Diskuze k článku Skleněný: Recenze

příspěvky 61 - 80 Napsat příspěvek
Nemám pocit, že Glass vznikol preto lebo Shyamalan mal príbeh v hlave, mám pocit že vznikol preto aby sa rýchlo a za malý peniaz zarobilo na aktuálnom komiksovom boome.

Kúzlo Unbreakable a Split bolo, že to boli komorné skorodrámy, kde sme až na konci zistili že sledujeme svojský a v rámci možností maximálne civilný superhrdinský origin. Moment prekvapenia je fuč, zostáva len konflikt troch etablovaných "superhrdinov", čo sa v rámci toho civilného poňatia realizuje pomerne ťažko. Shyamalan ale rezignoval na to, aby sa snažil motivácie a príbeh prepracovať a proste natočil za lacno v zásade alternatívne komiksové béčko, kde kríva logika aj psychológia, a ktoré len povrchne a horúcou ihlou mieša úlomky z toho čo fungovalo v Unbreakable a Split.

Som názoru, že hodinu v psychiatrickej liečebni netrávime preto, aby bol film zaujímavý, ale primárne v snahe udržať budget na minime. Split mal budget 9 mil. a zarobil 278 mega. Nechce sa mi veriť, že s takýmito výsledkami by Shy zohnal na tímovku len 20 mega - IMO tu jednoducho od počiatku bol úmysel rýchlo a lacno zarobiť a Glass je len produkt, ktorý Shyamalan splácal dokopy, lebo vedel že ho minimálne počas opening weekendu predá.
705467
Nemám pocit, že Glass vznikol preto lebo Shyamalan mal príbeh v hlave, mám pocit že vznikol preto aby sa rýchlo a za malý peniaz zarobilo na aktuálnom komiksovom boome. Kúzlo Unbreakable a Split bolo, že to boli komorné skorodrámy, kde sme až na konci zistili že sledujeme svojský a v rámci možností maximálne civilný superhrdinský origin. Moment prekvapenia je fuč, zostáva len konflikt troch etablovaných "superhrdinov", čo sa v rámci toho civilného poňatia realizuje pomerne ťažko. Shyamalan ale rezignoval na to, aby sa snažil motivácie a príbeh prepracovať a proste natočil za lacno v zásade alternatívne komiksové béčko, kde kríva logika aj psychológia, a ktoré len povrchne a horúcou ihlou mieša úlomky z toho čo fungovalo v Unbreakable a Split. Som názoru, že hodinu v psychiatrickej liečebni netrávime preto, aby bol film zaujímavý, ale primárne v snahe udržať budget na minime. Split mal budget 9 mil. a zarobil 278 mega. Nechce sa mi veriť, že s takýmito výsledkami by Shy zohnal na tímovku len 20 mega - IMO tu jednoducho od počiatku bol úmysel rýchlo a lacno zarobiť a Glass je len produkt, ktorý Shyamalan splácal dokopy, lebo vedel že ho minimálne počas opening weekendu predá.
2 -3
reagují: Pe7er, Freeman.B
reaguje na: Freeman.B

To bylo po kinu.

Teď bych dal tak 3/5.  Po druhý už to ani vidět nechci. Ta 4.* byla hlavně za Lexe po titulkach
A i kdybych trval na 4*, tak je to úplně jedno.Ale těch 60% je adekvátních asi.A mohl bys mi vysvětlit proč reaguješ právě na ten komentář?
Justic League jsem nikdy ani pořádně neobhajoval, neměl jsem důvod. Ten film byl pro mě zklamání.
705466
Teď bych dal tak 3/5.  Po druhý už to ani vidět nechci. Ta 4.* byla hlavně za [spoiler]Lexe po titulkach [/spoiler]A i kdybych trval na 4*, tak je to úplně jedno.Ale těch 60% je adekvátních asi.A mohl bys mi vysvětlit proč reaguješ právě na ten komentář? Justic League jsem nikdy ani pořádně neobhajoval, neměl jsem důvod. Ten film byl pro mě zklamání.
To bylo po kinu.
705462
1 -3
reagují: Freeman.B
reaguje na: DarkrayCZ
Říká někdo, kdo dal Justice League 4/5. Teď už chápu tvé nadšení z Glass :-D
705462
705429
3 -2
reagují: DarkrayCZ
Je to tak, treba i  Interstellar nebo MI: Fallout jsou prekombinovany a plny kujovin, ktere nedavaji smyl... ale ta autorska vize je u techhle filmu tak silna , ze to prebije chyby. A Glass je podobny priklad. Tihle lidi jako Nolan nebo Shyamalan filmy nedelaji pro prachy nebo ceny a proto jsou jejich filmy takovy jaky jsou. Mysli proste jinak. Kritici jsou v tomhle pripade tak chytri az jsou hloupi :)
705456
1 -3
Verbal za pet, bude to pecka:D
705448
Verbal za pet, bude to pecka*:D*
1 -2
reaguje na: Jacob6
I nefanousky, jednomu kamosovi s kterým jsem na tom byl se Vyvolený líbil na 7/10 a Split na 8/10 a po skončení filmu řekl, že je to fakt dobrý.
Ono ani ty chyby v tom filmu nejsou nic moc hroznyho co bys neviděl v jiných lépe hodnocených filmech, mnohdy i horší (že Nolane a tdkr) A vzhledem k tomu, že hodnocení na ČSFD stoupá, tak je to i z hlediska většiny lidí dobrý film :D

PS: zajímavý, že v Insomnii (Nolan) moc lidem nevadilo naprosto dementní chování policie.

PPS: A kdo u konce taky málem brečel? :D U Shyamalana bych takový konec konec postav
nečekal.
705447
I nefanousky, jednomu kamosovi s kterým jsem na tom byl se Vyvolený líbil na 7/10 a Split na 8/10 a po skončení filmu řekl, že je to fakt dobrý. Ono ani ty chyby v tom filmu nejsou nic moc hroznyho co bys neviděl v jiných lépe hodnocených filmech, mnohdy i horší (že Nolane a tdkr) A vzhledem k tomu, že hodnocení na ČSFD stoupá, tak je to i z hlediska většiny lidí dobrý film *:D*  PS: zajímavý, že v Insomnii (Nolan) moc lidem nevadilo naprosto dementní chování policie. PPS: A kdo u konce taky málem brečel? *:D* U Shyamalana bych takový konec [spoiler]konec postav  [/spoiler]nečekal.
705440
1 -4
reaguje na: DarkrayCZ
Souhlas, ten film je absolutne pro fanousky. Bez kompromisu.
705440
705429
0 -3
reagují: DarkrayCZ
reaguje na: Jacob6
Takisto mam pocit, ze by sa to Civalovi mohlo pacit.
705439
705425
4 -3
reaguje na: Jacob6
Mě nejvíc baví jak recenzenti, rádoby fanoušci Vyvoleného, píšou, že to zklame fanoušky. Přitom podle toho co na Glass kritizují ani nepochopili charakter Skleněného už z Vyvoleného. Já jsem dostal, co jsem čekal z traileru, výborný thriller s prvky komiksu a perfektními zvraty + ten úplný konec se k tomu neuvěřitelně hodil a navíc to k němu směřovalo od Vyvoleného.
,,David it has begun."
705429
Mě nejvíc baví jak recenzenti, rádoby fanoušci Vyvoleného, píšou, že to zklame fanoušky. Přitom podle toho co na Glass kritizují ani nepochopili charakter Skleněného už z Vyvoleného. Já jsem dostal, co jsem čekal z traileru, výborný thriller s prvky komiksu a perfektními zvraty + ten úplný konec se k tomu neuvěřitelně hodil a navíc to k němu směřovalo od Vyvoleného. ,,David it has begun."
705427
6 -7
reagují: Freeman.B, Jacob6
A je videt ze ty nizke recenze davaji jen lide, kteri nepochopili co dela Vyvoleneho tak vyjmecnym filmem. Glass ma srdce. Bez ohledu na recenze na to bezte.
705427
3 -7
reagují: DarkrayCZ

Bezte na to

Ten film je vynikajici. Tentokrat kluci z moviezone nepochopili tvurci vizi. Mam pocit ze Civalovi by se to paradoxne mohlo libit :) kdybych mel film hodnotit tak dam 9/10
705425
Bezte na to
5 -5
reagují: pepo
Ten film je kolosální sranec, sorry :-D. Jedno WTF vedle druhýho.. 2/10
705388
3 -6
reaguje na: Mr. Hlad
Ta organizace dojela úplně nakonec (to už byli poldové vícemene vyřízení) ten sniper byl jejich, měl tu tetovačku + ti ostatní co dojeli.
Takže jsi to přičítal správně.
Shyamalan si prostě chce natočit to svoje a nebere moc ohled na diváky, točí tak, že to může vypadat hloupě, ale ono když se nad tím pořádně zamyslí, tak na tom něco je.
Já mám například hroznej problém s Copolovou režií a taková Carrie i přestože, kdybych se nad ní zamyslel by mi smysl dávala, tak nemám sílu nad tím přemýšlet, protože mi to přišlo prostě hrozně zrežírovany, kromě scény na plesu, ta byla luxusní i k Zjizvene tváři mám výhrady, ale převážně se mi líbí, protože má dobrej scénář. Dokážu si představit, že spousta lidí tak vidí Shyamalana, prostě filmy jsou subjektivní záležitost.
Nejvíc mě štvou Fukovi recenze, některý jsou tak nabytý hejtem, zrovna u Glass jsem si přečetl spoil komentáře a spoustu věcí co tam napsal ve filmu ani nebyla (on u těch filmů asi fakt spí), že toho člověk fakt nemusím. Neříkám nic, kdyby prostě vyčítal např. to co ty, teda taky to vyčítá, ale jako bonus k tomu napíše dezinformační kraviny např. Glasse prý zabila Staplerova, přitom ho smrtelně zranil Beast
A tak to u něj vidím často, pokud se mu film nelíbí, začne vymýšlet kraviny aby jeho recenze byla co nejvtipnější.

Nolan by dokázal i z Babovřesek udělat strhující film o faráři, proti kterému se postavili místní důchodkyně + hudba od Hanse Zimmera k tomu a byl by to best film ever.

PS: praveže Nolanovi Batmani hrají na realistickou strunu, proto jsem zmínil tdkr.
705358
Ta [spoiler]organizace dojela úplně nakonec (to už byli poldové vícemene vyřízení) ten sniper byl jejich, měl tu tetovačku + ti ostatní co dojeli. [/spoiler]Takže jsi to přičítal správně.  Shyamalan si prostě chce natočit to svoje a nebere moc ohled na diváky, točí tak, že to může vypadat hloupě, ale ono když se nad tím pořádně zamyslí, tak na tom něco je. Já mám například hroznej problém s Copolovou režií a taková Carrie i přestože, kdybych se nad ní zamyslel by mi smysl dávala, tak nemám sílu nad tím přemýšlet, protože mi to přišlo prostě hrozně zrežírovany, kromě scény na plesu, ta byla luxusní i k Zjizvene tváři mám výhrady, ale převážně se mi líbí, protože má dobrej scénář. Dokážu si představit, že spousta lidí tak vidí Shyamalana, prostě filmy jsou subjektivní záležitost. Nejvíc mě štvou Fukovi recenze, některý jsou tak nabytý hejtem, zrovna u Glass jsem si přečetl spoil komentáře a spoustu věcí co tam napsal ve filmu ani nebyla (on u těch filmů asi fakt spí), že toho člověk fakt nemusím. Neříkám nic, kdyby prostě vyčítal např. to co ty, teda taky to vyčítá, ale jako bonus k tomu napíše dezinformační kraviny např. [spoiler]Glasse prý zabila Staplerova, přitom ho smrtelně zranil Beast [/spoiler] A tak to u něj vidím často, pokud se mu film nelíbí, začne vymýšlet kraviny aby jeho recenze byla co nejvtipnější. Nolan by dokázal i z Babovřesek udělat strhující film o faráři, proti kterému se postavili místní důchodkyně + hudba od Hanse Zimmera k tomu a byl by to best film ever. PS: praveže Nolanovi Batmani hrají na realistickou strunu, proto jsem zmínil tdkr.
705351
4 -5
reaguje na: DarkrayCZ
Zrovna ti policajti na konci mi nevadili. Respektive vadilo mi tam mnohem víc věcí, tak jsem to neřešil a to, že dají McAvoyovi v klidu tři minuty, aby se před smrtí vykecal a postávají o kousek dál, jsem nakonec přičítal tomu, že ti policajti nejsou policajti, ale členové té organizace a reálně se jako policajti chovat nemusí. Ale možná jsem mimo a pokud to policajti byli a fakt to do něj našili a pak mu dali chvilku na poslední dialog s Anyou Taylor-Joy, tak je to samozřejmě pitomost. Ale přišla už v momentu, kdy mi to bylo úplně jedno a kdyby hned po tom spustil Shyamalan muzikálovou scénu, asi by to se mnou ani nehnulo. I ti dva nechápaví policajti možná byli členy té skupiny, proto nevěděli jak reagovat, ale tím se nesnažím hledat omluvu pro ten film nebo to zpětně analyzovat. Spíš hledám důvod, proč by to mohlo dávat smysl, ale bojím se, že marně.

Jinak s Nolanem máš samozřejmě pravdu. Je to o dost zajímavější a zábavnější tvůrce, který pravděpodobně ví, že některé věci tam nedávají smysl tak, jak by třeba měly (ale holt je to comicsovější comicsovka než tohle, takže ta hranice je trošku jinde), ale ví, že to umlátí režií, tempem a vším ostatním. Shyamalan ne, a tak je to holt vidět.
705351
Zrovna ti policajti na konci mi nevadili. Respektive vadilo mi tam mnohem víc věcí, tak jsem to neřešil a to, že [spoiler]dají McAvoyovi v klidu tři minuty, aby se před smrtí vykecal a postávají o kousek dál, jsem nakonec přičítal tomu, že ti policajti nejsou policajti, ale členové té organizace a reálně se jako policajti chovat nemusí. Ale možná jsem mimo a pokud to policajti byli a fakt to do něj našili a pak mu dali chvilku na poslední dialog s Anyou Taylor-Joy, tak je to samozřejmě pitomost. Ale přišla už v momentu, kdy mi to bylo úplně jedno a kdyby hned po tom spustil Shyamalan muzikálovou scénu, asi by to se mnou ani nehnulo. I ti dva nechápaví policajti možná byli členy té skupiny, proto nevěděli jak reagovat, [/spoiler]ale tím se nesnažím hledat omluvu pro ten film nebo to zpětně analyzovat. Spíš hledám důvod, proč by to mohlo dávat smysl, ale bojím se, že marně. Jinak s Nolanem máš samozřejmě pravdu. Je to o dost zajímavější a zábavnější tvůrce, který pravděpodobně ví, že některé věci tam nedávají smysl tak, jak by třeba měly (ale holt je to comicsovější comicsovka než tohle, takže ta hranice je trošku jinde), ale ví, že to umlátí režií, tempem a vším ostatním. Shyamalan ne, a tak je to holt vidět.
705350
5 -1
reagují: DarkrayCZ
reaguje na: Mr. Hlad
Na Rozpolcenýho si dávali větší pozor, jako změna by se dali brát ty světla. Ale jasně v reálu by to vypadalo dost jinak. Nepřijde mi to prostě zas až tak dementní jako například Temný rytíř povstal od wtf návratu Barmana a wtf natření zdi benzínem až po nejlepší plavecký výkon
To mě štve, že v některých filmech se na logiku tolik nehledí a v některých ano, ale Nolan svou režii prostě lidi odvari a na ostatní věci se pak tolik nehledí a já mu to žeru taky, patřím mezi ty lidi. Problém Shyi je v tom, že není tak strhující režisér jako Nolan.
K tomu zvratu
Tady se pleteš, po celou tu dobu je zabíjeli, ale ta doktorka řekla, že chtěla vymyslet humánnější metodu, proto ty tři dny (Dunnovi, řekla, že dělala co mohla aby jim pomohla a ještě se ho ptala jestli ji alespoň na chvíli uvěřili, bylo poznat, že to dělala poprvé), ta organizace ji asi zrovna moc nefandila (teorie, pravděpodobně pravdivá, protože jinak by měla víc dní a důkaz toho, že organizace té metodě vůbec nevěřila, chtěli to mít rychle z krku). Mě tento zvrat přišel jako smysluplným vyústění toho, proč na celém světě měli schopnosti jen ti tři a proč toho ta doktorka tolik věděla, navíc si dokážu představit, že něco takového by reálně mohlo fungovat i v realitě, protože takhle nějak by 100% lidé reagovali, vyhlazením. Existence organizace taky vysvětlila nechápave chování policie na konci, která si prostě myslela, že jde jen proti dvoum neozbrojeným magorum. Super scéna byla jak se dva policisté nechápavě zeptali co mají dělat, protože viděli jen polonahyho typka a typka v pláštěnce.

Věřím, že mi to přeješ a díky. Naštěstí je to konec, tak špatné recenze nemůžou ohrozit pokračování.

705350
Na Rozpolcenýho si dávali větší pozor, jako změna by se dali brát ty světla. Ale jasně v reálu by to vypadalo dost jinak. Nepřijde mi to prostě zas až tak dementní jako například Temný rytíř povstal [spoiler]od wtf návratu Barmana a wtf natření zdi benzínem až po nejlepší plavecký výkon[/spoiler] To mě štve, že v některých filmech se na logiku tolik nehledí a v některých ano, ale Nolan svou režii prostě lidi odvari a na ostatní věci se pak tolik nehledí a já mu to žeru taky, patřím mezi ty lidi. Problém Shyi je v tom, že není tak strhující režisér jako Nolan.  K tomu zvratu [spoiler]Tady se pleteš, po celou tu dobu je zabíjeli, ale ta doktorka řekla, že chtěla vymyslet humánnější metodu, proto ty tři dny (Dunnovi, řekla, že dělala co mohla aby jim pomohla a ještě se ho ptala jestli ji alespoň na chvíli uvěřili, bylo poznat, že to dělala poprvé), ta organizace ji asi zrovna moc nefandila (teorie, pravděpodobně pravdivá, protože jinak by měla víc dní a důkaz toho, že organizace té metodě vůbec nevěřila, chtěli to mít rychle z krku). Mě tento zvrat přišel jako smysluplným vyústění toho, proč na celém světě měli schopnosti jen ti tři a proč toho ta doktorka tolik věděla, navíc si dokážu představit, že něco takového by reálně mohlo fungovat i v realitě, protože takhle nějak by 100% lidé reagovali, vyhlazením. Existence organizace taky vysvětlila nechápave chování policie na konci, která si prostě myslela, že jde jen proti dvoum neozbrojeným magorum. Super scéna byla jak se dva policisté nechápavě zeptali co mají dělat, protože viděli jen polonahyho typka a typka v pláštěnce. [/spoiler] Věřím, že mi to přeješ a díky. Naštěstí je to konec, tak špatné recenze nemůžou ohrozit pokračování.
705346
5 -3

