Diskuze k článku Rambo: Poslední krev: Recenze

3/10

Příšerný. Nuda - dementní zápletka - dementní chování - idiocie při prvním střetu - vyvražďovačka - patos na konci ... tohle se fakt nepovedlo
736845
3/10
0 -2

8/10

Naprosto pohodová rozlučka plná očekávaných, ale nezbytných klišé pro tuto sérii. Stallone klasicky nabroušenej a rozhodně ve filmu není nic protrumpovského nebo protimexického. Prostě ukazuje určité pravdivé aspekty jedné z nejnebezpečnějších zemí na světě v plné kráse.
730825
8/10
3 -1
Pátý Rambo je sice film plný klasických klišé, které k tomuto žánru patří ale ty jsem víceméně očekával. Přesto je scéna, kdy mu ta holka umře v autě hodně smutná a vlastně jsem si naivně myslel, že se mu ji podaří zachránit. Stížnostem na pomalé tempo po zhlédnutí filmu ovšem moc nerozumím. Měl jsem pocit, že to ubíhalo relativně pozvolna a určitě se to nikde moc nevleklo. Zápletka o tom, že hlavní hrdina konečně nalezl domov a smysl života (výchovu holky, kterou bere jako dceru) a to mu pomáhá překonat to, co prožil v minulosti a najednou o to přijde a chce pomstu se k postavě Ramba v pohodě hodí. Jen bych ocenil více prostoru pro konečné zúčtování, které se dalo lépe vygradovat a natočit přehledněji.
Závěrem mohu jen říct, že Rambo: Poslední krev sice není nejlepší díl této série, ale také to není žádná velká katastrofa. Naopak to rychle utíká a některé brutální momenty neměli chybu. Co se týká kontroverze kolem vyobrazení Mexičanu jako ošklivých zloduchů, kteří prodávají drogy a zneužívají dívky k prostituci tak je to celé dost přehnané. Snad nikdo nemůže popřít, že Mexiko ovládají drogové kartely, které se dopouští těch nejhorších zločinů. A v tomto filmu "překvapivě" byli i hodní Mexičané, kteří dokonce Rambovi pomohli. Přesto se v dnešní podivné době jedná o zdravě nekorektní film a to je podle mě jedině dobře, protože svět potřebuje více podobných filmů.
Moje hodncení: 7/10
730824
Pátý Rambo je sice film plný klasických klišé, které k tomuto žánru patří ale ty jsem víceméně očekával. [spoiler]Přesto je scéna, kdy mu ta holka umře v autě hodně smutná a vlastně jsem si naivně myslel, že se mu ji podaří zachránit. [/spoiler]Stížnostem na pomalé tempo po zhlédnutí filmu ovšem moc nerozumím. Měl jsem pocit, že to ubíhalo relativně pozvolna a určitě se to nikde moc nevleklo. Zápletka o tom, že hlavní hrdina konečně nalezl domov a smysl života (výchovu holky, kterou bere jako dceru) a to mu pomáhá překonat to, co prožil v minulosti a najednou o to přijde a chce pomstu se k postavě Ramba v pohodě hodí. Jen bych ocenil více prostoru pro konečné zúčtování, které se dalo lépe vygradovat a natočit přehledněji.  Závěrem mohu jen říct, že Rambo: Poslední krev sice není nejlepší díl této série, ale také to není žádná velká katastrofa. Naopak to rychle utíká a některé brutální momenty neměli chybu. Co se týká kontroverze kolem vyobrazení Mexičanu jako ošklivých zloduchů, kteří prodávají drogy a zneužívají dívky k prostituci tak je to celé dost přehnané. Snad nikdo nemůže popřít, že Mexiko ovládají drogové kartely, které se dopouští těch nejhorších zločinů. A v tomto filmu "překvapivě" byli i [spoiler]hodní[/spoiler] Mexičané, kteří dokonce Rambovi [spoiler]pomohli[/spoiler]. Přesto se v dnešní podivné době jedná o zdravě nekorektní film a to je podle mě jedině dobře, protože svět potřebuje více podobných filmů.  Moje hodncení: 7/10
0 0
reaguje na: puffy2
Homefront je poctivý béčko, který si na Ramba nehraje... právě proto je lepší než pětka. A pětka by byla lepší, kdyby nebyla Rambo. Teď jsem to na Netflixu v rychlosti znovu prolít a jako redneck revenge film to skvěle funguje a Stathamovi ta role obyčtaťky, co má ve skříni odznak speciálních jednotek, prostě dokonale sedne.
730713
730157
0 0

Za mě tak 7 nebo 8/10

ČSFD - zajímavosti: Scénář se upravoval ještě během natáčení.
OK - mám pocit, že ta největší změna byla smrt té mladé kočky, protože tomu nahrává foreshadowing ("zdrhni a zabiju tě - přísahááám!!!") a i to, že paňmáma si dala odchod z farmy zrovna, když by se to hodilo i kdyby byla holka na živu.
Tak to prostě chtěli udělat míň naivní a víc temné...nebo prostě koukli na čtyřku a přišlo jim, že je potřeba víc motivace k tomu, co se záporákům má na konci stát.
Akce poněkud zvláště místy nepřehledná, ale stejně jako předchozí díl, i tenhle byl poněkud "dospělejší" a kromě povinného Rambovského zadostiučinění s nespravedlností v závěru - s docela groteskním gore a špičkovou Rkovou parodií na Sám doma - jsme vlastně koukali celou dobu na Logana.
Přijde mi, že tenhle film přesně nevěděl, kam patří - jestli to má být tupá blbost jako 2. a 3. díl (nic proti - obzvlášť ta dvojka je naprostá legenda - jen je to prostě tupá blbost :D), psychologický thriller s velkým společenským přesahem jako první díl, nebo tak trochu reparát dvojky s o něco uvěřitelnější akcí (jako 4ka) a do toho ještě samozřejmě díl uzavírající kruh a nutně kráčející finálovým směrem.
Jo, dát to zpátky do Ameriky je rozhodně fajn, udělat Vietnam na farmě v Arizoně bylo taky cool. No a jistá přepálenost, nedomyšlenost a naivita - je to Rambo, kurňa, takže odpuštěno všemi deseti. Navíc jsem se dozvěděl, že přes Mexické hranice může do USA vpohodě projet člověk s předávkovanou/mrtvou holkou a bez dokladů, nebo třeba taková menší soukromá armáda, cool!
Plusový bodík navíc hlavně za to, že Sly je nekompromisní frajer, co plive do tváře hyperkorektním debílkům dnešní doby a ač úplně neznám politické podhoubí filmu (jestli to teda jako vážně najednou nahrává Trumpovi - po sérii Narcos už asi těžko), každopádně stejně jako první a čtvrtý díl, aspoň divákům přihlouplých akčňáků s ultimate macho borci (zase - nic proti, mám rád přihlouplé akčňáky) ukazuje, že nechutná zvěrstva se dějí všude po světě a že by svět toho nějakého Ramba občas fakt potřeboval 8)
PS: Jestli někomu vadí pomalejší tempo filmů, tak doporučuju návštěvu psychoterapeuta. Tady by to mělo být omluveno věkem hlavního hrdiny.
730339
[i]ČSFD - zajímavosti: Scénář se upravoval ještě během natáčení. [/i]OK - mám pocit, že ta největší změna byla [spoiler]smrt té mladé kočky, protože tomu nahrává foreshadowing ("zdrhni a zabiju tě - přísahááám!!!") a i to, že paňmáma si dala odchod z farmy zrovna, když by se to hodilo i kdyby byla holka na živu. [/spoiler]Tak to prostě chtěli udělat míň naivní a víc temné...nebo prostě koukli na čtyřku a přišlo jim, že je potřeba víc motivace k tomu, co se záporákům má na konci stát. Akce poněkud zvláště místy nepřehledná, ale stejně jako předchozí díl, i tenhle byl poněkud "dospělejší" a kromě povinného Rambovského zadostiučinění s nespravedlností v závěru - s docela groteskním gore a špičkovou Rkovou parodií na Sám doma - jsme vlastně koukali celou dobu na Logana. Přijde mi, že tenhle film přesně nevěděl, kam patří - jestli to má být tupá blbost jako 2. a 3. díl (nic proti - obzvlášť ta dvojka je naprostá legenda - jen je to prostě tupá blbost *:D*), psychologický thriller s velkým společenským přesahem jako první díl, nebo tak trochu