Diskuze k článku Kaskadér: Recenze

reaguje na: HellFire
Naprostý souhlas. Já to po 40min sledování musel vypnout. Už chápu proč film propadl v kinech a vůbec se tomu nedivím. 💩
909199
905361
0 -3

Extended Cut

Jakožto fanoušek DC verzí jsem neodolal a dal si repete posledního Leitche v prodloužené verzi, která má oproti už tak dlouhé kinoverzi dalších úctyhodných dvacet minut navíc (film v kinech propadl, přesto se od studia dočkal rozšířeného sestřihu, za to jednoznačně pochvala:+), ... abych zjistil, že jde primárně o sestřih pro skalní fanoušky filmu a nic podstatného na celkovém vyznění se nezměnilo:D. Klady zůstávají, zápory ovšem taktéž.

Bohužel žádné původně vynechané celé scény nebo rovnou dějové linky, které by pomohly trochu pokulhávající romantické lince nebo relativně skromné detektivní zápletce, se totiž nekonají. Kromě jedné prodloužené honičky s drogovým dealerem (fajn kaskadérské kousky navíc, ale nic výjimečného) jde jen o několik minut konverzačních scén tady a támhle (zmrzlinový vtip z traileru se neprobojoval ani do prodloužené verze, jaké to zklamání:D), které sice místy doplňují příběh (záporák se ukáže jako ještě o něco větší záporák) nebo vztahy mezi postavami (nejen v rámci ústředního páru), ale většinou se týkají dialogové vaty, tj. pro samotný děj filmu nejde o nic zásadního a je při nich jasně patrné, proč se na poprvé do finálního sestřihu nedostaly (mizivý přínos narativu vs zvolnění tempa a prodloužení stopáže).

Celkově jde o fajn "bonus" pro fanoušky a to je vše. Koho film nezaujal už v kinoverzi a doufá v lepší dojem na druhý pokus (což se v případě DC verzí občas stane), může novou porci obsahu s klidným svědomím vynechat.
905484
Jakožto fanoušek DC verzí jsem neodolal a dal si repete posledního Leitche v prodloužené verzi, která má oproti už tak dlouhé kinoverzi dalších úctyhodných dvacet minut navíc (film v kinech propadl, přesto se od studia dočkal rozšířeného sestřihu, za to jednoznačně pochvala*:+*), ... abych zjistil, že jde primárně o sestřih pro skalní fanoušky filmu a nic podstatného na celkovém vyznění se nezměnilo*:D*. Klady zůstávají, zápory ovšem taktéž.  Bohužel žádné původně vynechané celé scény nebo rovnou dějové linky, které by pomohly trochu pokulhávající romantické lince nebo relativně skromné detektivní zápletce, se totiž nekonají. Kromě jedné prodloužené honičky s [spoiler]drogovým dealerem[/spoiler] (fajn kaskadérské kousky navíc, ale nic výjimečného) jde jen o několik minut konverzačních scén tady a támhle ([spoiler]zmrzlinový vtip z traileru[/spoiler] se neprobojoval ani do prodloužené verze, jaké to zklamání*:D*), které sice místy doplňují příběh (záporák se ukáže jako ještě o něco větší záporák) nebo vztahy mezi postavami (nejen v rámci ústředního páru), ale většinou se týkají dialogové vaty, tj. pro samotný děj filmu nejde o nic zásadního a je při nich jasně patrné, proč se na poprvé do finálního sestřihu nedostaly (mizivý přínos narativu vs zvolnění tempa a prodloužení stopáže).  Celkově jde o fajn "bonus" pro fanoušky a to je vše. Koho film nezaujal už v kinoverzi a doufá v lepší dojem na druhý pokus (což se v případě DC verzí občas stane), může novou porci obsahu s klidným svědomím vynechat.
Extended Cut
1 0
reaguje na: AndyKaufman
Já bych řekl, že právě naopak, Emily snaživá, ale až moc přehrává a jediný Gosling to drží nad vodou. Každopádně jako celek 4/10, při sledování jsem trpěl, protože mezi hlavními hrdiny to vůbec nejiskří a romantická dějová linka je dokonale nezajímavá.
905361
905018
2 0
reagují: RudyWanKenobi
Tohle bude asi velmi kritická 7/10 a mám pocit že tomu rozšířená verze moc neprospělo. Akce samozřejmě skvělá příběh už horší, ale pořád dostatečný. Emily Blunt výborná. Ale ten Gosling, prostě bez screen presence a charismatu, ať se na mne nikdo nezlobí. Tohle prostě chtělo nějakého démona belmondovského střihu. On je bohužel jenom výborný herec. Docela by mne zajímalo jak to uzraje nebo zestárne. Papírově to má všechny esence, aby se to zařadilo časem po bok Kingsmanů nebo Strážců Galaxie, ale obávám se že jen papírově.
905018
1 0
reagují: HellFire

