Diskuze k článku Super Mario Bros. ve filmu: Recenze

příspěvky 1 - 14 Napsat příspěvek

6/10

Od Nintenda jsem nikdy nic nevlastnil a tudíž ani nehrál, jen kdysi dávno jsem měl tu čest vidět naprosto hrůzostrašnou adaptaci z 90s (zážitek vskutku na celý život, to zase ne že ne:D) a čistě ze zvědavosti jsem v průběhu let strávil pár náhodných minut u několika gameplay videí v té době vycházejících her, které mě k přehodnocení dosavadního přístupu k téhle firmě nijak zvlášť nepřesvědčily. A možná podle toho také můj výsledný zážitek z aktuální adaptace dopadl.

Pro fanoušky (nepřekvapivě zejména v dětském věku) kníratého instalatéra a obecně všeho možného od Nintenda je tahle identická filmová kopie jejich videoher jistě (dlouholetý) splněný sen a velkolepá oslava celé herní značky, jejíž jedinou vadou na kráse je fakt, že se nedá ovládat. Pro nefanoušky výše uvedeného (alespoň v mém případě) jde o vcelku fajn animák s pěkným a - pokud mohu soudit - hrám věrným audiovizuálem (nicméně kvalitativní špička je přece jen o něco výše), svižným tempem, bezpočtem referencí a easter eggů (některé jsem kupodivu dokázal identifikovat i já jakožto téměř absolutní neznalec a jistě to byl jen nepatrný zlomek jejich skutečného počtu) a povedenými hereckými výkony jednotlivých dabérů (Pratt, Taylor-Joy, Black i Rogen si role viditelně slyšitelně užívají).

Bohužel také s extra přímočarým (zlí jazykové by možná uvedli naprosto banálním) a současně předvídatelným dějem (No, takže tady máme houby, strašidelný barák, překážkovou dráhu, motokáry a co dál? A dál nic, jo a z toho strašidelného baráku je ve filmu vidět asi sekunda:D.), bez jakéhokoliv originálního nápadu, který by nepocházel z předlohy (pokud ve filmu přece jen nějaký byl, tak v té záplavě copycat obsahu všude okolo jsem jej nezaznamenal) a na můj vkus s překvapivě skromným množstvím slovního i situačního humoru (na běžné poměry animáků) a nějakým způsobem zapamatování hodných scén (jednoznačně vede vtipná side-scrolling sekvence překonávání rozestavěné ulice, vzdávající hold všem Nintendo klasikám z žánru plošinovek). Příště by to chtělo navýšit ambice a invenci, ale dle tržeb je cílovka nadmíru spokojená a vítězná strategie se nemění, takže asi nelze doufat v lepší zítřky.
869437
Od Nintenda jsem nikdy nic nevlastnil a tudíž ani nehrál, jen kdysi dávno jsem měl tu čest vidět naprosto hrůzostrašnou adaptaci z 90s (zážitek vskutku na celý život, to zase ne že ne*:D*) a čistě ze zvědavosti jsem v průběhu let strávil pár náhodných minut u několika gameplay videí v té době vycházejících her, které mě k přehodnocení dosavadního přístupu k téhle firmě nijak zvlášť nepřesvědčily. A možná podle toho také můj výsledný zážitek z aktuální adaptace dopadl.   Pro fanoušky (nepřekvapivě zejména v dětském věku) kníratého instalatéra a obecně všeho možného od Nintenda je tahle identická filmová kopie jejich videoher jistě (dlouholetý) splněný sen a velkolepá oslava celé herní značky, jejíž jedinou vadou na kráse je fakt, že se nedá ovládat. Pro nefanoušky výše uvedeného (alespoň v mém případě) jde o vcelku fajn animák s pěkným a - pokud mohu soudit - hrám věrným audiovizuálem (nicméně kvalitativní špička je přece jen o něco výše), svižným tempem, bezpočtem referencí a easter eggů (některé jsem kupodivu dokázal identifikovat i já jakožto téměř absolutní neznalec a jistě to byl jen nepatrný zlomek jejich skutečného počtu) a povedenými hereckými výkony jednotlivých dabérů (Pratt, Taylor-Joy, Black i Rogen si role [s]viditelně[/s] slyšitelně užívají).   Bohužel také s extra přímočarým (zlí jazykové by možná uvedli naprosto banálním) a současně předvídatelným dějem (No, takže tady máme [spoiler]houby, strašidelný barák, překážkovou dráhu, motokáry[/spoiler] a co dál? A dál nic, jo a z toho [spoiler]strašidelného baráku[/spoiler] je ve filmu vidět asi sekunda*:D*.), bez jakéhokoliv originálního nápadu, který by nepocházel z předlohy (pokud ve filmu přece jen nějaký byl, tak v té záplavě copycat obsahu všude okolo jsem jej nezaznamenal) a na můj vkus s překvapivě skromným množstvím slovního i situačního humoru (na běžné poměry animáků) a nějakým způsobem zapamatování hodných scén (jednoznačně vede vtipná [spoiler]side-scrolling[/spoiler] sekvence [spoiler]překonávání rozestavěné ulice[/spoiler], vzdávající hold všem [spoiler]Nintendo klasikám z žánru plošinovek[/spoiler]). Příště by to chtělo navýšit ambice a invenci, ale dle tržeb je cílovka nadmíru spokojená a vítězná strategie se nemění, takže asi nelze doufat v lepší zítřky.
6/10
0 0
Film je spíš odpočinkový, děj se tam moc neřeší, natož vývoj postav - který vynechali úplně, ale problém s tím nemám, protože celkově tahle oslava videoherního světa prostě funguje. Slyšíme hromadu zvuků a podkresů ze hry, vidíme známé lokace i postavy. Každou chvíli zahraje nějaká pecka z osmdesátek a navíc do filmu nikdo nemíchá ideologie a kvóty. Byl jsem spokojen.:)
865373
Film je spíš odpočinkový, děj se tam moc neřeší, natož vývoj postav - který vynechali úplně, ale problém s tím nemám, protože celkově tahle oslava videoherního světa prostě funguje. Slyšíme hromadu zvuků a podkresů ze hry, vidíme známé lokace i postavy. Každou chvíli zahraje nějaká pecka z osmdesátek a navíc do filmu nikdo nemíchá ideologie a kvóty. Byl jsem spokojen.*:)*
1 -1
Dnes jsme to viděli a bylo to fajn. Je to spíš pro menší děti. Kocour v botách 2 byl rozhodně lepší.
864805
2 0
reaguje na: Fixer
Protoze jsme pres svatky pomalejsi… zvlast u univerza ktery posledni trilogii posralo, zaplevelilo eter x zamenitelnejma serialama a zvladlo za poslednich nekolik let oznamit a zrusit vic filmu nez bratri Scottove za cely svuj zivot
864629
864621
14 0
reaguje na: Fixer
No, asi je už nikdo nebere vážně, když pořád něco oznamují a ruší.
864622
864621
4 0
reaguje na: (=LIFTY=)
Oznámili 3 filmy a já na to narazil dřív na Seznamu než tady...
864621
864616
4 -3
reagují: Cival, (=LIFTY=)
reaguje na: sushio
Protože jsou to všechno seriály a od toho je tady MKMZ a jeho 239 spoileru v diskuzi k serialum.
864616
864613
4 -1
reagují: Fixer
reaguje na: sushio
864615
864613
5 -1
Sorry za off topic, ale tohle je nejnovější článek... Jak to, že na MZ nemáme žádnou novinku z galaxie far far away? :D
864613
Sorry za off topic, ale tohle je nejnovější článek... Jak to, že na MZ nemáme žádnou novinku z galaxie far far away? *:D*
4 -5
reagují: (=LIFTY=), pepo
4-5/10

otázka je pre koho ten animák vlastne robili? lebo mám pocit, že najviac cieľovka sú 30-tnici a 40-tnici čo majú odohrané všetky hry a budú sa tešiť z easter eggov.

Okrem toho je to úplne ten najtuctovejší animák, ktorý nemá nič extra, ja som sa ako človek čo hral jedného Maria kedysi na Game Boy aj celkom nudil.  Ani deti sa na ňom moc nebavili, majú radšej iné veci - možno to bude problém Európy, tzn. možno americké deti Maria viac žerú?
864610
4-5/10 otázka je pre koho ten animák vlastne robili? lebo mám pocit, že najviac cieľovka sú 30-tnici a 40-tnici čo majú odohrané všetky hry a budú sa tešiť z easter eggov. Okrem toho je to úplne ten najtuctovejší animák, ktorý nemá nič extra, ja som sa ako človek čo hral jedného Maria kedysi na Game Boy aj celkom nudil.  Ani deti sa na ňom moc nebavili, majú radšej iné veci - možno to bude problém Európy, tzn. možno americké deti Maria viac žerú?
6 0
Ty tržby v USA mě celkem šokovaly. Když ale mohou dát miliardu mimoni, proč ne Super Mario.
864608