Diskuze k článku Bod obnovy: Recenze

6/10

Na jednu stranu respekt, že něco podobně brakového se u nás protlačilo až do produkce (tak přece jen to jde), na druhou stranu zklamání, že takový slibný potenciál se do značné míry vyhodil do koše. Produkční hodnoty (výprava, triky, kamera, hudba) jsou na tuzemské poměry pomalu zázrak, bohužel všechno ostatní (režie, scénář, herci) je na tuzemské poměry obvyklý standard, tj. v těch lepších momentech neurážející průměr, v těch horších vyloženě bída.

Premisa vykrádající Altered Carbon a plno dalších sci-fi klasik není nic proti ničemu, ale tady se bohužel zapomnělo na to, že ve slavných předobrazech to atraktivním sci-fi set-upem nekončilo, ale naopak vše (příběh, charaktery, emoce, atmosféra, podtext, atd.) začínalo. Scénář plný logických nedotažeností (reinstalovat sw na fyzicky poškozený hw je tak trochu k ničemu, takže jak přesně funguje zdejší zálohování, když dojde k fatálnímu poškození životně důležitých orgánů?), nevzrušivý televizně-inscenační děj, šroubovité dialogy (jako by se scénář napsal původně v angličtině a teprve následně se (otrocky doslovně) přeložil do češtiny), až na čestné výjimky ploché a v některých případech až toporné herecké výkony a finále, které úplně vyšumí do ztracena. Kudos za fakt, že něco takového se tady netočí už dlouhé dekády a odvahu všech zúčastněných to zkusit, ale skončilo to bohužel někde na půli cesty.
893636
Na jednu stranu respekt, že něco podobně brakového se u nás protlačilo až do produkce (tak přece jen to jde), na druhou stranu zklamání, že takový slibný potenciál se do značné míry vyhodil do koše. Produkční hodnoty (výprava, triky, kamera, hudba) jsou na tuzemské poměry pomalu zázrak, bohužel všechno ostatní (režie, scénář, herci) je na tuzemské poměry obvyklý standard, tj. v těch lepších momentech neurážející průměr, v těch horších vyloženě bída. Premisa vykrádající Altered Carbon a plno dalších sci-fi klasik není nic proti ničemu, ale tady se bohužel zapomnělo na to, že ve slavných předobrazech to atraktivním sci-fi set-upem nekončilo, ale naopak vše (příběh, charaktery, emoce, atmosféra, podtext, atd.) začínalo. Scénář plný logických nedotažeností (reinstalovat sw na fyzicky poškozený hw je tak trochu k ničemu, takže jak přesně funguje zdejší zálohování, když dojde k fatálnímu poškození životně důležitých orgánů?), nevzrušivý televizně-inscenační děj, šroubovité dialogy (jako by se scénář napsal původně v angličtině a teprve následně se (otrocky doslovně) přeložil do češtiny), až na čestné výjimky ploché a v některých případech až toporné herecké výkony a finále, které úplně vyšumí do ztracena. Kudos za fakt, že něco takového se tady netočí už dlouhé dekády a odvahu všech zúčastněných to zkusit, ale skončilo to bohužel někde na půli cesty.
6/10
0 0
Konečně po sto letech dávám vysoký numero českýmu filmu!!! Na českej poměr parádní podívaná, bravo
893627
3 -1
Nejsem vůbec nadšený z toho, že v žádné české recenzi nezazní "Altered Carbon", kde na sci-fi béčko vytěžili to téma mnohem líp. Kromě slabšího a někdy nedomyšleného příběhu casting nebyl moc nápaditý a hned tušíte role: Že by Karel Dobrý vyjímečně jako hodný vědec nebo Ondrík mimo škatulku temných, ale ne vysloveně zlých postav? Ale prosim Vás. ?)Potřebujem šéfa policie, co Vlasák, není ale von v důchodu? :D
893515
Nejsem vůbec nadšený z toho, že v žádné české recenzi nezazní "Altered Carbon", kde na sci-fi béčko vytěžili to téma mnohem líp. Kromě slabšího a někdy nedomyšleného příběhu [spoiler]casting nebyl moc nápaditý a hned tušíte role: Že by Karel Dobrý vyjímečně jako hodný vědec nebo Ondrík mimo škatulku temných, ale ne vysloveně zlých postav? Ale prosim Vás. *?)*Potřebujem šéfa policie, co Vlasák, není ale von v důchodu?[/spoiler] *:D*
0 -2

7/10

Tak nakonec jsem se po zdejších reakcích bavil víc, než jsem čekal. Jasně, dalo by se na tom hledat a nacházet spousta chyb, ale žádná mi nezabránila užívat si zajímavé kamerové jízdy, hudbu, nebo některé vtipné nápady (chlápek s falešnými zuby :D). Hlavní herečka IMHO výborná. Nesouhlasím s kritikou, že se jí nedalo dostat pod kůži. Solidních 7/10 a s klidným srdcem doporučím všem. Potěšilo i docela pěkně zaplněné kino takhle dlouho po premiéře.
883322
Tak nakonec jsem se po zdejších reakcích bavil víc, než jsem čekal. Jasně, dalo by se na tom hledat a nacházet spousta chyb, ale žádná mi nezabránila užívat si zajímavé kamerové jízdy, hudbu, nebo některé vtipné nápady ([spoiler]chlápek s falešnými zuby *:D*[/spoiler]). Hlavní herečka IMHO výborná. Nesouhlasím s kritikou, že se jí nedalo dostat pod kůži. Solidních 7/10 a s klidným srdcem doporučím všem. Potěšilo i docela pěkně zaplněné kino takhle dlouho po premiéře.
7/10
0 0

Můj šálek kávy 8/10

Musím prvně říct, že toto je doopravdy můj šálek kávy. Krimi a scifi dohromady, to doopravdy můžu a ikdyž třeba první Blade Runnera prozatím nemám tak vysoko, neboť jsem si ho asi pouštěl ve špatné době a teď čekám na nějaké retro kino, tak bod obnovy mi hrozně sednul. Start se mi trošku vlekl a přišlo mi, jak kdyby na něj byl nejmenší rozpočet, ale potom mi to hrozně sedělo. Bavilo mě prostředí, náznaky originálních postav, herečka v hlavní roli a příběh mi nepřišel až tak kýčovitý, jak je kolikrát naznačováno. Jo, párkrát mi to přijde nepřirozené od některých herců a scénář by asi zasloužil trošičku více novoty, ale za mě 8/10 a hlavně jsem z kina odcházel s úsměvem na tváři a radostí, že jsem českým tvůrcům nechal peníze za kvaltní film. Jen tak dál:+
881944
Musím prvně říct, že toto je doopravdy můj šálek kávy. Krimi a scifi dohromady, to doopravdy můžu a ikdyž třeba první Blade Runnera prozatím nemám tak vysoko, neboť jsem si ho asi pouštěl ve špatné době a teď čekám na nějaké retro kino, tak bod obnovy mi hrozně sednul. Start se mi trošku vlekl a přišlo mi, jak kdyby na něj byl nejmenší rozpočet, ale potom mi to hrozně sedělo. Bavilo mě prostředí, náznaky originálních postav, herečka v hlavní roli a příběh mi nepřišel až tak kýčovitý, jak je kolikrát naznačováno. Jo, párkrát mi to přijde nepřirozené od některých herců a scénář by asi zasloužil trošičku více novoty, ale za mě 8/10 a hlavně jsem z kina odcházel s úsměvem na tváři a radostí, že jsem českým tvůrcům nechal peníze za kvaltní film. Jen tak dál*:+*
Můj šálek kávy 8/10
2 -2

6-7/10

Konečně to mám taky za sebou a vlastně docela spokojenost:+

Negativa: příběh je taková tuctovka, která ničím moc nepřekvapí a většina lidí, co mají aspoň trochu nakoukáno, to celé prohlédnou do 10 minut; představitelka hlavní role se tam typově neskutečně hodí, ale herecky je to aspoň za mě fakt bída

Pozitiva: na představitelku hlavní role se dá po čase zvyknout; má to parádní atmosféru; NEvypadá to jako typickej českej film; po všech těch nevtipných komediích, ohraných pohádkách a ubrečeným nimrání v minulosti je to vážně příjemná změna
881926
Konečně to mám taky za sebou a vlastně docela spokojenost*:+* Negativa: příběh je taková tuctovka, která ničím moc nepřekvapí a většina lidí, co mají aspoň trochu nakoukáno, to celé prohlédnou do 10 minut; představitelka hlavní role se tam typově neskutečně hodí, ale herecky je to aspoň za mě fakt bída Pozitiva: na představitelku hlavní role se dá po čase zvyknout; má to parádní atmosféru; NEvypadá to jako typickej českej film; po všech těch nevtipných komediích, ohraných pohádkách a ubrečeným nimrání v minulosti je to vážně příjemná změna
6-7/10
1 0
Naposled když jsem viděl český film, tak to byla naprostá sračka - Banger, proto jsem nyní moc nečekal, ale dostal jsem celkem pěkné béčkové scifi. Za mě v pohodě a doufám, že se v budoucnu dočkáme více takových.:)
881554
Naposled když jsem viděl český film, tak to byla naprostá sračka - Banger, proto jsem nyní moc nečekal, ale dostal jsem celkem pěkné béčkové scifi. Za mě v pohodě a doufám, že se v budoucnu dočkáme více takových.*:)*
1 -5
reaguje na: Barv666
O tomto som uvažoval už pri čítaní kníh z "DUNAverse" kde klonovanie s obnovením pamäti bol praktizovaný spôsob ako mohli Tleilaxanskí páni večne vládnuť.
881319
881017
0 0
Tak sem to viděl a musím teda smeknout klobouček před vizuální stránkou to je fakt paráda, jinak příběh není nic světoborného ale neurazí a vůbec bych se nezlobil kdyby tady vznikalo víc takových filmů, za mě palec na horu.
881245
3 0
Je to v podstatě klasický paradox Theseovy lodě, otázka původnosti identity stará tisíce let.
A vzhledem k tomu že myšlenku nesmrtelné duše vázané na fyzickou schránku před přechodem na vyšší rovinu bytí už jsme snad opustili, imo jediné na čem u podobného hypotetického znovuoživování záleží je neměnnost mysli, (ne)existence vědomí a paměti mezi "smrtí" a "oživením", a nemožnost vytvoření paralelně existujících jedinců s jednotným základem.

Teleport ve Star Treku při jeho standartním fungování těžko považovat za smrt když navázání vědomí je bezešvé mezi rozložení a složením těla. Altered Carbon to samé. V Bodu obnovy zato ke smrti evidentně dochází, jde jen o zálohu a návratem k ní se ztratí život, byť jen párhodinový. Jak to bylo v tom Šestý den už si naštěstí moc nepamatuju, ten film bolel, ale tam k nějaké prodlevě a hlavně vytváření dvojitých kopií afaik taky docházelo.

U toho Star Treku je to ale občas zajímavější když se teleportér podělá a vytvoří nechtěnou kopii originálu. O moralitě zabití Tuvixe se fanoušci hádají už třicet let a pochybuji že je to někdy přejde... akorát většina už prostě akceptovala že Janewayová byla vždycky tak trochu svině co se s ničím nesere, takže tohle jen zapadá do jejího image :)
881132
Je to v podstatě klasický paradox Theseovy lodě, otázka původnosti identity stará tisíce let.  A vzhledem k tomu že myšlenku nesmrtelné duše vázané na fyzickou schránku před přechodem na vyšší rovinu bytí už jsme snad opustili, imo jediné na čem u podobného hypotetického znovuoživování záleží je neměnnost mysli, (ne)existence vědomí a paměti mezi "smrtí" a "oživením", a nemožnost vytvoření paralelně existujících jedinců s jednotným základem. Teleport ve Star Treku při jeho standartním fungování těžko považovat za smrt když navázání vědomí je bezešvé mezi rozložení a složením těla. Altered Carbon to samé. V Bodu obnovy zato ke smrti evidentně dochází, jde jen o zálohu a návratem k ní se ztratí život, byť jen párhodinový. Jak to bylo v tom Šestý den už si naštěstí moc nepamatuju, ten film bolel, ale tam k nějaké prodlevě a hlavně vytváření dvojitých kopií afaik taky docházelo. U toho Star Treku je to ale občas zajímavější když se teleportér podělá a vytvoří nechtěnou kopii originálu. O moralitě zabití Tuvixe se fanoušci hádají už třicet let a pochybuji že je to někdy přejde... akorát většina už prostě akceptovala že Janewayová byla vždycky tak trochu svině co se s ničím nesere, takže tohle jen zapadá do jejího image :)
2 0
reaguje na: fr3ak
S tímhle se snaží skrz filosofii, teologii nebo psychologii vyrovnat hodně povídek a sci-fi filmů. Dokonce jsem kdysi četl sci-fi povídku, kdy se vždycky kopie trochu "zhoršila", takže sice záloha byla, ale člověk za to platil cenu kvalitou života. Podle mě je to prostě o nastavení každého člověka. Když havaruješ v autě a probudíš se v nemocnici, tak je zážitkově jedno jestli jsi tam umřel a naklonovali tě, nebo jestli tě zachránili. Pro ostatní se vrátila ta samá osoba, a kdyby ti neřekli co se stalo, tak to taky nevíš. S psychologií se musíš vyrovnat sám.
881120
881028
3 0
reaguje na: Barv666
No osobně myslím, že k výrobě kopie lidského mozku máme světelné roky daleko (to je čistě slovní přirovnání, vím že světelný rok je jednotka vzdálenosti a ne času :_), a ke "stahování dat" a jejich zálohování z našich mozků jakbysmet. Blázniví milionáři dnes jen platí za zmrazování svých hlav s tím, že jednou v budoucnu to třeba půjde, ale za mě osobně jen dnes někdo vymyslel, jak slušně vydělat na jejich strachu ze smrti.
881043
881027
1 0
Podle synopse na wiki to vypadá na důkladnou vykrádačku Altered Carbon v kombinaci s nedávnou netflixovkou od sousedů Paradise:D, ale trailer vypadal na tuzemské poměry skoro neuvěřitelně a za každý podobný brakově-žánrový pokus rozhodně všechny palce nahoru. Píšu to u každé trochu slušnější evropské netflixovky ("proč, sakra, něco takového nevzniká i u nás?") a jsem fakt rád, že se to konečně povedlo, byť se třeba nějaké vady na kráse najdou:+.
881037
Podle synopse na wiki to vypadá na důkladnou vykrádačku Altered Carbon v kombinaci s nedávnou netflixovkou od sousedů Paradise*:D*, ale trailer vypadal na tuzemské poměry skoro neuvěřitelně a za každý podobný brakově-žánrový pokus rozhodně všechny palce nahoru. Píšu to u každé trochu slušnější evropské netflixovky ("proč, sakra, něco takového nevzniká i u nás?") a jsem fakt rád, že se to konečně povedlo, byť se třeba nějaké vady na kráse najdou*:+*.
5 0
reaguje na: Ironhead
To druhé dává daleko větší smysl než to první, takže kdyby existovala možnost něčeho podobného tak do toho samozřejmě jdu. 8)
881034
To druhé dává daleko větší smysl než to první, takže kdyby existovala možnost něčeho podobného tak do toho samozřejmě jdu. *8)*
881022
1 0
reaguje na: fr3ak
Mrtvý je ten, po němž zůstane mrtvá schránka v nějakém stavu (byť třeba jen kousky po výbuchu). To se při teleportaci neděje, protože se dotyčný přenesený znovu složí z těch samých atomů, respektive kvantově provázaných částic, takže by neměl být považován za mrtvého...;)
881031
881028
3 0
reaguje na: fr3ak
Jj, přesně, Star Trek - beamni mě někam = zabij mě :D Nebo v The 6th Day jak se nebáli umřít, protože mi přeci hned udělají klon, a už tehdy jsem jim nadával - co vám to asi pomůže?
881029
Jj, přesně, Star Trek - beamni mě někam = zabij mě *:D* Nebo v The 6th Day jak se nebáli umřít, protože mi přeci hned udělají klon, a už tehdy jsem jim nadával - co vám to asi pomůže?
881028
1 0
reaguje na: Barv666
To mě při čtení recenze taky napadlo, že tobě je vlastně taková věc k ničemu, protože to sice bude tvoje věrná kopie, ale ty už budeš mrtvej. To stejný třeba u teleportace. Protože kdyby bylo možný, že tě něco rozloží (v podstatě zabije) a pak zase složí, tak už to zase bude jen tvoje kopie a ty v podstatě umřeš...
881028
881017
2 0
reaguje na: Ironhead
Tak ono to možná už tak strašně moc sci-fi není, na některých konceptech se prý už trochu pracuje, ostatně já být nějaký miliardář, tak je to to první co chci :D
881027
Tak ono to možná už tak strašně moc sci-fi není, na některých konceptech se prý už trochu pracuje, ostatně já být nějaký miliardář, tak je to to první co chci *:D*
881022
1 0
reagují: Ironhead
reaguje na: Barv666
Chápu... ale jde v tom problému hlavně asi o to, jestli věříš na nějakou formu nesmrtelné a nepřenositelné duše a nebo v to, že náš mozek je super pokročilý velmi složitý biologický kvantový počítač, jehož pokročilost umožňuje sebeuvědomění se sama sebe. V druhém případě, kdyby existovala teoretická možnost stvoření přesné kopie tohoto superpočítače a přehrání všech "dat" z toho předešlého, tak by v podstatě asi došlo při jeho spuštění k něčemu jako k probuzení ze spánku se všema předchozíma vědomostma i vzpomínkama. Nicméně to celý je prostě tak strašně sci-fi, že nad tím nemá smyls dnes nějak hluboce hloubat :_)
881022
881017
7 0
reagují: DarkSith, Barv666

7/10

Me prisla Andrea Mohylova fajn a celou dobu mi trochu pripominala Melanie Laurent. Skoda dialogů, ktere byly takove strojene a bez stavy. Na slabsi sedmicku se ale dostanu, protoze ta vyprava je fakt parada a nektere detaily stroju a serepeticek okolo az prekvapive propracovane. Skoda, ze takove pece se nedostalo i scenari.
881020
7/10
6 0