Diskuze k článku Šarlatán: Recenze

příspěvky 1 - 13 Napsat příspěvek
Není bez zajímavosti douška, že v roce 2020 mají premiéru hned dva filmy, jejichž těžiště spadá do období padesátých let minulého století - Šarlatán Agnieszky Hollandové a Herec Petera Bebjaka, oba navíc vyrobené v zahraničních koprodukcích. Oba filmy disponují silnými a ambiciózními antihrdiny, kteří se musejí potýkat se sebou samými, a oba velmi volným způsobem vycházejí z reálných událostí. Oba též mají velmi přesvědčivou dobovou atmosféru a fantastické zpracování. Vlastně ani nevím, který film je lepší. Šarlatán je hereckým koncertem Ivana a Josefa Trojanových. Bez tohoto hereckého ztvárnění by postava léčitele Jana Mikoláška nebyla věrohodná a sotva bychom chápali, proč byl Mikolášek pro zoufalé lidi hotový spasitel. Ano, jeho "léčitelské metody" jsou samozřejmě velmi pochybné a vpravdě šarlatánské, ale pokud se na Šarlatána díváte s mírným skepticismem, určitě nebudete mít pocit, že by Agnieszka Hollandová a Marek Epstein Mikoláška přehnaně glorifikovali. Což je určitě dobře, ale názor si musí udělat každý sám. Za sebe s tímto pojetím nemám žádný větší problém. Pokud jde o Mikuláškovu homosexuální orientaci a jeho vztah s asistentem Františkem Palkem, tak určitě není podstatné, zda byl tento vztah reálný. Důležité je, že tato druhá podstata Mikoláškovy osobnosti je zpracována nejen naprosto fantasticky a citlivě, ale také velmi esteticky. Základem je přesný casting Palkova představitele Juraje Loje. Juraj Loj je herecky určitě také výborný, ale mě upoutal hlavně svým nádherným tělem a ve vší kráse. Nepopírám, že se mi na něj moc hezky koukalo. Kromě jiného musím ocenit i jeho nádherný zadek. Jeden z nejestetičtějších okamžiků, který mi udělal upřímnou radost. Celý Šarlatán je výbornou podívanou, veškerá ocenění mu náleží právem, ale Českého lva za hlavní roli bych stejně raději dal Janu Cinovi. Jednoznačně doporučuji.
786133
1 -2
Neni to spatny, ale silene rutinni, genericky, kracejici po tech vyslapanych cestickach. A ze patri mezi to nejlepsi ceskyho filmu v poslednich treba dvou letech, to je dost smutny. 6-7/10
773463
1 0
Tak to jde na Oscary.
767867
Tak to jde na Oscary.
1 0
Moc díky, že jste mě přesvědčili ať tomuto filmu dám šanci. Velmi povedený český film, který vypadá a zní luxusně. Režisérsky velmi silný, po herecké stránce skoro bezchybný a po příběhové stránce zajímavý. Škoda, že tam nebylo více flashbacků z války, učení se atd. Určitě by se v některých ohledech dalo jít více do hloubky nebo být údernější. Nicméně to je drobná výtka na dobrý a zajímavý český film. 7,5/10
762572
1 0
reaguje na: The Joker
Jo no v tomhle působí jak Will Smith.
762226
Jo no v tomhle působí jak Will Smith.
762224
2 -1
Ja jen vidim, jak se ted Trojan klepe, aby ze synacka taky udelal herce a v ten moment vim, ze tohle podporovat fakt nebudu. Tahle "spravna prijmeni" dovedla cesky film tam, kde tech poslednich par let je. :o:o
762224
Ja jen vidim, jak se ted Trojan klepe, aby ze synacka taky udelal herce a v ten moment vim, ze tohle podporovat fakt nebudu. Tahle "spravna prijmeni" dovedla cesky film tam, kde tech poslednich par let je. *:o**:o*
3 -4
reagují: AndyKaufman

Hm

Tyjo, když vidím zdejší nadšené ohlasy (10 z 10), tak se mi zdá, že jsem snad viděl jinej film. Hořící keř byl dle mého názoru mnohem lepší. Mikoláškův postoj (dejte mi pokoj a nechte mě léčit) je nudný. Proběhnou náckové, proběhnou Stbáci - obvykle kolečko temných výslechových místností a je konec. Opravda lidem stačí tak málo ke štěstí? Co potom, když člověk vidí biopic jako Man on the moon nebo All that jazz? Kvalitní práce s nezajímavým a vyčerpaným námětem (stbák man bad, nazi man bad)
762223
Hm
4 0