Diskuze k článku Třináct životů: Recenze

Tak dohnán další z mnoha mých restů a po vynikajícím Howardově filmu konečně zhlédnut i zmíněný dokument na totéž téma od NatGeo a musím radostně konstatovat, že je (taktéž) naprosto parádní. Mix mluvících hlav, autentických záběrů z události (objevení strádající, ale stále živé, skupinky je fakt silný zážitek:)) a hraných "rekonstrukčních" sekvencí pro dokreslení vyprávění účastníků je skvěle vybalancován a tvůrci zamýšlená emoční křivka napětí, strachu, úlevy a závěrečné radosti pro diváka funguje v celém průběhu filmu ukázkově. Přičemž ale i s tímto dokumentem na paměti se můj pohled na Howardovo dramatické zpracování vůbec nijak nezměnil, možná spíše naopak, protože jsem až zpětně mohl docenit, jak přesně se mu podařilo uvedenou událost přetavit ve film (který má úplně jiná pravidla, než dokumentární zaznamenání skutečnosti a co může fungovat v jednom útvaru, nemusí fungovat ve druhém a naopak). V každém případě vážně stojí za to vidět jak film, tak dokument.
844115
Tak dohnán další z mnoha mých restů a po vynikajícím Howardově filmu konečně zhlédnut i zmíněný dokument na totéž téma od NatGeo a musím radostně konstatovat, že je (taktéž) naprosto parádní. Mix mluvících hlav, autentických záběrů z události (objevení strádající, ale stále živé, skupinky je fakt silný zážitek*:)*) a hraných "rekonstrukčních" sekvencí pro dokreslení vyprávění účastníků je skvěle vybalancován a tvůrci zamýšlená emoční křivka napětí, strachu, úlevy a závěrečné radosti pro diváka funguje v celém průběhu filmu ukázkově. Přičemž ale i s tímto dokumentem na paměti se můj pohled na Howardovo dramatické zpracování vůbec nijak nezměnil, možná spíše naopak, protože jsem až zpětně mohl docenit, jak přesně se mu podařilo uvedenou událost přetavit ve film (který má úplně jiná pravidla, než dokumentární zaznamenání skutečnosti a co může fungovat v jednom útvaru, nemusí fungovat ve druhém a naopak). V každém případě vážně stojí za to vidět jak film, tak dokument.
1 0
reaguje na: AndyKaufman
A proč je to dobře? Nejvíc to pro mě zabil ten střih. Klíčové momenty k budování napětí ve filmu chybí a místo toho se věnuje zdlouhavě méně podstatným věcem. Schválně jsem si pustil dokument znovu, abych to mohl srovnat a pořád v tom zpracování vidím propastný rozdíl.
838115
838064
3 -3
Precizní filmařina, moc jsem si to užil. Určitě by tomu nějaká soška slušela, klidně pro Howarda, i když poslední dobou funguje jako náhodný generátor sraček a pecek. Strašně jsem se bál jestli tam bude Musk a nakonec je dobré toho magora ignorovat. Určitě jeden z nej filmů roku, který se z top10 určitě nedostane., prozatím s Top Gunem a Elvisem. Hlavně je dobrý, že tam nehrál Wahlberg a netočil to Peter Berg, lol. 9/10
838064
5 -3
reagují: Bospor
reaguje na: crimson_moon
No přece Top Gun ne ?! :D
837538
No přece Top Gun ne ?! *:D*
837537
1 0
reaguje na: do_Od
Hele, jestli tohle není "letošní top"  (v kontextu HW produkcí, seriály nepočítaje), co je? A hlavně nepiš něco jako Prey pls :D
837537
Hele, jestli tohle není "letošní top"  (v kontextu HW produkcí, seriály nepočítaje), co je? A hlavně nepiš něco jako Prey pls *:D*
837123
1 -4
reagují: esmo
Dobrý, ale za srdíčko mě to nechytlo. Za mě taková lepší sedmička, letošní top ani náhodou.
837123
4 -8
reagují: crimson_moon

9/10

Za mě skvělý film a 9/10.
837094
Za mě skvělý film a 9/10.
9/10
6 -1
Zbytocny film nakolko dokument je fantasticky, ale aj tak v pohode na pozretie.
837082
3 -9
reaguje na: Polux
A vzkáže Mortensen ve filmu Muskovi aby si to svoje obří dildo strčil do prdele, jako tomu bylo v reálu? :D
837062
A vzkáže Mortensen ve filmu Muskovi aby si to svoje obří dildo strčil do prdele, jako tomu bylo v reálu? *:D*
837018
2 -1
Za mě nejlepší film letos. Minimálně letos. Při koukání mi nebylo fyzicky dobře. Událost jsem ve zprávách zaznamenal, ale že to bylo až tak silný...
Doufám, že Ron Howard se bude držet podobných snímků a dá ruce dál od Han Solů a komiksovek ...tady ke silný jako málokdo..
837059
Za mě nejlepší film letos. Minimálně letos. Při koukání mi nebylo fyzicky dobře. Událost jsem ve zprávách zaznamenal, ale že to bylo až tak silný... Doufám, že Ron Howard se bude držet podobných snímků a dá ruce dál od Han Solů a komiksovek ...tady ke silný jako málokdo..
5 -1
reaguje na: Bospor
Drsnou pohádku dnes asi těžko v kině uvidíme, ať už tam bude juchat Tom Hanks, nebo Robert Downey... bude to drsný asi jako Obr Dobr a já bych všechny tvůrce, kteří na tom nyní dělají daleko raději viděl u něčeho jiného a originálního...!! Nejvíc prodělá del Toro, to už je teď jasný...
837046
837043
1 0
reaguje na: Chermy
V tomhle tě musím opravit. Pinochio z roku 1940 má kromě skvělý animace hodně drsný podtext a temný pozadí. Dítě si toho nevšimne, ale když to vidím jako dospělý, je to pěkně drsný. Pravděpodobně to je nejtemnější pohádka od Disneyho.
837043
837039
1 0
reagují: Chermy
reaguje na: Bospor
Ještě jsem zapomněl zmínit důležitou věc. Autentické záběry průběhu akce, prostředí, chování lidí atd. v dokumentu jsou nespornou výhodou dokumentu oproti filmu, kde je vše hrané a nemůže působit tak silně. Vidět strach, nadšení a vychrtlé postavy zachraňovaných dětí a také skutečné potápěče a jejich nefalšované emoce je mnohem silnější než když to hraje sebelepší herec.
837041
837013
1 -3
Je to dokonalý film!!:+ Skvěle obsazený, skvěle napsaný a skvěle natočený, moc jsem se těšil a moc jsem si to užil... to už se mi tak často nestává :+

Ale do psích kulí, podíval jsem se co dalšího má Howard v plánu a zase Pinocchio ?!! :D To jako teď všichni točí tu nejnudnější pohádku co existuje?:D
837039
Je to dokonalý film!!*:+* Skvěle obsazený, skvěle napsaný a skvěle natočený, moc jsem se těšil a moc jsem si to užil... to už se mi tak často nestává *:+* Ale do psích kulí, podíval jsem se co dalšího má Howard v plánu a zase Pinocchio ?!! *:D* To jako teď všichni točí tu nejnudnější pohádku co existuje?*:D*
4 0
reagují: Bospor

9/10

Až se mně v mém okolí zase někdo zeptá, jaký film s maskovanými superhrdiny bych mu doporučil, řeknu mu tento. Postavy v něm sice nemají superschopnosti (no, i když ... potápět se dobrovolně ve tmě a ve stísněném prostoru, kam se sotva s výstrojí vměstnám, několik hodin v kuse a bez možnosti na záchranu, kdyby se něco pokazilo, wow:+), ale hrdinové to jsou a zamaskováni jsou taky, takže se to počítá:).

Howard sice sem tam má slabé chvilky, ale když zrovna ne, tak to o to více stojí za to a tohle je právě takový případ. Procedurální (první plus) drama natočené s maximální snahou o realističnost (druhé plus), na základě skutečných událostí (třetí plus), které dobře dopadne (čtvrté plus), se špičkovými a při tom civilními hereckými výkony Mortensena s Farrellem (přičemž Edgerton není o moc pozadu, jen nemá tolik prostoru jako titulní dvojice), nehrající zde žádné typické hollywoodské "drsňáky", ale obyčejné chlapy, kteří jsou schopni a ochotni pomoct (páté plus), doplněné domácími herci ve vedlejších rolích a natáčené na tamějších lokacích (šesté plus), se sugestivními a skvěle atmosférickými podvodními sekvencemi (sedmé plus) a s napínavým dějem, i když předem víte, jak to cele nakonec dopadne (osmé plus) a to vše bez typicky hollywoodského patosu, citového vydírání diváka dojemnými scénami (neukázat uvězněnou skupinku až do jejich nalezení byl velmi chytrý tah) a obvyklých klišé, typu záchran na poslední chvíli, dokonalých čítankových hrdinů nebo zlého establishmentu, házejícího hrdinům klacky pod nohy (deváté plus). Moc mně nenapadá, jak by to Howard mohl natočit ještě nějak výrazně lépe:).

P.S. Dokument jsem neviděl (a po tomto filmu budu rozhodně muset doplnit) a k celé události jsem si pamatoval akorát to, že se něco takového před pár lety stalo (plus tu Muskovu bizarní pseudokauzu), tak možná i proto na mně filmová rekonstrukce případu tak zapůsobila.
837018
Až se mně v mém okolí zase někdo zeptá, jaký film s maskovanými superhrdiny bych mu doporučil, řeknu mu tento. Postavy v něm sice nemají superschopnosti (no, i když ... potápět se dobrovolně ve tmě a ve stísněném prostoru, kam se sotva s výstrojí vměstnám, několik hodin v kuse a bez možnosti na záchranu, kdyby se něco pokazilo, wow*:+*), ale hrdinové to jsou a zamaskováni jsou taky, takže se to počítá*:)*.   Howard sice sem tam má slabé chvilky, ale když zrovna ne, tak to o to více stojí za to a tohle je právě takový případ. Procedurální (první plus) drama natočené s maximální snahou o realističnost (druhé plus), na základě skutečných událostí (třetí plus), které dobře dopadne (čtvrté plus), se špičkovými a při tom civilními hereckými výkony Mortensena s Farrellem (přičemž Edgerton není o moc pozadu, jen [spoiler]nemá tolik prostoru jako titulní dvojice[/spoiler]), nehrající zde žádné typické hollywoodské "drsňáky", ale obyčejné chlapy, kteří jsou schopni a ochotni pomoct (páté plus), doplněné domácími herci ve vedlejších rolích a natáčené na tamějších lokacích (šesté plus), se sugestivními a skvěle atmosférickými podvodními sekvencemi (sedmé plus) a s napínavým dějem, i když předem víte, jak to cele nakonec dopadne (osmé plus) a to vše bez typicky hollywoodského patosu, citového vydírání diváka dojemnými scénami [spoiler](neukázat uvězněnou skupinku až do jejich nalezení byl velmi chytrý tah)[/spoiler] a obvyklých klišé, typu záchran na poslední chvíli, dokonalých čítankových hrdinů nebo zlého establishmentu, házejícího hrdinům klacky pod nohy (deváté plus). Moc mně nenapadá, jak by to Howard mohl natočit ještě nějak výrazně lépe*:)*.   P.S. Dokument jsem neviděl (a po tomto filmu budu rozhodně muset doplnit) a k celé události jsem si pamatoval akorát to, že se něco takového před pár lety stalo (plus tu Muskovu bizarní pseudokauzu), tak možná i proto na mně filmová rekonstrukce případu tak zapůsobila.
9/10
8 -2
reagují: Epochva

6,5/10

Film se mi líbil, ale má dost zásadní problém. Dokument The Rescue, který vyšel před rokem, byl totiž mnohem lepší. To je také největší problém filmu. A jelikož už jsem věděl, jak to probíhalo a dopadlo, nemohlo to na mě tolik zapůsobit. I tak jsem se vůbec nenudil, ale tady jsou důvody proč se podívat spíše na dokument:

je podstatně kratší a intenzivnější, dokáže u diváka vyvolat mnohem větší napětí a nepříjemné pocity ať už klaustrofobické nebo strachu o potápěče či zachraňované kluky (z dokumentu jsou všechny podstatné scény daleko lépe zapamatovatelné)

o postavách se ve filmu nedozvíte prakticky nic a film působí, jako když nemá žádnou strukturu (odflákle), neskutečný příběh je zkrátka slabě zpracovaný kvůli nulovým emocím, film i přes delší stopáž spoustu zajímavých věcí přeskakuje a urychluje

podvodní scény ve filmu nejsou moc dobře zachyceny (na to jak moc těžká mise to byla), můžete si myslet, že ano, ale pak jste určitě neviděli dokument

ve filmu je spousta střihů, které přeskakují dlouhé časové úseky, pak se moc dobře nebuduje napětí (fotbalisti vejdou do jeskyně, střih a je zatopená, Farrell si doma čte o události, střih a už je v Thajsku připravený na záchranu, potápěči vejdou do vody, střih, napíše se, že tam jsou x hodin a dostali se tam)

mrtvého Thajce si ve filmu skoro nevšimnete, v dokumentu opět mnohem lépe zpracováno..a to je ten film věnován jemu

