Diskuze k článku Top Gun: Maverick: Recenze

907 míčů a teď korea začala prihazovat, tak velkou radost s miliardového zarezu sem jeste nemel.. Čína se může jit klouzat
831989
1 0

2/10

Velmi nudný film, v půlce jsem zvažoval opustit kino (ale byl jsem s kamarády, tak jsem to vydržel). Je to jenom klišé za klišé a ten bod navíc ve 2/10 dávám jen za menší nudu v akčním finále. Záporák de facto neexistuje – kdyby se místo reálného cíle jednalo o cvičnou misi, na děj by to nemělo vliv. Lituju, že při tom malém množství filmů, na které do kina chodím, jsem podpořil zrovna tenhle brak.
831690
2/10
0 -5
Tady se zase řešej sračky :D

Konečně jsem to v úterý viděl. Do sedaček mně to přikovalo neuvěřitelně, napnutej jsem byl v některejch chvílích víc jak guma na trenkách puberťáka. Hudba se na samostatnej poslech taky povedla (až na tu Lady Gaga).

Ale že by to ve mě něco nechalo? Jako v tu chvíli zážitek skvělej. Ale znovu to asi vidět nepotřebuju. Mission Impossible je jinde.

Ono asi to jak to vznikalo a co je za tím a s tím spojenýho tomu dává takovou auru něčeho víc.
830623
Tady se zase řešej sračky *:D* Konečně jsem to v úterý viděl. Do sedaček mně to přikovalo neuvěřitelně, napnutej jsem byl v některejch chvílích víc jak guma na trenkách puberťáka. Hudba se na samostatnej poslech taky povedla (až na tu Lady Gaga). Ale že by to ve mě něco nechalo? Jako v tu chvíli zážitek skvělej. Ale znovu to asi vidět nepotřebuju. Mission Impossible je jinde. Ono asi to jak to vznikalo a co je za tím a s tím spojenýho tomu dává takovou auru něčeho víc.
5 -1

LOL

Top Gun: Maverick je teď anti woke a positive mascunility :D Vanity Fair nezklamal.
link
830177
Top Gun: Maverick je teď anti woke a positive mascunility *:D* Vanity Fair nezklamal.  https://twitter.com/Nerdrotics/status/1533490478166966276
LOL
4 0
reaguje na: Svaťoš
1.Vykoupení z věznice Shawshank
2.Forrest Gump
3.Zelená míle
4.Sedm
5.Přelet nad kukaččím hnízdem
6.Schindlerův seznam
7.Kmotr
8.Dvanáct rozhněvaných mužů
9.Top Gun: Maverick
10.Nedotknutelní

asi stačí jet např. podle žebříčku čsfd a drtivá většina filmů bude mít fyziku správně :)
830100
1.[url=https://www.csfd.cz/film/2294-vykoupeni-z-veznice-shawshank/]Vykoupení z věznice Shawshank[/url] 2.[url=https://www.csfd.cz/film/10135-forrest-gump/]Forrest Gump[/url] 3.[url=https://www.csfd.cz/film/2292-zelena-mile/]Zelená míle[/url] 4.[url=https://www.csfd.cz/film/2671-sedm/]Sedm[/url] 5.[url=https://www.csfd.cz/film/2982-prelet-nad-kukaccim-hnizdem/]Přelet nad kukaččím hnízdem [/url]6.[url=https://www.csfd.cz/film/8653-schindleruv-seznam/]Schindlerův seznam [/url]7.[url=https://www.csfd.cz/film/1644-kmotr/]Kmotr[/url] 8.[url=https://www.csfd.cz/film/6178-dvanact-rozhnevanych-muzu/]Dvanáct rozhněvaných mužů[/url] 9.[url=https://www.csfd.cz/film/286035-top-gun-maverick/]Top Gun: Maverick [/url]10.Nedotknutelní asi stačí jet např. podle žebříčku čsfd a drtivá většina filmů bude mít fyziku správně *:)*
830095
4 -4
reaguje na: Epochva
Můžeš napsat jeden film, kde je ‘fyzika’ správně?
830095
830085
3 -2
reagují: BlackAdder
reaguje na: Qwat
No a co konkrétně jsem napsal špatně přes tu záplavu ad hominem komentářů? Reagoval jsem na to, že borec použil nefunkční argument s rozhovorem, který možná ani nečetl, protože se filmu po odborné stránce zastával, ač tvrdil opak.

Jinak gratuluju, z těch mých vymyšlených odborností sis zrovna vybral dvě, kde je jedna mou profesí a druhá denně provozovaná x let.
830092
No a co konkrétně jsem napsal špatně přes tu záplavu ad hominem komentářů? Reagoval jsem na to, že borec použil nefunkční argument s rozhovorem, který možná ani nečetl, protože se filmu po odborné stránce zastával, ač tvrdil opak.  Jinak gratuluju, z těch mých vymyšlených odborností sis zrovna vybral dvě, kde je jedna mou profesí a druhá denně provozovaná x let.
830041
3 -2
reaguje na: Epochva
No tak jaká je tvá odbornost? :)

Jinak argumentuješ uplně zbytečně, protože já nepsal, že je to bez odborných chyb.
830091
No tak jaká je tvá odbornost? *:)*  Jinak argumentuješ uplně zbytečně, protože já nepsal, že je to bez odborných chyb.
830085
1 -2

Komentar pilota amatera

Jedina vec, ktora ma tam vyslovene, diplomaticky povedane, pobavila bol sposob, akym Maverick ochcal Hangmana v treningovej pasazi tym, ze letel proti slnku. Presne na to tam maju tie ich helmy slnecne vizory. Ktore vsak samozrejme nemohli vo filme pouzivat, pretoze by nikto nespoznal hercov, ktori tam tie Gcka davali.8)
Z rovnakeho dovodu vo vsetkych filmoch s astronautami alebo potapacmi maju prilby vnutorne osvetlenie. S nim by v reali takmer nic nevideli ale divaci musia vidiet na tvare hercov.?)
830089
Jedina vec, ktora ma tam vyslovene, diplomaticky povedane, pobavila bol sposob, akym Maverick ochcal Hangmana v treningovej pasazi tym, ze letel proti slnku. Presne na to tam maju tie ich helmy slnecne vizory. Ktore vsak samozrejme nemohli vo filme pouzivat, pretoze by nikto nespoznal hercov, ktori tam tie Gcka davali.*8)* Z rovnakeho dovodu vo vsetkych filmoch s astronautami alebo potapacmi maju prilby vnutorne osvetlenie. S nim by v reali takmer nic nevideli ale divaci musia vidiet na tvare hercov.*?)*
Komentar pilota amatera
6 -1
reaguje na: AndyKaufman
Nejsem laik a neodborník, byť takové tvrzení na internetu neobstojí, ale ty sis začal. Klidně si tady můžu zahrát na ještě většího vosera a rozpitvat každý nesmysl ve filmu, přestože: "Ta akce byla pro diváky a já s tím nemám nejmenší problém."

Jeden takový jsem už ohledně přetížení uvedl, přesto jsi následně zkopíroval celou stať kterou na to J. Míka poukazuje. Už jen to odhaluje jak se v problematice orientuješ, když si to nedokázal pochopit.
Vysoké přetížení vzniká pouze v oblouku. Jakmile se trajektorie opět napřímí, přetížení se opět vrací na hodnoty blízké 1 G.
(Typicky: Chci stoupat, zatáhnu za knipl a krátce tam, v závislosti na rychlosti atd,  mohou skočit brutální Géčka. Jakmile však úhel náběhu dosáhne požadovanou hodnotu, přetížení opět klesne na normál a letadlo stoupá.)
To znamená, že scény filmu, kde piloti tahají géčka po celou dobu vertikály k hřebenu sopky je jen umělecká fikce, žádná realita.

Zaměřovací kontejnery a LGB (laserem naváděné pumy) mají určité limity. V případě profilu letu jaký je předveden ve filmu by se vůbec nedokázaly zaměřit ani pumy a prakticky ani zaměřovací kontejnery. Tady byl J. Míka ve vyjádřeních ohledně útoků na pozemní cíle velmi diplomatický...

Projekce přetížení ve filmu je velmi věrohodná, v tom naprosto souhlasím. Letecké souboje už mnohem méně. Kdyby Maverick předvedl manévr zvaný kobra, okamžitě by ztratil energii a letoun který jej předehnal by mu bleskově zmizel z dohledu. Možná by ještě stihl odpálit ŘS jako v jedničce, ale souboj na kanóny by tím skončil...

A takto můžeme v pitvání klidně pokračovat, já si věřím, co ty?
Ale možná by sis měl nejdřív ujasnit co vlastě chceš. Nejdříve tu poučuješ o uměleckém záměru filmu a pak se zaštiťuješ jeho realističností, tím že většina lidí z praxe je z toho "vyndaná".
830085
Nejsem laik a neodborník, byť takové tvrzení na internetu neobstojí, ale ty sis začal. Klidně si tady můžu zahrát na ještě většího vosera a rozpitvat každý nesmysl ve filmu, přestože: "Ta akce byla pro diváky a já s tím nemám nejmenší problém." Jeden takový jsem už ohledně přetížení uvedl, přesto jsi následně zkopíroval celou stať kterou na to J. Míka poukazuje. Už jen to odhaluje jak se v problematice orientuješ, když si to nedokázal pochopit. Vysoké přetížení vzniká pouze v oblouku. Jakmile se trajektorie opět napřímí, přetížení se opět vrací na hodnoty blízké 1 G. (Typicky: Chci stoupat, zatáhnu za knipl a krátce tam, v závislosti na rychlosti atd,  mohou skočit brutální Géčka. Jakmile však úhel náběhu dosáhne požadovanou hodnotu, přetížení opět klesne na normál a letadlo stoupá.) [spoiler]To znamená, že scény filmu, kde piloti tahají géčka po celou dobu vertikály k hřebenu sopky je jen umělecká fikce, žádná realita.  [/spoiler] Zaměřovací kontejnery a LGB (laserem naváděné pumy) mají určité limity. V případě profilu letu jaký je předveden ve filmu by se vůbec nedokázaly zaměřit ani pumy a prakticky ani zaměřovací kontejnery. Tady byl J. Míka ve vyjádřeních ohledně útoků na pozemní cíle velmi diplomatický... Projekce přetížení ve filmu je velmi věrohodná, v tom naprosto souhlasím. Letecké souboje už mnohem méně. Kdyby Maverick předvedl manévr zvaný kobra, okamžitě by ztratil energii a letoun který jej předehnal by mu bleskově zmizel z dohledu. Možná by ještě stihl odpálit ŘS jako v jedničce, ale souboj na kanóny by tím skončil... A takto můžeme v pitvání klidně pokračovat, já si věřím, co ty?  Ale možná by sis měl nejdřív ujasnit co vlastě chceš. Nejdříve tu poučuješ o uměleckém záměru filmu a pak se zaštiťuješ jeho realističností, tím že většina lidí z praxe je z toho "vyndaná".
830024
3 -4
reagují: Svaťoš, AndyKaufman
reaguje na: Epochva
Hele, v pohodě, na komentáře tohodle zoufalce opravdu neber ohled :). Toho jsem tady potkal asi dvakrát, to si hrál na znalce nejprve bojových umění a potom epidemiologie. Dvakrát jsem si ho namazal na chleba a teď zase asi po půl roce vlezu na moviezone, na nejčtenější diskusi a kdo zase neexhibuje než místní brouk AndyKaufman pytlík. Já si naopak mnohem radši poslechnu tvůj názor a názory lidí, kteří něčemu rozumí, než tyhle internetové experty, kteří nerozumí ničemu, ale poučují o všem, dnes o "nepochopení uměleckého žánru od dokumentaristiky a faktografie" :D
830041
Hele, v pohodě, na komentáře tohodle zoufalce opravdu neber ohled *:)*. Toho jsem tady potkal asi dvakrát, to si hrál na znalce nejprve bojových umění a potom epidemiologie. Dvakrát jsem si ho namazal na chleba a teď zase asi po půl roce vlezu na moviezone, na nejčtenější diskusi a kdo zase neexhibuje než místní brouk AndyKaufman pytlík. Já si naopak mnohem radši poslechnu tvůj názor a názory lidí, kteří něčemu rozumí, než tyhle internetové experty, kteří nerozumí ničemu, ale poučují o všem, dnes o "nepochopení uměleckého žánru od dokumentaristiky a faktografie" *:D*
830022
3 -7
reagují: AndyKaufman
reaguje na: Epochva
Počkat, takže ten spor je o tom, že to jako laik a neodborník považuješ za ne-uvěřitelné, přestože je z toho většina lidí z praxe vyndaná a dokládáš to rozhovorem s jedním odborníkem, který tam doslova tvrdí pravý opak toho, co ty?

"Věrohodnost leteckých scén a simulace zatížení organismu, když docházelo k přetížení, vypadalo velice věrohodně.“

"Realitu armádního letectví film ukazuje ve výkonu letounů, v zásazích hlavně proti cílům na zemi to je hodně reálné. Co se týče manévrového vzdušného boje letounů páté generace, co tam byly, tak by k takovému boji ani nedošlo. Ale co byste natočil? Že odněkud z neznáma letí raketa. To by nebylo divácky atraktivní. Koření vojenského stíhacího života je manévrový vzdušný boj a ten tam byl představený poměrně věrohodně.“

"„To ano, jenom by nešli na dlouhotrvající přetížení 9 G. Odhodil pumu a tahal géčka, aby se dostal nad tu horu. Takhle jsou tam ta géčka jenom v tom oblouku. Ale jak by stoupal nahoru, tam by měl zase normální přetížení, menší než jedna, když stoupáte do svíčky. Gripen může dosáhnout přetížení až 12 G, ačkoliv má povolených 9. Dokážu si představit, že by mohli překročit limity letounu, když je člověk trénovaný a připravený, tak to vydrží. Samozřejmě, kdybyste si do toho sednul vy, tak při 4 G spíte. Od toho jsou piloti trénovaní, ví, co mají dělat, takže by těch patnáct vteřin 9, 10 G vydrželi. Ale to jsou detaily, které znám, protože jsem odborník.

Ta akce byla pro diváky a já s tím nemám nejmenší problém."

pls :D
830024
Počkat, takže ten spor je o tom, že to jako laik a neodborník považuješ za ne-uvěřitelné, přestože je z toho většina lidí z praxe vyndaná a dokládáš to rozhovorem s jedním odborníkem, který tam doslova tvrdí pravý opak toho, co ty? "Věrohodnost leteckých scén a simulace zatížení organismu, když docházelo k přetížení, vypadalo velice věrohodně.“  "Realitu armádního letectví film ukazuje ve výkonu letounů, v zásazích hlavně proti cílům na zemi to je hodně reálné. Co se týče manévrového vzdušného boje letounů páté generace, co tam byly, tak by k takovému boji ani nedošlo. Ale co byste natočil? Že odněkud z neznáma letí raketa. To by nebylo divácky atraktivní. Koření vojenského stíhacího života je manévrový vzdušný boj a ten tam byl představený poměrně věrohodně.“ "„To ano, jenom by nešli na dlouhotrvající přetížení 9 G. Odhodil pumu a tahal géčka, aby se dostal nad tu horu. Takhle jsou tam ta géčka jenom v tom oblouku. Ale jak by stoupal nahoru, tam by měl zase normální přetížení, menší než jedna, když stoupáte do svíčky. Gripen může dosáhnout přetížení až 12 G, ačkoliv má povolených 9. Dokážu si představit, že by mohli překročit limity letounu, když je člověk trénovaný a připravený, tak to vydrží. Samozřejmě, kdybyste si do toho sednul vy, tak při 4 G spíte. Od toho jsou piloti trénovaní, ví, co mají dělat, takže by těch patnáct vteřin 9, 10 G vydrželi. Ale to jsou detaily, které znám, protože jsem odborník. [b]Ta akce byla pro diváky a já s tím nemám nejmenší problém."[/b] pls *:D*
830022
6 -1
reagují: Epochva
reaguje na: AndyKaufman
To jste pane arbitře špatně pochopil. S uměleckou licencí nemám žádný problém a platí to i pro Top Gun. Nicméně dokud se budou objevovat názory, které budou letní blockbuster vydávat za něco, co je slovy z recenze: "...vlastně dokonale uvěřitelné..." tak se ohradím.
830022
829999
3 -2
reagují: Qwat, AndyKaufman
reaguje na: kfk
I kdyby byl Petr Jirmus, tak ho to neomlouvá od nepochopení uměleckého žánru od dokumentaristiky a faktografie.
829999
829991
2 -1
reagují: Epochva
reaguje na: Epochva
Nevím, kdo jsi. Možná jsi avionik:) Možná jen amatér. Je to fuk. Víš proč? Protože se bavíme o filmu. Film je jen konstrukt. Zapiš si to za uši. Je to fikční audovizuální forma, která má působit na tvé emoce. Nic víc. Nic míň.
Duranga (svatba Jiřího Káry).
829991
Nevím, kdo jsi. Možná jsi avionik:) Možná jen amatér. Je to fuk. Víš proč? Protože se bavíme o filmu. Film je jen konstrukt. Zapiš si to za uši. Je to fikční audovizuální forma, která má působit na tvé emoce. Nic víc. Nic míň.  Duranga (svatba Jiřího Káry).
829969
4 -1
reagují: AndyKaufman
reaguje na: ovmartin23
Díky, nevědel jsem. I přesto, že jsem to tolik nevnímal jako u Nolana, tak jsem byl docela překvapenej, že šel touhle cestou. Asi bych to nechal na klasickym 2.39. Ale je pravda, že ty Soňáky k tomu stejně inklinovaly. Ten film je dost dynamickej a nedalavá smysl to nechávat jen u klasickýho formátu. Divák by pak mohl v akčních sekvencích hodně ztrácet.
829990
829925
1 0
reaguje na: kfk
Tak když odborník tiše přejde fakt, že po ustálení obratu, na rozdíl od filmu,  už skoro žádný géčka netaháš, tak je buď taktní a nebo zaplacený, aby říkal to co chce plebs (a producenti) slyšet. Sice můžeš mít deset odborníků a deset různých názorů, ale fyziku chlapče neokecáš... ;)
829969
829910
2 -5
reagují: kfk
reaguje na: kfk
byl jsem před měsícem na té projekci pro kinaře a kody pro film prý dorazily 30min před projekcí. nebylo to úplně ono (imho až konec byl v 1,9:1). včera úplně jná liga. začátek, tj. Darkstar, první trénink (když klikujou), plachetnice, tréninkový let Mavericka + konec = 60min v imax formátu. top zážitek, který trochu upravil mé nejoblíbenější Cruisoviny: 1) Fallout 2) TGM 3) EoT

ad 1 - trailer na M:I jsem zase neměl. to už je znamení..... (Samotáři)
829925
byl jsem před měsícem na té projekci pro kinaře a kody pro film prý dorazily 30min před projekcí. nebylo to úplně ono (imho až konec byl v 1,9:1). včera úplně jná liga. [spoiler]začátek, tj. Darkstar, první trénink (když klikujou), plachetnice, tréninkový let Mavericka + konec[/spoiler] = 60min v imax formátu. top zážitek, který trochu upravil mé nejoblíbenější Cruisoviny: 1) Fallout 2) TGM 3) EoT ad 1 - trailer na M:I jsem zase neměl. to už je znamení..... (Samotáři)
829909
4 0
reagují: kfk
reaguje na: Epochva
Podívám se, vyjádřím se. Ale nezapomeň, chlapče. Co odborník, to jiný názor. To platí na všechny obory;)
Vágní se ti to zdá proto, že je to účel. Film je tzv. fikční svět, ergo realitu maximálně odráží jako zrcadlo s optickými vadami. Do “reality” má hodně daleko, a to se bavíme i o dokumentaristice.
Z vyjádření bývalých a současných instruktorů TG se dá odvodit (dle konkrétního videa), že to to zrcadlo nemá tolik vad jako jednička;)
829910
Podívám se, vyjádřím se. Ale nezapomeň, chlapče. Co odborník, to jiný názor. To platí na všechny obory;) Vágní se ti to zdá proto, že je to účel. Film je tzv. fikční svět, ergo realitu maximálně odráží jako zrcadlo s optickými vadami. Do “reality” má hodně daleko, a to se bavíme i o dokumentaristice. Z vyjádření bývalých a současných instruktorů TG se dá odvodit (dle konkrétního videa), že to to zrcadlo nemá tolik vad jako jednička;)
829876
6 0
reagují: Epochva