Diskuze k článku To: Recenze

Včera ráno jsem doposlouchal knížku TO, a hned večer zašel do kina. A musím napsat, že mám celkem smíšené pocity. Děti jsou perfektně vybrané, jsou sympatické a funguje mezi nimi chemie. Klaun Pennywise je taky skvělý, a celkově triky jsou výborné. Bohužel se děsivé pasáže smrskly na laciné lekačky ( Kdy akorát směrem na diváka vždy něco vyskočí jako "čert z krabičky"),  a celý příběh není v zájmu stopáže jen brutálně osekán, ale i pořádně pozměněn.
Škoda že to se stejnými herci a s podobným rozpočtem nevzniklo spíš jako seriál po vzoru Stranger Things, kde by byl čas sledovat hláškující děcka co si v ladech staví klubovnu, atd...
390053
Včera ráno jsem doposlouchal knížku TO, a hned večer zašel do kina. A musím napsat, že mám celkem smíšené pocity. Děti jsou perfektně vybrané, jsou sympatické a funguje mezi nimi chemie. Klaun Pennywise je taky skvělý, a celkově triky jsou výborné. Bohužel se děsivé pasáže smrskly na laciné lekačky ( Kdy akorát směrem na diváka vždy něco vyskočí jako "čert z krabičky"),  a celý příběh není v zájmu stopáže jen brutálně osekán, ale i pořádně pozměněn. Škoda že to se stejnými herci a s podobným rozpočtem nevzniklo spíš jako seriál po vzoru Stranger Things, kde by byl čas sledovat hláškující děcka co si v ladech staví klubovnu, atd...
0 0

aldebaran

Mne zas mlada Beverly necim (rysy obliceje, tvar nosu) strasne pripominala Maggie Gyllenhaal. Pro pokracovani +27 let pote by sedela i vekove ;) Amy Adams sice ma zrzavy vlasy, ale jinak tam ta podoba neni a ikdyz hraje v kvalitnich filmech, moc ji nemusim.
389974
Mne zas mlada Beverly necim (rysy obliceje, tvar nosu) strasne pripominala Maggie Gyllenhaal. Pro pokracovani +27 let pote by sedela i vekove *;)* Amy Adams sice ma zrzavy vlasy, ale jinak tam ta podoba neni a ikdyz hraje v kvalitnich filmech, moc ji nemusim.
aldebaran
0 0

Dneska v kine...

Tohle se povedlo, TO dokaze jak (vy)desit tak pobavit a byt zaroven kouzelne odlehcene dokonalym pocitem a atmosferou konce 80'tek. Pro mne o to poutavejsi, ze hrdinove byli v podstate ve stejnem veku jako ja v te dobe, ve ktetre se film odehraval a proto sem ocneil i veskere dobove detaily vcetne hudby, arkadovych her, obleceni atd. Jen netusim, jak si pripadne pokracovani zachova kvalitu, kdyz doba pokroci a hrdinove budou dospeli.
389973
Dneska v kine...
0 0

Adaptácie Kinga 2017

Po mizernej prvej sérii The Mist a sklamaní menom Dark Tower sa to začína ohľadom adaptácií Stephena Kinga vylepšovať. Solídny Mr. Mercedes, výborné TO. A prvé ohlasy na oba filmy od Netflixu (Gerald's Game a 1922) sú zatiaľ dobré. Budúci rok seriál Castle Rock a v príprave filmy Suffer Little Children a remaky Pet Sematary a Firestarter...King je momentálne v kurze.
389835
Adaptácie Kinga 2017
0 0

9/10

Vzhledem k tomu, že jsem (zatím, brzy to napravím) nečetl knižní předlohu a navíc nemám sklon filmy pitvat a zdůvodňovat si proč se mi film líbí/nelíbí jsem po shlédnutí odcházel z kina spokojen a jediné, co mi trochu vadilo, byla místy až "napovídací" hudba upozorňující "bacha, teď se stane něco příšerného" takže lekačky by mohly fungovat líp. Tak či onak 9/10