Vím, že jsem ovlivněný znalostí toho příběhu, ale i tak je hodnocení obou snímků nesrovnatelně kladnější ve prospěch dokumentu. Vše podstatné zvládl zachytit znatelně lépe – šílenost a důležitost té akce, intenzitu a napětí, emoce. Po zhlédnutí dokumentu vidím v těch potápěčích mnohem větší hrdiny než po zhlédnutí filmu. Pokud jste neviděli ani jedno, doporučuji dokument, pokud jste už viděli film, koukněte pro srovnání na dokument, věřím, že budete ohromeni stejně jako já.
837013
Film se mi líbil, ale má dost zásadní problém. Dokument The Rescue, který vyšel před rokem, byl totiž mnohem lepší. To je také největší problém filmu. A jelikož už jsem věděl, jak to probíhalo a dopadlo, nemohlo to na mě tolik zapůsobit. I tak jsem se vůbec nenudil, ale tady jsou důvody proč se podívat spíše na dokument: je podstatně kratší a intenzivnější, dokáže u diváka vyvolat mnohem větší napětí a nepříjemné pocity ať už klaustrofobické nebo strachu o potápěče či zachraňované kluky (z dokumentu jsou všechny podstatné scény daleko lépe zapamatovatelné) o postavách se ve filmu nedozvíte prakticky nic a film působí, jako když nemá žádnou strukturu (odflákle), neskutečný příběh je zkrátka slabě zpracovaný kvůli nulovým emocím, film i přes delší stopáž spoustu zajímavých věcí přeskakuje a urychluje podvodní scény ve filmu nejsou moc dobře zachyceny (na to jak moc těžká mise to byla), můžete si myslet, že ano, ale pak jste určitě neviděli dokument ve filmu je spousta střihů, které přeskakují dlouhé časové úseky, pak se moc dobře nebuduje napětí (fotbalisti vejdou do jeskyně, střih a je zatopená, Farrell si doma čte o události, střih a už je v Thajsku připravený na záchranu, potápěči vejdou do vody, střih, napíše se, že [spoiler]tam jsou x hodin a dostali se tam)[/spoiler] [spoiler]mrtvého Thajce si ve filmu skoro nevšimnete, v dokumentu opět mnohem lépe zpracováno..a to je ten film věnován jemu[/spoiler] Vím, že jsem ovlivněný znalostí toho příběhu, ale i tak je hodnocení obou snímků nesrovnatelně kladnější ve prospěch dokumentu. Vše podstatné zvládl zachytit znatelně lépe – šílenost a důležitost té akce, intenzitu a napětí, emoce. [spoiler]Po zhlédnutí dokumentu vidím v těch potápěčích mnohem větší hrdiny než po zhlédnutí filmu.[/spoiler] Pokud jste neviděli ani jedno, doporučuji dokument, pokud jste už viděli film, koukněte pro srovnání na dokument, věřím, že budete ohromeni stejně jako já.
6,5/10
2 -1
reagují: Bospor
reaguje na: TedGeorge
Po dokumentu jsem si zrovna říkal, že mě příjemně překvapilo, že to do filmu nedali.
836999
836991
1 0
Z fotiek mi to prislo dost zle, nieco medzi komediou a Survivor, takze diky za recenziu, kvoli mojej obmedzenosti by som prisiel o dobry film :D
836997
Z fotiek mi to prislo dost zle, nieco medzi komediou a Survivor, takze diky za recenziu, kvoli mojej obmedzenosti by som prisiel o dobry film *:D*
1 0
Ale teda pro ty, co viděli dokument i film...
Dost sem se ze začátku bál, že tam Howard naroubuje i nějakou romanci mezi Mortensenem a tou asistenkou guvernéra. Naštěstí se to obešlo bez téhle berličky a díky bohu za to :)
836991
Ale teda pro ty, co viděli dokument i film... [spoiler]Dost sem se ze začátku bál, že tam Howard naroubuje i nějakou romanci mezi Mortensenem a tou asistenkou guvernéra. Naštěstí se to obešlo bez téhle berličky a díky bohu za to :)[/spoiler]
3 0
reagují: Dawwwe
Neskutečný snímek. Nervy drásající....díky tomu, že v době, kdy se tato událost stala, jsme měli necelé roční dvojčata, nesledoval jsem tuto věc den co den....O to víc jsem byl napnutej jako struna. Ron Howard natočil přesně to, co miluju na těchto typech filmů - bez přílišného patosu naprosto řemeslně a přesně natočené. Do toho parádní plejáda herců, scenérie Thajska...
Nadšení, nadšení....10/10 :+
Stále rád chodím do kina, to se nikdy nezmění a mám mrzení, že takový film v kině neběží. Nicméně poznámka pod čarou :) Na začátku roku jsem vyměnil domácí aparaturu - receiver, reprosoustavu (teď mám systém 5.1.2), nyní telka OLED Sony 65 palců. Po tomhle filmu řeknu - už rozumím tomu, když se všechno spojí v dokonalý zážitek. Přišel jsem si skoro jako tam 8)
836986
Neskutečný snímek. Nervy drásající....díky tomu, že v době, kdy se tato událost stala, jsme měli necelé roční dvojčata, nesledoval jsem tuto věc den co den....O to víc jsem byl napnutej jako struna. Ron Howard natočil přesně to, co miluju na těchto typech filmů - bez přílišného patosu naprosto řemeslně a přesně natočené. Do toho parádní plejáda herců, scenérie Thajska... Nadšení, nadšení....10/10 *:+* Stále rád chodím do kina, to se nikdy nezmění a mám mrzení, že takový film v kině neběží. Nicméně poznámka pod čarou :) Na začátku roku jsem vyměnil domácí aparaturu - receiver, reprosoustavu (teď mám systém 5.1.2), nyní telka OLED Sony 65 palců. Po tomhle filmu řeknu - už rozumím tomu, když se všechno spojí v dokonalý zážitek. Přišel jsem si skoro jako tam *8)*
4 0