Diskuze k článku To Catch a Killer: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek

7/10

Hollywoodský debut na obzvláště těžkém žánrovém poli hutných a stylových krimi a hned takhle dobře odvedená práce:). Trailer lákal na temnou a napínavou podívanou a zhruba první hodinu filmu se Szifronovi daří držet parádní tempo, výborně budovat tíživou atmosféru, skvěle pracovat s žánrovými pravidly (tajemný a nelítostný útočník, zkušení a odhodlaní vyšetřovatelé, zasahování politiky a byrokracie do případu a časová tíseň vs narůstající počet obětí) a postavami (motivovaný nováček s problematickou minulostí, mentorská figura v podobě služebně staršího kolegy, který je výsostným profesionálem, psychicky labilní zabiják mstící se celému světu za domněle utrpěná příkoří) a odprezentovat divákům hned několik hodně silných scén (ať už si postavy mezi sebou jen povídají, nebo po sobě střílejí). A vůbec nevadí, že se tady celé pátrání redukuje na v podstatě pasivní vyčkávání, kdy a kde zločinec znovu udeří, případně jaká stopa nebo důkaz se vyšetřovatelům připletou do cesty.

Bohužel sympaticky vysoko nastolená laťka nevydrží Szifronovi až do úplného konce a v druhé polovině filmu (konkrétně po sekvenci s krátkou, ale intenzivní přestřelkou v obchodě) všechny výše uvedené přednosti (tempo, atmosféra, práce s pravidly žánru) malinko ustupují do pozadí ve prospěch solidní, ale jinak ničím pozoruhodné žánrovky. Paradoxně čím více se děj postupem času soustřeďuje na skutečné pátrání s tím, jak se hlavní postavy přibližují k odhalení identity útočníka a následné vzájemné konfrontaci, tím méně zábavný a zajímavý film je, což kulminuje v samotném závěru, ve kterém dojde k představení zabijákova motivu, který nepříjemně překvapí svou fádností/banálností. Naštěstí výborná první polovina filmu a vydařený casting zachraňují mnohé. Woodley a především Mendelsohn (podobný typ rolí mu sedí dokonale) hrají skvěle a stejně tak Ineson dokáže i na malém prostoru zanechat silný dojem (škoda, že se mu patřičné pozornosti dostane až ve finále), takže celkově převládá spokojenost.
870432
Hollywoodský debut na obzvláště těžkém žánrovém poli hutných a stylových krimi a hned takhle dobře odvedená práce*:)*. Trailer lákal na temnou a napínavou podívanou a zhruba první hodinu filmu se Szifronovi daří držet parádní tempo, výborně budovat tíživou atmosféru, skvěle pracovat s žánrovými pravidly (tajemný a nelítostný útočník, zkušení a odhodlaní vyšetřovatelé, zasahování politiky a byrokracie do případu a časová tíseň vs narůstající počet obětí) a postavami (motivovaný nováček s problematickou minulostí, mentorská figura v podobě služebně staršího kolegy, který je výsostným profesionálem, psychicky labilní zabiják [spoiler]mstící se celému světu za domněle utrpěná příkoří[/spoiler]) a odprezentovat divákům hned několik hodně silných scén (ať už si postavy mezi sebou jen povídají, nebo po sobě střílejí). A vůbec nevadí, že se tady celé pátrání redukuje na v podstatě pasivní vyčkávání, kdy a kde zločinec znovu udeří, případně jaká stopa nebo důkaz se vyšetřovatelům připletou do cesty.   Bohužel sympaticky vysoko nastolená laťka nevydrží Szifronovi až do úplného konce a v druhé polovině filmu (konkrétně po sekvenci s [spoiler]krátkou, ale intenzivní přestřelkou v obchodě[/spoiler]) všechny výše uvedené přednosti (tempo, atmosféra, práce s pravidly žánru) malinko ustupují do pozadí ve prospěch solidní, ale jinak ničím pozoruhodné žánrovky. Paradoxně čím více se děj postupem času soustřeďuje na skutečné pátrání s tím, jak se hlavní postavy přibližují k odhalení identity útočníka a následné vzájemné konfrontaci, tím méně zábavný a zajímavý film je, což kulminuje v samotném závěru, ve kterém dojde k představení zabijákova motivu, který nepříjemně překvapí svou fádností/banálností. Naštěstí výborná první polovina filmu a vydařený casting zachraňují mnohé. Woodley a především Mendelsohn (podobný typ rolí mu sedí dokonale) hrají skvěle a stejně tak [spoiler]Ineson[/spoiler] dokáže i na malém prostoru zanechat silný dojem (škoda, že se mu patřičné pozornosti dostane až ve finále), takže celkově převládá spokojenost.
7/10
0 -2
Rozhodně to není nic geniálního a je průser, že to v té žánrově mizerii působí jako zjevení kvality. Společenskou kritiku jsem tam moc nepostrehnul, tak mi nestačila ani vadit. Mendelsohn s Woodley oba super. Zaporak znepokojivý. 7/10
869754
2 -1
Dobra krimi. 7+
869727
Dobra krimi. 7+
6 0
Začiatok veľmi dobrý, kamera super, psychopat strieľajúci ľudí len tak počas silvestrovskej noci, charizmatický hlavný vyšetrovateľ...ale potom začne úradovať scenár a ten je proste slabý...už pri scéne v obchodnom centre som sa začal pýtať,  či to myslia vážne a potom prišli ešte väčšie perličky...hlavná hrdinka mala tiež psychické problémy a za to, že si rezala ruky, tak sa dokáže do vraha vcítiť? To ako fakt?
A pri finále už som sa chytal za hlavu...tak pitomé dialógy som nepočul už dávno, vôbec to nefungovalo, záporák úplne od veci a celkovo to bolo jedno veľké WTF?.
Slušné remeslo hlavne, čo sa týka kamery, ale nabudúce si treba ustrážiť hlavne to, čo sa deje pred ňou...
869000
Začiatok veľmi dobrý, kamera super, psychopat strieľajúci ľudí len tak počas silvestrovskej noci, charizmatický hlavný vyšetrovateľ...ale potom začne úradovať scenár a ten je proste slabý...už pri scéne v obchodnom centre som sa začal pýtať,  či to myslia vážne a potom prišli ešte väčšie perličky...hlavná hrdinka mala tiež psychické problémy a za to, že si rezala ruky, tak sa dokáže do vraha vcítiť? To ako fakt? A pri finále už som sa chytal za hlavu...tak pitomé dialógy som nepočul už dávno, vôbec to nefungovalo, záporák úplne od veci a celkovo to bolo jedno veľké WTF?. Slušné remeslo hlavne, čo sa týka kamery, ale nabudúce si treba ustrážiť hlavne to, čo sa deje pred ňou...
2 -7
Souhlas, pro mě taky naprosto pozitivní překvapení. Moc jsem od toho nečekal a pak mi u toho vychladlo jídlo :D
Ten závěr by šlo asi udělat lépe, byla to taková variace na Krásku a zvíře, ale i tak mi to pořád zůstává v hlavě.
868872
Souhlas, pro mě taky naprosto pozitivní překvapení. Moc jsem od toho nečekal a pak mi u toho vychladlo jídlo *:D* Ten závěr by šlo asi udělat lépe, byla to taková variace na Krásku a zvíře, ale i tak mi to pořád zůstává v hlavě.
5 -1
reaguje na: AndyKaufman

Cherry?