Nebezpečně křehkých 5/10

Průměrný film s průměrnou zápletkou a (opět) vynikajícím McAvoyem, který na 2 hodiny zabaví a vyšší ambice si zjevně neklade. Nechápu tu nenávist v Hladově recenzi, nechápu výkřiky typu "Shyamalan je vyřízenej" a už vůbec nechápu, proč se ten film tolik řeší. Takových jde do kin (a na Netflix) ročně několik desítek a nikdo kvůli tomu doma nehněte woodoo panenku režiséra. Nebezpečně křehkých 5/10 a bylo to dost na to, abych se ty 2 hodiny bavil. Milník v kinematografii jsem od Skleněného rozhodně nečekal (a samozřejmě ani nedostal).
705348
Nebezpečně křehkých 5/10
2 -1
reaguje na: DarkrayCZ
Ty tvoje zvraty byly rozhodně lepší než to, že za tím vším stojí tajná organizace, která deset tisíc let bojuje proti superhrdinům tím, že jezdí od města k městu (někdy v roce 4000 BC to mohlo být vcelku náročné, zvlášť při snaze likvidovat je tím, že je ukecají, že superhrdinové nejsou) a přitom si neumí ani zadat hospodu. A ten argument s osazenstvem nemocnice bych bral v případě, kdyby se nějak změnily podmínky po tom, co vedle Jacksona na vozíku nastěhovali několikanásobného vraha. Ale jsem rád, že sis to užil, beze srandy, já ale dělám všechno pro to, abych ten film vytěsnil z hlavy a aby mi dál nekazil Vyvoleného.
705346
Ty tvoje zvraty byly rozhodně lepší než to, že [spoiler]za tím vším stojí tajná organizace, která deset tisíc let bojuje proti superhrdinům tím, že jezdí od města k městu (někdy v roce 4000 BC to mohlo být vcelku náročné, zvlášť při snaze likvidovat je tím, že je ukecají, že superhrdinové nejsou) a přitom si neumí ani zadat hospodu. [/spoiler]A ten argument s osazenstvem nemocnice bych bral v případě, kdyby se nějak změnily podmínky po tom, co[spoiler] vedle Jacksona na vozíku nastěhovali několikanásobného vraha[/spoiler]. Ale jsem rád, že sis to užil, beze srandy, já ale dělám všechno pro to, abych ten film vytěsnil z hlavy a aby mi dál nekazil Vyvoleného.
705339
6 -3
reagují: DarkrayCZ
Většina diváckejch reakcí se zatím s kritiky těžce rozchází, podobně jako třeba v USA u Venoma. Že by se to u Glass podobně sešlo globálně? :D
705344
Většina diváckejch reakcí se zatím s kritiky těžce rozchází, podobně jako třeba v USA u Venoma. Že by se to u Glass podobně sešlo globálně? *:D*
2 -1

Zatím 9/10 a Mr.Hlad

Kdybys mi ty zvraty fakt napsal, tak tě asi zabiju, protože jestli to bylo podle tebe horší, než to co jsem psal, tak si větší magor než Mr.Glass
První zvrat jsem tušil diky několikáté projekci Rozpolceného
A ten druhý vysvětlil většinu blbosti v tom filmu.
Ano osazenstvo v Nemocnici není zrovna ideální, ale musíte to brát tak, že se tam 20 let starali o osobu, o které si mysleli, že nedokáže ani vypláznout jazyk.
Navíc ti zaměstnanci ani nespadali pod tu organizaci, Dr. Stapler těch prostor jen využila a vlastně byla jediná z té organizace kdo tam byl, takže se nedivte tomu zabezpečení

Chce to druhou projekci.
705339
Kdybys mi ty zvraty fakt napsal, tak tě asi zabiju, protože jestli to bylo podle tebe horší, než to co jsem psal, tak si větší magor než Mr.Glass První zvrat jsem tušil [spoiler]diky několikáté projekci Rozpolceného [/spoiler]A ten druhý vysvětlil většinu blbosti v tom filmu.  Ano osazenstvo v Nemocnici není zrovna ideální, ale musíte to brát tak, že se tam 20 let starali o osobu, o které si mysleli, že nedokáže ani vypláznout jazyk.  [spoiler]Navíc ti zaměstnanci ani nespadali pod tu organizaci, Dr. Stapler těch prostor jen využila a vlastně byla jediná z té organizace kdo tam byl, takže se nedivte tomu zabezpečení [/spoiler] Chce to druhou projekci.
Zatím 9/10 a Mr.Hlad
4 -7
Uf. Nie som v tom sam8):D