Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Kráska a zvíře má miliardu, Disney nepřestává slavit


ikona
TedGeorge
box officedisneyemma watsonmiliarda
Tenhle milník si zaslouží rozebrat ve dvou kapitolách. Kdo mohl tušit takový úspěch? Já. 

Vítejte u článku, který vám suše oznamuje, že další Disneyovka má miliardu. Hned na úvod si dovolím organizační poznatek. Jak už jste si jistě všimli, můj artikl má dvě kapitoly. První bude klasický oslavný proud slov, který vám do hlavy nacpe dechberoucí čísla a uspokojí většinového čtenáře toužícího po klasicky napsané „oznamovačce“. Druhá je Civalem odsouhlasený fanservis pro MovieZone štamgasty, kteří se mnou tržby slovo od slova zremakeovaného animáku řeší v jisté diskuzi už dobře měsíc a půl. Jdeme na to.

Poslední roky je ta nadvláda Mickey Mouse až zarážející. Disney má exkluzivní smlouvy s Marvelem na distribuci jejich komiksáren. Dále vlastní Pixary, koupil práva na Hvězdné války, do kin posílá vlastní animáky a v neposlední řadě adaptuje legendární značky ze svojí stáje. Minulý rok to znamenalo hned čtyři miliardové hity v čele s třetím Kapitánem Amerikou, prvním hraným spin-offem ze světa Hvězdných válek a animáky Zootropolis a Hledá se Dory. K tomu si přidejte skoro miliardovou Knihu džunglí a každému kolemjdoucímu musí být jasné, že ostatním studiím zbývají (až na výjimky) jenom drobky. 

 

Hollywood začal bít na poplach. Strážci pokladniček hledali útěchu v Deadpoolovi, který zachraňoval Foxy a Batmanovi válčícímu se Supermanem, jenž u Warnerů předznamenal nadcházející smršť DC komiksáren. Při pohledu na premiéry, které nás tento rok čekají, mnozí očekávají návrat studia Universal na výsluní. Pod propadáky úpící studio se hlavně v roce 2015 postavilo na zadní. Především díky své animátorské filiálce Illumination Entertainment, zodpovědné za Já, padoucha a Mimoňské spin-offy, zvládlo být nejúspěšnějším studiem roku. Nesmíme samozřejmě zapomínat za dost možná nejvýdělečnější blockbusterovou značku současnosti – Rychle a zběsile

 

Optimismus fandům studia, které nás v multiplexech vítá rotující zeměkoulí, vlil do žil pohled na letošní rozpis distribučních premiér. Universal do toho prostě bude šlapat naplno a na první pohled mu ani Disney nemůže konkurovat. Zvlášť když má Myšák za celý rok naplánovaných jen 7 větších premiér. Jenomže hned první film, který letos studio poslalo do kin, byla Kráska a zvíře. Té stačilo 29 dnů, aby si v Americe došla pro 438 milionů. Svět přidal dalších 564 melounů a jsme na miliardě.

Proč si tedy Kráska došla v tak krátké době pro (pořád ne konečnou) miliardu? Těch důvodů je hned několik. Rozepisoval jsem se o nich už v minulosti, ale nevěřili jste mi. Dělá mi tedy velkou radost, že je na tomto místě mohu zopakovat.

 

1. Disney faktor - Už když se na plátnech kin objeví vláček přijíždějící k magickému zámku, můžete si být jistí, že koukáte na film, který vydělá v kinech stovky milionů dolarů. Děti a rodiny na to slyší skoro vždy.

2. Emma Watson - Herečka sice nepatří mezi největší hollywoodské hvězdy, ale casting Hermiony se producentům prostě povedl. Rodiny ji znají jako slušnou (ehm…) a pečlivě studující slečnu, která jejich ratolestem jistě vštípí ty správné hodnoty.

3. Podařený trailer - Studio se na podzim připomnělo skvělou upoutávkou, která nabídla dobře známé obrazy (animák je hlavně v zámoří neskutečně populární) a orchestrální hudbu, která přesně reagovala na dění na plátně. Ne nadarmo jsme před sebou měli (až do příchodu traileru na „To“) nejvíce sledované lákadlo, které během prvních 24 hodin vidělo více než 120 milionů diváků.

4. Reklamní masáž - Myšák je moloch vlastnící hned několik stanic zaměřených na děti. Právě z jejich stáje pocházejí všechny ty Hannah Montany, Muzikály ze střední a další. Mají tedy platformy na to pouštět TV spoty dnem i nocí a donekonečna (samozřejmě se slevou) připomínat desítkám milionů potenciálních diváků, že do kin míří velký a drahý film.

5. Hudba - Disney poslal do kin film, který je závislý na písničkách. Nenechal proto nic náhodě a zaplatili miliony dolarů Arianě Grande a Johnu Legendovi, kteří s klidným srdcem zprznili známou písničku. K dnešnímu dni zhlédlo nudný klip nějakých 62 milionů diváků. Kolik z nich asi zamířilo do kin? 

 

Otázkou samozřejmě je, co bude dál. Pokud se podíváme na čísla, brzdit budeme teprve někde za hranicí 1,1 miliardy dolarů. A to možná Krásku ještě podceňuji. Nesmíme totiž zapomínat na Japonsko, které si schovává premiéru na 21. dubna. Vážně vám musím připomínat, že si Ledové království v zemi plné neskutečně slušných lidí došlo pro více než 200 milionů dolarů? To je číslo, jaké Kráska samozřejmě nemůže napodobit, ale těch 70 milionů Zootropolisu padne. Nevěříte mi? Vy jste vážně nepoučitelní.

Pokud bych měl první kapitolu, jež je určená "normálním čtenářům", nějak zakončit, tak musím ještě jednou pořešit Disneyho. Pokud se nestane nic výjimečného, tak už za několik týdnů odstartuje svoji pouť za miliardou pokračování Strážců Galaxie. Tak jednoznačné to nebude u pátých (uff) Pirátů z Karibiku. Můj oblíbený web plný tržebních kecalů pro.boxoffice očekává americký otvírák menší než 70 mega a celkové tržby ze zámoří menší 200 mega. Světová čísla budou samozřejmě obří, ale bude to stačit na miliardu? Cival si myslí, že ano. I kdyby tomu tak nebylo, Disneymu jedno menší (a ultradrahé) zklamání vůbec nemusí vadit. 

 

Ještě v létě si pro svých 600-700 mega dojdou třetí Auta a na podzim o sobě dá vědět Thor: Ragnarok a z teaseru sympaticky působící pixarovka Coco. Štědrého Ježíška potom zajistí osmé Hvězdné války v režii Riana Johnsona. Nemluvě o chystané premiéře tajemného letního filmu. Zde neznáme ani název a kdo ví, jestli ho Disney nakonec neodsune až na příští rok. Zatímco Warneři, Foxové, Sony a ostatní posílají tento rok do kin 15 a více velkých filmů, Disney si vystačí se sedmičkou statečných. Je dost dobře možné, že mu to zase bude stačit na trůn hollywoodského krále za rok 2017. Já osobně doufám, že ho Universal prožene. Tahle nadvláda je už totiž docela nuda.

Pokud chcete, pokračujte na následující kapitolu. Ale varoval jsem vás…

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace