Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku 7 filmů spisovatele Juraje Červenáka

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Wow! To je skvělý tady číst něco od znalců jako Douglas. Velké osvěžení oproti AndyKaufmanům :+
810247
Wow! To je skvělý tady číst něco od znalců jako Douglas. Velké osvěžení oproti AndyKaufmanům *:+*
2 -1
reagovat
Ja som obzvlášť rád, že sa Douglas rozpísal práve pod týmto článkom! :)
Z jeho výberu som nevidel 2 kusy, ale priznám sa, že ani v tomto milovanom žánri nejdem hlbšie ako do 30. rokov, tam už začínajú podivnosti pre ozajstných filmofilov. :D

Shane je vynikajúci, rozhodne odporúčam.
810050
Ja som obzvlášť rád, že sa Douglas rozpísal práve pod týmto článkom! *:)* Z jeho výberu som nevidel 2 kusy, ale priznám sa, že ani v tomto milovanom žánri nejdem hlbšie ako do 30. rokov, tam už začínajú podivnosti pre ozajstných filmofilov. *:D* Shane je vynikajúci, rozhodne odporúčam.
6 -1
reagovat
reaguje na: Douglas
Myslím že nás tu hodně ocení, když se budeš rozepisovat ještě víc :+
810026
Myslím že nás tu hodně ocení, když se budeš rozepisovat ještě víc *:+*
810025
12 -2
reagovat
reaguje na: HAL
Sorry za nevyžádanou dlouhou odpověď; zbytečně se rozepisuju. (Psal jsem to na mobilu za chůze, to jeden ztrácí smysl pro proporce ještě víc než obvykle. :))
810025
Sorry za nevyžádanou dlouhou odpověď; zbytečně se rozepisuju. (Psal jsem to na mobilu za chůze, to jeden ztrácí smysl pro proporce ještě víc než obvykle. :))
810024
11 -1
reagují: AndyKaufman
reagovat
reaguje na: Douglas
Díky :+
810024
Díky *:+*
810021
2 -1
reagují: Douglas
reagovat
Divoká banda je hodně jiný případ. Přestřelky byly už tehdy hodně stylizované a měly (záměrně) mnohem blíž k sovětské montážní škole než k normám realismu v zobrazování násilí, ačkoli míra zobrazení násilí byla vzhledem k nedávnému kolapsu tzv. produkčního kodexu překvapivě vysoká. Zpomalovaly, zrychlovaly, přerušovaly kontinuitu pohybu atd. (Ostatně staly se základem pro estetiku filmů Johna Woo.) Ve své době vzdorovitě reagovaly na hollywoodský styl (ale zdaleka ne jako první) a dílem čerpaly z Ejzenštejna. Jestli tam byla nějaká forma násilnosti, která směřovala k realismu, byla to vazba na probíhající válku ve Vietnamu, ale ne na věrohodnost historické reprezentace.

Ano, ten film jistě pracoval s prvky realismu v reprezentaci minulosti, ale ty byly vázány především na hodnoty, rozmazání hranic mezi dobrem a zlem, na vyprávění o odpudivých, a přece přitažlivých postavách - a zároveň tam zůstával romantické rozměr kodexu cti a přátelství, kdy jsou bývalí kamarádi postavení proti sobě. Nemluvě o melancholické nostalgii po dobách před automobily. Peckinpah byl navzdory vší syrovosti pořád dost romantický a jeho styl šel v duchu dobového zavádění modernistických technik do klasické střihové skladby i vyprávění, aniž by je vlastně opustil. Jinak řečeno, s těmi současnými filmy, o nichž jsem psal, nemá skoro nic společného. :)

A k první otázce: Ne, mnohem víc to byl film Bonnie a Clyde z roku 1967. Jinak realismus v zobrazení násilí do westernu otevřeně zavedl Shane (1953), v němž padouch v podání Palance odpravuje lidi způsobem, který nejenže neodpovídal konvencím přestřelek a zobrazování zásahu střelnou zbraní ve westernech, ale byl hodně ovlivněn nedávnou zkušenosti tvůrců z druhé světové války. Je to ošklivé, špinavé a neestetizované - úplně naopak než v Divoké bandě. Ten film u nás moc známý ani oblíbený není, ale v Americe si jej historici mimořádně cení a objevuje se v prestižních žebříčcích. Rovněž (psychologický) realismus se do westernu dostal už v padesátých letech, zejm. ve spojitosti s filmy Anthonyho Manna s Jamesem Stewartem v hlavní roli.
810021
Divoká banda je hodně jiný případ. Přestřelky byly už tehdy hodně stylizované a měly (záměrně) mnohem blíž k sovětské montážní škole než k normám realismu v zobrazování násilí, ačkoli míra zobrazení násilí byla vzhledem k nedávnému kolapsu tzv. produkčního kodexu překvapivě vysoká. Zpomalovaly, zrychlovaly, přerušovaly kontinuitu pohybu atd. (Ostatně staly se základem pro estetiku filmů Johna Woo.) Ve své době vzdorovitě reagovaly na hollywoodský styl (ale zdaleka ne jako první) a dílem čerpaly z Ejzenštejna. Jestli tam byla nějaká forma násilnosti, která směřovala k realismu, byla to vazba na probíhající válku ve Vietnamu, ale ne na věrohodnost historické reprezentace. Ano, ten film jistě pracoval s prvky realismu v reprezentaci minulosti, ale ty byly vázány především na hodnoty, rozmazání hranic mezi dobrem a zlem, na vyprávění o odpudivých, a přece přitažlivých postavách - a zároveň tam zůstával romantické rozměr kodexu cti a přátelství, kdy jsou bývalí kamarádi postavení proti sobě. Nemluvě o melancholické nostalgii po dobách před automobily. Peckinpah byl navzdory vší syrovosti pořád dost romantický a jeho styl šel v duchu dobového zavádění modernistických technik do klasické střihové skladby i vyprávění, aniž by je vlastně opustil. Jinak řečeno, s těmi současnými filmy, o nichž jsem psal, nemá skoro nic společného. :) A k první otázce: Ne, mnohem víc to byl film Bonnie a Clyde z roku 1967. Jinak realismus v zobrazení násilí do westernu otevřeně zavedl Shane (1953), v němž padouch v podání Palance odpravuje lidi způsobem, který nejenže neodpovídal konvencím přestřelek a zobrazování zásahu střelnou zbraní ve westernech, ale byl hodně ovlivněn nedávnou zkušenosti tvůrců z druhé světové války. Je to ošklivé, špinavé a neestetizované - úplně naopak než v Divoké bandě. Ten film u nás moc známý ani oblíbený není, ale v Americe si jej historici mimořádně cení a objevuje se v prestižních žebříčcích. Rovněž (psychologický) realismus se do westernu dostal už v padesátých letech, zejm. ve spojitosti s filmy Anthonyho Manna s Jamesem Stewartem v hlavní roli.
14 -1
reagují: HAL
reagovat
reaguje na: Douglas
Nezačalo brutální násilí v mainstreamovém filmu právě s Divokou bandou?

A chápu tě, třeba ten tolik chválený Bone Tomahawk pro mě ničím jiným než utahanou exploatací není.
Tedy nic proti exploatačním filmům - ale když už točí brak, tak by si taky měli přiznat že točí brak, a ten se z principu nedá brát vážně. Což je problém taky třeba nedávného The Harder They Fall.
810014
Nezačalo brutální násilí v mainstreamovém filmu právě s Divokou bandou? A chápu tě, třeba ten tolik chválený Bone Tomahawk pro mě ničím jiným než utahanou exploatací není. Tedy nic proti exploatačním filmům - ale když už točí brak, tak by si taky měli přiznat že točí brak, a ten se z principu nedá brát vážně. Což je problém taky třeba nedávného The Harder They Fall.
809997
5 -2
reagovat
reaguje na: HAL
Z posledních dvaceti let? Je jich tak málo, že lze říct beztak jen profláklé kousky jako Osm hrozných, Opravdovou kuráž, 3:10 Vlak do Yumy či Krajinu střelců. Přece jen poněkud stranou stojí stylově svérázná australská hříčka Proposition, již zmiňuješ, a z jiných důvodů i okouzlující westernová pocta v podobě Ranga.

Opravdová srdcovka, kterou jsem viděl mnohokrát a řadil bych ji po bok nejlepších westernů dvacátého století, je pro mě ale asi jen těch Osm hrozných. Miluji na nich hru s tempem, odkládáním a detektivními schématy, díky čemuž nabízejí zcela nový přístup, nikoli výprodej konvencí. (Djanga naopak považuji za vůbec nejslabší Tarantinův film.) Nepřátele se chystám určitě vidět, díky za připomenutí!

Nijak mě neoslovuje trend extrémně násilných westernů. Ačkoli bývají charakterizovány jako realistické a ukazující divoký západ bez příkras, jde spíše o formu exploatačního filmu.
809997
Z posledních dvaceti let? Je jich tak málo, že lze říct beztak jen profláklé kousky jako Osm hrozných, Opravdovou kuráž, 3:10 Vlak do Yumy či Krajinu střelců. Přece jen poněkud stranou stojí stylově svérázná australská hříčka Proposition, již zmiňuješ, a z jiných důvodů i okouzlující westernová pocta v podobě Ranga. Opravdová srdcovka, kterou jsem viděl mnohokrát a řadil bych ji po bok nejlepších westernů dvacátého století, je pro mě ale asi jen těch Osm hrozných. Miluji na nich hru s tempem, odkládáním a detektivními schématy, díky čemuž nabízejí zcela nový přístup, nikoli výprodej konvencí. (Djanga naopak považuji za vůbec nejslabší Tarantinův film.) Nepřátele se chystám určitě vidět, díky za připomenutí! Nijak mě neoslovuje trend extrémně násilných westernů. Ačkoli bývají charakterizovány jako realistické a ukazující divoký západ bez příkras, jde spíše o formu exploatačního filmu.
809989
9 -1
reagují: HAL
reagovat
Kromě jmenovaných pro mě patří mezi nejlepší westerny i Psanec Josey Wales, Rango a Stopaři, ze seriálů mi sedla první série Westworldu ;)
809996
Kromě jmenovaných pro mě patří mezi nejlepší westerny i [b]Psanec Josey Wales[/b], [b]Rango[/b] a [b]Stopaři[/b], ze seriálů mi sedla první série [b]Westworldu[/b] *;)*
4 -1
reagovat
reaguje na: Douglas
Krása, půlku z nich vůbec neznám :+:+
A kdybys měl vybrat i něco za posledních 20 let? 

Mám pocit že westernů se poslední dobou začalo točit zase docela hodně, ale najít nějakou opravdu pecku je mezi nimi dost těžké - za mě krom Proposition co jsem uvedl dole určitě i ti Hostiles... a tím bych asi skončil. Ne že by tam nebyly dobré filmy, ale nic co bych bral jako nadčasovou klasiku ke které se budu chtít vracet. 
809989
Krása, půlku z nich vůbec neznám *:+**:+* A kdybys měl vybrat i něco za posledních 20 let?  Mám pocit že westernů se poslední dobou začalo točit zase docela hodně, ale najít nějakou opravdu pecku je mezi nimi dost těžké - za mě krom Proposition co jsem uvedl dole určitě i ti Hostiles... a tím bych asi skončil. Ne že by tam nebyly dobré filmy, ale nic co bych bral jako nadčasovou klasiku ke které se budu chtít vracet. 
809968
5 -1
reagují: Douglas
reagovat
reaguje na: Godlike
Mám se žánrovým zařazením filmů od Tarantina trochu problém - jsou to  vždy v prvé řadě Tarantinovky, to je žánr sám o sobě, všechno ostatní je spíš jen berlička definující kulisy.
Django i Hateful Eight dobrý, ale když chci skutečně western, tak zamířím jinam.

Btw když zmiňuji Hateful Eight - stojí za vidění ta rozšířená verze? Už v kině mi to připadalo zbytečně natahované, a to delší filmy obvykle hodně můžu (Big Country uběhlo jako nic)
809987
Mám se žánrovým zařazením filmů od Tarantina trochu problém - jsou to  vždy v prvé řadě Tarantinovky, to je žánr sám o sobě, všechno ostatní je spíš jen berlička definující kulisy. Django i Hateful Eight dobrý, ale když chci skutečně western, tak zamířím jinam. Btw když zmiňuji Hateful Eight - stojí za vidění ta rozšířená verze? Už v kině mi to připadalo zbytečně natahované, a to delší filmy obvykle hodně můžu (Big Country uběhlo jako nic)
809985
2 -2
reagovat
Počítáme Djanga do westernů? Toho od Tarantina. Mně se to pořád strašně líbí a velmi rád opakuju. Z těch jeho novějších věcí mi to s Hollywoodem strašně sedlo. 
809985
Počítáme Djanga do westernů? Toho od Tarantina. Mně se to pořád strašně líbí a velmi rád opakuju. Z těch jeho novějších věcí mi to s Hollywoodem strašně sedlo. 
5 0
reagují: HAL
reagovat
reaguje na: (=LIFTY=)
Teraz už je odladený
809982
Teraz už je odladený
809979
2 0
reagovat
reaguje na: marduk_sk
Věř mi, že to stojí za každé €. 8)
Ale PC port nevim, jak dopadl.
809979
Věř mi, že to stojí za každé €. *8)* Ale PC port nevim, jak dopadl.
809954
2 0
reagují: marduk_sk
reagovat
Mých oblíbených deset westernů, jak se mi jeví právě teď a po těžkých volbách. Je uspořádaný chronologicky a s omezením jednoho filmu na jednoho režiséra, protože jinak bych jej ani náhodou nebyl schopen sestavit. Od Forda, Hawkse, Manna, Peckinpaha, Leoneho, Wylera, Eastwooda a vlastně i Harta bych z fleku zařadil řadu dalších více či méně geniálních filmů, nemluvě o spoustě dalších snímků, které mě napadají. ;)

Pekla synové ('Blue Blazes' Rawden, William S. Hart, 1918)
Frigo, oběť krevní msty (Our Hospitality, Buster Keaton - John G. Blystone, 1923)
Země věčného cyklónu (The Wind, Victor Sjöström, 1928)
Winchester 73 (Anthony Mann, 1950)
Velká země (The Big Country, William Wyler, 1958)
Rio Bravo (Howard Hawks, 1959)
Muž, který zastřelil Libertyho Valance (The Man Who Shot Liberty Valance, John Ford, 1962)
Tenkrát na Západě (Once Upon a Time in the West, Sergio Leone, 1968)
Divoká banda (The Wild Bunch, Sam Peckinpah, 1969)
Nesmiřitelní (Unforgiven, Clint Eastwood, 1992)
809968
Mých oblíbených deset westernů, jak se mi jeví právě teď a po těžkých volbách. Je uspořádaný chronologicky a s omezením jednoho filmu na jednoho režiséra, protože jinak bych jej ani náhodou nebyl schopen sestavit. Od Forda, Hawkse, Manna, Peckinpaha, Leoneho, Wylera, Eastwooda a vlastně i Harta bych z fleku zařadil řadu dalších více či méně geniálních filmů, nemluvě o spoustě dalších snímků, které mě napadají. ;) [b]Pekla synové[/b] ('Blue Blazes' Rawden, William S. Hart, 1918) [b]Frigo, oběť krevní msty[/b] (Our Hospitality, Buster Keaton - John G. Blystone, 1923) [b]Země věčného cyklónu[/b] (The Wind, Victor Sjöström, 1928) [b]Winchester 73[/b] (Anthony Mann, 1950) [b]Velká země[/b] (The Big Country, William Wyler, 1958) [b]Rio Bravo[/b] (Howard Hawks, 1959) [b]Muž, který zastřelil Libertyho Valance[/b] (The Man Who Shot Liberty Valance, John Ford, 1962) [b]Tenkrát na Západě[/b] (Once Upon a Time in the West, Sergio Leone, 1968) [b]Divoká banda [/b](The Wild Bunch, Sam Peckinpah, 1969) [b]Nesmiřitelní[/b] (Unforgiven, Clint Eastwood, 1992)
12 -1
reagují: HAL
reagovat
Aspoň že ten Matrix je tam hodně stylový :+
809958
Aspoň že ten Matrix je tam hodně stylový *:+*
1 -2
reagovat
reaguje na: esmo
Hostiles som videl, bolo to veľmi dobré, ale nevošlo sa mi to tam (ešte sa mi tam nevošlo Maverick, Pre pár dolárov naviac, Bone tomahawk a Tombstone) . :)
809957
Hostiles som videl, bolo to veľmi dobré, ale nevošlo sa mi to tam (ešte sa mi tam nevošlo Maverick, Pre pár dolárov naviac, Bone tomahawk a Tombstone) . *:)*
809956
2 0
reagovat
reaguje na: slord
Hostiles doporučuji:+
809956
Hostiles doporučuji*:+*
809955
2 0
reagují: slord
reagovat
Medzi westernmi mám veľa restov, ale z tých čo som videl viem spraviť desiatku. :)

1. Osem hrozných
2. Divoký Django
3. Dobrý, zlý a škaredý
4. Nezmieriteľní
5. Legenda o vášni
6. Skutočná guráž
7. Tanec s vlkmi
8. Za hrsť dolárov
9. 3:10 Vlak do Yumy
10. Sedem statočných
809955
Medzi westernmi mám veľa restov, ale z tých čo som videl viem spraviť desiatku. *:)* 1. Osem hrozných 2. Divoký Django 3. Dobrý, zlý a škaredý 4. Nezmieriteľní 5. Legenda o vášni 6. Skutočná guráž 7. Tanec s vlkmi 8. Za hrsť dolárov 9. 3:10 Vlak do Yumy 10. Sedem statočných
2 -2
reagují: esmo
reagovat
reaguje na: (=LIFTY=)
Na steame teraz v akcií 29.99 €, stále trochu príliš, čakám na 20€ :D
809954
Na steame teraz v akcií 29.99 €, stále trochu príliš, čakám na 20€ *:D*
809927
3 0
reagují: (=LIFTY=)
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2021.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se