První recenze Lvího krále varují před zbytečným remakem

beyoncedonald gloverjon favreaulvi kralprvni recenze
Že by u Disneyho ještě neměli tak úplně vyhráno?

Jak už jsme si všichni asi milionkrát ověřili, co člověk, to názor. Sledování prvních reakcí na nové filmy rámcově napoví, co se blíží, každá další vlna ohlasů však může znamenat krok jiným směrem. Stačí se podívat na druhého Spider-Mana. První reakce byly nadmíru spokojené, jen aby na Rottenech naskočilo klasicky marveláckých 7,4/10. Následně jsme s Hladem v kině dostali totální průměr za 6/10, na ČSFD ale svítí 84%, což znamená, že jsou čeští diváci s filmem výrazně spokojenější než my nebo zámořští kritici.

Proč vás tím trápím? Protože to u Lvího krále bude fungovat dost podobně. První tweety víceméně sršely nadšením, první recenze ale dopadly o dost jinak. Pořád najdete řadu spokojených kritiků (63 ze 108 recenzí dává palec nahoru), průměrný rating se však zastavil na 6,3/10, což rozhodně není na bouchání šampusu. Zatímco první kolo ohlasů ovládl jásot nad vizuální parádou, delší texty ho vlastně staví do pozadí. Jasně, nový Lví král vypadá famózně fotorealisticky. Zároveň to však pro leckoho neznamená, že jde o skvělý film.

Jak správně tušíte, nejvíc prostoru má tentokrát nadávání na to, že je film sice řemeslně brilantní, ale postrádá kouzlo originálu. Prakticky "dokumentárně reálná" zvířata podle řady lidí nemají srdíčko, jež jim vdechli animátoři, což znamená, že se identický příběh může sesypat jako domeček z karet. Obecně mám pocit, že nejhůř dopadli milovníci původního filmu, kteří perfektně znají všechny důležité scény. A když jim je Favreau nabízí v jiném vizuálním podání, jednoduše ztrácí zájem a vrací se v myšlenkách k 25 let starému originálu, na němž vyrostli a nedají na něj dopustit.

Každopádně... kdo ví, co se bude dít dál? Dumbo má na Rottenech 5,5/10 a na ČSFD 65%, zatímco Aladin u nás z rottenových 5,9/10 vylezl na mnohem příznivějších 77%. Lví král tak může v Česku může dopadnout všelijak. V zámoří se nicméně nechytá ani na originál (8,4/10) ani na Favreauovu Knihu džunglí (7,7/10), která má jinak na ČSFD solidních 80%.