P.S. Viděno v ENG/CZT v maloměstském kině, tedy bez požíračů vybuchlé kukuřice a i těch cca 10 puberťáků v hledišti se chovalo víceméně slušně. Takže houby zle :)
389679
Vzhledem k tomu, že jsem (zatím, brzy to napravím) nečetl knižní předlohu a navíc nemám sklon filmy pitvat a zdůvodňovat si proč se mi film líbí/nelíbí jsem po shlédnutí odcházel z kina spokojen a jediné, co mi trochu vadilo, byla místy až "napovídací" hudba upozorňující "bacha, teď se stane něco příšerného" takže lekačky by mohly fungovat líp. Tak či onak 9/10 P.S. Viděno v ENG/CZT v maloměstském kině, tedy bez požíračů vybuchlé kukuřice a i těch cca 10 puberťáků v hledišti se chovalo víceméně slušně. Takže houby zle *:)*
9/10
0 0
A ještě poslední spam - odvážný palce - podepíšu se pod to, co řekli Franta i Honza.
389132
0 0
Tisíc lidí, dva tisíce názorů. Hlavně že máme všichni rádi filmy. Btw. všimli jste si ve scéně, kdy Ben v knížce najde hlavu na stromě, jak za ním stojí seklá ta knihovnice? Nebo se mi to jenom zdálo? :-) Jestli ne, tak to bylo výborný.
389131
Tisíc lidí, dva tisíce názorů. Hlavně že máme všichni rádi filmy. Btw. všimli jste si ve scéně, [spoiler]kdy Ben v knížce najde hlavu na stromě, jak za ním stojí seklá ta knihovnice? Nebo se mi to jenom zdálo? :-) Jestli ne, tak to bylo výborný.[/spoiler]
1 0
Ja neviem co mate s tym Fukunagom. Ako scenarista je stale uvedeny tusim na prvom mieste a co sa tyka rezie, videl som Janu Eyrovu a ze by to bola nejaka ultra vynimocna reziserska vizia co ide proti prudu sa fakt povedat neda. Jedine co ma napada ze by to urobil mozno cele tmavsie , temnejsie
389119
0 0
PorkChopExpress: "Když přemýšlím jak pojmenovat to, co mi tam chybí, tak to bude asi to přátelství, které cítím ke všem tě postavám, protože ta knížka s nimi žije a dýchá "... Přesně tohle jsem právěže necítil, respektive z filmu cítím, že "s postavami taktéž žije a dýchá". Posléze je to jen o kvantitě a opět - kratší formát, "menší" emocionální dopad z toho, že už film končí. ;)
S tím poměrem určitě zajímavá úvaha - a rozhodně to v tomhle ohledu vyhrává knížka - protože to, co si napsal, je svatá pravda. Jenže - pochybuju, že se to dalo udělat jinak. Nevím, jestli si to vzpomínal ty, ale vyprávět to skrz rychlo flashbacky z rychlíku by bylo k ničemu a právěže si myslím, že to by nadělalo mnohem víc paseky (stala by se z toho ona rozdrobená nesoudržná kaše) a opět - ty vlastní setkání fungují na multifunkčních rovinách - neukáže se jenom To a bububu, ale taky skzr definovaní hlavního strachu i základní povahové rysy postavy a jak v dané situaci jednají. Takže úplně samoúčelné nejsou.
Je to mainstream, takže ten film vážně trošku zaměnitelný je. Jako "horor" dokonce v řadě aspektů tuctový. Ale určitě to není špatný film a už vůbec to není špatná adaptace. 8)
Za spoilery srry, já věděl, že sem chtěl něco před odesláním udělat a zapomněl na to. ?)
389073
PorkChopExpress: "Když přemýšlím jak pojmenovat to, co mi tam chybí, tak to bude asi to přátelství, které cítím ke všem tě postavám, protože ta knížka s nimi žije a dýchá "... Přesně tohle jsem právěže necítil, respektive z filmu cítím, že "s postavami taktéž žije a dýchá". Posléze je to jen o kvantitě a opět - kratší formát, "menší" emocionální dopad z toho, že už film končí. *;)* S tím poměrem určitě zajímavá úvaha - a rozhodně to v tomhle ohledu vyhrává knížka - protože to, co si napsal, je svatá pravda. Jenže - pochybuju, že se to dalo udělat jinak. Nevím, jestli si to vzpomínal ty, ale vyprávět to skrz rychlo flashbacky z rychlíku by bylo k ničemu a právěže si myslím, že to by nadělalo mnohem víc paseky (stala by se z toho ona rozdrobená nesoudržná kaše) a opět - ty vlastní setkání fungují na multifunkčních rovinách - neukáže se jenom To a bububu, ale taky skzr definovaní hlavního strachu i základní povahové rysy postavy a jak v dané situaci jednají. Takže úplně samoúčelné nejsou. Je to mainstream, takže ten film vážně trošku zaměnitelný je. Jako "horor" dokonce v řadě aspektů tuctový. Ale určitě to není špatný film a už vůbec to není špatná adaptace. *8)* Za spoilery srry, já věděl, že sem chtěl něco před odesláním udělat a zapomněl na to. *?)*
0 0

Karlos

OK, validní argumenty, akorát dost spoiluješ. Já tam asi to co ty nevidím, přijde mi, že to klouže po povrchu, ale je pravda, že vzhledem k rozsahu předlohy asi těžko frasnit. Když přemýšlím jak pojmenovat to, co mi tam chybí, tak to bude asi to přátelství, které cítím ke všem tě postavám, protože ta knížka s nimi žije a dýchá. Proto jsem vždycky smutnej, když knížku pokládám a musím se loučit. Ve filmu jsou toho záblesky (hlavně Ben a Beverly), ale uznávám, že do dvou hodin to narvat je těžký. Možná by bylo zajímavý porovnat, jak dlouho je TO na plátně v poměru k délce filmu a jak dlouho v knížce v poměru k počtu stran. Protože v knížce je pro mě TO na druhé koleji, spíš takovej katalyzátor dění, možná proto je tohle pro mě zaměnitelnej film, kterej by se mohl jmenovat Vraždící klauni z vesmíru (kdyby to nebylo zabraný ;)) a vyšlo by to nastejno. Ale proti gustu...
389064
OK, validní argumenty, akorát dost spoiluješ. Já tam asi to co ty nevidím, přijde mi, že to klouže po povrchu, ale je pravda, že vzhledem k rozsahu předlohy asi těžko frasnit. Když přemýšlím jak pojmenovat to, co mi tam chybí, tak to bude asi to přátelství, které cítím ke všem tě postavám, protože ta knížka s nimi žije a dýchá. Proto jsem vždycky smutnej, když knížku pokládám a musím se loučit. Ve filmu jsou toho záblesky (hlavně Ben a Beverly), ale uznávám, že do dvou hodin to narvat je těžký. Možná by bylo zajímavý porovnat, jak dlouho je TO na plátně v poměru k délce filmu a jak dlouho v knížce v poměru k počtu stran. Protože v knížce je pro mě TO na druhé koleji, spíš takovej katalyzátor dění, možná proto je tohle pro mě zaměnitelnej film, kterej by se mohl jmenovat Vraždící klauni z vesmíru (kdyby to nebylo zabraný *;)*) a vyšlo by to nastejno. Ale proti gustu...
Karlos
0 0
Já se zkusím zeptat jinak - jak by dle vás vypadala dobrá adaptace, když tahle je "špatná"?

Atmosféru to má jinou v té hororové rovině. Je to uděláno tuctově, v tom souhlas. Ovšem díky tomu, že prim dostal ten feeling dětského osazenstva a tím pádem i atmosféra dětského světa, opravdu si myslím, že to z knížky přebralo všechno, co se dalo. Opět - v daných pravidlech filmu si na to, že seskupení Smolařů velmi zredukovali a vyhodili i podstatnou část příjemného poflakování, určitě stěžovat nehodlám.
Možná jsem kvůli tomu povrchní a stačí mi málo (ehm funkční film?). Ale ten film rozhodně není poslepovaný sled odkazů na knížky. Nosná kostra vyprávění je postavena dobře (byť jednoduše) - To zabije Billovi bráchu, ten si myslí, že ho dokáže zachránit a pátrá po něm. V daný okamžik se začne formovat Klub a každý z jeho členů si odbude setkání s Tím. Když si uvědomí, že To jde po děckách, Bill jakožto jediný, kdo o někoho přišel, ostatní vede k souboji s To...
Já film viděl včera podruhé a trvám na tom, že je to plně funkční vyprávění. Detaily jsou fajn a jistě, že bych ocenil, kdyby to byla trilogie hobitovských proporcí, kde bych měl možnost dostat víc dětailů i vlastních celých scén. A ano, i pomalejší tempo a možná ne tak velký důraz na lekačky. Jenže takový rozsah k dispozici nemám a to, jak si s tím poradili v rovině vyprávění, feelingu dětského dobrodrůža a dospívání je prostě fajn.
Ohledně přesahu - nezapomínejte, že jsme zatím viděli pouze linku z pohledu děcek. Přímo kniha krásně ilustruje, že ten dětský strach je o dost jednodušší, přímočařejší. V tomhle případě opravdu musí jít o to, aby To udělal bubáka na prvou dobrou. A pokud někdo neviděl, že si film připravoval píseček pro každou jednu z příšerek a díky tomu do značné míry formoval i charaktery jednotlivých postav, ten by film měl vidět znova. Slušnou strašidelnou atmošku má dobře polovina "hororových" scén. A ne nadarmo zrovna ty, které nestaví primárně na lekačkách (i když ty se objevují skoro ve všech scénách).
389057
Já se zkusím zeptat jinak - jak by dle vás vypadala dobrá adaptace, když tahle je "špatná"? Atmosféru to má jinou v té hororové rovině. Je to uděláno tuctově, v tom souhlas. Ovšem díky tomu, že prim dostal ten feeling dětského osazenstva a tím pádem i atmosféra dětského světa, opravdu si myslím, že to z knížky přebralo všechno, co se dalo. Opět - v daných pravidlech filmu si na to, že seskupení Smolařů velmi zredukovali a vyhodili i podstatnou část příjemného poflakování, určitě stěžovat nehodlám. Možná jsem kvůli tomu povrchní a stačí mi málo (ehm funkční film?). Ale ten film rozhodně není poslepovaný sled odkazů na knížky. Nosná kostra vyprávění je postavena dobře (byť jednoduše) - To zabije Billovi bráchu, ten si myslí, že ho dokáže zachránit a pátrá po něm. V daný okamžik se začne formovat Klub a každý z jeho členů si odbude setkání s Tím. Když si uvědomí, že To jde po děckách, Bill jakožto jediný, kdo o někoho přišel, ostatní vede k souboji s To... Já film viděl včera podruhé a trvám na tom, že je to plně funkční vyprávění. Detaily jsou fajn a jistě, že bych ocenil, kdyby to byla trilogie hobitovských proporcí, kde bych měl možnost dostat víc dětailů i vlastních celých scén. A ano, i pomalejší tempo a možná ne tak velký důraz na lekačky. Jenže takový rozsah k dispozici nemám a to, jak si s tím poradili v rovině vyprávění, feelingu dětského dobrodrůža a dospívání je prostě fajn. Ohledně přesahu - nezapomínejte, že jsme zatím viděli pouze linku z pohledu děcek. Přímo kniha krásně ilustruje, že ten dětský strach je o dost jednodušší, přímočařejší. V tomhle případě opravdu musí jít o to, aby To udělal bubáka na prvou dobrou. A pokud někdo neviděl, že si film připravoval píseček pro každou jednu z příšerek a díky tomu do značné míry formoval i charaktery jednotlivých postav, ten by film měl vidět znova. Slušnou strašidelnou atmošku má dobře polovina "hororových" scén. A ne nadarmo zrovna ty, které nestaví primárně na lekačkách (i když ty se objevují skoro ve všech scénách).
0 0

PorkChop

Jak tvurci filmu, tak Stephen King udelali To jen pro penize. King byl navic imrvere na kokainu, takze jeho verze ma i presah :-)

Ne vazne, zadaptovat 1300 strankovou knizku za 4 hodiny nejde.  A je to horror pro masy, takze si vybrali tenhle zpusob.

Ono zase takovej message ta kniha nema. Neni to Starec a more kde si to kazdej povyklada jinak.

A to jak se s tim popasovali tvurci je imo celkem akceptovatelna zalezitost.
389055
Jak tvurci filmu, tak Stephen King udelali To jen pro penize. King byl navic imrvere na kokainu, takze jeho verze ma i presah :-) Ne vazne, zadaptovat 1300 strankovou knizku za 4 hodiny nejde.  A je to horror pro masy, takze si vybrali tenhle zpusob.  Ono zase takovej message ta kniha nema. Neni to Starec a more kde si to kazdej povyklada jinak.  A to jak se s tim popasovali tvurci je imo celkem akceptovatelna zalezitost.
PorkChop
0 0

Anton Gorodecky

Si ho teď budu muset sehnat a přečíst, když tady tak machruju, co? :) Právě, že by mi nevadilo, kdyby film v jednotlivostech uhnul hodně od knihy a podařilo se mu udržet ten feeling/atmosféru. Tady je spousta poslepovaných citací, ale celek utek.

WalkingDude
Souhlasím s první odstavcem, taky jsem neodešel naštvanej. Ale pokud je knížka založená na nějakým "přesahu" a ten přesah se nepodaří převézt na plátno, tak je to za mě možná dobrá ilustrovánka, ale asi špatná adaptace. A pak mi uniká důvod proč to/To točit. A očividnej důvod "prachy, voe" mě nutí jít s hodnocením ještě níž.

Ale nemám (na rozdíl od spousty jiných filmů) vůbec problém s tím, že se to někomu líbilo a nebo byl dokonce nadšenej.
389052
Si ho teď budu muset sehnat a přečíst, když tady tak machruju, co? *:)* Právě, že by mi nevadilo, kdyby film v jednotlivostech uhnul hodně od knihy a podařilo se mu udržet ten feeling/atmosféru. Tady je spousta poslepovaných citací, ale celek utek. WalkingDude Souhlasím s první odstavcem, taky jsem neodešel naštvanej. Ale pokud je knížka založená na nějakým "přesahu" a ten přesah se nepodaří převézt na plátno, tak je to za mě možná dobrá ilustrovánka, ale asi špatná adaptace. A pak mi uniká důvod proč to/To točit. A očividnej důvod "prachy, voe" mě nutí jít s hodnocením ještě níž. Ale nemám (na rozdíl od spousty jiných filmů) vůbec problém s tím, že se to někomu líbilo a nebo byl dokonce nadšenej.
Anton Gorodecky
0 0
Ja souhlasim s tim ze film je povrchni a neda se ani omylem rovnat s knihou. Ale sel sem na to s tim ze chci videt "stripky z knihy" a chci se dobre bavit a to se mi povedlo. Pridali humor a 80s,  ubrali jinde, 2 hodiny utekly a skvele sem si je uzil.

Pokud se budu (a samozrejme opet budu) chtit vracet k fenomenu To, tak vzdy pres knihu, ale nemam problem rict ze se natocil vyborny film.

Prave protoze je v knize tolik bozich scen a myslenek je blahovost chtit je videt ve 2 filmech aby se mohli atmosferou rovnat. Vybudouvat to proste nepujde, vzdy to bude zkratkovite.

Serial by mel vetsi sanci, ale ty zase delaji opak, kdy pro navysovani serii je to rozplizle a nema to tah na branu
389047
Ja souhlasim s tim ze film je povrchni a neda se ani omylem rovnat s knihou. Ale sel sem na to s tim ze chci videt "stripky z knihy" a chci se dobre bavit a to se mi povedlo. Pridali humor a 80s,  ubrali jinde, 2 hodiny utekly a skvele sem si je uzil.  Pokud se budu (a samozrejme opet budu) chtit vracet k fenomenu To, tak vzdy pres knihu, ale nemam problem rict ze se natocil vyborny film.  Prave protoze je v knize tolik bozich scen a myslenek je blahovost chtit je videt ve 2 filmech aby se mohli atmosferou rovnat. Vybudouvat to proste nepujde, vzdy to bude zkratkovite.  Serial by mel vetsi sanci, ale ty zase delaji opak, kdy pro navysovani serii je to rozplizle a nema to tah na branu
0 0

PorkChopExpress

Fukunagův scénář z roku 2014 a s trochou snahy i ten z roku 2015 se dá sehnat na internetech 8) Já se do nich vrhnu až po shlédnutí finální verze filmu nicméně co jsem tak četl názory, tak ta kinoverze filmu by měla být věrnější knize než ta od Fukunagy.
389037
Fukunagův scénář z roku 2014 a s trochou snahy i ten z roku 2015 se dá sehnat na internetech *8)* Já se do nich vrhnu až po shlédnutí finální verze filmu nicméně co jsem tak četl názory, tak ta kinoverze filmu by měla být věrnější knize než ta od Fukunagy.
PorkChopExpress
0 0
Tak jsem To viděl. Je to super, i když ne zas tak strašidelný. 8/10 a těším se na dvojku. Velmi věrný předloze. A výtvarně upgradeovaný Stand By Me.
389024
1 0
Čím víc čtu, co se na tom komu líbí, tím víc ten film nemám rád. A to jsem z kina odcházel docela spokojenej. Knížku jsem četl 5-6x (už fakt přesně nevím), takže takovej jsem fanoušek. A jako fanoušek bych byl rád, kdyby to natočili úplně jinak (jakože to podle mě šlo) a všechny ty zbytečný eastereggy vynechali. Stačilo podle mě vyděsit dva a ostatní převyprávět rychle ve flashbacích, když si o tom budou vyprávět a hned je čas na budování atmosféry. Apropos atmosféra - scénka s bubákem, baf a konec, atmosféra veškerá žádná, akorát je tam těch lekaček a scének tolik, že si to někdo může splést za atmosféru. Celkově je to slepenec docela dobře natočených strašidelných (ne horrorových) scének, ale celek kolísá. Všechno to, co knížku povyšuje nad průměr - ta krásná nostalgická atmosféra stesku po dětství, kdy svět byl kouzelnej a kdy se sice člověk bál jít do sklepa, ale zároveň byl sklep něčím víc, než skladištěm na zavařeniny a bordel; ten boj naděje a víry (rituál Chüd, želva, spojení láskou) se zlem a žravou obludnou nenávistí; ten pocit přátelství, které přetrvá věky; a vykreslení temnoty v nás (Henry a jeho lednička, uff); a na závěr ta neuvěřitelná plastičnost Derry - to všechno ve filmu není ani co by se za nehet vešlo. Proč má Bill opakovat - Tlačí pěstmi na ty sloupy... - když je to k ničemu a nemá to pro film žádný užitek (a proč to proboha říká To na konci?). Proč tam cpát mumii, když tam není nijak vysvětlení - možná pro povrchního fanouška knihy, nebo já nevím. A nejsem ten, co naříká "knížka byla lepší, knížka byla lepší". Byla, ale to bude vždycky. Jde o to, co dělá To Tím :-D. A To není klaun, nejsou to lekačky, nejsou to proměny do různých bubáků. A myslím, že část toho kouzla se na plátno převézt dala, i v rámci dvou hodin. Ale tohle je bohužel jenom slátanina, která je poplatná (a teď hodně lidí urazím) povrchním čtenářům a povrchním divákům. PS: Zajímalo by mě, jak to měl napsaný Fukunaga. Hádal bych, že bych byl z jeho verze nadšenější a proto to taky nedodělal :-)
389017
Čím víc čtu, co se na tom komu líbí, tím víc ten film nemám rád. A to jsem z kina odcházel docela spokojenej. Knížku jsem četl 5-6x (už fakt přesně nevím), takže takovej jsem fanoušek. A jako fanoušek bych byl rád, kdyby to natočili úplně jinak (jakože to podle mě šlo) a všechny ty zbytečný eastereggy vynechali. Stačilo podle mě vyděsit dva a ostatní převyprávět rychle ve flashbacích, když si o tom budou vyprávět a hned je čas na budování atmosféry. Apropos atmosféra [spoiler]- scénka s bubákem, baf a konec, atmosféra veškerá žádná, akorát je tam těch lekaček a scének tolik, že si to někdo může splést za atmosféru. Celkově je to slepenec docela dobře natočených strašidelných (ne horrorových) scének, ale celek kolísá. Všechno to, co knížku povyšuje nad průměr - ta krásná nostalgická atmosféra stesku po dětství, kdy svět byl kouzelnej a kdy se sice člověk bál jít do sklepa, ale zároveň byl sklep něčím víc, než skladištěm na zavařeniny a bordel; ten boj naděje a víry (rituál Chüd, želva, spojení láskou) se zlem a žravou obludnou nenávistí; ten pocit přátelství, které přetrvá věky; a vykreslení temnoty v nás (Henry a jeho lednička, uff); a na závěr ta neuvěřitelná plastičnost Derry - to všechno ve filmu není ani co by se za nehet vešlo. Proč má Bill opakovat - Tlačí pěstmi na ty sloupy... - když je to k ničemu a nemá to pro film žádný užitek (a proč to proboha říká To na konci?). Proč tam cpát mumii, když tam není nijak vysvětlení - možná pro povrchního fanouška knihy, nebo já nevím.[/spoiler] A nejsem ten, co naříká "knížka byla lepší, knížka byla lepší". Byla, ale to bude vždycky. Jde o to, co dělá To Tím :-D. A To není klaun, nejsou to lekačky, nejsou to proměny do různých bubáků. A myslím, že část toho kouzla se na plátno převézt dala, i v rámci dvou hodin. Ale tohle je bohužel jenom slátanina, která je poplatná (a teď hodně lidí urazím) povrchním čtenářům a povrchním divákům. PS: Zajímalo by mě, jak to měl napsaný Fukunaga. Hádal bych, že bych byl z jeho verze nadšenější a proto to taky nedodělal :-)
0 0

Karlos aldebaran

On tam ten naznak imaginace na konci byl v jatecni pistoli dosly naboje aa Bill stejne vystrelil a klauna zranil. Tsky mam pocit ze kdyz je vsechny na konci drzel, Benovy se zobrazil jako mumie. K
Kazdopadne jsem rad, ze muzu cist nazor nekoho, kdo to cetl tyden zpatky. Ja to mam za sebou sice dvakrat, ale detaily si moc nepamatuju.
388932
On tam ten naznak imaginace na konci byl [spoiler]v jatecni pistoli dosly naboje aa Bill stejne vystrelil a klauna zranil. Tsky mam pocit ze kdyz je vsechny na konci drzel, Benovy se zobrazil jako mumie. K [/spoiler]Kazdopadne jsem rad, ze muzu cist nazor nekoho, kdo to cetl tyden zpatky. Ja to mam za sebou sice dvakrat, ale detaily si moc nepamatuju.
Karlos aldebaran
0 0

aldebaran

"Protože TO není horor, je to příběh o dospívání, síle přátelství a boji proti ZLU (lidskému či nadpřirozenému), kdy děstská imaginace dokáže zvítězit tam, kde dospělácká racionálnost by neměla šanci."
Je to zaujimave, ale podla teba toto filmu chyba, no pre mna si opisal presne to preco ten film funguje, o com presne je a preco je tam velmi uspesny. Nechapem preco by malo byt vo filme doslovne vysvetlovane kto sa coho boji a preco atd. Ja som knihu nikdy necital a pochopil som to dost jasne. Napr: Neviem, ale teda pre mna ohorene mrtve telo = mumia, to podla mna az taky rozdiel nieje, nakoniec ak ste si vsimli tak pri zaverecnom boji sa ta mumia naozaj objavi (klaun zacne motat benovi hlavu do obvazov ,). Celkovo ma ten film tak uzasne easter eggy, ze napriklad moj brat ako citatel predlohy bol uplne nadseny.
Je zaujimave ako vidime ten film odlisne, podla mna to vobec nieje urychlene, vsetko plynie prirodzene, uveritelne, dokonca si dovolim tvrdit ze ten film je aj velmi dojimavy a citlivy
388924
"Protože TO není horor, je to příběh o dospívání, síle přátelství a boji proti ZLU (lidskému či nadpřirozenému), kdy děstská imaginace dokáže zvítězit tam, kde dospělácká racionálnost by neměla šanci."  Je to zaujimave, ale podla teba toto filmu chyba, no pre mna si opisal presne to preco ten film funguje, o com presne je a preco je tam velmi uspesny. Nechapem preco by malo byt vo filme doslovne vysvetlovane kto sa coho boji a preco atd. Ja som knihu nikdy necital a pochopil som to dost jasne. [spoiler]Napr: Neviem, ale teda pre mna ohorene mrtve telo = mumia, to podla mna az taky rozdiel nieje, nakoniec ak ste si vsimli tak pri zaverecnom boji sa ta mumia naozaj objavi (klaun zacne motat benovi hlavu do obvazov ,). [/spoiler]Celkovo ma ten film tak uzasne easter eggy, ze napriklad moj brat ako citatel predlohy bol uplne nadseny. Je zaujimave ako vidime ten film odlisne, podla mna to vobec nieje urychlene, vsetko plynie prirodzene, uveritelne, dokonca si dovolim tvrdit ze ten film je aj velmi dojimavy a citlivy
aldebaran
0 0

KARLOS

Souhlasím, že ty malé detaily (odkazy na knihu) potěší. Časem, až odpadne mírné zklamání, nedostatky odpustím a víc si film užiju. Podobně jakou u Harryho Pottrera.

Malá Beverly mi hodně připomínala Amy Adams. Tajně bych si přál, aby Amy hrála dospělou verzi;)
388851
Souhlasím, že ty malé detaily (odkazy na knihu) potěší. Časem, až odpadne mírné zklamání, nedostatky odpustím a víc si film užiju. Podobně jakou u Harryho Pottrera. Malá Beverly mi hodně připomínala Amy Adams. Tajně bych si přál, aby Amy hrála dospělou verzi*;)*
KARLOS
0 0