Diskuze k článku matka!: Recenze

0/10
668940
0/10
2 -3
Včera som bol v kine. Pozitývne najhorší zážitok z kina ever. Pre mňa to bolo až šokujúce ako si Aronovsky ženie do extrému tematiku či už biblickú, sociálne kritickú alebo partnerskú.
scény, ako zožratie dieťaťa, alebo zatvárania žien do klietok a tý fanatický magori, a celkovo posledná tretina pre mňa vrchol psychologického tírania v kine :D
Po odchode zo sáli som mal strašne spokojný výraz a zastavili ma dve ženy okolo štyrydsiatky  a pýtali sa ma či sa mi páčil film a videl som, ten zhnusený a vydesený výraz, aký mali. Povedal som im prečo sa mi to páčilo a svoju interpretáciu a oni iba tak zastali a začali nad tím rozmýšlať a po chvíli mi povedali, že takto sa na to vôbec nepozerali a tím pádom sa im film vlastne páčil.
Chcem tím povedať, že by sa asi pre vela divákov zišiel "návod" ako chápať matku!, pretože zo sáli počas premietania odišlo asi 10 ludí.

Za mňa 9/10
391950
Včera som bol v kine. Pozitývne najhorší zážitok z kina ever. Pre mňa to bolo až šokujúce ako si Aronovsky ženie do extrému tematiku či už biblickú, sociálne kritickú alebo partnerskú. [spoiler]scény, ako zožratie dieťaťa, alebo zatvárania žien do klietok a tý fanatický magori, a celkovo posledná tretina pre mňa vrchol psychologického tírania v kine *:D* [/spoiler] Po odchode zo sáli som mal strašne spokojný výraz a zastavili ma dve ženy okolo štyrydsiatky  a pýtali sa ma či sa mi páčil film a videl som, ten zhnusený a vydesený výraz, aký mali. Povedal som im prečo sa mi to páčilo a svoju interpretáciu a oni iba tak zastali a začali nad tím rozmýšlať a po chvíli mi povedali, že takto sa na to vôbec nepozerali a tím pádom sa im film vlastne páčil. Chcem tím povedať, že by sa asi pre vela divákov zišiel "návod" ako chápať matku!, pretože zo sáli počas premietania odišlo asi 10 ludí.  Za mňa 9/10
3 -1
KARLOS: No co, holt si to proste potrebuju nejak vysvetlit, nehodlam akceptovat fakt, ze by mi tam neci nedavalo smysl, na to me matka! sebrala az moc. :D
Btw teda, k tomu zlutymu elixiru se Aronofsky vyjadril takhle:  “I will never answer what Jen is drinking,” said Aronofsky. “That secret I will take to the grave.”
Po trose pruzkumu prehodnocuju nazor a vec v zachode by fakt mohla bejt nejakej organ nebo kus masa, predevsim protoze Eva je vytvorena z Adamova zebra, tu noc pred tim JLaw videla, jak ma Harris na boku nejaky zraneni, takze tak. Pak ale nechapu, proc by maso (organ by zadnej nebral) vyhazoval Bardem do hajzlu. :o

Treba v tom vidime smysl jen protoze chceme a celej film byl natocenej pri jenejaky marihuanovy party v domku na samote a ted se nam tvurci pekne smejou. :D
391890
KARLOS: No co, holt si to proste potrebuju nejak vysvetlit, nehodlam akceptovat fakt, ze by mi tam neci nedavalo smysl, na to me matka! sebrala az moc. *:D* Btw teda, k tomu zlutymu elixiru se Aronofsky vyjadril takhle: [i] [/i][spoiler][i]“I will never answer what Jen is drinking,” said Aronofsky. “That secret I will take to the grave.” [/i]Po trose pruzkumu prehodnocuju nazor a vec v zachode by fakt mohla bejt nejakej organ nebo kus masa, predevsim protoze Eva je vytvorena z Adamova zebra, tu noc pred tim JLaw videla, jak ma Harris na boku nejaky zraneni, takze tak. Pak ale nechapu, proc by maso (organ by zadnej nebral) vyhazoval Bardem do hajzlu. *:o* [/spoiler] Treba v tom vidime smysl jen protoze chceme a celej film byl natocenej pri jenejaky marihuanovy party v domku na samote a ted se nam tvurci pekne smejou. *:D*
1 0
Po těchto komentech mě dost s*re, že jsem se víc nesnažil a v kině mi to uteklo ?):-
JInak věta "ta věc v záchodě by teoreticky mohla být Ďábel nebo nějak souviset s peklem" mě definitivně přesvědčila, že na MZ už sem četl fakt všechno :D
391880
Po těchto komentech mě dost s*re, že jsem se víc nesnažil a v kině mi to uteklo *?)**:-* JInak věta [spoiler]"ta věc v záchodě by teoreticky mohla být Ďábel nebo nějak souviset s peklem"[/spoiler] mě definitivně přesvědčila, že na MZ už sem četl fakt všechno *:D*
1 0

mkubalikova

Gratuluju, až ty si mě donutila na ten film jít do kina :D
391872
Gratuluju, až ty si mě donutila na ten film jít do kina *:D*
mkubalikova
1 0
Už pár dní rozdýchávám a vůbec nevím, jak mám hodnotit. Normálně se mi chtělo v kině zvracet, což se mi snad nikdy nestalo. Posledních 30 minut jsem se modlila, ať už to peklo skončí. Pointa mi došla, alegorii jsem viděla celkem jasně a o to intenzivnější efekt to mělo na můj žaludek. Je fakt, že kromě Noema jsem všechny Aronofského filmy také prožívala dost intenzivně a pak napálila vysoké hodnocení. Takže tomu dám čas a uvidím. Jennifer by si mohla dojít pro dalšího Oscara.
391871
1 0
do_Od: Jojo, i to v tom je pěkně vidět, jen pak ta závěrečná řežba z toho už trochu vybočuje.
bossino: No, vyspal jsem se a musím vzít svá slova zpátky, všechno tam smysl fakt nedává. Ohledně žlutý kapaliny mě fakt nic nenapadá, ta věc v záchodě by teoreticky mohla být Ďábel nebo nějak souviset s peklem. Adamův kašel možná žádnej smysl dávat nemusí, i když to by mě u Arronofskyho překvapilo.
Tak jako tak, stojím si zatím, že to je pecka. :+
391860
do_Od: Jojo, i to v tom je pěkně vidět, jen pak ta závěrečná řežba z toho už trochu vybočuje. bossino: No, vyspal jsem se a musím vzít svá slova zpátky, všechno tam smysl fakt nedává. Ohledně žlutý kapaliny mě fakt nic nenapadá, ta věc v záchodě by teoreticky mohla být Ďábel nebo nějak souviset s peklem. Adamův kašel možná žádnej smysl dávat nemusí, i když to by mě u Arronofskyho překvapilo.  Tak jako tak, stojím si zatím, že to je pecka. *:+*
1 0
Já popravdě nevím jestli za mě "každá scéna tam dává perfektní smysl"... jako celek rozhodně ano, podle všeho ale i internet zatím tápe v tomhle:

1. Co měl symbolizovat ten žlutý elixír?
2. Proč Adam celou dobu kašlal?
3. Co mělo znamenat to srdce (nebo to nebylo srdce?), které se vynořilo ze záchoda?

+ moc se mi líbí jedna teorie, která říká, že Adam těma cigárama vlastně ničí zemi, kterou nakonec matka zničí TÍM SAMÝM ZAPALOVAČEM -> globální oteplování
391852
Já popravdě nevím jestli za mě "každá scéna tam dává perfektní smysl"... jako celek rozhodně ano, podle všeho ale i internet zatím tápe v tomhle:  [spoiler]1. Co měl symbolizovat ten žlutý elixír?  2. Proč Adam celou dobu kašlal?  3. Co mělo znamenat to srdce (nebo to nebylo srdce?), které se vynořilo ze záchoda?  + moc se mi líbí jedna teorie, která říká, že Adam těma cigárama vlastně ničí zemi, kterou nakonec matka zničí TÍM SAMÝM ZAPALOVAČEM -> globální oteplování[/spoiler]
1 0
Hlavně se to dá v klidu brát i na té úrovni sociálního komentáře na téma rovnocennosti mezi mužem a ženou, kterej je vyhnanej ad absurdum. Pointa je stejně tak tvrdá, jen k tomu je potřeba aspoň základní sociální vnímání. Druhej způsob čtení filmu (kterej ke konci logicky sílí, jak se zvyšuje intenzita narážek / odkazů) mě paradoxně spíš odráží a jsem hrozně rád, že mi ten film umožnil ho po většinu stopáže přehlížet, protože jsem si to mohl vykládat po svém.

Každopádně vypointovaný to je tak či tak.
391835
Hlavně se to dá v klidu brát i na té úrovni sociálního komentáře na téma rovnocennosti mezi mužem a ženou, kterej je vyhnanej ad absurdum. Pointa je stejně tak tvrdá, jen k tomu je potřeba aspoň základní sociální vnímání. Druhej způsob čtení filmu (kterej ke konci logicky sílí, jak se zvyšuje intenzita narážek / odkazů) mě paradoxně spíš odráží a jsem hrozně rád, že mi ten film umožnil ho po většinu stopáže přehlížet, protože jsem si to mohl vykládat po svém. Každopádně vypointovaný to je tak či tak.
1 0

9-10/10

Furt nevím a jsem kompletně K.O. - je to jasná geniální pecka, která mě fakt odrovnala. Jako alegorie na Bibli to funguje přesně, každá scéna tu má svůj význam. Herecké obsazení perfektní, hlavně teda v čele s Jennifer Lawrence, která válela - strašně jí přeju druhýho Oscara. Aronofsky umí a tohle mě fakt odrovnalo, od psychologického dusna v prvních dvou třetinách, až po to závěrečné přehrocení, což bylo neuvěřitelně intenzivních 30 minut - přitom jsem se ale musel nad něčím pousmát, třeba týpek, co ukradl telefon, nebo bába zlodějka. :D Ale celkově fakt něco neuvěřitelnýho, ještě to budu rozdejchávat dost dlouho.
391832
9-10/10
1 -1

Jerky

Ehm, cože? Každá scéna tam dává perfektní smysl, když si film uvedeš do kontextu s Biblí a křesťanstvím.
Bardem? Ježíš. JLaw? Matka příroda/Marie. Dům? Svět. Ta křišťálová věc? Jablko ze stromu poznání. Dítě? Ježíš. Sežrání a vypití krve dítěte? V kostele znamená hostie tělo Kristovo a víno krev Kristovu. Ta hromada lidí, co ničí barák? Ničí svět, a to i ti, kteří to myslí dobře a snaží se pomoct (dvojice, co vymalovávala dům). To, co Bardem napsal? Bible.
Vždyť to je tak očividný.
391831
Ehm, cože? Každá scéna tam dává perfektní smysl, když si film uvedeš do kontextu s Biblí a křesťanstvím. [spoiler]Bardem? Ježíš. JLaw? Matka příroda/Marie. Dům? Svět. Ta křišťálová věc? Jablko ze stromu poznání. Dítě? Ježíš. Sežrání a vypití krve dítěte? V kostele znamená hostie tělo Kristovo a víno krev Kristovu. Ta hromada lidí, co ničí barák? Ničí svět, a to i ti, kteří to myslí dobře a snaží se pomoct (dvojice, co vymalovávala dům). To, co Bardem napsal? Bible. [/spoiler] Vždyť to je tak očividný.
Jerky
1 0
Ne opravdu mi nedošlo, co se ten film snažil vyprávět. A jelikož jsem to pičování a chrchlání slyšel z většiny sálu, tak bych neřekl, že patřím mezi nechápavé debily, kterým nedojde příběh ani prciček.
391669
2 0
Vysvetlene to nie je, ale vazne ti to nedoslo?
391639
1 0
A kde že tam ta pointa byla vysvětlená? Po tom co jsem si přečetl o čem ten film vlastně je z úst Jennifer tak bych byl asi do konce života v hajzlu, co to vlastně mělo znamenat. A pokud mě film tak zklame, tak opravdu nemám náladu si ještě číst titulky.
391638
2 0
Je to tam úplne na tvrdo a keby to nestačilo, mohol si si prečítať záverečné titulky a mená postáv;)
391632
Je to tam úplne na tvrdo a keby to nestačilo, mohol si si prečítať záverečné titulky a mená postáv*;)*
1 0
Neumí vysvětlit svojí pointu? Fakt jsi neodešel před koncem? Zrovna Aronofsky je takovej typ člověka, kterej se prostě neobejde bez toho, aniž by ti tu pointu nenacpal až do krku.
391630
1 0

2/10

Za mě bohužel teda totální pí*ovina. Nebýt toho, že jsem si po shlédnutí přečtl, co to doprd*ele mělo znamenat (hlavně ta finální část) tak bych to označil za odpad roku. První část filmu bylo dobré psycho drama, kde se člověk dobře orientuje a dává jakž takž smysl. V životě jsem neviděl aby doslova polovina sálu odešla v průběhu filmu a já k tomu měl nakročeno taky. Jediné pozitivní pro mě tak zůstalo to, jaký fenomenální výkon podala Jennifer. Musela si doslova sáhnout na dno svých sil. Když ten film sám o sobě neumí vysvětlit svojí pointu, tak je to pro mě prostě špatně natočený film a nezaslouží si dobré hodnocení.
391625
2/10
2 0
Je to super. Oprava: Na mňa to fungovalo super.  Užil som si to  ako  fantasticky natočený brakový B-čkový horor aj ako podobenstvo. Arronofsky sa definitívne zbláznil a natočil niečo z čoho bude niekto nadšený (právom) a väčšina to bude totálne nenávidieť (ešte väčším právom). Strašne sa teším na druhú projekciu, keď už budem vedieť, čo si mám všímať.  9/10
391618
1 -1
První hodinka a půl je suprová, napínavá,jde se v ní na doraz a ten psychický teror a tlačení za hranu je tam fantasticky zobrazeno a herecky je to skvěle zahrané. Pak, ale přijde WTF půlhodinka, která se těžko popisuje a já chápu, že lidé z kina odcházeli a nepobrali to. A nakonec při závěrečných titulcích říkali, jaký dement tohle natočil, je to totální p....... atd. Mě se to celkem líbilo a až si o tom přečtu více, tak snad si někdy pustím znovu.  7/10

PS: Fontána je mnohem lepším a přístupnějším filmem.

PPS: Poslední dobou mám obrovskou smůlu na lidi v kině. Včera jsem musel na pět puberťáků asi dvakrát zařvat ať drží hubu. Pořád nechápu proč na ten film šli, asi čekali horor.
391613
První hodinka a půl je suprová, napínavá,jde se v ní na doraz a ten psychický teror a tlačení za hranu je tam fantasticky zobrazeno a herecky je to skvěle zahrané. Pak, ale přijde WTF půlhodinka, která se těžko popisuje a já chápu, že lidé z kina odcházeli a nepobrali to. A nakonec při závěrečných titulcích říkali, jaký dement tohle natočil, je to totální p....... atd. Mě se to celkem líbilo a až si o tom přečtu více, tak snad si někdy pustím znovu.  7/10 PS: Fontána je mnohem lepším a přístupnějším filmem. PPS: Poslední dobou mám obrovskou smůlu na lidi v kině. Včera jsem musel na pět puberťáků asi dvakrát zařvat ať drží hubu. Pořád nechápu proč na ten film šli, asi čekali horor.
1 0
U mna to utoci na film roku:) Jeden z mojich najoblubenejsich reziserov a neskutocne intenzivna 25 minutovka zaverecna a Oscar pre JLawrence by bol ceresnicka. Ale rozumiem tym reakciam co su okolo toho filmu
391577
1 0