sebe všechno krásně matematicky zapadne a já se budu moct opájet pocitem, že jsem to dokázal. Otázka jestli by nebylo jednodušší si prostě vyluštit sudoku, a já sudoku moc nemusím.

Inception on steroids. Film, který je tak ambiciózní, že ho stojí za to vidět i když místy selhává. 6/10
763201
Film je nádhernou přehlídkou scénáristických nápadů. Nolan dovádí svoje hrátky s časem na úroveň, která se zdá být nedotknutelná.  Snaze udržet tento dějový kolos pod kontrolou se všemi jeho zákonitostmi podřizuje vše. Protagonista prochází dějem s ledovou přesností, lokace střídá lokaci, a postavy se předhánějí v tom, která z nich bude schopná říct co nejvíce informací v co nejkratším čase. Ve filmu se toho stane opravdu hodně, po skončení se mi nechtělo věřit, že trval "pouze" dvě a půl hodiny.  Rychlé přechody mezi scénami, zajímavá pravidla světa, záměrně mystifikující postavy a spousta (na Nolana velice vydařené) akce znamenají, že se člověk u filmu nenudí. Vždy je na co se dívat (krásné lokace, praktické triky, dlouhé nohy Debicki) a vždy je o čem přemýšlet. Bohužel, zběsilé tempo nedává prostor na to, aby člověk vstřebal vše co mu bylo právě řečeno. Je rychle vysvětleno, co se bude dít, a už honem honem jsme uprostřed akce, kde se ohýbají fyzikální zákony, věci se dějí dopředu, pozpátku a vzhůru nohama. Několikrát jsem se přistihl, že ve snaze pochopit "jak", jsem vůbec nevěděl "proč". Motivace postav jsou buď vágní, těžko uchopitelné nebo hodně na neohrabaně vystavěné. Akce se pak stává pouhou přehlídkou triků, fyzických výkonů a scénáristických parádiček. Hlubší zapojení diváka do děje tu chybí. Ten pocit neustálého bombardování akcí, informacemi a divnými, až robotickými dialogy ve mě místy vyvolával dost nepříjemné pocity, až jsem uvažoval o předčasném odchodu z kina. A myslím, že jsem nebyl sám. Naštěstí hlavní postavy se po celou dobu tváří, že věcem rozumí a že vždy mají plán, takže jsem se mohl uvolnit a prostě sledovat, jak to borci vyřeší. Po shlédnutí filmu jsem odcházel s dojmem, že to určitě stálo spoustu usilí, spoustu peněz a že bych nikdy nebyl schopen něco podobného vymyslet. Ale zároveň mám dojem, že to šlo až příliš za moje schopnosti vnímání. Že je vše krásně promazané a matematicky promyšlené, ale že jako člověka mě to příliš neoslovilo. Možná to bude lepší při dalších shlédnutích, ale v tuhle chvíli Tenet znovu vidět netoužím. Možná, že když vynaložím víc času a energie, tak vše ve filmu pochopím. Možná, že do sebe všechno krásně matematicky zapadne a já se budu moct opájet pocitem, že jsem to dokázal. Otázka jestli by nebylo jednodušší si prostě vyluštit sudoku, a já sudoku moc nemusím. Inception on steroids. Film, který je tak ambiciózní, že ho stojí za to vidět i když místy selhává. 6/10
6 -3
Aby to tu nezapadlo. Tohle je fakt skvělá recenze. :+

Jak si užívám co napíše imf, tak tohle je teda strašně dobře napsaný. :+

Kudos.
763200
Aby to tu nezapadlo. Tohle je fakt skvělá recenze. *:+* Jak si užívám co napíše imf, tak tohle je teda strašně dobře napsaný. *:+* Kudos.
10 -1
reaguje na: JTi
Prosím? To je ako keby si tvrdil, že nezáleží na tom ako maliar dokáže remeselne namalovať obraz.
763199
763197
6 -1
reagují: JTi
reaguje na: JTi
Nastesti jich mas na netu spoustu srozumitelnejsich. Treba od Spacilky, ta ti o deji i postavach rekne hodne 8)
763198
Nastesti jich mas na netu spoustu srozumitelnejsich. Treba od Spacilky, ta ti o deji i postavach rekne hodne *8)*
763197
16 -1

Film

Jenže já nechodím do kina proto, abych viděl, ze někdo umí nastavit scénu nebo pustit remeslne dobře kameru. Mě zajímají postavy a jejich příběh. Kdyz vam nekdo pusti film, melo by vam  byt jedno, jaka jmena jsou v titulcich. To hodnoceni by melo vychazet z toho, co je na platnu, nemyslim si, ze ma byt o jmenu tvurce nebo jeho obhajobou. Recenze, která neřekne o čem to je nebo kdo jsou hrdinové, a v podstatě pohani vypraveci funkce filmu mi tím pádem přijde nesrozumitelná.
763197
Film
2 -23
reagují: Horace, Cival
Cival píše fakt dobře, mohl by se do toho pouštět častěji. A kdyby jste sledovali mz live, tak víte, že na to holt mohl až později, takže první dojmy nejsou i s ním, ale protože je fanda Nolana a protože je boss8), tak psal recenzi. Která podle mě naprosto odpovídá. Jemná kritika u Nolana neznamená, že to je na 5/10...ale že to není na 10.
763196
Cival píše fakt dobře, mohl by se do toho pouštět častěji. A kdyby jste sledovali mz live, tak víte, že na to holt mohl až později, takže první dojmy nejsou i s ním, ale protože je fanda Nolana a protože je boss*8)*, tak psal recenzi. Která podle mě naprosto odpovídá. Jemná kritika u Nolana neznamená, že to je na 5/10...ale že to není na 10.
12 -2
reaguje na: Jerec
Pokud by se kladně hodnotilo to, že každý zvrat a odhalení uhádnu 5 minut před tím, než se stane, tak by tam Na nože určitě taky patřilo 8):D
763195
Pokud by se kladně hodnotilo to, že každý zvrat a odhalení uhádnu 5 minut před tím, než se stane, tak by tam Na nože určitě taky patřilo *8)**:D*
763188
2 -2
Ne... Nolan mě do kina tentokrát nedostane. Škoda. Ale pořád se lze těšit na Dunu. Tak aspoň něco.
763194
3 -17

8/10

Tenet je tentokrát více než kdy jindy u Nolanových filmů především žánrové/scenáristické cvičení, ve kterém jsou postavy především figurky na šachovnici než plnohodnotné charaktery. O postavách se divák nedozví prakticky vůbec nic (motivace, minulost atd.), kromě jejich škatulky (agent, pomocník, protivník, jeho žena), což je trochu problém stran divákovy angažovanosti. To je ale asi jediná výtka, kterou proti filmu mám. Zbytek je na tradiční Nolanovské úrovni, tj. vysoký nadstandard (snad jen ta hudba je "jen" adekvátní a nikoliv vynikající jako u Zimmera) s určitými prvky, které jsme dosud nikde a u nikoho neviděli. Tenet je zkrátka v podstatě Inception minus vykreslené charaktery, což rozhodně není málo.

Nemůžu říct, že jsem úplně vše pochopil, resp. mám pár nejasností, proč se něco odehrálo tak, jak se odehrálo (na druhou stranu se musím pochválit, protože jsem správně tipoval, kdo je v první scéně na freeportu onen maskovaný ozbrojenec:D ještě před tím, než mu pomocník strhl masku, kdy už to bylo očividné), takže opakované zhlédnutí bude pro mně nezbytností, ale možná se ukáže, že to nebyla chyba u Nolana, ale moje nepozornost. Přesto všechno tomu ale něco chybí, nějaká emocionální katarze a těžko definovaný pocit wow, tak to byla jízda po všech stránkách od začátku do konce.

U Nolana je prostě problém, že každý další jeho film je událost a spousta diváků tak nějak automaticky očekává, že se budou bořit hranice a aspirovat na film roku nebo absolutní špičku v daném žánru, takže jakýkoliv nadstandard se vlastně považuje za zklamání nebo vysloveně prohru:D
763193
Tenet je tentokrát více než kdy jindy u Nolanových filmů především žánrové/scenáristické cvičení, ve kterém jsou postavy především figurky na šachovnici než plnohodnotné charaktery. O postavách se divák nedozví prakticky vůbec nic (motivace, minulost atd.), kromě jejich škatulky (agent, pomocník, protivník, jeho žena), což je trochu problém stran divákovy angažovanosti. To je ale asi jediná výtka, kterou proti filmu mám. Zbytek je na tradiční Nolanovské úrovni, tj. vysoký nadstandard (snad jen ta hudba je "jen" adekvátní a nikoliv vynikající jako u Zimmera) s určitými prvky, které jsme dosud nikde a u nikoho neviděli. Tenet je zkrátka v podstatě Inception minus vykreslené charaktery, což rozhodně není málo. Nemůžu říct, že jsem úplně vše pochopil, resp. mám pár nejasností, proč se něco odehrálo tak, jak se odehrálo [spoiler](na druhou stranu se musím pochválit, protože jsem správně tipoval, kdo je v první scéně na freeportu onen maskovaný ozbrojenec*:D* ještě před tím, než mu pomocník strhl masku, kdy už to bylo očividné)[/spoiler], takže opakované zhlédnutí bude pro mně nezbytností, ale možná se ukáže, že to nebyla chyba u Nolana, ale moje nepozornost. Přesto všechno tomu ale něco chybí, nějaká emocionální katarze a těžko definovaný pocit wow, tak to byla jízda po všech stránkách od začátku do konce. U Nolana je prostě problém, že každý další jeho film je událost a spousta diváků tak nějak automaticky očekává, že se budou bořit hranice a aspirovat na film roku nebo absolutní špičku v daném žánru, takže jakýkoliv nadstandard se vlastně považuje za zklamání nebo vysloveně prohru*:D*
8/10
6 -1
Netuším kde vidíte ten rozpor, na těch víceméně 8/10 se shodnou všichni, sám jsem se k problematičnosti toho filmu rozepsal pod dojmy, ale jeho kvality jsou prostě nepopiratelné.
763192
Netuším kde vidíte ten rozpor, na těch víceméně 8/10 se shodnou všichni, sám jsem se k problematičnosti toho filmu [url=https://www.moviezone.cz/clanek/40782-prvni-dojmy-nolanovka-tenet/diskuze#comment_763121]rozepsal pod dojmy[/url], ale jeho kvality jsou prostě nepopiratelné.
7 -1
reaguje na: Jerec
Ano, diky liknavosti distributora :)
763189
Ano, diky liknavosti distributora :)
763188
5 0
reaguje na: Cival
Ještě bych přihodil Na nože.
763188
Ještě bych přihodil Na nože.
763187
3 -2
reagují: Ad_Earwig, Cival
reaguje na: RegistrovanKvul
Kvuli takhle dementnimu prispevku ses ani registrovat nemusel, to sis mohl nechat pro sebe :)

Za me poctivejch 8+ a spolu s Gentlemanama, pokud me pamet nesali, jedinej takhle top film letosniho roku.
763187
Kvuli takhle dementnimu prispevku ses ani registrovat nemusel, to sis mohl nechat pro sebe :) Za me poctivejch 8+ a spolu s Gentlemanama, pokud me pamet nesali, jedinej takhle top film letosniho roku.
763183
25 0
reagují: Jerec
reaguje na: Lukes-
Je to názor, můj názor, tak se nauč respektovat i negativa ☝️☝️☝️, ikdyz je to tady dost těžký evidentně! A můžu tě ujistit, chytráku, že do kina zajdu, dokonce si IMAXu, jestli nemáš nic proti
763186
763167
1 -10
Když vám tu zase tolik vadí vysoké hodnocení u "špatného" filmu, srovnejte ho se zbytkem letošní produkce...

Pak si udělejte číselné srovnání s ostatníma nolanovkama. Třeba dojdete k prozření, jaký film je a jakou dělá letos službu.
763185
Když vám tu zase tolik vadí vysoké hodnocení u "špatného" filmu, srovnejte ho se zbytkem letošní produkce... Pak si udělejte číselné srovnání s ostatníma nolanovkama. Třeba dojdete k prozření, jaký film je a jakou dělá letos službu.
5 -2
4/10 za děj, postavy, akci, dialogy a příběh
+1 za vizuální stránku