Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Nový Exorcista prošustruje stamiliony. Stvořitel se spásy nedočkal


ikona
Cival
creatordenzel washingtondisneyequalizerexorcistahocus pocushororpaw patrolpeníze těch tupcůsawsestrastvořitelthe exorcistthe nuntlapková patrolatržbyvymítač ďáblawarner bros.
Proč je Vymítač ďábla finančním fiaskem mimo tabulky? 

Mysleli jste si, že je značka Exorcista naprosto vyšeptalá? Ty dlouhé roky po posledním opravdovém hitu… Já ano! Studio Universal podobný názor rozhodně nesdílelo, a tak v aukci vyhrálo práva na Vymítače ďábla za naprosto šílených 400 (!!!) milionů dolarů. Do výroby nových tří filmů pak neváhalo odklepnout dalších víc jak sto mega… a teď už jen může na vlastní účetní bilanci zjišťovat, že tohle rozhodně nejsou další Star Wars nebo Marvel a taková cena je úplně mimo. I kdyby se nakrásně začaly točit spin-off seriály a vyrábět vymítačská lega.

 

Nový Exorcista totiž vstoupil do amerických kin s obrovskými rozpaky. První místo a otvírák za 27 milionů dolarů ještě nemusí vypadat tak šíleně. Ohlasy jsou ale drtivě negativní (jen 23% recenzí chválí), o horory navíc vždy rychle upadá zájem a za bukem už čeká Taylor Swift se svým rekordním koncertním filmem. Takže propady budou enormní a tahle hororová rychlokvaška možná nenastřádá ani šedesát mega z Ameriky.

 

Čistě z hlediska nákladů na výrobu filmu by to neznělo tak děsivě, výsledky výše zmíněné aukce a onen tučný balík za práva však vrhají na tenhle pokus o vzkříšení oscarového fenoménu úplně jiné světlo. A obnažují bezradnost Universalů. Tohle totiž rozhodně nebyl projev vzorného hospodáře.

Na stříbrnou příčku spadla Tlapková patrola, jejíž druhý výlet na plátno ale dává mnohem větší smysl než comeback Exorcisty. Skromný třicetimilionový rozpočet už se v podstatě vrací do kasičky, protože světové tržby se tlačí ke sto milionům a půjdou ještě minimálně dvakrát výš. Film přitom ale hlavně parádně funguje jako celovečerní reklama na merchandisingového giganta, který hafíky zase narve na penály, osušky i do videoher, takže tohle je jen jedna část velkého byznysu. A už sama o sobě úspěšná.

 

Bronzový stupínek obsadilo desáté Saw. A kdo ví, možná fakt nebude poslední, protože i tady se půjde do plusu oproti rozpočtu už po uvedení v kinech. Dvanáctimilionové náklady na natočení filmu samozřejmě v případě téhle řezničiny trumfnou výdaje za reklamu a nasazení do kin, i tak půjde při pohledu na 32 milionů z amerických kin po deseti dnech promítání a další příspěvek ze zbytku světa o jasně výnosnou záležitost.

O Stvořiteli nebo Penězích těch tupců mluvíme i v posledním MZ Live: 

Stvořitel rychle spadl o 57% a nějaké sny o sci-fi trvalce se rozplynuly i v Americe, kde film trochu podivně kriticky velebí. Průběžných 25 mega z Ameriky je hanebných, ale i šest pětek celosvětově vyznívá naprosto katastrofálně. Jediné štěstí, že byl film relativně levný a Gareth Edwards ho nepořídil za standardní 200milionový blockbusterový rozpočet.

 

Na páté pozici překvapuje další nízkorozpočtový bohabojný retro doják podle skutečných událostí a o těch správných středostavovských hodnotách: Slzopudnému The Blind ovšem na prosazení stačily jen čtyři miliony, takže nové Sound of Freedom tady úplně nečekejte.

V druhé půlce desítky jsou dojezdové snímky s víkendovými výnosy mezi 2,7 a 1,8 miliony, které se jasně dělí na ty úspěšné a na ty neúspěšné. Takzvaně se odděluje zrno od plev. Smutní Kenneth Branagh. Přízraky v Benátkách sice překonaly světových sto milionů, na další poirotovku pro kina by to ale stačit nemělo. A Peníze těch tupců zas mají po druhém víkendu chabých deset milionů z Ameriky, což jen potvrzuje, že tahle konverzačka už v dnešní době prostě patří spíš na stream než do multiplexů.

 

Na druhé straně je další suverénní kasovní triumf od hororového producenta Jamese Wana: Čtvrtmiliardová Sestra 2 znovu učiní spoustu zainteresovaných šťastnými i bohatými a připomene, že Conjuring univerzum je dobré těžit dál a dál. A mezi spokojenými tituly roku nechybí ani Equalizer 3, jenž si s globálními 167 miliony plní svůj standard. Denzel je prostě jistota.

Desítku tak překvapivě uzavírá až re-release disneyovky Hokus Pokus po třiceti letech. Ta v Česku není zdaleka tak populární a její sequel loni naprosto prošuměl streamovací platformou Disney+, takže bych ani náhodou nečekal, že film může při znovuuvedení proniknout do první desítky. Z půldruhé tisícovky kin ale připlulo půldruhého milionu dolarů, takže respekt.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se stane novým kinofenoménem už zmíněný záznam koncertu Taylor Swift. A to celosvětově.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace