Ale je fakt, že právě filmy Stalingrad nebo Vzdálený most napadnou, že by Scott mohl natočit nějaký podobný skvost. Ne jen nějaký průměr za 6/10, a pak jak se vždy chlubí, že hlavně že ten film natočil rychle a tedy úsporně.
Buďto rekonstrukce jako filmy Bitva o Anglii nebo Vzdálený most, nebo i ten Černý jestřáb sestřelen ... nebo na způsob Stalingradu, že se hlavní tři postavy vždy nachomítnou ke stěžejním událostem déletrvající bitvy.
Ty výseky: jen pár dnů z bitvy, umělecky to třeba je cennější: výstavba děje, práce s postavami a jejich emocemi; než bezduché řazení scén za sebe, tak jak se skutečně staly ... ale mám rád historii, viz. Vzdálený Most, Midway - u nějakých filmů je bájo, když se prostě jen seřadí komplet události tak, jak šly za sebou, a zapomene se na uměleckou licenci. I takové filmy mají v kinematografii místo - viz. dokumentární D-Day Nejdelší den vs z hlediska pátrání po Ryanovu a existence dotyčné pátrací skupiny a jejich příhod fikční Ryan.
Přiznám se, že Scotta, to, jaké točí většinou historické filmy, nevidím na "dokument", ale jednu stěžejní postavu, co bude ve středu dění. Snad nemám pravdu
