Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Zabijákova žena & bodyguard nepřesvědčili, kasu drží horory


ikona
TedGeorge
conjuringcruelladisney+hbo maxin the heightslucapixarryan reynoldssalma hayeksamuel l. jacksontiché místo 2tržbyv zajetí démonů 3warner bros.zabiják a bodyguardzabijákova žena & bodyguard
Tržební bezčasí pokračuje a zámořští kinaři znovu smutní. Přijdou diváci do multiplexů alespoň na Rychle a zběsile? 

Rozjíždělo se to hezky. Na základě krásného a blockbusterového páďa, za které v Americe otevřela dvojka hororového Tichého místa, začal Cival znovu psát tržební reporty. Všichni jsme měli radost, protože to byl další ze signálů, že se vše pomalu navrací k normálu. Jenže když tak koukám na podvyživené tržby z posledních týdnů, tak bych se skoro bál, abychom víkendovému rozjímání nad hollywoodskými čísly brzy zase nevystavili stopku. Snad jenom sýčkuji.

Pokračování Zabijáka a bodyguarda každopádně v kinech zklamalo. Otevřít v Americe ve více než 3 300 kinech za 11,7 mega (za prvních pět dní to potom bylo 17 kulatých) je smutné vysvědčení především pro Ryana Reynoldse a specifické studio Lionsgate. Reynolds se po Deadpoolovi stal jedním z nejlépe placených hollywoodských herců a třeba Netflix mu neváhal vysolit na dřevo neskutečných 27 mega za hlavní roli v přiznaně dementním akčním bordelu Michaela Baye 6 underground: Tajné operace.

Vůbec tu mohutnou gáži nechápu, protože Reynolds jako herec jedné polohy není kromě zmiňovaného pošuka v červeném kostýmu schopný utáhnout žádný film a ukázala to vlastně už průměrná jednička Zabijáka a bodyguarda. Ta ale navzdory sporným kvalitám vydělala v kinech po celém světě decentních 176 míčů (třídenní americký otvírák byl 21,4 mega) a při tenkrát uváděném rozpočtu 30 melounů tím pádem dával sequel smysl alespoň z finančního hlediska.

Zvláště když si uvědomíte, že komedie je ze stáje studia Lionsgate - a právě tohle malé studio po konci série Hunger Games marně hledá další dojnou frančízu (John Wick je výjimka). No jo, ale co když vám napíšu, že akční jednička stála ve skutečnosti 69 mega (Variety vyhrabalo výzkum zabývající se daňovými úlevami, který to potvrzuje). Dvojka s rozpočtem 50 kulatých tedy podle všeho není o 20 mega dražší než první díl, ale ve skutečnosti o necelých 20 levnější!

Na bijáku to je prý vidět, což potvrzují i neúprosné recenze hovořící o tom, že spíše než nařachanou akci nabídne film hlasité herce, kteří na sebe celý film řvou. Palec nahoru opatrně zvedá jenom čtvrtina kritiků a průměrné hodnocení 4,3/10 je všeříkající. Jednička se podle všeho dočkala pokračování spíše než díky průměrným tržbám v kině kvůli vysokému sekundárnímu výkonu na PVOD a VOD streamovacích sítích, kterým Zabiják a bodyguard jednu chvíli dokonce vládnul.

Studio u dvojky zase rozprodalo skoro všechna práva na uvedení po světě, takže je teď v celkových nákladech namočeno jenom za nějakých 15–20 mega, ale nesmíme zapomínat na nutnou reklamní kampaň. Za americkou televizní masáž, jež provází skoro každé uvedení novinky do více než 3 000 kin, prý vysázeli dalších 25 milionů (na rozdíl od nesrovnatelně globálnější studiové konkurence sami nevlastní desítky velkých televizních stanic, aby si většinu nákladů na konci roku jednoduše odepsali).

V kinech se tedy dost možná nezaplatí ani ta reklama a dá se očekávat finiš někde u hranice 35 milionů dolarů, což je pro padesátimilionové pokračování trochu problém. Pokud by snad někdy měla vzniknout trojka, bude podle mého názoru už rovnou pro Netflix. V Lionsgate teď budou mít na jazyku stejnou otázku, jako já: „Opravdu bylo potřeba natočit pokračování?“.

Nechybělo mnoho a bodyguard Salmy Hayek a Samuela L. Jacksona nakonec málem nebral ani první místo za víkend. Ze zálohy totiž znovu dotíralo Tiché místo 2 a stejně jako minulý týden se mohou režírující John Krasinski s hrající manželkou Emily Blunt tetelit blahem ze zanedbatelných poklesů. Klesalo se totiž o pouhou čtvrtinu, což stačilo na dalších 9,4 mega. Sequel Tichého místa píše čím dál krásnější numera, která tak trochu jdou proti zažitým hororovým pořádkům hovořícím o tom, že na děsivý žánr se vždy všichni fanoušci nahrnou už první víkend a další týdny už se jen dojíždí.

Celkem přepočítáváme luxusních 125 amerických milionů a aby nebyl všem dobrým zprávám konec, tak ve světě se na dobrodružství tiché tulácké rodiny také chodí. Čerstvě totiž padlo 220 globálních melounů a Paramount si může gratulovat, že snímek po vzoru ostatních studií neposlal současně na svůj pluskový stream. Těch 45 exkluzivních dnů v kinech jim dává naději na více než 250 mega jen z multiplexů, což je vzhledem k čtvrtinovému rozpočtu pecka. Nad takovým výsledkem by podle mého názoru neohrnovali nos ani v normálních „bezpandemických“ časech.

Na dalších pozicích se bohužel znovu ponoříme do tržebního marasmu. Králíček Petr bere do zaječích je oficiální český distribuční název pokračování tři roky starého Králíčka Petra a zároveň je to přesný popis situace v amerických kinech. Něco přes 20 mega (tentokrát přidal 6 a drobné) po dvou víkendech v zámořských sálech je tragédie, kterou nevyžehlí ani o pár desítek milionů vyšší čísla ze zbytku světa. První díl si v kinech po světě došel pro 350 míčů, ten druhý se nedočká ani třetiny. U Sony nemají radost.

Na bramborové pozici vytrvale bojuje o přízeň diváků trojka V zajetí démonů sdílející čtyřicetimilionové náklady s HBO Max. Po pětimilionovém víkendu jsme na 53 amerických melounech a dalších 90 ze zbytku světa. Jedná se o relativně uspokojivý výsledek jenom díky zmiňovanému střídmému rozpočtu a možnému posílení výkonnosti specifického streamu. Ten na rozdíl od konkurence doposud (až na pár výjimek) nesázel na seriály, ale právě na velké kino-premiéry nabízené předplatitelům pod dobu jednoho měsíce bez dalšího příplatku. Studio asi nebude se čtyřkou pospíchat, ale nejspíš na ni časem dojde...

Jenom o píď nižší víkendové číslo hlásí Cruella a vzhledem k poklesu o 24 % a dalším pěti milionům do disneyovské pokladničky (celkem jich v USA eviduje 65) se jí vlastně daří. Akorát si člověk nesmí vzpomenout na běžnou výkonnost disneyovek v kinech a musí věřit tamtamům, podle nichž se origin vrchní nemesis všech dalmatinů dobře prodává za 30 babek na jejich plusku.

Kdo bere šestou pozici? Už minulý týden propadl muzikál z pera Lin-Manuela Mirandy Život v Heights. Česká premiéra je naplánovaná až na den mých narozenin na konci srpna a vlastně bych se vůbec nedivil, kdyby ji nakonec tuzemský distributor na základě rachitických výsledků ze zámořských kin zrušil. Když se minulý týden pár novinářů snažilo omluvit nebetyčně nízký desetimilionový otvírák, tak mimo jiné tvrdili, že muzikál bude trvalkou. O víkendu se ale klesalo o strašidelných 63 % a celkově se v USA biják teprve otírá o dvacku, takže pohroma dokonána.

Studio podle Deadline investovalo kromě 50 milionů dolarů do samotného natáčení i podobnou sumu do nadstandardně hutné reklamní kampaně předcházející premiéře. Jasně, plno těch dolarů proteklo jejich vlastními AT&T kanály, ale stejně je roztancovaná hispánská romance, trvající docela smrtících 143 minut, jedním z největších kasovních průšvihů roku (ne-li vůbec největším).

Co zbytek startovního pole? Za zmínku stojí snad jen drobné sbírající animák pro nejmenší Divoký Spirit (přes víkend přidal 1,6 mega a tím pádem jsme na necelých 14 míčích) a první desítku uzavírající Ritchieho chlapské akční pošušnáníčko s Jasonem Stathamem Rozhněvaný muž (celosvětových 130+ míčů živí při třetinovém rozpočtu naději na sequel).

Na samotný závěr se tak sluší jenom dodat, že nejenom v našich kinech se tento víkend dočkala premiéry redakcí MovieZone chválená pixarovka Luca. Pod čarou ji uvádím z toho důvodu, že v Americe se letní dobrodružství dvou hybridních klučinů „promítá“ exkluzivně (a docela překvapivě bez dalšího příplatku) na Disney+ a my se tedy pravděpodobně nikdy nedozvíme, jestli byl animák úspěšný. Moc tomu nevěřím a vlastně se Disneymu nedivím, že doposud nikde neprezentoval oficiální rozpočet.

Víkendový žebříček tržeb zde

Příští týden se do zámořských kin dostaví devátý díl nekonečné série Rychle a zběsile. Na ten už pár dní můžete zavítat do tuzemských multiplexů, ale pokud jste četli nebo viděli první zklamané dojmy imfa a spol., tak jste tak jistě neučinili. V Americe by každopádně Universalové potřebovali otvírák alespoň 70 mega a to mi vzhledem k současné výkonnosti kin přijde asi tak pravděpodobné, jako hrstkou fanoušků vysněný studiový crossover s Jurským světem

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (16)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace