Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

DiCaprio ve Scorseseho Zabijácích rozkvetlého měsíce na Taylor Swift nestačil


ikona
Cival
killers of the flower moonleonardo dicapriomartin scorsesenightmare before christmaspřízraky v benátkáchrobert de nirosawsestrastvořiteltaylor swifttaylor swift: the eras tourthe creatorthe nuntim burtontlapková patrolavymítač ďáblazabijáci rozkvetlého měsíce
Chodí se do kin na koncerty, nebo na mohutné autorské vize? 

Is this cinema? Je to trochu zvrácený svět, když se nový film od možná nejzručnějšího režiséra historie, ve kterém vedle sebe hrají nejlepší herec všech dob a největší hvězda současnosti, musí sklonit před koncertním bijákem… ale tak to už chodí.

A nutno přiznat, že Martin Scorsese nešel kasovnímu štěstíčku se Zabijáky rozkvetlého měsíce úplně naproti: Slovutný režisér, jehož popularita u omladiny určitě není tak obří jako v případě Quentina Tarantina nebo Christophera Nolana, vyrukoval s temnou a nepříjemnou látkou o teroru indiánů a vybavil jí extrémní tříapůlhodinovou stopáží. Takže se verbovali spíš starší, náročnější diváci, se sklonem k fajnšmekrství, kteří se nebojí v sálech náročnějších výzev.

 

Z tohohle pohledu je zámořský otvírák za 23 milionů dolarů vlastně ještě solidní (poměrově je v jiných zemích zájem menší) a potlačí Zabijáky minimálně k sedmdesátce z Ameriky. Celosvětový rozjezd za 44 milionů při hezkých ohlasech kritiků i trpělivějších diváků naznačuje, že film se dostane v úhrnu alespoň přes sto dvacet milionů - což je při účasti oblíbeného DiCapria z jisté perspektivy bída, ale Zabijáci prostě hrají na trochu jiném kolbišti.

 

Velkofilm za 200 milionů dolarů zafinancoval Apple jako vlajkovou loď své streamovací platformy, ve snaze zvýšit si renomé a zase zaútočit dva roky po triumfu CODA na nějaké ty Oscary. Kinorelease tedy funguje vlastně jako reklama na zimní uvedení ve vaší bedně. Na kinotržbách, upřímně řečeno, zas tak nesejde. 

Nákladnou výpravnou freskou chce Apple primárně vyšperkovat svou knihovnu. Proto mu zas tak nesejde na divácké (ne)atraktivitě nebo přepálené délce v kontrastu k lákavosti pro kina. Scorsese si natočil film bez kompromisů, podle své autorské vize - zkrátka znovu využil možností, jež skýtá aktuální svět streamovacích gigantů, kteří se chtějí zaštítit pověstí režijního velikána. A svobodně natočil film, jaký by mu v téhle podobě a rozměrech do kin asi žádné studio už nezafinancovalo. A je fajn, že výsledek se povedl a na rozdíl od takového Manka stojí za to.

 

První příčku každopádně bez problémů uhájila Taylor Swift, jejíž koncertní event si sice našla jen třetina divaček proti přechozímu rekordnímu víkendu, pořád to ale stačilo na suverénních 31 milionů dolarů. Taylor Swift si v úhrnu přijde ze světových mutiplexů na víc jak dvě kila a hravě tak trumfne mnohem ambicióznější blockbustery jako Shazam 2, Gran Turismo nebo Blue Beetle. Milý přivýdělek a další rozšíření showbizového zásahu pro největší popovou hvězdu současnosti.

Ostatní snímky se snaží až s velkým odstupem. Nejvýš z téhle druhé ligy se drží nový Vymítač ďábla, o jehož patáliích s nesmyslně předraženými právy jsme už psali tady. Zájem o nového Exorcistu nepadá tak rychle, jak se čekalo, mnohem trvalejší poptávka je ale po SAW X na šestém místě. Zatímco nová „hororová pilka“ se od globálních 78 milionů odpíchne do jasného plusu, Exorcistovi ani průběžných 108 mega ke spokojenosti stačit nebude. Holt jiné náklady. Oba bijáky ale můžou mít radost z toho, že se zvládnou udržet v oběhu i během blížícího se Halloweenu, jenž bubákům a krvi tradičně přeje... (Mimochodem, původního Exorcistu promítáme za měsíc v kině Aero.)

 

Na čtvrté pozici si dál užívá nečekané kinoslávy Tlapková patrola. Nenápadný televizní animák se nejen vydrápal v důstojné celovečerní podobě na stříbrná plátna, ale navíc jeho pokračování v pokladnách už překonalo veleúspěšný první díl. Tlapky aktuálně přepočítávají 148 milionů dolarů a svým investorům vydělají na spoustu jejich vlastních chlupatých mazlíčků a barevných autíček.

Pátou příčku si vydobyl Jack Skellington z legendárního muzikálového animáku Henryho Selicka a Tima Burtona Ukradené Vánoce aka Noční můra před Vánoci aka The Nightmare Before Christmas, který oslavil 30 let od své premiéry. Už několikáté znovuuvedení zase zabralo, protože film nastřádal sympatické čtyři miliony. I americká kina čím dál tím víc cílí na konkrétní eventy a mj. vytahují zavedené klasiky, proto se v týdnu dočkají obnovené premiéry třeba Hitchcockovi přelomoví Ptáci.

 

Do desítky se ještě vměstnali neúspěšný Stvořitel se zoufalými globálními tržbami pod sto mega, komerčně rozpačitá poirotovka Přízraky v Benátkách, která se přes stovku naopak čerstvě lehce přehoupla (ale furt to ke štěstí nestačí), další bohabojný doják The Blind a taky veleúspěšná Sestra 2 s luxusními 262 miliony na kontě. Wanovy horory, to je prostě jistota.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden rozemele akční komedii Johna Ceny Freelance fanoušky dychtivě očekávaná adaptace herního fenoménu Pět nocí u Freddyho. Universal se už třepe alespoň na nějaký podzimní hit!

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (39)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace