Diskuze k článku Meg 2: Příkop: Recenze

A to jen protože jako nechtěná komedie to funguje neskutečně dobře. Třeba Statham bez obleku 2 km pod vodou je fakt žrádlo.:D:D:D:D:D
891688
A to jen protože jako nechtěná komedie to funguje neskutečně dobře. Třeba Statham bez obleku 2 km pod vodou je fakt žrádlo.*:D**:D**:D**:D**:D*
4*
0 0

5/10

Větší, dražší, násilnější, případně delší. Toť osvědčené hollywoodské pravidlo všech sequelů (těch sci-fi hororových pak obzvláště), které více nebo méně úspěšně řeší problém "jak publiku znovu prodat totéž, co minule". Rezignovat na tohle schéma se moc nevyplácí a Wheatleyho rutinní sequel překvapivého prehistorického hitu je toho zářným příkladem.

Trailer totiž nalákal na podstatně zábavnější, divočejší a krvavější dostaveníčko se zubatou čelistí, než se nakonec v samotném filmu odehraje. Prakticky vše, co jsem od dvojky na základě traileru očekával, jsem nedostal a pokud ano, tak v okleštěné podobě. Nejenže děj otrocky kopíruje jedničku (zase průzkumná mise do zákoutí příkopu, zase hromadný útěk prehistorických potvor do oceánu, zase finále poblíž turisty přeplněné pláže, atd.), ale téměř všechnu "špinavou práci" ve filmu namísto mega žraloka, jak by člověk od filmu s mega žralokem v názvu očekával, odvede jakési hejno podivných přerostlých mloků. Jako by to nestačilo, doplňková příšera z jezera příkopu (obří krakatice z jedničky je ve dvojce vyměněna za obří chobotnici), jakožto potenciálně další divácká atrakce, se v ději v celé své kráse ukáže zhruba na 5 minut a tudíž moc nechápu, proč ve filmu vlastně vůbec je:D. Statham se sice snaží svým charismatem a obecně neohroženě-hrdinnou přítomností zachránit, co se dá, bohužel režie a scénář nestojí na jeho straně.

Jednička sice také nebyla žádný zázrak (bez eRkového ratingu se toho moc předvést nedá), ale měla výhodu v momentu překvapení stran příběhu i postav. Dvojka bohužel ve všech ohledech jede pluje na autopilota a řadí se mezi typické sequely, které jen opakují tu samou šablonu, aniž by se k tématu dodalo cokoliv (pojetí, narativ, měřítko, atd.) navíc.
880182
Větší, dražší, násilnější, případně delší. Toť osvědčené hollywoodské pravidlo všech sequelů (těch sci-fi hororových pak obzvláště), které více nebo méně úspěšně řeší problém "jak publiku znovu prodat totéž, co minule". Rezignovat na tohle schéma se moc nevyplácí a Wheatleyho rutinní sequel překvapivého prehistorického hitu je toho zářným příkladem.   Trailer totiž nalákal na podstatně zábavnější, divočejší a krvavější dostaveníčko se zubatou čelistí, než se nakonec v samotném filmu odehraje. Prakticky vše, co jsem od dvojky na základě traileru očekával, jsem nedostal a pokud ano, tak v okleštěné podobě. Nejenže děj otrocky kopíruje jedničku [spoiler](zase průzkumná mise do zákoutí příkopu, zase hromadný útěk prehistorických potvor do oceánu, zase finále poblíž turisty přeplněné pláže, atd.)[/spoiler], ale téměř všechnu "špinavou práci" ve filmu namísto mega žraloka, jak by člověk od filmu s mega žralokem v názvu očekával, odvede [spoiler]jakési hejno podivných přerostlých mloků[/spoiler]. Jako by to nestačilo, doplňková příšera z [s]jezera[/s] příkopu ([spoiler]obří krakatice[/spoiler] z jedničky je ve dvojce vyměněna za [spoiler]obří chobotnici[/spoiler]), jakožto potenciálně další divácká atrakce, se v ději v celé své kráse ukáže [spoiler]zhruba na 5 minut[/spoiler] a tudíž moc nechápu, proč ve filmu vlastně vůbec je*:D*. Statham se sice snaží svým charismatem a obecně neohroženě-hrdinnou přítomností zachránit, co se dá, bohužel režie a scénář nestojí na jeho straně.   Jednička sice také nebyla žádný zázrak (bez eRkového ratingu se toho moc předvést nedá), ale měla výhodu v momentu překvapení stran příběhu i postav. Dvojka bohužel ve všech ohledech [s]jede[/s] pluje na autopilota a řadí se mezi typické sequely, které jen opakují tu samou šablonu, aniž by se k tématu dodalo cokoliv (pojetí, narativ, měřítko, atd.) navíc.
5/10
3 -2
reaguje na: solomon.short
jo jo, mám tam pravopisnou chybu, které sem si nevšimnul a to je samozřejmě důvod pro tvůj výkřik do tmy, protože tady každý píše jako když spal v knihovně...ale beru, v každé diskuzi musí být někdo kdo se vyžívá v chybách ostatních...8) a fakt sem z té zvláštně napsané věty v danou chvíli nepochopil tu Hladovu ironii. Moje chyba...
876552
jo jo, mám tam pravopisnou chybu, které sem si nevšimnul a to je samozřejmě důvod pro tvůj výkřik do tmy, protože tady každý píše jako když spal v knihovně...ale beru, v každé diskuzi musí být někdo kdo se vyžívá v chybách ostatních...*8)* a fakt sem z té zvláštně napsané věty v danou chvíli nepochopil tu Hladovu ironii. Moje chyba...
876220
1 0
Poznámka o asijském humoru mě přivedla k otázce - jak je to vlastně dneska s Čínou a Hollywoodem?
Mám dojem, že před pár lety existovaly určité náznaky, ehm, že Hollywood vleze medvídkovi Pú řití nejméně do žaludku anebo že bude jednoduše Číňany koupen... a potom, aspon se mi zdá, Čína americký filmům zavřela (možná spíš přivřela) dveře a o nějaké společné projekty ala Velká čínská zeď už nemá moc zájem... je to jen nějaký krátký oddech (po covidu? tamní ekonomika se možná do teď úplně nevzpamatovala nebo má nové problémy) anebo Peking o Hollywood definitivně ztratil zájem (a Hollywood se vzdává nadějí na obří zisky z ČLR)?
Nebo ten vývoj chápu úplně blbě?
876292
Poznámka o asijském humoru mě přivedla k otázce - jak je to vlastně dneska s Čínou a Hollywoodem? Mám dojem, že před pár lety existovaly určité náznaky, ehm, že Hollywood vleze medvídkovi Pú řití nejméně do žaludku anebo že bude jednoduše Číňany koupen... a potom, aspon se mi zdá, Čína americký filmům zavřela (možná spíš přivřela) dveře a o nějaké společné projekty ala Velká čínská zeď už nemá moc zájem... je to jen nějaký krátký oddech (po covidu? tamní ekonomika se možná do teď úplně nevzpamatovala nebo má nové problémy) anebo Peking o Hollywood definitivně ztratil zájem (a Hollywood se vzdává nadějí na obří zisky z ČLR)? Nebo ten vývoj chápu úplně blbě?
1 0
Jsem zvědav, kolik to v těch kinech vydělá, ale v USA snad 20M padne, ne?
876237
1 0
reaguje na: Spinder
Ano! Povýší to váš zážitek na vyšší úroveň. Protože některé scény jsou tak na úsměv nebo lehké zasmání, jinak to je spíš jak píše Mr.Hlad "dětinský humor"
876235
876230
1 0

Pardon

za OT, ale plánujete někdy udělat MZ Live Speciál Tajemství hradu v Karpatech? Na to bych byl hodně zvědavej. Moc díky.
876234
Pardon
3 0
reaguje na: Demonic8
takže když se na to půjdem podívat s flaškou bude to adekvátní ? :D
876230
takže když se na to půjdem podívat s flaškou bude to adekvátní ? *:D*
876223
1 0
reagují: Demonic8
Hehe ok recenze sedí. Mám z toho stejný pocit, ale zábava to svým způsobem byla. Jen mi občas přijde, že mi tvůrci naznačují, že bych měl jít na lobotomii nebo co :D
A Jacky Wu je jako nový Jackie Chan? Podle toho co tam předváděl, to tak vypadalo.
876223
Hehe ok recenze sedí. Mám z toho stejný pocit, ale zábava to svým způsobem byla. Jen mi občas přijde, že mi tvůrci naznačují, že bych měl jít na lobotomii nebo co *:D*.  A Jacky Wu je jako nový Jackie Chan? Podle toho co tam předváděl, to tak vypadalo.
1 0
reagují: Spinder
reaguje na: M.i.k.e.
Je tam nějaká hnusná podmořská věc, co žije 7 kilometrů pod vodou a oni na ni narazí na pláži, kde si vesele pobíhá a žere lidi. A nikdo se nad tím nepozastavuje. Jen si řeknou "hele, oni můžou běhat po souši" a nazdar. Ale spíš to mělo odkazovat k tomu, že ten film prostě neřeší nic a jede systémem "tohle se tam děje, tak seď, mlč a bav se, holoto"
876221
876214
4 0
reaguje na: M.i.k.e.
Jestli chápeš stejně mizerně jako píšeš, tak chápu proč nechápeš tak jednoduchou větu 8)
876220
Jestli chápeš stejně mizerně jako píšeš, tak chápu proč nechápeš tak jednoduchou větu *8)*
876214
2 -1
reagují: M.i.k.e.
Hladovi recenze mám asi nejradši z celé redakce, ale tady úplně nechápu větu :
pravěké krokodýlocosi, co umí běhat po souši, protože to umí běhat po souši...
876214
Hladovi recenze mám asi nejradši z celé redakce, ale tady úplně nechápu větu :  pravěké krokodýlocosi, co umí běhat po souši, protože to umí běhat po souši...
1 0
reagují: Mr. Hlad, solomon.short
reaguje na: dreamy
Těžko říct, ale našel jsem rozhovor k jedničce, kde říká, že by určitě nechtěl, aby dvojka byla větší než jednička a jen přidávala na všem. Takže pokud to myslel vážně, je možné, že ho to prostě nelákalo. Ale jestli to tak bylo, to netuším.
876184
876181
8 0