Diskuze k článku Tři mušketýři: D´Artagnan: Recenze

příspěvky 1 - 13 Napsat příspěvek
Žádnou z předchozích nesčetných adaptací jsem neviděl a možná proto mě trochu udivuje, proč je kolem této téměř hype, když je to prostě jen solidně, s citem a umem natočená rytírna, ani o chlup víc. Celé to navíc samozřejmě trpí nezvratným faktem, že Dumasova předloha byla v době svého vzniku jistě pecka, ale dnes působí jako příšerná a nepravděpodobná slátatina. Monstrózní množství práce a peněz vynaložené tady bych osobně mnohem víc ocenil v originálním a úplně novém příběhu napsaném podle dnešních standardů, ale chápu, že na něj by přišel jen zlomek diváků. 60 %, ale čtyři hvězdy prostě dát nemůžu. PS: Francouzská posedlost maškarními plesy je bizarní a nešlo si nevzpomenout na Fantomase s LdF, tím spíše, když se (jinde) v příběhu objeví i chlapík s dřevěnou nohou. Nechtěně komických momentů je ale v tomhle filmu pohříchu víc. PPS: Jediná věc, kvůli které bych snad mohl vidět druhý díl, je potenciálně poodhalenější a sexuálně výbojnější Eva Green.
891426
Žádnou z předchozích nesčetných adaptací jsem neviděl a možná proto mě trochu udivuje, proč je kolem této téměř hype, když je to prostě jen solidně, s citem a umem natočená rytírna, ani o chlup víc. Celé to navíc samozřejmě trpí nezvratným faktem, že Dumasova předloha byla v době svého vzniku jistě pecka, ale dnes působí jako příšerná a nepravděpodobná slátatina. Monstrózní množství práce a peněz vynaložené tady bych osobně mnohem víc ocenil v originálním a úplně novém příběhu napsaném podle dnešních standardů, ale chápu, že na něj by přišel jen zlomek diváků. 60 %, ale čtyři hvězdy prostě dát nemůžu. PS: Francouzská posedlost maškarními plesy je bizarní a nešlo si nevzpomenout na Fantomase s LdF, tím spíše, když se (jinde) v příběhu objeví i chlapík s dřevěnou nohou. Nechtěně komických momentů je ale v tomhle filmu pohříchu víc. PPS: Jediná věc, kvůli které bych snad mohl vidět druhý díl, je potenciálně poodhalenější a sexuálně výbojnější [url=https://www.instagram.com/p/CsxdkwJrx3M/]Eva Green[/url].
1 -3

8/10

Trailery mě tak úplně nepřesvědčily a přiznávám, očekával jsem, že to tady nedopadne o moc jinak než další neurážející adaptací v řadě, ale realita mě zase jednou vyvedla z krutého omylu:D. Sázka na realistické pojetí a temný/špinavý audiovizuál s humorem omezeným na nejnutnější minimum se nakonec přece jen vyplatila.

Pochvala za typově přesný casting, přičemž zejména dámské osazenstvo v podobě Green (jak také jinak:)), Krieps a Khoudri to táhne mocně nahoru, ale sympaťák Cassel za nimi nezůstává o moc pozadu. Green bohužel nedostala tolik prostoru, kolik by si zasloužila, ale druhý díl tento nedostatek snad napraví. Akce ve filmu není vlastně až tak moc, ale pokud už na ni dojde, stojí povětšinou za to, čemuž napomáhá i časté použití ruční kamery. Zvláště "seznamovací" bitka (pěkná pseudo jednozáběrová práce) v úvodu filmu se náramně povedla. Stejně tak výprava, kostýmy, kamera a hudba jsou zpracovány na jedničku. Atmosféra toho pravého dobrodružství je tady vážně cítit z každého záběru.

Jako neznalec předlohy si nejsem tak úplně jistý, jak moc věrně se tady šlo ve stopách autora a kolik toho bylo případně dodáno nebo značně přepracováno až samotnými tvůrci, jelikož mám takový pocit, že některé situace se tady odehrály poněkud jinak, než jsem si z předchozích adaptacích pamatoval, ale jednak mě potěšilo svižné tempo po celý čas filmu a jednak mě překvapilo, kolik silných scén si tvůrci pro diváka ve filmu přichystali (průchod čestnou uličkou mušketýrů, královská rozepře ohledně vzájemné důvěry zakončená neotevřením šperkovnice, nebo vyznání citů při předání šperků).

Celkově moc příjemné překvapení a pěkná ukázka toho, že v jistých výjimečných případech má přece jen smysl natáčet další adaptaci proslulé předlohy, která se v minulosti dočkala již bezpočtu filmových zpracování, přičemž některé z nich se řadí mezi nestárnoucí klasiky svého žánru. Nedočkavě vyhlížím druhý díl:+
878905
Trailery mě tak úplně nepřesvědčily a přiznávám, očekával jsem, že to tady nedopadne o moc jinak než další neurážející adaptací v řadě, ale realita mě zase jednou vyvedla z krutého omylu*:D*. Sázka na realistické pojetí a temný/špinavý audiovizuál s humorem omezeným na nejnutnější minimum se nakonec přece jen vyplatila.   Pochvala za typově přesný casting, přičemž zejména dámské osazenstvo v podobě Green (jak také jinak*:)*), Krieps a Khoudri to táhne mocně nahoru, ale sympaťák Cassel za nimi nezůstává o moc pozadu. Green bohužel nedostala tolik prostoru, kolik by si zasloužila, ale druhý díl tento nedostatek snad napraví. Akce ve filmu není vlastně až tak moc, ale pokud už na ni dojde, stojí povětšinou za to, čemuž napomáhá i časté použití ruční kamery. Zvláště "seznamovací" bitka (pěkná [spoiler]pseudo jednozáběrová[/spoiler] práce) v úvodu filmu se náramně povedla. Stejně tak výprava, kostýmy, kamera a hudba jsou zpracovány na jedničku. Atmosféra toho pravého dobrodružství je tady vážně cítit z každého záběru.   Jako neznalec předlohy si nejsem tak úplně jistý, jak moc věrně se tady šlo ve stopách autora a kolik toho bylo případně dodáno nebo značně přepracováno až samotnými tvůrci, jelikož mám takový pocit, že některé situace se tady odehrály poněkud jinak, než jsem si z předchozích adaptacích pamatoval, ale jednak mě potěšilo svižné tempo po celý čas filmu a jednak mě překvapilo, kolik silných scén si tvůrci pro diváka ve filmu přichystali [spoiler](průchod čestnou uličkou mušketýrů, královská rozepře ohledně vzájemné důvěry zakončená neotevřením šperkovnice, nebo vyznání citů při předání šperků)[/spoiler].   Celkově moc příjemné překvapení a pěkná ukázka toho, že v jistých výjimečných případech má přece jen smysl natáčet další adaptaci proslulé předlohy, která se v minulosti dočkala již bezpočtu filmových zpracování, přičemž některé z nich se řadí mezi nestárnoucí klasiky svého žánru. Nedočkavě vyhlížím druhý díl*:+*.
8/10
2 0

Nadšení!

Viděl jsem verze s Barrayem, Yorkem, i ty dva americké paskvily (1993, 2011). Dodnes byla mým favoriem Lesterova verze - prý je původně měli hrát Beatles - a tahle s ní zatím hravě drží krok. Ocenil jsem realističnost včetně zjevu všech postav. Žádní hvězdní krasavci a krásky, D'Artagnan je prakticky celej film ušmudlanej :D Skvělá byla i pasáž s Athosovým soudním problémem, který jsem neznal, prý je v knize. A potěšil i detail, že představitel lotra s démonickým obličejem, který unáší slečnu (!) Bonacieux, je jistý Ivan Franěk 8) Sem s dvojkou, včera bylo pozdě! 9/10
877298
Viděl jsem verze s Barrayem, Yorkem, i ty dva americké paskvily (1993, 2011). Dodnes byla mým favoriem Lesterova verze - prý je původně měli hrát Beatles - a tahle s ní zatím hravě drží krok. Ocenil jsem realističnost včetně zjevu všech postav. Žádní hvězdní krasavci a krásky, D'Artagnan je prakticky celej film ušmudlanej *:D* Skvělá byla i pasáž s Athosovým soudním problémem, který jsem neznal, prý je v knize. A potěšil i detail, že představitel lotra s démonickým obličejem, který unáší slečnu (!) Bonacieux, je jistý Ivan Franěk *8)* Sem s dvojkou, včera bylo pozdě! 9/10
Nadšení!
1 0
Sedlo mi to, snad i proto že jsem nedávno byl na Dungeon and Dragons - a co mi chybělo tam*, dostal jsem tady

* ne že bych si to neužil
866534
Sedlo mi to, snad i proto že jsem nedávno byl na Dungeon and Dragons - a co mi chybělo tam*, dostal jsem tady * ne že bych si to neužil
3 0
reaguje na: qualkalim
jj levná neděle v Cinema City (Slováč, sál 9 od 16:30), která měla být za 60, ale byla za 104, protože dvacka navíc pro nečleny klubu a 24 obligátní manipulační poplatek. :)
866143
jj levná neděle v Cinema City (Slováč, sál 9 od 16:30), která měla být za 60, ale byla za 104, protože dvacka navíc pro nečleny klubu a 24 obligátní manipulační poplatek. *:)*
866134
3 0
reaguje na: AndyKaufman
:+:+:+ Muzu se zeptat, kdes byl, resp. bylo to o Levne nedeli? Diky
866134
*:+**:+**:+* Muzu se zeptat, kdes byl, resp. bylo to o Levne nedeli? Diky
866129
2 0
reagují: AndyKaufman
Tak nám natočili Tři Mušketýry, už zase. Vděčné téma a drtivou většinu adaptací mám rád. Ale i tak mne to překvapilo pozitivně víc než jsem čekám. Na jenom evropské poměry naprosto bezprecedentní výprava a audiovizuál. Také neuvěřitelně sexy a charismatické obsazení. Parádní, nápaditá akce s neokoukanou kamerou. Všichni herci si to nesmírně užívali. Docela cením namixování francouzské herecké smetánky s pro nás neznámými herci. V ČR i Hollywoodu by třeba roli kardinála nebo de Trevilla získala nějaká stárnoucí legenda hodně za zenitem.
Podstatnou část filmu jsem přemýšlel o vyšším hodnocení a možná k němu film jednou doroste podle toho jak se povede dvojka, na kterou se už teď velmi těším a vlastně bych si přál, aby zadaptovali i některé z pokračování. Bohužel to mělo místy hlušší místa, dialogy a reziser jel někdy na volnoběh.

8/10

PS: Prvni kino za hodně dlouhou dobu, kde mne nikdo nesral. A potěšilo, že bylo i tři týdny po premiéře docela plno na titulcích.
866129
Tak nám natočili Tři Mušketýry, už zase. Vděčné téma a drtivou většinu adaptací mám rád. Ale i tak mne to překvapilo pozitivně víc než jsem čekám. Na jenom evropské poměry naprosto bezprecedentní výprava a audiovizuál. Také neuvěřitelně sexy a charismatické obsazení. Parádní, nápaditá akce s neokoukanou kamerou. Všichni herci si to nesmírně užívali. Docela cením namixování francouzské herecké smetánky s pro nás neznámými herci. V ČR i Hollywoodu by třeba roli kardinála nebo de Trevilla získala nějaká stárnoucí legenda hodně za zenitem. Podstatnou část filmu jsem přemýšlel o vyšším hodnocení a možná k němu film jednou doroste podle toho jak se povede dvojka, na kterou se už teď velmi těším a vlastně bych si přál, aby zadaptovali i některé z pokračování. Bohužel to mělo místy hlušší místa, dialogy a reziser jel někdy na volnoběh.  8/10 PS: Prvni kino za hodně dlouhou dobu, kde mne nikdo nesral. A potěšilo, že bylo i tři týdny po premiéře docela plno na titulcích.
3 0
reagují: qualkalim
Veľmi dobré, boli sme rodinne a dobre sa bavili, ale tých 7/10 je tak akurát.