6-7/10

Tak u mňa obrovské sklamanie, po traileroch som očakával štýlovú, vtipnú, našlapanú, dravú pecku a dostal som priemernú akčno/romantickú komédiu. Nemôžem tomu uprieť veľké srdiečko a chémiu medzi hl. postavami ale celé je to zrežírované so zatiahnutou ručnou brzdou, bez švihu a nekonečnými dialógmi. Romantická linka nefunguje, keďže tí dvaja majú k sebe očividné sympatie a chémiu od začiatku do konca a len čakáme kedy im to klapne. Nieje tam jediný moment kedy by si človek povedal že toto nedopadne.  Sklamanie sú aj akčné scény, ktoré sú...fajn. Čo ale pokladám za najväčší problém je réžia, u niektorých scén som si vravel že toto fakt nie, príklad - naháňačka na lodiach je fakt zle natočená (to ako vážne sa schovával medzi ďalšími loďami??) a to klišé s vyznaním lásky počas toho ako ide hrdinovi o život, to som už pozeral na hodinky. Celkovo toho až oldschool klišé je tam priveľa a nevnímal som to ako paródiu na žáner. Prípadne scéna s neustále opakovanou akčnou scénou a výmenou názorov je fajn nápad, ale zrealizovaný tak zúfalo nudne a predvídateľne, že som fakt nechápal že toto je Leitch. Chápem že niekomu to môže sadnút, môže to byť dobrý film na rande, ale mňa to teda minulo oblúkom. Škoda.
904171
Tak u mňa obrovské sklamanie, po traileroch som očakával štýlovú, vtipnú, našlapanú, dravú pecku a dostal som priemernú akčno/romantickú komédiu. Nemôžem tomu uprieť veľké srdiečko a chémiu medzi hl. postavami ale celé je to zrežírované so zatiahnutou ručnou brzdou, bez švihu a nekonečnými dialógmi. Romantická linka nefunguje, keďže tí dvaja majú k sebe očividné sympatie a chémiu od začiatku do konca a len čakáme kedy im to klapne. Nieje tam jediný moment kedy by si človek povedal že toto nedopadne.  Sklamanie sú aj akčné scény, ktoré sú...fajn. Čo ale pokladám za najväčší problém je réžia, u niektorých scén som si vravel že toto fakt nie, príklad -[spoiler] naháňačka na lodiach je fakt zle natočená (to ako vážne sa schovával medzi ďalšími loďami??) a to klišé s vyznaním lásky počas toho ako ide hrdinovi o život, to som už pozeral na hodinky. [/spoiler]Celkovo toho až oldschool klišé je tam priveľa a nevnímal som to ako paródiu na žáner. [spoiler]Prípadne scéna s neustále opakovanou akčnou scénou a výmenou názorov je fajn nápad, ale zrealizovaný tak zúfalo nudne a predvídateľne, že som fakt nechápal že toto je Leitch.[/spoiler] Chápem že niekomu to môže sadnút, môže to byť dobrý film na rande, ale mňa to teda minulo oblúkom. Škoda.
6-7/10
1 0
Trenčín, 13.05.2024, 17:30, Cine-max, Kinosála A (tá najváčšia)
Počet divákov: 1
Film som si teda užil v rámci súkromného kina, ale škoda toho nezáujmu divákov. Musím dodať, že presne v tom čase hralo Slovensko hokej na MS, ale aj tak...
Film 8/10
903687
Trenčín, 13.05.2024, 17:30, Cine-max, Kinosála A (tá najváčšia) Počet divákov: [b]1[/b] Film som si teda užil v rámci súkromného kina, ale škoda toho nezáujmu divákov. Musím dodať, že presne v tom čase hralo Slovensko hokej na MS, ale aj tak... Film 8/10
1 0

7/10

Televizní předlohu neznám, takže netuším, jak moc se v celkovém pojetí filmu Leitch a Pearce drželi nějakých předem daných mantinelů, ale není to po všech stránkách až taková pecka, jak jsem po trailerech doufal. Jako celovečerní reklama na borce ze stunt teamů a jmenovitě šikuly z 87Eleven (nejen kvůli úvodní kaskadérské koláži) to ovšem funguje dokonale a palec nahoru za "nenápadné" rýpnutí tvůrců směrem k akademii, protože při všech těch kecech o rovných příležitostech a napravování historických křivd je přetrvávající ignorace tohohle oboru neskutečná ostuda.

S faktem, že detektivní linka s hledáním MacGuffina Taylor-Johnsona bude ve filmu jen do počtu a hlavní slovo bude mít akce a romantika, jsem předem počítal, takže potud vše v pořádku. Samotná akce je navzdory snaze všech zúčastněných o poctivou ruční práci (viz potitulkovka) jen takový neurážející současný řemeslný standard (minule v rychlovlaku to byla přece jen o něco dravější a stylovější podívaná), ale obecně je fajn, protože z každé scény tak okatě nevyčnívá cgi jako u nejmenované konkurence a její dávkování se v průběhu filmu postupně zvyšuje, což kulminuje v epickém finále, ve kterém se chytře propojují všechny složky filmu (kaskadérská, vztahová, krimi, filmařská).

Blunt je jako obvykle boží, Gosling je velký sympaťák a spolu mají fajn chemii, nicméně romantická část je vystavěna trochu nešikovně. Namísto toho, aby si k sobě obě postavy přes počáteční odpor, pramenící z rozchodu, opětovně hledaly cestu (skrze vzájemné popichování), chovají k sobě vřelé city v podstatě od samého počátku a tahle zábavná vrstva ve filmu téměř zcela absentuje. Humorných situací ve filmu vlastně až tak moc není (jedna vysvětlovačka na place a jeden jednorožec a to je vše) a stran potenciálně jiskrných slovních přestřelek mezi Blunt a Goslingem je to vyloženě promarněná příležitost, protože nic moc navíc, nad rámec těch pár scén v traileru, už ve filmu není.

Pochvala za hromadu scén přímo na fiktivním place obskurního akčního sci-fi braku - maestro Snyder by měl zajisté radost:D a spousty pomrknutí tvůrců na diváky skrze popkulturní odkazy na kdeco/kdekoho napříč filmovým průmyslem. Obával jsem se, že exkurzí do zákulisí natáčení ve filmu ve skutečnosti moc nebude a naštěstí zbytečně. Na druhou stranu divácký vděčný motiv "film ve filmu" je značně nevyužitý. Podobně hravých prolamování zdi, jako je meta scéna s rozpůlením obrazu o rozpůleném obrazu, jakožto symbolickém vyjadřovacím prostředku, je v ději trestuhodně málo. Celkově ovšem moc příjemná pocta šikovným lidem za kamerou, kteří si podobnou záři reflektorů zasloužili už dávno:+
902899
Televizní předlohu neznám, takže netuším, jak moc se v celkovém pojetí filmu Leitch a Pearce drželi nějakých předem daných mantinelů, ale není to po všech stránkách až taková pecka, jak jsem po trailerech doufal. Jako celovečerní reklama na borce ze stunt teamů a jmenovitě šikuly z 87Eleven (nejen kvůli úvodní kaskadérské koláži) to ovšem funguje dokonale a palec nahoru za "nenápadné" rýpnutí tvůrců směrem k akademii, protože při všech těch kecech o rovných příležitostech a napravování historických křivd je přetrvávající ignorace tohohle oboru neskutečná ostuda. S faktem, že detektivní linka s hledáním [s]MacGuffina[/s] Taylor-Johnsona bude ve filmu jen do počtu a hlavní slovo bude mít akce a romantika, jsem předem počítal, takže potud vše v pořádku. Samotná akce je navzdory snaze všech zúčastněných o poctivou ruční práci [spoiler](viz potitulkovka)[/spoiler] jen takový neurážející současný řemeslný standard (minule v rychlovlaku to byla přece jen o něco dravější a stylovější podívaná), ale obecně je fajn, protože z každé scény tak okatě nevyčnívá cgi jako u nejmenované konkurence a její dávkování se v průběhu filmu postupně zvyšuje, což kulminuje v epickém finále, ve kterém se chytře propojují všechny složky filmu (kaskadérská, vztahová, krimi, filmařská).   Blunt je jako obvykle boží, Gosling je velký sympaťák a spolu mají fajn chemii, nicméně romantická část je vystavěna trochu nešikovně. Namísto toho, aby si k sobě obě postavy přes počáteční odpor, pramenící z rozchodu, opětovně hledaly cestu (skrze vzájemné popichování), chovají k sobě vřelé city v podstatě od samého počátku a tahle zábavná vrstva ve filmu téměř zcela absentuje. Humorných situací ve filmu vlastně až tak moc není (jedna [spoiler]vysvětlovačka na place[/spoiler] a jeden [spoiler]jednorožec[/spoiler] a to je vše) a stran potenciálně jiskrných slovních přestřelek mezi Blunt a Goslingem je to vyloženě promarněná příležitost, protože nic moc navíc, nad rámec těch pár scén v traileru, už ve filmu není. Pochvala za hromadu scén přímo na fiktivním place obskurního akčního sci-fi braku - maestro Snyder by měl zajisté radost*:D* a spousty pomrknutí tvůrců na diváky skrze popkulturní odkazy na kdeco/kdekoho napříč filmovým průmyslem. Obával jsem se, že exkurzí do zákulisí natáčení ve filmu ve skutečnosti moc nebude a naštěstí zbytečně. Na druhou stranu divácký vděčný motiv "film ve filmu" je značně nevyužitý. Podobně hravých prolamování zdi, jako je meta scéna s [spoiler]rozpůlením obrazu o rozpůleném obrazu, jakožto symbolickém vyjadřovacím prostředku[/spoiler], je v ději trestuhodně málo. Celkově ovšem moc příjemná pocta šikovným lidem za kamerou, kteří si podobnou záři reflektorů zasloužili už dávno*:+*.
7/10
1 0
U me cerstve po dokoukani absolutni nadseni. Skvele jsem se bavil od zacatku do konce, vyborna chemie, soundtrack, akcni scene a romanticka linka tak akorat. Zapletka je uplne na hrane uveritelnosti, parodie a uplne blbosti. Takove filmy se uz dlouho netoci. Budouci televizni klasika a ma to kaskadersky srdicko. U me 9/10
902826
5 0
Veľké sklamanie. Začalo to fajn, humor, romantika, akcia, sympatický herci, ale postupom času sa z toho stal taký... detský film. Taký ten film kde banda detí premôže zlých dospelákov. Tomu zodpovedajú  akčné scény, logika chovania postáv, riešenie situácií a vlastne aj tá vzťahová linka gosling-blunt.
902635
3 -4
reaguje na: Marty7CZ
On byl koukatelný úplně všude a měl v podstatě minimálně 3 herecké kariéry. Takové to, jak Eddie Murphy zahvězdí a natočí 6 super filmů během pár let, aby z toho žil let desítky nic moc kariéry a filmografie, tak to měl Belmondo v průběhu let x krát. Od ryzích artovek přes akční komedie po drsné kriminálky.
Já se nikdy nepovažoval za jeho fandu, uvědomil jsem si to až díky skvělé knize "Mých 1000 životů" a bohužel jeho úmrtí. Naprosto neuvěřitelná filmografie s vypovídajícím názvem. Doporučuji si sehnat hned dvakrát jako audioknihu, poprvé skvěle načtené Krampolem se spektakulárně špatným překladem a podruhé už normálně.

Nedá mi to nedoporučit jeho nejdokonalejší a nejzapadlejší akční komedii Eso es, která se rozvine ke komplexní velkofilm. Kde je všechno, Belmondova láska k boxu, nádherný ženský, kaskadérský kousky...
Kdyby to šlo, tak tady klidně zasponzoruju nebo natočím VIM nebo MZ Live Speciál, ten film miluju. :) A má naprosto dokonalý pozadí natáčení, kde prostě nevěřím, že na filmu který si dělá prdel z nacistického Německa božími scénami s falešnou Hitlerovou sestrou nebo Židy v utajení, co se omylem zeptají v Německu na košer jídlo, spolupracovala tehdy už 80 letá Leni Riefenstahl.
902616
On byl koukatelný úplně všude a měl v podstatě minimálně 3 herecké kariéry. Takové to, jak Eddie Murphy zahvězdí a natočí 6 super filmů během pár let, aby z toho žil let desítky nic moc kariéry a filmografie, tak to měl Belmondo v průběhu let x krát. Od ryzích artovek přes akční komedie po drsné kriminálky.  Já se nikdy nepovažoval za jeho fandu, uvědomil jsem si to až díky skvělé knize "Mých 1000 životů" a bohužel jeho úmrtí. Naprosto neuvěřitelná filmografie s vypovídajícím názvem. Doporučuji si sehnat hned dvakrát jako audioknihu, poprvé skvěle načtené Krampolem se spektakulárně špatným překladem a podruhé už normálně.  Nedá mi to nedoporučit jeho nejdokonalejší a nejzapadlejší akční komedii [b]Eso es,[/b] která se rozvine ke komplexní velkofilm. Kde je všechno, Belmondova láska k boxu, nádherný ženský, kaskadérský kousky...  Kdyby to šlo, tak tady klidně zasponzoruju nebo natočím VIM nebo MZ Live Speciál, ten film miluju. *:)* A má naprosto dokonalý pozadí natáčení, kde prostě nevěřím, že na filmu který si dělá prdel z nacistického Německa božími scénami s falešnou Hitlerovou sestrou nebo Židy v utajení, co se omylem zeptají v Německu na košer jídlo, spolupracovala tehdy už 80 letá Leni Riefenstahl.
902567
2 0
Tak musím říct, že jsem kapánek zklamaný. Akce dobrá, chemie mezi Emily a Ryanem skvělá a proto mě mrzí, že velkou část filmu tvoří generická krimi zápletka, která slouží pouze jako záminka k akci, ke které by se dalo dostat i jinak. Viz právě již v jiných komentářích zmíněné Zvíře.
Klidně to mohli vystavět celé kolem natáčení filmu a napravování pochroumaného vztahu mezi protagonisty. Akce mohla být přehršel a mnohem víc času se mohlo věnovat ústřední dvojici.
902615
Tak musím říct, že jsem kapánek zklamaný. Akce dobrá, chemie mezi Emily a Ryanem skvělá a proto mě mrzí, že velkou část filmu tvoří generická krimi zápletka, která slouží pouze jako záminka k akci, ke které by se dalo dostat i jinak. Viz právě již v jiných komentářích zmíněné Zvíře. Klidně to mohli vystavět celé kolem natáčení filmu a napravování pochroumaného vztahu mezi protagonisty. Akce mohla být přehršel a mnohem víc času se mohlo věnovat ústřední dvojici.
3 -2
Přesně chlapi jak píšete, Belmondo byl Belmondo, kterej i v slabším filmu byl prostě frajer a byl koukatelnej...
902567