Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Barbie vyhlíží miliardu, Oppenheimer válí a disneyovka Strašidelný dům je propadák!


ikona
TedGeorge
a24barbiechristopher nolandisneygreta gerwighaunted mansionindiana jonesinsidiousmargot robbiemaverickmission: impossiblemluv se mnouoppenheimerparamountsound of freedomspider-manstrašidelný důmtom cruisetržbywarner bros.
Barbenheimer šílenství nepolevuje, ale nervózní kinaři se po prvních odkladech očekávaných premiér pomalu začínají děsit prázdného podzimu.  

Mysleli jste si, že se na Barbie a Oppenheimera nahrnou všichni už první víkend a následně budou tržby uvědomělé panenky a ničitele světů klesat ke dnu s rychlostí katastrofické expedice k vraku Titanicu? Tak to jste si mysleli špatně. Už minulé pondělí bylo jasné, že se Barbenheimer teprve rozjíždí, přičemž Barbie si po gigantickém 162milionovém víkendu připsala následující den neskutečných 26 milionů dolarů. Nadšení Warneři hlásili do světa, že nikdy předtím nezažili mocnější pondělek. Ano, padl i milovaný Nolanův Temný rytíř.

Po následujících všedních dnech, během nichž Margot Robbie (schválně zkuste její jméno vyťukat do Googlu) a Ryan Gosling vydělali pokaždé více než 20 míčů, jsme se dočkali dalšího historického víkendu v amerických kinech. Nikdy předtím totiž poslední červencový víkend nepadlo více než 200 mega a byť teď nechci opomínat navazující sukces Oppenheimera – tím hlavním hybatelem velké hollywoodské žranice byl samozřejmě růžový fenomén.

Pátečních 29 melounů ještě o bůra překonala sobota a víkendový účet byl vystaven na (bez přehánění fantastických) 93 míčů, což je pokles pouhých 43 (!) procent. Temný rytíř před patnácti lety zvládnul trhnout 75 melounů a já to vím jenom proto, že po hodně dlouhé době pyšné studio přispěchalo s informací/machrováním, že nikdy dříve neměl jejich blockbuster mocnější druhý víkend. Nechybělo dokonce mnoho a dočkali jsme se teprve sedmého snímku v historii, který druhý víkend v kinech pokořil snovou hranici sta milionů!

Přesnější zítřejší odhady by každopádně měly suše potvrdit, že neúnavná Barbie pokořila i megahitového Super Maria. Ten druhý víkend v multiplexech trhnul „pouze“ 92,3 milionů a svoji pouť po amerických kinech nedávno zakončil na 573 melounech. Při pohledu na aktuálních 351 mega hitovky Grety Gerwig bych se vůbec nedivil, kdyby panenka od Mattela nakonec v USA pokořila i instalatéra od Nintenda. Tady je to v zámoří vážně rozjeté na šest kil. Ani zdaleka však nekončíme, protože kasovní nářez podtrhují ještě o řád tučnější výsledky ze zbytku světa.

Především Evropa a Latinská Amerika se oblékla do růžové a davy diváků ne a ne polevit. Ale i v té Číně, kde si prckové hrají v dětství se vším, jenom ne s Barbie a Kenem, se po nic moc osmilionovém otvíráku stal malý zázrak a film je trvalka. Jinak by neměl na kontě už 25 milionů doláčů. Vězte, že valná většina hollywoodských novinek v miliardové zemi je ráda, když dokáže zdvojnásobit otvírák a hotovo. Barbie se tam podle všeho teprve rozjíždí.

Globální součet je vystavený na 774 milionů a miliarda nevyhnutelně padne během následujících sedmi (maximálně deseti) dní. Co dál? Cival mi už minulou neděli opatrně naznačoval, že Barbie možná sundá z letošní pole position i Super Maria a pokoří 1,35 miliardy. Ujišťoval jsem ho, že to fakt nehrozí. Při pohledu na neustále narvané sály a výhled premiér, kde právě kvůli Barbenheimeru vyklidilo pozice Gran Turismo (původně měl mít videoherní hit v USA premiéru už 11. srpna, ale Sony nenápadně odložilo zámořský start o dva týdny), už si nejsem jistý ničím. Takže až jasnovidný kolega z redakce napíše odhad tržeb příště, budu raději mlčet.

Co Oppie? Kasovní hostina pokračuje i u Nolana, kterého táhnou především IMAXy. Šefové obřích sálů musejí režisérovi posílat děkovné dopisy, protože jim minulý týden právě díky Oppenheimerovi (Na CSFD pořád svítí ultra vysoké průměrné hodnocení 88%!) narostla hodnota akcií, ve druhém kvartálu se konečně dočkali zisku a investoři očekávají ještě lepší výsledky následující měsíce. IMAXy jsou na dlouhé týdny dopředu vyprodány nejenom na Floře, která disponuje vzácnou 70mm kopií pro fajnšmekry. (Webzin Deadline mimochodem před pár dny informoval, že co se našeho jediného sálu v Praze týče, tak jsme se nikdy v historii nedočkali lepšího otvíráku.)

Ani Oppenheimer neklesl druhý víkend v zámořských kinech o více než polovinu. Podobně krásný padák o 44 % přinesl šťastným Universalům dalších 46 míčů a v USA jsme po deseti dnech na 174 milionech dolarů. Se zbytkem světa to dává dohromady přesně 400 melounů. Ne, miliarda v tomto případě nepadne, ale sedm kil klidně může, což je naprosto nečekaná nádhera. Studio přitom přispěchalo s ujištěním, že rozpočet byl opravdu „pouze“ 100 milionů. Režisér sice v rozhovoru pro Variety hovořil o sto osmdesáti, ale podle všeho měl na mysli celkové náklady včetně nutné marketingové masáže.

Barbenheimer každopádně přinesl vítanou úlevu pro ztrápené kinaře a dvě vděčná hollywoodská studia. Adrenalinová injekce nepoleví ani příští týden, ale výhled na další měsíce je kvůli probíhajícím stávkám s koncem v nedohlednu spíše chmurný. Neprojeví se to hned. V srpnu nás čeká třeba nevyzpytatelný Meg 2: Příkop od Bena Wheatleyho (!!!) a v září by snad měly vydělat stovky milionů dolarů akčňák Equalizer 3: Poslední kapitola, hororová Sestra II a rodiči již dlouho tušená Tlapková patrola ve velkofilmu (to je oficiální název).

V podzimním rozvrhu premiér navíc pořád ještě oficiálně figuruje listopadová Duna: Část druhá a prosincové pokračování Aquamana, přičemž Warneři prý už nějaký ten pátek usilovně řeší, zda riskovat, nebo raději obohatit svými filmy následující sezónu. Druhá polovina letošního roku v kinech se tak jako tak povážlivě vyprazdňuje. Naposledy se skoro o rok odložil Lovec Kraven a je už docela jasné, že po covidu resuscitované kinaře zase a znovu čekají těžké časy. Zvláště když je na Vánoce nezachrání další Avatar. Popojedeme.

Až s bronzovou pozicí se musel spokojit Strašidelný dům. Disney prý chtěl v první řadě podpořit návštěvnost svých Disneylandů a doufal, že celovečerák na motivy jejich známé duchařské atrakce nenapodobí kasovní provar s Eddiem Murphym z roku 2003, jenž s devadesátimilionovým rozpočtem utržil v Americe za první víkend pouhých 24 milionů dolarů a globálně se horko těžko vyhrabal na nedostatečných 182 melounů. Nepovedlo se a Strašidelný dům verze 2023 je strašidelný propadák. V Americe se dvacet let po premiéře Murphyho pokusu povedlo pouze vyrovnat právě těch nízkých 24 mega a aby nebyl špatným zprávám konec, tak v první várce premiér ve světě (včetně důležitých trhů jako Francie, Německa, Brazílie, Mexika a dalších) padlo prachbídných 9 milionů.

Barák se strašidly bude ještě rád za 100–130 míčů z celého světa. Uff. Nabízí se otázka, co myšák čekal od filmu s Owenem Wilsonem, Dannym DeVitem a Jaredem Letem v hlavních rolích. A proč proboha nacpal premiéru doprostřed léta, nikoliv třeba – já nevím – na Halloween? Báli se, že by kvůli tušené stávce herců nemohl DeVito na podzim lákat na film diváky v amerických talk show? Pozoruhodná rozhodnutí u filmu, který se nikomu příliš nelíbí (většina kritiků dává na Rottenech palec dolů a diváci zívají s mizerným Cinemascore B+, což je pro rádoby rodinný film slabota), pokračují při pohledu na rozpočet.

Ten byl 150 milionů, takže nezbývá než zopakovat, že Disney je letos zralý na ručník a měl by se sakra rychle vzpamatovat. Tolik failů v řadě snad nezvládli ani Paramounti v proslulém ročníku 2017, kdy se svým Poslední rytířem na pár let pohřbili Transformers a kromě toho spálili další stovky milionů dolarů na propadácích Ghost in the Shell, Monster Trucks, Zmenšování s Mattem Damonem nebo Clooneyho krimikomedii Suburbicon: Temné předměstí s Mattem Damonem.

Rychle k bramboře, kterou loupe Jim Caviezel. Barbie promine, ale Sound of Freedom je navzdory (poprvé trochu strmějším) zámořským propadům o 37 % kasovní pohádka roku. S rozpočtem necelých 15 mega je totiž zbožné Angel Studio na dostřel hranice 150 milionů. Přísun chechtáků z Ameriky sice pomalu slábne, ale příběh o federálním agentovi, který nejenom v kolumbijské džungli zachraňoval děti před pedofily, hodlá navázat na fenomenální zámořský úspěch i ve světě.

Web Christianheadlines.com informuje, že se americký hit dočká premiéry v dalších 23 zemích, mezi nimiž nechybí třeba Austrálie, Velká Británie, Španělsko, Mexiko a další. Překvapivé však je, že mezi vybranými trhy chybí Česko a Slovensko. Podle aktivity na facebooku a dalších sociálních sítích by si přitom člověk myslel, že by to i u nás musel být jeden z největších hitů roku. Tuzemští distributoři prý projevili zájem, leč na adekvátní odezvu se čeká. Jestli ono to náhodou nebude další z řady zednářských spiknutí…

Chtěl jsem teď napsat, že se od křesťanů přesuneme ke scientologům, ale Tom Cruise si takový laciný oslí můstek snad ani nezaslouží. Zaslouží si každopádně vyhubovat za to, že povedenou Mission: Impossible Odplata – První část zbytečně zabil červencovým termínem premiéry.

V objetí Indiana Jonese, Barbie a hlavně Oppenheimera, který mu navždy ukradl všechny IMAXy, se Tom vážně nemůže divit, že po třech týdnech a pár dnech navíc v zámořských multiplexech přepočítává pouhých 139 mega. Takhle snad nepadne ani ten průsvihový Indy, jenž v zámoří zanedlouho překoná 170 míčů.

Cruise zachraňuje od nejhoršího zbytek světa, který přidává více než tři sta mega a tím pádem je globální vysvědčení prozatím vystaveno na 448 melounů. Alespoň tu půlmiliardu překoná jedna z posledních velkých akčních hvězd už někdy během přespříštího týdne, ale na víc jak 600 kulatých to stačit rozhodně nebude. Kdo by si po mocném miliardovém Maverickovi pomyslel, že další vyhlížená Mise v globálu nepokoří ani tříhodinový životopisný biják o tvůrci první atomovky.

Mluv se mnou bere sedmičku. Australští youtubeři natočili duchařský horor, který se prý povedl. Jinak by na Rottenech nesvítilo nadprůměrné hodnocení 7,8, což bude jistě jedním z důvodů, proč na žánrový snímek přišlo v USA dvakrát více diváků, než se před víkendem čekalo. Deset milionů dolarů je velmi slušný výsledek, který dělá největší radost střelcům ze studia A24.

Ti snímek údajně pořídili za 7–9 milionů dolarů, takže cesta k profitabilitě je více než otevřená. Každý milion navíc se jim bude hodit, protože jejich nedávný tříhodinový celovečerák On se bojí s Joaquinem Phoenixem byl jedním z četných kasovních propadáků roku, kvůli kterému bude sympatické a často riskující studium krvácet ještě pěkně dlouho. Mě osobně trailer hypeovaného australského hororu o kvalitách filmu úplně nepřesvědčil, ale tuzemského distributora Vertigo očividně ano, protože i u nás se (docela překvapivě) dočkáme premiéry. Již ve čtvrtek.

Zbytek startovního pole si projedeme už jenom globálně a telegraficky. Indiana Jones a nástroj osudu paběrkuje u 356 milionů dolarů, pixarovka Mezi živly na poslední chvíli zachraňuje, co se dá, s 394 melouny, levné pokračování hororu Insidious září při pohledu na krásných 174 milionů (rozpočet byl přitom desetinový), no a konečně výborný Spider-Man: Napříč animovanými světy se pomalu loučí s tučnými 682 míči. Velká škoda, že pokračování bylo před pár dny odsunuto na neurčito.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend zkusí přetavit pozitivní první reakce v milionovou nadílku Želvy Ninja: Mutantí chaos. Paramount by se po Mission: Impossible mohl zahojit, protože animované dobrodružství želváků pořídil za rozumných 70–80 milionů a první odhady jsou docela optimistické. Barbie však pravděpodobně nesesadí z prvního místa ani Mistr Tříska.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace