Diskuze k článku Papežův vymítač: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek

6/10

Jak nebo čím inovovat rigidní (ehm:)) hororový podžánr, věnující se náboženské víře a vymítání démonů? Pokud to někdo ví, tak Avery to bohužel není:D. Tenhle námezdní řemeslník se po roce opět hlásí o slovo a opět vstupuje na území, které před ním důkladně prozkoumali již mnozí jiní. Jen superhrdiny a superpadouchy vyměnil za vymítače a démony a jednu velkou hereckou hvězdu v pokročilém věku za druhou. Ale tentokrát to kupodivu není až taková mizérie jako v případě Samaritana, jak jsem se po neúmyslně vtipném traileru původně obával, na čemž má největší zásluhu Crowe v hlavní roli. Nicméně až taková sláva taky ne, na čemž má největší "zásluhu" nepřekvapivě právě Avery.

Na jednu stranu film obsahuje fajn nápady typu detektivní linka o odhalování temného tajemství v minulosti místního kláštera, mnohočetná posednutí, nebo soustředění pozornosti na osobu vymítače a nikoliv na démonem posedlou oběť. Na stranu druhou je přeplněn tuny klišé všech podobných vymítačských historek, které byly k vidění už nesčetněkrát v přesně tom samém provedení. Správně, všechny typické radovánky typu lezení po stropě, nepřirozené otáčení hlavou, vzkazy vyryté do těla, opakované pokecy s démonem, po kterých všechny zúčastněné čeká zasloužená pauza:D, vyvrcholení v podobě posednutí samotného vymítače, atd. jsou tady samozřejmě přítomny a nesmí chybět i nějaké ty nelogičnosti navrch (proč posedlý syn skoro celý děj jen leží v posteli, když je k ní uvázán až na úplném konci filmu, proč démon neposedne rovnou vymítače, jakmile se dotyčný objeví na scéně a dál se zdržuje se synem, atd.)

Na jednu stranu některým scénám nechybí gradace (prostřihy mezi několika souběžně probíhajícími ději - průzkum podzemí vs napadení matky s dcerou vs papežovo pátrání v archivních dokumentech) a hlavní postava s poměrně legračním přízvukem nejde pro vtipnou hlášku daleko, čímž přidává filmu na zábavnosti. Na stranu druhou kamera a střih v kombinaci s hudbou nepředvádí nic extra a tak není divu, že skutečně strašidelných scén je ve filmu naprosté minimum, napětí se dostavuje jen na pár místech a zamýšlená hutná atmosféra má až příliš časté výpadky. Ani přepálené finále, aneb digibordel znovu zasahuje, výsledný dojem moc nevylepšuje. Co jej naopak vylepšuje znatelně je tak sympatický Crowe, bez jehož přispění by film skončil jen jako další zapomenutí hodný zástupce žánru v řadě. V případném pokračování, které se významně naznačuje, by to už ale nemuselo stačit, bude-li opakovat stejné chyby.
867467
Jak nebo čím inovovat rigidní (ehm*:)*) hororový podžánr, věnující se náboženské víře a vymítání démonů? Pokud to někdo ví, tak Avery to bohužel není*:D*. Tenhle námezdní řemeslník se po roce opět hlásí o slovo a opět vstupuje na území, které před ním důkladně prozkoumali již mnozí jiní. Jen superhrdiny a superpadouchy vyměnil za vymítače a démony a jednu velkou hereckou hvězdu v pokročilém věku za druhou. Ale tentokrát to kupodivu není až taková mizérie jako v případě Samaritana, jak jsem se po neúmyslně vtipném traileru původně obával, na čemž má největší zásluhu Crowe v hlavní roli. Nicméně až taková sláva taky ne, na čemž má největší "zásluhu" nepřekvapivě právě Avery.   Na jednu stranu film obsahuje fajn nápady typu [spoiler]detektivní linka o odhalování temného tajemství v minulosti místního kláštera, mnohočetná posednutí, nebo soustředění pozornosti na osobu vymítače a nikoliv na démonem posedlou oběť[/spoiler]. Na stranu druhou je přeplněn tuny klišé všech podobných vymítačských historek, které byly k vidění už nesčetněkrát v přesně tom samém provedení. Správně, všechny typické radovánky typu[spoiler] lezení po stropě, nepřirozené otáčení hlavou, vzkazy vyryté do těla, opakované pokecy s démonem, po kterých všechny zúčastněné čeká zasloužená pauza*:D*, vyvrcholení v podobě posednutí samotného vymítače[/spoiler], atd. jsou tady samozřejmě přítomny a nesmí chybět i nějaké ty nelogičnosti navrch [spoiler](proč posedlý syn skoro celý děj jen leží v posteli, když je k ní uvázán až na úplném konci filmu, proč démon neposedne rovnou vymítače, jakmile se dotyčný objeví na scéně a dál se zdržuje se synem, atd.)[/spoiler].    Na jednu stranu některým scénám nechybí gradace [spoiler](prostřihy mezi několika souběžně probíhajícími ději - průzkum podzemí vs napadení matky s dcerou vs papežovo pátrání v archivních dokumentech)[/spoiler] a hlavní postava s poměrně legračním přízvukem nejde pro vtipnou hlášku daleko, čímž přidává filmu na zábavnosti. Na stranu druhou kamera a střih v kombinaci s hudbou nepředvádí nic extra a tak není divu, že skutečně strašidelných scén je ve filmu naprosté minimum, napětí se dostavuje jen na pár místech a zamýšlená hutná atmosféra má až příliš časté výpadky. Ani [spoiler]přepálené finále, aneb digibordel znovu zasahuje[/spoiler], výsledný dojem moc nevylepšuje. Co jej naopak vylepšuje znatelně je tak sympatický Crowe, bez jehož přispění by film skončil jen jako další zapomenutí hodný zástupce žánru v řadě. V případném pokračování, které se významně naznačuje, by to už ale nemuselo stačit, bude-li opakovat stejné chyby.
6/10
0 0
reaguje na: P.Kratky
Upřímně netuším, viděl jsem ho jenom jednou a už si z něj nepamatuju zhola nic. Hádám asi jako z tohohle za pár let.
864618
864587
1 0
reaguje na: HotShot
Je to alespoň dobré jako Obřad?
864587
Je to alespoň dobré jako Obřad?
864566
2 0
reagují: HotShot
Crowe si to viditelně užíval a ty vtípky jsou na filmu to nejlepší. Jinak je to ale mišmaš bez nějakého výrazného nápadu nebo překvapení.

Pro mě tam hodně chyběla nějaká pravidla, co může a nemůže zlo udělat a jak proti tomu fungují nástroje vymítače. Tady to bylo úplně náhodně a pokaždé jinak, takže tam nebylo to napětí, kdy víte, že teď bude mít zlo navrch, protože vymítač překročil nějakou bezpečnou hranici apod.

A ten digibordel na konci mě zklamal.
864566
Crowe si to viditelně užíval a ty vtípky jsou na filmu to nejlepší. Jinak je to ale mišmaš bez nějakého výrazného nápadu nebo překvapení. Pro mě tam hodně chyběla nějaká pravidla, co může a nemůže zlo udělat a jak proti tomu fungují nástroje vymítače. Tady to bylo úplně náhodně a pokaždé jinak, takže tam nebylo to napětí, kdy víte, že teď bude mít zlo navrch, protože vymítač překročil nějakou bezpečnou hranici apod. A ten [spoiler]digibordel[/spoiler] na konci mě zklamal.
1 0
reagují: P.Kratky
reaguje na: JeanJoche