Diskuze k článku My: Recenze

příspěvky 1 - 0 Napsat příspěvek
reaguje na: Svarec
Teda tohle řešit u každýho filmu ... Jako chápu to volání po odpovědích, ale to je taková přirozená vlastnost lidí, dostat všechny odpovědi do puntíku. Co se teda spokojit s tim, že to takhle fungovalo, že to takhle prostě je.
729497
711757
0 -3
Nesouhlasím s recenzí (což teda asi nikoho moc netankuje). Nicméně, film to byl dobrej. Atmosfera hutna, vysvetlovacka naprosto v poradku, zapletka hezka. Jasne, dalo se z toho vytahnout malinko vic. Ale prospelo by tomu? Asi ne. 7/10
729493
1 -1
Je otrava číst v recenzích a komentářích po internetu klišovité věty, jak "režisér xx zklamal", "aura génia bledne" atd. Týpek natočí teprve druhý film a už ho odborníci pomalu pitvaj jak Kubricka, marketing, srágory ze sociálních sítí a očekávání už z každýho udělali znalce a filmovýho historika. Je to proboha jen horor, kterej naštěstí není zase o upírech, zombíkách a o sadistických buranech v lesích terorizujících bohaté bělochy za to, že se maj líp než oni ;).

Bůhví, jestli by Peele radši od začátku kariéry netočil radši nějakou společenskou satiru s humorem bez klišovitých mezipřestávek, kdy ostražití hrdinové bloudí s nějakou zbraní na blízko po objektu, aby na ně zaútočili v psycho stylu šílenci, který pak hrdina odpraví  a děj může jet dál - jenže mu dává prachy Jason Blum a snad v každém filmu od Blumhouse vždycky takové povinné omleté scény být musí, takže to těm svým rejžům snad nutí.

Jakožto letitý fanoušek hororů nehledám v žánrovkách žádné složité poselství, ani do puntíku domyšlenou logiku, takže mě to bavilo a napjatý jsem byl, protože jsem sympatické rodince fandil. Skrytý kontext textu hvízdané písničky a pár dalších pro Čecha nenápadných easter eggs jsem vyčetl až z vysvětlujících článků, nijak to film nekazí.
712558
Je otrava číst v recenzích a komentářích po internetu klišovité věty, jak "režisér xx zklamal", "aura génia bledne" atd. Týpek natočí teprve druhý film a už ho odborníci pomalu pitvaj jak Kubricka, marketing, srágory ze sociálních sítí a očekávání už z každýho udělali znalce a filmovýho historika. Je to proboha jen horor, kterej naštěstí není zase o upírech, zombíkách a o sadistických buranech v lesích terorizujících bohaté bělochy za to, že se maj líp než oni *;)*. Bůhví, jestli by Peele radši od začátku kariéry netočil radši nějakou společenskou satiru s humorem bez klišovitých mezipřestávek, kdy ostražití hrdinové bloudí s nějakou zbraní na blízko po objektu, aby na ně zaútočili v psycho stylu šílenci, který pak hrdina odpraví  a děj může jet dál - jenže mu dává prachy Jason Blum a snad v každém filmu od Blumhouse vždycky takové povinné omleté scény být musí, takže to těm svým rejžům snad nutí. Jakožto letitý fanoušek hororů nehledám v žánrovkách žádné složité poselství, ani do puntíku domyšlenou logiku, takže mě to bavilo a napjatý jsem byl, protože jsem sympatické rodince fandil. Skrytý kontext textu hvízdané písničky a pár dalších pro Čecha nenápadných easter eggs jsem vyčetl až z vysvětlujících článků, nijak to film nekazí.
1 -1
Napsat, o filmu, že mě hodně zklamal by bylo nefér. Na druhou stranu film mě zklamal. Možná za to může ten hype kolem, taky to že mě Uteč celkem sedlo, ale žádná obří pecka to pro mě taky nebyla. Přesto asi největší problém je to, že to celé nedává smysl. To u některých filmů nevadí, bohužel tady na tom stojí zásadní zvrat a desítky věcí kolem. A jakmile se o tom začne trochu přemýšlet, tak se to začne rozpadat jako domeček z karet. Vizuálně a hudebně super, skvěle fungují vtipy a písničky. Ten humor to dokáže krásně prodat. I ty scény, které mají být napínavé jsou napínavé a celkem i zábavné. Ale jak už jsem psal, nefungují zvraty kvůli logice, a díky tomu mě to pak tolik nebavilo. Moc mě nesedl pomalejší rozjezd. Stále ve výsledku to není špatný film, přesto žádná velká pecka a sofistikované dílo. Slabých 6/10.
711940
0 -2
reaguje na: CAPS_LOCK
Divácky náročnější v tom, že vůbec nedává smysl a myslí si, že je něco víc než čím je? Jo, pravda.
711938
711854
3 -2

9/10

Us to má těžký a to nejen tady. Ty co čekají něco jako Get Out dostanou něco úplně jinýho. Us je taky divácky náročnější, než Get out. Je komplexní a nemá jednotnou strukturu.  Ten film se za patnáct minut promění a divácky vás nenechá v klidu “užit si žánr” a může to teda pro někoho hůř fungovat jako celek. Za mne to bylo super, ale chapu proč se to někomu nemuselo líbit. + plot twist, který jsem čekal půl hodiny před tím, než se oznámí. Což mi nevadilo. Byl to skvělej nápad, kdy jsem se mlátil do čela, že mne to nenapadlo hned. Zvladnutnej byl fakt skvěle a z příběhovýho hlediska je to něco co ve mne zůstane. Chrochtám si blahem a těším se na jeho další film, protože vím, že dostanu něco úplně jinyho, než mi dá zbytek předžvýkané hollywoodské produkce :+
711854
Us to má těžký a to nejen tady. Ty co čekají něco jako Get Out dostanou něco úplně jinýho. Us je taky divácky náročnější, než Get out. Je komplexní a nemá jednotnou strukturu.  Ten film se za patnáct minut promění a divácky vás nenechá v klidu “užit si žánr” a může to teda pro někoho hůř fungovat jako celek. Za mne to bylo super, ale chapu proč se to někomu nemuselo líbit. + plot twist, který jsem čekal půl hodiny před tím, než se oznámí. Což mi nevadilo. Byl to skvělej nápad, kdy jsem se mlátil do čela, že mne to nenapadlo hned. Zvladnutnej byl fakt skvěle a z příběhovýho hlediska je to něco co ve mne zůstane. Chrochtám si blahem a těším se na jeho další film, protože vím, že dostanu něco úplně jinyho, než mi dá zbytek předžvýkané hollywoodské produkce *:+*
9/10
4 -7
reagují: Godlike
reaguje na: do_Od
Aj
711842
Aj
711840
1 0
reaguje na: TheAshenOne
Tiché místo > Uteč > ještě dlouho nic > My > průměrné lekačky typu Nun > Paranormal bullshit
711840
711835
5 -4
reagují: TedGeorge

8/10

Get out je pecka.  toto ma fajn, luxusnu reziu a ost.
ten isty pripad ako AQP, nerozmyslat - iba uzivat. Skvele natocena poviedka a keby vysvetlovacku spravia trosku inac asi by to tomu prospelo. Spokojnost a nenudil som sa ani chvilku. Lupita a jej hlas :+
711835
Get out je pecka.  toto ma fajn, luxusnu reziu a ost. ten isty pripad ako AQP, nerozmyslat - iba uzivat. Skvele natocena poviedka a keby vysvetlovacku spravia trosku inac asi by to tomu prospelo. Spokojnost a nenudil som sa ani chvilku. Lupita a jej hlas *:+*
8/10
3 -4
reagují: do_Od
Po včerejší projekci jsme se s kámošem shodli, že nám dvojka filmů (Uteč -> My) evokovaly dvojici Drive -> Jen Bůh odpouští, kde si Refn taky myslel, že je nej borec a že může tvořit alegorie a honit si ego. Natočený (My) je to obstojně, ale jakmile o tom začne člověk přemýšlet...a to jsem včera neustále dělal, tak to selhává na všech frontách. 5/10
711789
2 -3
reaguje na: Svarec
Myslím, že tady mlátíš mrtvýho koně. Ten film nedává smysl v žádným ohledu. Tvoje dílčí připomínky jsou pak úplně zbytečný.
711776
711757
3 -7

7/10

Bavilo mě to. Skvěle natočený a zahraný, symbolické motivy jsem většinou pochopil nebo mi je vysvětlil internet (kdo něco nechápe, doporučuji diskuzi k filmu na redditu, co se týče symboliky, tak je tam vysvětlený snad všechno). Co mě však pořád žere jsou technický aspekty toho světa, který prostě nedávaj žádný smysl.

Tak zaprvé, kolik dvojníků existuje? Podle filmu to vypadá, že jich jsou tisíce. Odkud se tedy všichni vzali? To jako všichni žili v tom podzemním komplexu? Film vysvětluje, že se živí králíky. Odkud se tito králíci berou a čím se živí? Pokud se živí pouze králíky, jak je možné, že nedostali kurděje :D. Odkud se vzali ty tisíce červených kombinéz a nůžek?

Jak to, že je podzemní komplex dokonale čistý? To se dvojníci nevyměšujou? Nebo tam mají stovky záchodů pro všechny ty tisíce dvojníků?

Ve flashbackové scéně je vidět, že dvojníci mají na sobě stejné oblečení, jako v tu chvíli mají jejich skutečné předobrazy... Opravdu by mě zajímalo, zda se někomu podaří přijít se smysluplným vysvětlením :D

Jaká jsou pravidla toho, kdy dvojníci zrcadlí své předobrazy a kdy jsou "volní". Celý film to vypadá, že se dvojníci "odpoutali", ale ten malý kluk pak zabije svého dovjníka tím, že ho zrcadlením pošle do ohně. Proč to  v tu chvíli fungovalo.

