Díky za rozbor Imfe.
260946
Díky za rozbor Imfe.
0 0
Opat dobry clanok zo sveta tvorby filmu, naposledy som tu cital ten o delbe trzieb.
260899
0 0
Kromě script doctorů se ještě těsně před začátkem natáčení najímají "leštiči a hladiči", kteří už nezasahují do struktury scénáře, spíš ladí detaily, pilují hlášky a snaží se studiu ušetřit tím, že snižují počet lokací. Ti už nikdy na částky v řádu deseti-sta tisíců nedosáhnou, spíš tisíců. Jsou najímaní buď na dny nebo konkrétní částky. Do titulků se samozřejmě nedostanou.

U komedií se ještě dělají jedno až několikadenní punch-up sessions, kdy scenárista a producent sezvou kolegy, kteří za sebou mají právě komedie a sitcomy, společně procházejí scénu za scénou a zvyšují její "komediální potenciál". Za úspěch se tu považuje jeden použitelný vtip za den, kolikrát se ze stovek vtipů nepoužije ani jeden. Tohle je spíš přátelská výpomoc, nikdo nedostane zaplaceno, na oplátku se očekává to samé.

Imfem popsaná situace souvisí i s tím, že producenti dostávají stále méně peněz na vývoj scénáře (a v průměru se i snižují částky vyplacené za scénář), přičemž se scenáristy často uzavírají nevýhodnější smlouvy než dřív. Buď se na ně tlačí, aby dodali synopsi a první verzi zdarma (k čemuž se většinou uvolí jen nečlenové WGA), že se podle výsledku uvidí, nebo se uzavírají jen "jednokrokové dohody" ("one-step deals" proti standardním "two step deals"). Producent se nemusí namáhat se psaním poznámek (další významná položka tvůrčího procesu) a pokud není spokojen, scenárista letí. A proces začíná nanovo. To vede k tomu, že se scenárista už v zárodku nesnaží o originalitu, ale píše "na jistotu", aby zvýšil šanci, že s ním producent sepíše dohodu o step two. Originalita se "dovoluje", ale "prověřeným jménům".

260785
Kromě script doctorů se ještě těsně před začátkem natáčení najímají "leštiči a hladiči", kteří už nezasahují do struktury scénáře, spíš ladí detaily, pilují hlášky a snaží se studiu ušetřit tím, že snižují počet lokací. Ti už nikdy na částky v řádu deseti-sta tisíců nedosáhnou, spíš tisíců. Jsou najímaní buď na dny nebo konkrétní částky. Do titulků se samozřejmě nedostanou. U komedií se ještě dělají jedno až několikadenní punch-up sessions, kdy scenárista a producent sezvou kolegy, kteří za sebou mají právě komedie a sitcomy, společně procházejí scénu za scénou a zvyšují její "komediální potenciál". Za úspěch se tu považuje jeden použitelný vtip za den, kolikrát se ze stovek vtipů nepoužije ani jeden. Tohle je spíš přátelská výpomoc, nikdo nedostane zaplaceno, na oplátku se očekává to samé. Imfem popsaná situace souvisí i s tím, že producenti dostávají stále méně peněz na vývoj scénáře (a v průměru se i snižují částky vyplacené za scénář), přičemž se scenáristy často uzavírají nevýhodnější smlouvy než dřív. Buď se na ně tlačí, aby dodali synopsi a první verzi zdarma (k čemuž se většinou uvolí jen nečlenové WGA), že se podle výsledku uvidí, nebo se uzavírají jen "jednokrokové dohody" ("one-step deals" proti standardním "two step deals"). Producent se nemusí namáhat se psaním poznámek (další významná položka tvůrčího procesu) a pokud není spokojen, scenárista letí. A proces začíná nanovo. To vede k tomu, že se scenárista už v zárodku nesnaží o originalitu, ale píše "na jistotu", aby zvýšil šanci, že s ním producent sepíše dohodu o step two. Originalita se "dovoluje", ale "prověřeným jménům".
0 0

Hairy_Ass

Tak Soderbergh si jede to svoje,ze jo...nebyl to blockbuster,ktery by chtel (evidentne?) utocit na stovky milionu chechtaku...Cina zakazuje filmy, kde je jejich soudruh v negativnim svetvle jenom kvulu tomu, ze si v parvterinove scene prdnul a ostatni se na nej zle podivaji:)

Osobne se ustupkum Cine bojim cim dal vic, protoze tady ty penize jsou at uz v potencialnim trhu nebo vylozenym nebo product placement kamaradsoftum....cim vic se bude Cina brat v potaz, tim vic budou vyhlizene megaflaky oklestenejsi...napr. imo kdyby Mandarin byl echt Mandarin, Iron Man by do Ciny vubec nesel..
260780
Tak Soderbergh si jede to svoje,ze jo...nebyl to blockbuster,ktery by chtel (evidentne?) utocit na stovky milionu chechtaku...Cina zakazuje filmy, kde je jejich soudruh v negativnim svetvle jenom kvulu tomu, ze si v parvterinove scene prdnul a ostatni se na nej zle podivaji:) Osobne se ustupkum Cine bojim cim dal vic, protoze tady ty penize jsou at uz v potencialnim trhu nebo vylozenym nebo product placement kamaradsoftum....cim vic se bude Cina brat v potaz, tim vic budou vyhlizene megaflaky oklestenejsi...napr. imo kdyby Mandarin byl echt Mandarin, Iron Man by do Ciny vubec nesel..
Hairy_Ass
0 0

Hairy Ass

Nákaza se v pohodě zaplatila už z kin. Rozpočet 60, velmi pěknejch 75 už z USA, dalších 60 ze světa. Ten film už teď vesele vydělává. Ale pravda, komeční trhák jako takovej to nebyl.
260775
Hairy Ass
0 0

Spazz

Tak o epidemii pocházející z Číny byla i Nákaza od Soderbergha, ale ten asi komerčním trhákem nebyl, no. :)
260772
Tak o epidemii pocházející z Číny byla i Nákaza od Soderbergha, ale ten asi komerčním trhákem nebyl, no. *:)*
Spazz
0 0
Pitt může být jaký chce, ale stejně jako DiCaprio je výborný herec a jeho filmy jsou vždy dobré, ne-li ještě lepší, takže bych se "negativní kampaně" nebál. A hlavně - zombie. Jsou tam zombie. Je jedno, jak se jim bude říkat, ale jsou tam. Maniakální smích. P.S.: teď budu do večera přemýšlet, jestli jsem pořád ještě mladý a neklidný.. ehm... muž. Raději se zeptám manželky. Večer, až bude klid... ;-)
260767
0 0

@imf

Mno pokud vim tak TWD je ted the bomb.. a demo to ma evidentne rozprostreno i jinde, nez jen u mladych a neklidnych muzu
260764
Mno pokud vim tak TWD je ted [b]the bomb[/b].. a demo to ma [link="http://www.adweek.com/news/television/gory-raunchy-and-bro-filled-tv-series-are-hit-women-147503"]evidentne[/link] rozprostreno i jinde, nez jen u mladych a neklidnych muzu
@imf
0 0
A vyplývá vůbec z těch trailerů, že jsou z lidí zombie? Mám pocit, že se jen hovoří o nějaké nákaze, takže se to spíš prodává jako velkej katastrofickej film s Pittem, na což se v Evropě určitě uslyší.
260762
0 0
Opravdu na zombie filmy ted chodi mlade klidne divky? Mozna tak na Warm Bodies (ktere bohuzel nikdo do distribuce nekoupil). Kdyz pominu, ze "mladi neklidni muzi" jsou spis obrat nez definice, tak kdo je teda dneska typicky zombie publikum? :)
260761
0 0
"žánru, který je vyhledáván především mladými neklidnými muži" .. what? Imf asi prospal zombie vlnu poslednich x let :D
260760
"žánru, který je vyhledáván především mladými neklidnými muži" .. what? Imf asi prospal zombie vlnu poslednich x let *:D*
0 0
Ona by ta knížka zasloužila spíš seriál (zdravím Walking Dead), kde by se dalo prodat volnější tempo, mraky postav a vydatnější porce vypravěčství. U filmu se silně obávám, že tam přesně bude akorát pár "pomrknutí" na čtenáře (zeď) a jinak to bude cílené na publikum, které si akorát na plakátu přečte, že je to podle bestselleru a hraje tam Pitt a jsou tam nějací zombíci. Mimochodem, má tu Pitt hrát roli Maxe Brookse (novináře) pod jiným jménem, nebo, jak to vypadá dle trailerů, dostal klasickou univerzální roli vojenského profíka, co se musí vrátit do akce (šito na míru drahým hvězdám).
260756
0 0
Další článek, který mi znovu připomíná, proč nemám hollywood rád. Kdepak, pro poctivou vypravěčinu tu není místo. Čert vem jakékoliv předlohy, dejte nám značky, my chceme frančízy. Prachy, prachy, prachy! Hnus přátelé. :(
260755
Další článek, který mi znovu připomíná, proč nemám hollywood rád. Kdepak, pro poctivou vypravěčinu tu není místo. Čert vem jakékoliv předlohy, dejte nám značky, my chceme frančízy. Prachy, prachy, prachy! Hnus přátelé. *:(*
0 0
Můj oblíbenej Mike Flemming z DHL k tomu napsal: "WWZ is better than good; try a rocking, smart, pulse-pounding big-scale pandemic with raging zombies, palpable tension, and the kind of hero star turn Pitt hasn’t performed in a long time."

Naděje umírá poslední :)
260754
Můj oblíbenej Mike Flemming z DHL k tomu napsal: "WWZ is better than good; try a rocking, smart, pulse-pounding big-scale pandemic with raging zombies, palpable tension, and the kind of hero star turn Pitt hasn’t performed in a long time." Naděje umírá poslední :)
0 0

Ono je asi i svym zpusobem pochopitelne. Ta zakladni knizni premisa (patient zero z Ciny) automaticky seka trzby z onoho roustouciho megatrhu na nulu, protoze tohle by fakt neproslo. Tak proc to nezahrat na klasicke zombie schema "We don't really know why, but all Hell just broke lose", s durazem na druhou pulku te vety :) Koneckoncu to tu v tehle skale jeste nikdy nebylo a nemrtvi leti. A tim odcizeni predloze teprve zacalo. Pak do toho prijde hvezda Pittovskeho kalibru a tim tuplem z toho nikdo v kravate chtit mit cokoliv, co by jen trochu stimulovalo mozek na ukor akce :)

Takhle je treba jenom doufat, ze z toho porad bude aspon tupa zabava :)
260753
Ono je asi i svym zpusobem pochopitelne. Ta zakladni knizni premisa ([spoiler]patient zero z Ciny[/spoiler]) automaticky seka trzby z onoho roustouciho megatrhu na nulu, protoze tohle by fakt neproslo. Tak proc to nezahrat na klasicke zombie schema "We don't really know why, but all Hell just broke lose", s durazem na druhou pulku te vety :) Koneckoncu to tu v tehle skale jeste nikdy nebylo a nemrtvi leti. A tim odcizeni predloze teprve zacalo. Pak do toho prijde hvezda Pittovskeho kalibru a tim tuplem z toho nikdo v kravate chtit mit cokoliv, co by jen trochu stimulovalo mozek na ukor akce :) Takhle je treba jenom doufat, ze z toho porad bude aspon tupa zabava :)
0 0

Spazz

Tomu bych klidne veril. Taky jsem to cetl, ale pripada mi, ze studio uz v prvnich verzich (a to je hodne let dozadu) opustilo tu puvodni formu a chtelo z toho mit globetrotting zombie war movie. A Pitt to klidne mohl myslet tak, jak rikas, ale to logicky muselo vyvolat tvurci treni... a vysledek je asi tohle. Podle vseho, co jsem cetl, spis zvitezilo studio a Pitt musel couvnout.
260752
Spazz
0 0
Smula no alespon sem si po dlouhe dobe precetl nakou knizku a navic musim rict ze jelikoz knizka je v podstate interview s ruznymili dmi z ruznych vrstev a pozic, kteri zazili nakazu v ruznych fazich [od prvnich pripadu, pres apokalypsu po jakesi vyreseni], tak film v podstate nemuze byt predloze verny ani nahodou az na par okamziku, spise povedomych scen...a mozna i proto takove problemy se scenarem
260751
0 0