reparát dvojky s o něco uvěřitelnější akcí (jako 4ka) a do toho ještě samozřejmě díl uzavírající kruh a nutně kráčející finálovým směrem. Jo, dát to zpátky do Ameriky je rozhodně fajn, udělat Vietnam na farmě v Arizoně bylo taky cool. No a jistá přepálenost, nedomyšlenost a naivita - je to Rambo, kurňa, takže odpuštěno všemi deseti. Navíc jsem se dozvěděl, že přes Mexické hranice může do USA vpohodě projet člověk s [spoiler]předávkovanou/mrtvou holkou a bez dokladů,[/spoiler] nebo třeba taková menší soukromá armáda, cool! Plusový bodík navíc hlavně za to, že Sly je nekompromisní frajer, co plive do tváře hyperkorektním debílkům dnešní doby a ač úplně neznám politické podhoubí filmu (jestli to teda jako vážně najednou nahrává Trumpovi - po sérii Narcos už asi těžko), každopádně stejně jako první a čtvrtý díl, aspoň divákům přihlouplých akčňáků s ultimate macho borci (zase - nic proti, mám rád přihlouplé akčňáky) ukazuje, že nechutná zvěrstva se dějí všude po světě a že by svět toho nějakého Ramba občas fakt potřeboval *8)* PS: Jestli někomu vadí pomalejší tempo filmů, tak doporučuju návštěvu psychoterapeuta. Tady by to mělo být omluveno věkem hlavního hrdiny.
Za mě tak 7 nebo 8/10
3 0
reaguje na: rush
:D:D:D zrovna jsem chtěl napsat, že blbečkům se to určitě líbit nebude, že ti daj tak maximálně 2-3/10, protože absolutně nepochopili o čem ta série je 8)
730338
*:D**:D**:D* zrovna jsem chtěl napsat, že blbečkům se to určitě líbit nebude, že ti daj tak maximálně 2-3/10, protože absolutně nepochopili o čem ta série je *8)*
730270
4 -1
reaguje na: rush
A ty ses jako co? Nadčlověk nebo jak.
730272
A ty ses jako co? Nadčlověk nebo jak.
730270
3 0
Tak jednoduchým lidem se tenhle odpad bude líbit :Dza mne tomu dávám 2/10, ale naštěstí sem nemusel platit za tuhle hovadiny, lístky byly zdarma.
Podobný průser čekám i od Terminatora: vzpoura důchodců :+
730270
Tak jednoduchým lidem se tenhle odpad bude líbit *:D*za mne tomu dávám 2/10, ale naštěstí sem nemusel platit za tuhle hovadiny, lístky byly zdarma. Podobný průser čekám i od Terminatora: vzpoura důchodců *:+*
1 -8
reagují: sushi232, pavelrehor
Já úplně nechápu proč 5/10, co všichni čekaly? Další masakr ala 4 a 2? Já jsem spokojen. Konečně je z vraždící mašiny normální člověk, co se po to všem čím si prošel snaží pomáhat, viz úvodní scéna. Žije si na farmě se  "svou rodinou", zestárl a bojuje s démony z války pomocí prášků. Než se to všechno podělá. Dobře pořád omílané téma, obchod s bílí, masem, drogami atd atd. vše co tu už bylo, ale je to snad jinak i v reálném světě pořád dokola a nevypadá to, že se to změní? Závěr perfektní, drsný a nekompromisní. Ale rozhodně nemohu říct, že by to byl špatný snímek. Osobně když se mě dnes někdo zeptá, který díl Ramba chci vidět? odpovím Rambo 2, na stejnou otázku položenou zítra, odpovím, Ramba 2 jsem viděl včera dnes si pustím Rambo 5. A to pro dvojku hraje jen šílená nostalgie. Mě se zkrátka pátý díl líbil, dojal mě a držel v napětí celou dobu , dokonce jsem ani nesnědl popkorn a Kofolu co jsem si koupil, až tak jsem tento díl hltal. Ano jsme smutný z toho, že rozloučení neskončilo pro mého nej nej nej hrdinu Happyendem, ale osobně si myslím, že lepší rozloučení s legendární postavou Ramba jsem si fakt nemohl přát.
730234
3 -2

Nabroušených 8/10!

Povedené rozloučení s ikonickým vereránem, který si válku nosí v sobě a za všech okolností odmítá kapitulovat. A povedená byla i dvojprojekce s Rambem 2 v rámci popkulturních milníků. Nabroušených 8/10!
730213
Nabroušených 8/10!
2 -2
8/10 a celkem spokojenost. Je fakt že se to první půlku moc táhne, ale pak se to rozjede :+
730176
8/10 a celkem spokojenost. Je fakt že se to první půlku moc táhne, ale pak se to rozjede *:+*
0 -1
Tenhle Rambo je vlastně takovej "Sám doma" a padouši teda dostanou co proto. :D:D:D
730173
Tenhle Rambo je vlastně takovej "Sám doma" a padouši teda dostanou co proto. *:D**:D**:D*
0 0
imf: myslis, ze by bol lepsi piaty Rambo ak by vznikol podla pôvodneho scenara z ktoreho nakoniec natocili Stathamov Homefront?
730157
0 0
reagují: imf

7/10

U nás na maloměstě se tleskalo, takže si myslim, že se na pětku bude obecně vzpomínat v dobrém. :+
730114
U nás na maloměstě se tleskalo, takže si myslim, že se na pětku bude obecně vzpomínat v dobrém. *:+*
7/10
4 -2
Sazim se ze Stallone jeste sam natoci jeden dil. Poradne a po svem
730106
1 -1
Rambovi bolo najlepšie za reaganovskej éry, pri boji za americké ideály. Doba sa posunula a v súčasnosti už nemá bez podpory šikovných tvorcov, čo ponúknuť.Stallone si aj napriek tomu za svoju snahu aspoň malý palec hore zaslúži. Akurát nabudúce by si mal dávať väčší pozor, koho si na svoje srdcové projekty najíma. A pritom jeho koncept nie je úplne márny. Stávka na minimalizmus jednotky nie je zlý ťah a Logan alebo niektoré eastwoodovky ukazujú, že kúsky s podobne starými akčnými hrdinami môžu fungovať. 6/10
Viac coskoro v recenzii
730090
Rambovi bolo najlepšie za reaganovskej éry, pri boji za americké ideály. Doba sa posunula a v súčasnosti už nemá bez podpory šikovných tvorcov, čo ponúknuť.Stallone si aj napriek tomu za svoju snahu aspoň malý palec hore zaslúži. Akurát nabudúce by si mal dávať väčší pozor, koho si na svoje srdcové projekty najíma. A pritom jeho koncept nie je úplne márny. Stávka na minimalizmus jednotky nie je zlý ťah a Logan alebo niektoré eastwoodovky ukazujú, že kúsky s podobne starými akčnými hrdinami môžu fungovať. 6/10 Viac coskoro v recenzii
0 -1
Ty jo, snad poprvé co se mi stalo, kdy jsem z textu cítil takový nával zklamání:o Až mi z toho je smutno. No což, kino asi bude...vždyť, je to přece John Rambo :/
730089
Ty jo, snad poprvé co se mi stalo, kdy jsem z textu cítil takový nával zklamání*:o* Až mi z toho je smutno. No což, kino asi bude...vždyť, je to přece John Rambo :/
1 -1
Ha, hodil jsem tu komentář z CSFD a  až pak četl recenzi, se kterou se vlastně prakticky shoduji.
730088
0 -1
I přes trailery jsem tomu věřil. Bohužel. Pokud padne první výstřel až po 70 minutách, tak je to špatně. U Mexika by to chtělo přihodit trochu
větší akční scénu, než jen vymlátit pár chlapů kladivem a později pár
stealth killů nožem. Takhle to všechno směřuje k finále, které je taky
celkem velká řezničina (byť ne jako finále Ramba IV), ale přišlo mi
odbyté. Prostě v co nejrychlejším sledu pozabíjet všechny padouchy (až
na hlavního) ve 2 krocích. Záporák se chytne do jedné z nastažených
pastí, a i když je jisté že je mrtvý nebo má k tomu velmi blízko, objeví
se za ním Rambo a ještě pro jistotu ho střelí brokovnicí nebo
samopalem. A tyhle killy jsou tak rychle za sebou jako koláž. Kontinuita
a přesouvání žádné. Rambo se prakticky v tunelech teleportuje od
jednoho záporáka k druhému a s finálním bossem je to rychlé vyřízení, že
katarze se nedostaví. Nebýt Stallona a jeho charismatu je to o bodík
horší. 5/10.
P.S. Americké recenze to kritizují z úplně špatných důvodů.
Film je dle nich rasistický a xenofóbní a pro-Trumpovský (Mexico je
shithole, kde je z holky sexuální otrokyně v den příjezdu a všichni
mexičani jsou drogoví a sex traffic mafiáni) a násilí zbytečně brutální.
Sluníčka jsou butthurt a to je dobře. Bohužel je na tom vidět, jak se
svět za 10 let od předchozího dílu opět změnil.
730086
I přes trailery jsem tomu věřil. Bohužel. Pokud padne první výstřel až po 70 minutách, tak je to špatně. U Mexika by to chtělo přihodit trochu větší akční scénu, než jen vymlátit pár chlapů kladivem a později pár stealth killů nožem. Takhle to všechno směřuje k finále, které je taky celkem velká řezničina (byť ne jako finále Ramba IV), ale přišlo mi odbyté. Prostě v co nejrychlejším sledu pozabíjet všechny padouchy (až na hlavního) ve 2 krocích. Záporák se chytne do jedné z nastažených pastí, a i když je jisté že je mrtvý nebo má k tomu velmi blízko, objeví se za ním Rambo a ještě pro jistotu ho střelí brokovnicí nebo samopalem. A tyhle killy jsou tak rychle za sebou jako koláž. Kontinuita a přesouvání žádné. Rambo se prakticky v tunelech teleportuje od jednoho záporáka k druhému a s finálním bossem je to rychlé vyřízení, že katarze se nedostaví. Nebýt Stallona a jeho charismatu je to o bodík horší. 5/10. P.S. Americké recenze to kritizují z úplně špatných důvodů. Film je dle nich rasistický a xenofóbní a pro-Trumpovský (Mexico je shithole, kde je z holky sexuální otrokyně v den příjezdu a všichni mexičani jsou drogoví a sex traffic mafiáni) a násilí zbytečně brutální. Sluníčka jsou butthurt a to je dobře. Bohužel je na tom vidět, jak se svět za 10 let od předchozího dílu opět změnil.
2 -2
reaguje na: fr3ak
Takže byla víceméně náhoda, že ses trefil, když jsi neměl žádné podklady? Šance byla 50:50, takže to není moc obdivuhodný výkon...