Diskuze k článku Tenkrát v Hollywoodu: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek

Rozporuplný Tenkrát v Hollywoodu

Jako fanoušek Tarantina jsem zklamaný. Filmové řemeslo je zmaknute natolik, že vizuálně je na co koukat, ale scénář je zkrátka špatný.  Když si vzal Taratino tema Mansona tak jsem se zvracene těšil na finále a brutální scény. Bohužel je realita natolik ohnutá, že finále mi připadalo úplně debilní. Postava Sharon Tatte je tak ve filmu úplně zbytečně, kromě budování napětí, které nás nikam nedostane. Příběhová linka Ricka je skvělá, Sharon je ve filmu zbytečně. Cliff je promarněná šance na drive filmu... Možná, že ty co do kina pujdou na komedii s Pittem a DiCapriem budou spokojení. Ten co pujde do kina na Drama, které sáhne na citlivé téma bude zklamaný...
726860
Jako fanoušek Tarantina jsem zklamaný. Filmové řemeslo je zmaknute natolik, že vizuálně je na co koukat, ale scénář je zkrátka špatný.  [spoiler]Když si vzal Taratino tema Mansona tak jsem se zvracene těšil na finále a brutální scény. Bohužel je realita natolik ohnutá, že finále mi připadalo úplně debilní. Postava Sharon Tatte je tak ve filmu úplně zbytečně, kromě budování napětí, které nás nikam nedostane. Příběhová linka Ricka je skvělá, Sharon je ve filmu zbytečně. [/spoiler]Cliff je promarněná šance na drive filmu... Možná, že ty co do kina pujdou na komedii s Pittem a DiCapriem budou spokojení. Ten co pujde do kina na Drama, které sáhne na citlivé téma bude zklamaný...
Rozporuplný Tenkrát v Hollywoodu
3 -5
Slabsich 8/10. Tarantinovka, která je sice hezky natočená a perfektně zahraná, neužije si ji však ani zdaleka každý. Místy jsem se sice trošku nudil, ale místy jsem se taky tetelil blahem a finále to neskutečně nakoplo, takže jsem ve výsledku odcházel spokojený.

Tentokrát se za mě velká pecka prostě nekoná, vyloženě nadšenej jsem byl až ke konci a to je v kontextu režisérovy tvorby vlastně docela málo.

Určitě bych to v tuhle chvili měl v druhé půlce tarantinovek.
726850
Slabsich 8/10. Tarantinovka, která je sice hezky natočená a perfektně zahraná, neužije si ji však ani zdaleka každý. Místy jsem se sice trošku nudil, ale místy jsem se taky tetelil blahem a finále to neskutečně nakoplo, takže jsem ve výsledku odcházel spokojený. Tentokrát se za mě velká pecka prostě nekoná, vyloženě nadšenej jsem byl až ke konci a to je v kontextu režisérovy tvorby vlastně docela málo. Určitě bych to v tuhle chvili měl v druhé půlce tarantinovek.
1 0
Za mě 8+/10. Je to moc dobrý, parádně urobený retro. Koukalo se mi na to báječně. A jsem rád, že to dost přesně shrnuje, proč si myslím, že je Brad Pitt nej herec svý generace, vlastně stále nedoceněný - přesně žeru jak je cool, přitom hraje nenápadně a neokázale, na rozdíl (od taky skvělýho) DiCapria, jenž je vždy expresivnější a rve to tam přes to svoje dynamo.

Jen nevím, jestli ten film vlastně není moc měkký, ta fabulace moc narůžovělý fake - skutečné události Sharon Tate mě vždy děsily a mrazily, tohle bylo jednak poněkud předvídatelné, když Tarantina a jeho "nepředvídatelnost" znáte, hlavně ale ne tak mocné a intenzivní. Nesemlelo mě to finále, i když vymyšlené bylo hezky. Westernový městečko za mě předčasný vrchol.

Ale s Djangem a Gaunerama u mě v QT TOP 3, uvidíme, jak to bude s lety zrát. Žádná scéna mi nepřišla navíc.
726849
Za mě 8+/10. Je to moc dobrý, parádně urobený retro. Koukalo se mi na to báječně. A jsem rád, že to dost přesně shrnuje, proč si myslím, že je Brad Pitt nej herec svý generace, vlastně stále nedoceněný - přesně žeru jak je cool, přitom hraje nenápadně a neokázale, na rozdíl (od taky skvělýho) DiCapria, jenž je vždy expresivnější a rve to tam přes to svoje dynamo. Jen nevím, jestli ten film vlastně není moc měkký, ta fabulace moc narůžovělý fake - skutečné události Sharon Tate mě vždy děsily a mrazily, tohle bylo jednak poněkud předvídatelné, když Tarantina a jeho "nepředvídatelnost" znáte, hlavně ale ne tak mocné a intenzivní. Nesemlelo mě to finále, i když vymyšlené bylo hezky. Westernový městečko za mě předčasný vrchol.  Ale s Djangem a Gaunerama u mě v QT TOP 3, uvidíme, jak to bude s lety zrát. Žádná scéna mi nepřišla navíc.
15 -3
9/10 a klidně bych si to dal o hodinku delší. Btw. Margaret Qualley by na ty oči fakt potřebovala zbrojní průkaz, to se nedá. Jeden pohled a je to jako by mě někdo uhodil cihlou do hlavy.
726845
11 -2
reaguje na: Robur
Ale tak akce je rozlozena do celeho filmu. Tuna bola len na konci.
726843
726764
0 0
reaguje na: Memphis
:-)) Co to tady plácáš, u tohoto filmu  potřebuješ hluboký znalosti asi tak aby to pochopila i uklízečka toalet na nádraží,  která se po večerech řechtá u pseudointelektuální Teorie velkého třesku i když v životě neslyšela o komiksu a sci fi. Prosímtě nedělej z toho filmu co není.
726811
726804
3 -16
Who’s Who in Once Upon a Time in Hollywood: A Character Guide

Věděl jsem, že mi scéna s Cliffovou manželkou na lodi něco připomíná. Ale pomohl až dar přítele Googlea.

K filmu:

Tenkrát v Hollywoodu je vlastně až nečekaně pozitivní film. Ve smyslu, že v něm Tarantino dopřává happy end všem svým hrdinům z dětství, kterým ve skutečnosti osud většinou nepřál. A díky satisfakci, která následuje po vyřízení si účtů s Mansonovým gangem.

Jediný problém je, že příběh je časově a místně výrazně specifický, a kdo o dané době a událostech moc neví, pravděpodobně si film tolik neužije. S tím souvisí, že je to opravdu (omlouvám se za to klišé) Quentinův asi nejosobnější film. Pokud se vám nelíbí, to je v pořádku. Tohle není ten typ filmu, který by se chtěl podbízet většině.

Soundtrack: Tentokrát přísně dobový. Pravda, nevyčnívá, ale zato hraje prakticky neustále a výborně podtrhuje atmosféru. Quentin tentokrát zvolil trochu jiný přístup než obvykle, a opět — pokud se s tím někdo neumí smířit, jeho problém. Za sebe říkám, že funguje dokonale.

Další z věcí, které hodně lidí zmiňuje, je obsazení známých herců do vedlejších rolí. Zaprvé to moc nechápu jako výtku — asi je každému jasné, že většina Hollywoodu by dala cokoliv za štěk v Tarantinově filmu. A za druhé v tom podle mě byl úmysl — za a) každá z těch rolí vyžadovala charisma, jaké jenom veteráni typu Damian Lewis nebo Timothy Olyphant mohli nabídnout. A za b) právě fakt, že divák v oněch rolích uvidí známou tvář, podobně, jako by tehdejší divák viděl tehdejší známé herce, byl ten hlavní důvod. (Jestli to, co jsem napsal, dává nějaký smysl...)