Na konci filmu je odhaleno, že došlo k záměně hlavní protagonistky za její dvojnici. To se malá protagonistka nikdy nepokusila z podzemí prostě odejít? Kdo potom zrcadlil koho a jak to fungovalo? To potom obě dvě postupně zapomněli a adaptovali se na svůj současný život nebo jak?
711757
Bavilo mě to. Skvěle natočený a zahraný, symbolické motivy jsem většinou pochopil nebo mi je vysvětlil internet (kdo něco nechápe, doporučuji diskuzi k filmu na redditu, co se týče symboliky, tak je tam vysvětlený snad všechno). Co mě však pořád žere jsou technický aspekty toho světa, který prostě nedávaj žádný smysl. [spoiler]Tak zaprvé, kolik dvojníků existuje? Podle filmu to vypadá, že jich jsou tisíce. Odkud se tedy všichni vzali? To jako všichni žili v tom podzemním komplexu? Film vysvětluje, že se živí králíky. Odkud se tito králíci berou a čím se živí? Pokud se živí pouze králíky, jak je možné, že nedostali kurděje *:D*. Odkud se vzali ty tisíce červených kombinéz a nůžek? Jak to, že je podzemní komplex dokonale čistý? To se dvojníci nevyměšujou? Nebo tam mají stovky záchodů pro všechny ty tisíce dvojníků? Ve flashbackové scéně je vidět, že dvojníci mají na sobě stejné oblečení, jako v tu chvíli mají jejich skutečné předobrazy... Opravdu by mě zajímalo, zda se někomu podaří přijít se smysluplným vysvětlením *:D* Jaká jsou pravidla toho, kdy dvojníci zrcadlí své předobrazy a kdy jsou "volní". Celý film to vypadá, že se dvojníci "odpoutali", ale ten malý kluk pak zabije svého dovjníka tím, že ho zrcadlením pošle do ohně. Proč to  v tu chvíli fungovalo. Na konci filmu je odhaleno, že došlo k záměně hlavní protagonistky za její dvojnici. To se malá protagonistka nikdy nepokusila z podzemí prostě odejít? Kdo potom zrcadlil koho a jak to fungovalo? To potom obě dvě postupně zapomněli a adaptovali se na svůj současný život nebo jak?[/spoiler]
7/10
8 -1
Hlasuju pro Arctic. Konec konců i pro Polar. Nebyl jsem nadšený ani z Uteč, zápletka mi přišla průhledná (vykecaná trailery?)
711641
2 -5
reaguje na: do_Od

8/10

Souhlasim..

Mně přišlo právě hrozně nabubřelý Uteč s tohle jsem si hrozně užil. Ačkoliv přiznávám, že ten twist nedává smysl..
711628
Souhlasim.. Mně přišlo právě hrozně nabubřelý Uteč s tohle jsem si hrozně užil. Ačkoliv přiznávám, že ten twist nedává smysl..
8/10
711612
2 -3
Ambiciozna kravina. Pan rejza ocividne precenuje svoj "talent". A nominacia utec na oscara bol taky isty ftiiipek ako black panther.
711615
5 -9

7/10

Ten film je skvěle zrežírovanej, zahranej (Lupita s Winstonem jsou boží) a má parádní soundtrack. Námět jako takovej je pak zajímavej a kdyby ho Peele promyslel tak, aby si nemusel ke konci pomáhat různýma scenáristickýma berličkama, jako explicitní vysvětlování zápletky/mytologie hlavní postavě, byl bych stejně nadšenej jako u Uteč - přestože jsou to oba naprosto jiný filmy - jenže on to nepromyslel a ve finále to zkrátka bije do očí. Nicméně napětí fungovalo od začátku do konce (i když shymalanovskej twist na konci uhodnete dlouho dopředu) a já fakt neměl problém s tím si ten film počas sledování užívat. Tentokrát to Peelovi s klidem na duši prominu a příště už budu v hodnocení přísnější ;)

Kluci z MZ jsou někdy hrozně zlí.
711612
Ten film je skvěle zrežírovanej, zahranej (Lupita s Winstonem jsou boží) a má parádní soundtrack. Námět jako takovej je pak zajímavej a kdyby ho Peele promyslel tak, aby si nemusel ke konci pomáhat různýma scenáristickýma berličkama, jako explicitní vysvětlování zápletky/mytologie hlavní postavě, byl bych stejně nadšenej jako u Uteč - přestože jsou to oba naprosto jiný filmy - jenže on to nepromyslel a ve finále to zkrátka bije do očí. Nicméně napětí fungovalo od začátku do konce [spoiler](i když shymalanovskej twist na konci uhodnete dlouho dopředu)[/spoiler] a já fakt neměl problém s tím si ten film počas sledování užívat. Tentokrát to Peelovi s klidem na duši prominu a příště už budu v hodnocení přísnější *;)* Kluci z MZ jsou někdy hrozně zlí.
7/10
7 -2
reagují: Spiker