Diskuze k článku Kaskadér: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek
Trenčín, 13.05.2024, 17:30, Cine-max, Kinosála A (tá najváčšia)
Počet divákov: 1
Film som si teda užil v rámci súkromného kina, ale škoda toho nezáujmu divákov. Musím dodať, že presne v tom čase hralo Slovensko hokej na MS, ale aj tak...
Film 8/10
903687
Trenčín, 13.05.2024, 17:30, Cine-max, Kinosála A (tá najváčšia) Počet divákov: [b]1[/b] Film som si teda užil v rámci súkromného kina, ale škoda toho nezáujmu divákov. Musím dodať, že presne v tom čase hralo Slovensko hokej na MS, ale aj tak... Film 8/10
0 0

7/10

Televizní předlohu neznám, takže netuším, jak moc se v celkovém pojetí filmu Leitch a Pearce drželi nějakých předem daných mantinelů, ale není to po všech stránkách až taková pecka, jak jsem po trailerech doufal. Jako celovečerní reklama na borce ze stunt teamů a jmenovitě šikuly z 87Eleven (nejen kvůli úvodní kaskadérské koláži) to ovšem funguje dokonale a palec nahoru za "nenápadné" rýpnutí tvůrců směrem k akademii, protože při všech těch kecech o rovných příležitostech a napravování historických křivd je přetrvávající ignorace tohohle oboru neskutečná ostuda.

S faktem, že detektivní linka s hledáním MacGuffina Taylor-Johnsona bude ve filmu jen do počtu a hlavní slovo bude mít akce a romantika, jsem předem počítal, takže potud vše v pořádku. Samotná akce je navzdory snaze všech zúčastněných o poctivou ruční práci (viz potitulkovka) jen takový neurážející současný řemeslný standard (minule v rychlovlaku to byla přece jen o něco dravější a stylovější podívaná), ale obecně je fajn, protože z každé scény tak okatě nevyčnívá cgi jako u nejmenované konkurence a její dávkování se v průběhu filmu postupně zvyšuje, což kulminuje v epickém finále, ve kterém se chytře propojují všechny složky filmu (kaskadérská, vztahová, krimi, filmařská).

Blunt je jako obvykle boží, Gosling je velký sympaťák a spolu mají fajn chemii, nicméně romantická část je vystavěna trochu nešikovně. Namísto toho, aby si k sobě obě postavy přes počáteční odpor, pramenící z rozchodu, opětovně hledaly cestu (skrze vzájemné popichování), chovají k sobě vřelé city v podstatě od samého počátku a tahle zábavná vrstva ve filmu téměř zcela absentuje. Humorných situací ve filmu vlastně až tak moc není (jedna vysvětlovačka na place a jeden jednorožec a to je vše) a stran potenciálně jiskrných slovních přestřelek mezi Blunt a Goslingem je to vyloženě promarněná příležitost, protože nic moc navíc, nad rámec těch pár scén v traileru, už ve filmu není.

Pochvala za hromadu scén přímo na fiktivním place obskurního akčního sci-fi braku - maestro Snyder by měl zajisté radost:D a spousty pomrknutí tvůrců na diváky skrze popkulturní odkazy na kdeco/kdekoho napříč filmovým průmyslem. Obával jsem se, že exkurzí do zákulisí natáčení ve filmu ve skutečnosti moc nebude a naštěstí zbytečně. Na druhou stranu divácký vděčný motiv "film ve filmu" je značně nevyužitý. Podobně hravých prolamování zdi, jako je meta scéna s rozpůlením obrazu o rozpůleném obrazu, jakožto symbolickém vyjadřovacím prostředku, je v ději trestuhodně málo. Celkově ovšem moc příjemná pocta šikovným lidem za kamerou, kteří si podobnou záři reflektorů zasloužili už dávno:+
902899
Televizní předlohu neznám, takže netuším, jak moc se v celkovém pojetí filmu Leitch a Pearce drželi nějakých předem daných mantinelů, ale není to po všech stránkách až taková pecka, jak jsem po trailerech doufal. Jako celovečerní reklama na borce ze stunt teamů a jmenovitě šikuly z 87Eleven (nejen kvůli úvodní kaskadérské koláži) to ovšem funguje dokonale a palec nahoru za "nenápadné" rýpnutí tvůrců směrem k akademii, protože při všech těch kecech o rovných příležitostech a napravování historických křivd je přetrvávající ignorace tohohle oboru neskutečná ostuda. S faktem, že detektivní linka s hledáním [s]MacGuffina[/s] Taylor-Johnsona bude ve filmu jen do počtu a hlavní slovo bude mít akce a romantika, jsem předem počítal, takže potud vše v pořádku. Samotná akce je navzdory snaze všech zúčastněných o poctivou ruční práci [spoiler](viz potitulkovka)[/spoiler] jen takový neurážející současný řemeslný standard (minule v rychlovlaku to byla přece jen o něco dravější a stylovější podívaná), ale obecně je fajn, protože z každé scény tak okatě nevyčnívá cgi jako u nejmenované konkurence a její dávkování se v průběhu filmu postupně zvyšuje, což kulminuje v epickém finále, ve kterém se chytře propojují všechny složky filmu (kaskadérská, vztahová, krimi, filmařská).   Blunt je jako obvykle boží, Gosling je velký sympaťák a spolu mají fajn chemii, nicméně romantická část je vystavěna trochu nešikovně. Namísto toho, aby si k sobě obě postavy přes počáteční odpor, pramenící z rozchodu, opětovně hledaly cestu (skrze vzájemné popichování), chovají k sobě vřelé city v podstatě od samého počátku a tahle zábavná vrstva ve filmu téměř zcela absentuje. Humorných situací ve filmu vlastně až tak moc není (jedna [spoiler]vysvětlovačka na place[/spoiler] a jeden [spoiler]jednorožec[/spoiler] a to je vše) a stran potenciálně jiskrných slovních přestřelek mezi Blunt a Goslingem je to vyloženě promarněná příležitost, protože nic moc navíc, nad rámec těch pár scén v traileru, už ve filmu není. Pochvala za hromadu scén přímo na fiktivním place obskurního akčního sci-fi braku - maestro Snyder by měl zajisté radost*:D* a spousty pomrknutí tvůrců na diváky skrze popkulturní odkazy na kdeco/kdekoho napříč filmovým průmyslem. Obával jsem se, že exkurzí do zákulisí natáčení ve filmu ve skutečnosti moc nebude a naštěstí zbytečně. Na druhou stranu divácký vděčný motiv "film ve filmu" je značně nevyužitý. Podobně hravých prolamování zdi, jako je meta scéna s [spoiler]rozpůlením obrazu o rozpůleném obrazu, jakožto symbolickém vyjadřovacím prostředku[/spoiler], je v ději trestuhodně málo. Celkově ovšem moc příjemná pocta šikovným lidem za kamerou, kteří si podobnou záři reflektorů zasloužili už dávno*:+*.
7/10
0 0
U me cerstve po dokoukani absolutni nadseni. Skvele jsem se bavil od zacatku do konce, vyborna chemie, soundtrack, akcni scene a romanticka linka tak akorat. Zapletka je uplne na hrane uveritelnosti, parodie a uplne blbosti. Takove filmy se uz dlouho netoci. Budouci televizni klasika a ma to kaskadersky srdicko. U me 9/10
902826
5 0
Veľké sklamanie. Začalo to fajn, humor, romantika, akcia, sympatický herci, ale postupom času sa z toho stal taký... detský film. Taký ten film kde banda detí premôže zlých dospelákov. Tomu zodpovedajú  akčné scény, logika chovania postáv, riešenie situácií a vlastne aj tá vzťahová linka gosling-blunt.
902635
1 -4
reaguje na: Marty7CZ
On byl koukatelný úplně všude a měl v podstatě minimálně 3 herecké kariéry. Takové to, jak Eddie Murphy zahvězdí a natočí 6 super filmů během pár let, aby z toho žil let desítky nic moc kariéry a filmografie, tak to měl Belmondo v průběhu let x krát. Od ryzích artovek přes akční komedie po drsné kriminálky.
Já se nikdy nepovažoval za jeho fandu, uvědomil jsem si to až díky skvělé knize "Mých 1000 životů" a bohužel jeho úmrtí. Naprosto neuvěřitelná filmografie s vypovídajícím názvem. Doporučuji si sehnat hned dvakrát jako audioknihu, poprvé skvěle načtené Krampolem se spektakulárně špatným překladem a podruhé už normálně.

Nedá mi to nedoporučit jeho nejdokonalejší a nejzapadlejší akční komedii Eso es, která se rozvine ke komplexní velkofilm. Kde je všechno, Belmondova láska k boxu, nádherný ženský, kaskadérský kousky...
Kdyby to šlo, tak tady klidně zasponzoruju nebo natočím VIM nebo MZ Live Speciál, ten film miluju. :) A má naprosto dokonalý pozadí natáčení, kde prostě nevěřím, že na filmu který si dělá prdel z nacistického Německa božími scénami s falešnou Hitlerovou sestrou nebo Židy v utajení, co se omylem zeptají v Německu na košer jídlo, spolupracovala tehdy už 80 letá Leni Riefenstahl.
902616
On byl koukatelný úplně všude a měl v podstatě minimálně 3 herecké kariéry. Takové to, jak Eddie Murphy zahvězdí a natočí 6 super filmů během pár let, aby z toho žil let desítky nic moc kariéry a filmografie, tak to měl Belmondo v průběhu let x krát. Od ryzích artovek přes akční komedie po drsné kriminálky.  Já se nikdy nepovažoval za jeho fandu, uvědomil jsem si to až díky skvělé knize "Mých 1000 životů" a bohužel jeho úmrtí. Naprosto neuvěřitelná filmografie s vypovídajícím názvem. Doporučuji si sehnat hned dvakrát jako audioknihu, poprvé skvěle načtené Krampolem se spektakulárně špatným překladem a podruhé už normálně.  Nedá mi to nedoporučit jeho nejdokonalejší a nejzapadlejší akční komedii [b]Eso es,[/b] která se rozvine ke komplexní velkofilm. Kde je všechno, Belmondova láska k boxu, nádherný ženský, kaskadérský kousky...  Kdyby to šlo, tak tady klidně zasponzoruju nebo natočím VIM nebo MZ Live Speciál, ten film miluju. *:)* A má naprosto dokonalý pozadí natáčení, kde prostě nevěřím, že na filmu který si dělá prdel z nacistického Německa božími scénami s falešnou Hitlerovou sestrou nebo Židy v utajení, co se omylem zeptají v Německu na košer jídlo, spolupracovala tehdy už 80 letá Leni Riefenstahl.
902567
2 0
Tak musím říct, že jsem kapánek zklamaný. Akce dobrá, chemie mezi Emily a Ryanem skvělá a proto mě mrzí, že velkou část filmu tvoří generická krimi zápletka, která slouží pouze jako záminka k akci, ke které by se dalo dostat i jinak. Viz právě již v jiných komentářích zmíněné Zvíře.
Klidně to mohli vystavět celé kolem natáčení filmu a napravování pochroumaného vztahu mezi protagonisty. Akce mohla být přehršel a mnohem víc času se mohlo věnovat ústřední dvojici.
902615
Tak musím říct, že jsem kapánek zklamaný. Akce dobrá, chemie mezi Emily a Ryanem skvělá a proto mě mrzí, že velkou část filmu tvoří generická krimi zápletka, která slouží pouze jako záminka k akci, ke které by se dalo dostat i jinak. Viz právě již v jiných komentářích zmíněné Zvíře. Klidně to mohli vystavět celé kolem natáčení filmu a napravování pochroumaného vztahu mezi protagonisty. Akce mohla být přehršel a mnohem víc času se mohlo věnovat ústřední dvojici.
3 -2
Přesně chlapi jak píšete, Belmondo byl Belmondo, kterej i v slabším filmu byl prostě frajer a byl koukatelnej...
902567