Abych to ukončil; dvě a půl hodiny utekly jako voda, a ačkoliv jsem během projekce neskákal radostí v sedačce, odcházel jsem z kina maximálně spokojený a film mi do teď (od čtvrtka) doznívá v hlavě. Myslím si, že Tarantino přesně věděl, co chce říct a jak, a podařilo se mu to perfektně. 88,73 %

P.S. Shodneme se aspoň, že Tenkrát v Hollywoodu má jednu z nejlepších Čechovových zbraní v historii? :D
726804
[url=https://www.vulture.com/2019/08/the-true-story-of-once-upon-a-time-in-hollywood-characters.html]Who’s Who in [i]Once Upon a Time in Hollywood[/i]: A Character Guide[/url] Věděl jsem, že mi scéna s Cliffovou manželkou na lodi něco připomíná. Ale pomohl až dar přítele Googlea. K filmu: [spoiler]Tenkrát v Hollywoodu je vlastně až nečekaně pozitivní film. Ve smyslu, že v něm Tarantino dopřává happy end všem svým hrdinům z dětství, kterým ve skutečnosti osud většinou nepřál. A díky satisfakci, která následuje po vyřízení si účtů s Mansonovým gangem. Jediný problém je, že příběh je časově a místně výrazně specifický, a kdo o dané době a událostech moc neví, pravděpodobně si film tolik neužije. S tím souvisí, že je to opravdu (omlouvám se za to klišé) Quentinův asi nejosobnější film. Pokud se vám nelíbí, to je v pořádku. Tohle není ten typ filmu, který by se chtěl podbízet většině. Soundtrack: Tentokrát přísně dobový. Pravda, nevyčnívá, ale zato hraje prakticky neustále a výborně podtrhuje atmosféru. Quentin tentokrát zvolil trochu jiný přístup než obvykle, a opět — pokud se s tím někdo neumí smířit, jeho problém. Za sebe říkám, že funguje dokonale. Další z věcí, které hodně lidí zmiňuje, je obsazení známých herců do vedlejších rolí. Zaprvé to moc nechápu jako výtku — asi je každému jasné, že většina Hollywoodu by dala cokoliv za štěk v Tarantinově filmu. A za druhé v tom podle mě byl úmysl — za a) každá z těch rolí vyžadovala charisma, jaké jenom veteráni typu Damian Lewis nebo Timothy Olyphant mohli nabídnout. A za b) právě fakt, že divák v oněch rolích uvidí známou tvář, podobně, jako by tehdejší divák viděl tehdejší známé herce, byl ten hlavní důvod. (Jestli to, co jsem napsal, dává nějaký smysl...) Abych to ukončil; dvě a půl hodiny utekly jako voda, a ačkoliv jsem během projekce neskákal radostí v sedačce, odcházel jsem z kina maximálně spokojený a film mi do teď (od čtvrtka) doznívá v hlavě. Myslím si, že Tarantino přesně věděl, co chce říct a jak, a podařilo se mu to perfektně. 88,73 % P.S. Shodneme se aspoň, že Tenkrát v Hollywoodu má jednu z nejlepších Čechovových zbraní v historii? *:D*[/spoiler]
10 -3
reagují: TonyT
To jsou sra. ky. Za mě jeden z nejhorších filmů Tarantina a vůbec mě nezajímá hodnocení  ČSFD mafie nebo filmových teoretiků.
726796
4 -14
9/10 a upotený pláštenkári sa môžu ísť schovať. Posledná štvrtina, aspoň pre mňa keďže poznám pozadie príbehu o Sharon Tate a Mansonovi, bola neuveriteľne super vygradovaná. Do toho ústredná dvojica Pitt a DiCaprio a je o zábavu postarané. Niečo krásne.
726783
4 -3
No tak mě QT zase dostal.. tohle je filmařina.. Leo a Brad fantastičtí a finále? Nejdřív smích a pak slzy. Díky!:+
726778
No tak mě QT zase dostal.. tohle je filmařina.. Leo a Brad fantastičtí a finále? Nejdřív smích a pak slzy. Díky!*:+*
3 -3
reaguje na: Karbunkule
Měl hrát Pittovu roli
726774
Měl hrát Pittovu roli
726771
1 0
Nejdivnější na tom je, že v kině mě ten film neurazil, ale s odstupem pár dní na něj vzpomínám s větším nadšením, jako bych ten zážitek "dožil" a přijde mi výrazně lepší. Takže je to pro mě zase vyjímečný film. Souhlasím s tím, že bych dvojku Capria a Pitta rád viděl v dalším filmu, když oba pánové hrají něco pro vlastní pobavení, tak to vždycky v jejich filmografii patří ke špičce. (Caprio hrající herce, který se zoufale  snaží podat super výkon, je skvělý vtípek)

Zajímalo by mě, koho měl hrát Tom Cruise, který byl v jednání. Nějak mě napadlo při větě "Sharon má ráda ne moc vysoký chytrý talentovaný chlapy" , že ho chtěl QT jako Polanskiho nebo toho bývalého Sharon.
726771
Nejdivnější na tom je, že v kině mě ten film neurazil, ale s odstupem pár dní na něj vzpomínám s větším nadšením, jako bych ten zážitek "dožil" a přijde mi výrazně lepší. Takže je to pro mě zase vyjímečný film. Souhlasím s tím, že bych dvojku Capria a Pitta rád viděl v dalším filmu, když oba pánové hrají něco pro vlastní pobavení, tak to vždycky v jejich filmografii patří ke špičce. ([spoiler]Caprio hrající herce, který se zoufale  snaží podat super výkon, je skvělý vtípek[/spoiler]) Zajímalo by mě, koho měl hrát Tom Cruise, který byl v jednání. Nějak mě napadlo při větě "Sharon má ráda ne moc vysoký chytrý talentovaný chlapy" , že ho chtěl QT jako Polanskiho nebo toho bývalého Sharon.
2 -2
reagují: shv, JokoloCZ
reaguje na: davidb

9/10

Dve hodiny dialogu a dvacet minut akce sedi na kazdou tarantinovku, vcetne Kill Billa ;)
726764
Dve hodiny dialogu a dvacet minut akce sedi na kazdou tarantinovku, vcetne Kill Billa *;)*
9/10
726752
10 -2
reagují: davidb

Dlho som rozmyslal

ako tento film výstižne oznacit a myslim ze nan pasuje slovo "riedky". Akoby uvod z pulpfiction s julesom a vincentom bol natiahnuty na 2 a pol hodiny. 2 hodiny kecy a 20 minut akcie.
726752
Dlho som rozmyslal
4 -2
reagují: Robur
reaguje na: Conan78
Podívej se na úvod mé recenze. Lidi to na ČSFD hodnotí imho správně. Jako film je to kvalitní matroš. Skvělá kamera, zvuk, hudba, herci, i ten příběh. Mimo to to bude jeden z mála letošních kvalitních filmů, které budou vyčnívat nad komiksovkama.

Prostě jen na QT je to trochu nižší laťka mezi 8 hrozných a Parchanti (co se týče stylu vyprávění). QT točí jen svoje filmy a po devíti se stává, že se trochu opakuje. Tady bylo vše z jeho nezaměnitelného rukopisu, snad kromě pohledu z kufru (byl tam?).

Já si TvH náramně užil, víc než 8 hrozných, páč se nesedí 3h v krčmě, ale kráčí nádherným LA 60. let za doprovodu podmanivého soundtracku s fajn herci.
726751
Podívej se na úvod mé recenze. Lidi to na ČSFD hodnotí imho správně. Jako film je to kvalitní matroš. Skvělá kamera, zvuk, hudba, herci, i ten příběh. Mimo to to bude jeden z mála letošních kvalitních filmů, které budou vyčnívat nad komiksovkama. Prostě jen na QT je to trochu nižší laťka mezi 8 hrozných a Parchanti (co se týče stylu vyprávění). QT točí jen svoje filmy a po devíti se stává, že se trochu opakuje. Tady bylo vše z jeho nezaměnitelného rukopisu, snad kromě pohledu z kufru (byl tam?). Já si TvH náramně užil, víc než 8 hrozných, páč se nesedí 3h v krčmě, ale kráčí nádherným LA 60. let za doprovodu podmanivého soundtracku s fajn herci.
726737
3 -4
reaguje na: davidb
Viděl několikrát a víš  že už si to teď nemyslím...
726738
726736
2 -1
reaguje na: Cinefil
Soundtrack pasuje ale nevyčnívá,  a to je právě ono s Tarantinem jsem vyrůstal od Gaunerů,  ale poprvé si nedokážu žádnou skladbu vybavit s žádnou scénou. Nejde o to že by soundtrack byl špatný,  ale to načasování nějak hapruje.  To samé herci Madsen, Olyphant,  Perry,  Al Pacino,  Russell všichni mají party které by dokázal odehrát průměrný ochotník.  Ať se na mě nikdo nezlobí,  ale vzpomeňme např: na Keitela v Pulp Fiction co zahrál a na jakém prostoru,  to samé Sony Čiba v Killl Bill,  Don Johnson v Djangovi těch příkladů je všude mnoho a mnoho, ovšem zde jsem jenom očekával  a nic. Po té na konci zazářil Pitt a Leonardo měl nejlepší dialog ze sousedem a konec. Mě osobně to celé přijde jako hrozně nevyužitá šance. Já byl hluboce zklamán a 85 procent na čsfd mě přijde jako nesmyslná fikce. Ale to samé zklamání přišlo i u Bohemia Rapsody takže nevím,  asi jsem opravdu filmový analfabet a něco mě kurevsky uniká... Letos do kina už raději nejdu,  škoda že nejsem z Prahy jelikož bych chodil jenom na klasiku z osmdesátých let do kina Aera.
726737
726733
5 -6
reagují: Cinefil
reaguje na: Conan78
Nevidel si Death proof... Ten bol horsi.
726736
726654
1 -1
reagují: Conan78

Spoilery k zápletce

Zápletka s Sharon je trochu zbytečná, ovšem bez ní by to nedrželo takhle pohromadě. Stejně jako byl Hitler je i Sharon prostředkem k propojení mozaikového vyprávění. Což je snad v každé QT (Hitler, kufřík, Bill, Candy land...).

Krvavý závěr mile potěšil a osvěžil jako vždy. Plamenomet mě fakt dostal :D. Django byl možná o level v ujetosti výš. Imho Mansenovci tam vystupovali spíš jako známé zlo, které chceme vidět rozmrdané na sračky, ale nikdy se nám to nesplní (viz Hitler). Takže se jedná o vytoužené brutální přání.

Nejlepší camea byli Kurta a Zoë jako manželé, jakožto nepřátelé z Deadproof (včetně auta). Bruce mi nevadil, ale chápu ten hate kolem. Leo to znovu na Oscara nedožene, ale Pitt by konečně mohl. Ukočírovat tolik hvězd se rovná letošní Endgame s tím rozdílem, že to tady dělali pro QT ne pro film.
726735
[spoiler]Zápletka s Sharon je trochu zbytečná, ovšem bez ní by to nedrželo takhle pohromadě. Stejně jako byl Hitler je i Sharon prostředkem k propojení mozaikového vyprávění. Což je snad v každé QT (Hitler, kufřík, Bill, Candy land...). Krvavý závěr mile potěšil a osvěžil jako vždy. Plamenomet mě fakt dostal *:D*. Django byl možná o level v ujetosti výš. Imho Mansenovci tam vystupovali spíš jako známé zlo, které chceme vidět rozmrdané na sračky, ale nikdy se nám to nesplní (viz Hitler). Takže se jedná o vytoužené brutální přání. Nejlepší camea byli Kurta a Zoë jako manželé, jakožto nepřátelé z Deadproof (včetně auta). Bruce mi nevadil, ale chápu ten hate kolem. Leo to znovu na Oscara nedožene, ale Pitt by konečně mohl. Ukočírovat tolik hvězd se rovná letošní Endgame s tím rozdílem, že to tady dělali pro QT ne pro film.[/spoiler]
Spoilery k zápletce
6 -1
Neveril jsem, ze tak brzy odhadnu zaver filmu. Bohuzel je to Tarantino, ktereho si jen tak znovu nedam. I Jackie Brown mela vic zazivnejsi dej. Pitt/Caprio nutne potrebuji nejaky buddy movie flak.