Diskuze k článku Rakeťák: Recenze

7/10

Na film jsem se těšil, protože mám ve velké oblibě sérii Toy Story (která jiná série si u všech svých dílů udržuje tak neuvěřitelně vysokou kvalitu?) a byl jsem zvědavý, jaké dobrodružství Buzz - hračka - zažije, tentokráte bez své družiny věrných. Po zhlédnutí traileru, kdy jsem pochopil, že vůbec nepůjde o hračku Buzze, ale o postavu ve "filmu", podle které hračka vznikla, můj zájem dost opadl a očekávání nebyla posazena příliš vysoko.

Obavy naštěstí nebyly na místě a nyní už chápu, proč se v Toy Story postava filmového Buzze stala novou oblíbenou hračkou, která kovboje Woodyho odsunula do pozadí:), protože film samotný je hodně příjemná žánrová záležitost s parádním vizuálem (tak jak to Pixar umí), sympatickými postavami v čele s neohroženým Buzzem (nicméně vede pochopitelně Buzzův čtyřnohý společník, aneb víceúčelový kocour do každé domácnosti:D), poctivým sci-fi příběhem, který obsahuje pár překvapení (byť jako celek nejde o nic, co bychom už někde jinde někdy jindy neviděli), nepostradatelným morálním poučením na závěr (které naštěstí nebije do očí) a pro Pixar tak typickou snůškou jak verbálních, tak vizuálních vtípků a easter eggů, plus stopáž je tak akorát, aby to dětské publikum vydrželo a dospělí se příliš nenudili (nebo naopak).

Trochu mě překvapilo, že stran zmíněných vtípků se Pixar docela držel na uzdě a divák jimi není bombardován každých deset sekund, počet lokací, na kterých se děj odehrává, je nezvykle skromný a příběh jako takový je svými proprietami (cestování v čase do budoucnosti i minulosti, různé verze téže postavy, atd.) pro cílové diváctvo možná až příliš komplikovaný/ambiciózní, ale možná právě proto se mi poslední počin Pixaru líbil (zatímco primární cílovce podle všeho nikoliv a proto se film nedočkal extra finančního úspěchu) a beze všeho bych si dal přídavek v podobě pokračování, případně dalšího spin-offu, tentokráte z Divokého západu (mrk, mrk):).
836399
Na film jsem se těšil, protože mám ve velké oblibě sérii Toy Story (která jiná série si u všech svých dílů udržuje tak neuvěřitelně vysokou kvalitu?) a byl jsem zvědavý, jaké dobrodružství Buzz - hračka - zažije, tentokráte bez své družiny věrných. Po zhlédnutí traileru, kdy jsem pochopil, že vůbec nepůjde o hračku Buzze, ale o postavu ve "filmu", podle které hračka vznikla, můj zájem dost opadl a očekávání nebyla posazena příliš vysoko. Obavy naštěstí nebyly na místě a nyní už chápu, proč se v Toy Story postava filmového Buzze stala novou oblíbenou hračkou, která kovboje Woodyho odsunula do pozadí*:)*, protože film samotný je hodně příjemná žánrová záležitost s parádním vizuálem (tak jak to Pixar umí), sympatickými postavami v čele s neohroženým Buzzem (nicméně vede pochopitelně Buzzův čtyřnohý společník, aneb víceúčelový kocour do každé domácnosti*:D*), poctivým sci-fi příběhem, který obsahuje pár překvapení (byť jako celek nejde o nic, co bychom už někde jinde někdy jindy neviděli), nepostradatelným morálním poučením na závěr (které naštěstí nebije do očí) a pro Pixar tak typickou snůškou jak verbálních, tak vizuálních vtípků a easter eggů, plus stopáž je tak akorát, aby to dětské publikum vydrželo a dospělí se příliš nenudili (nebo naopak). Trochu mě překvapilo, že stran zmíněných vtípků se Pixar docela držel na uzdě a divák jimi není bombardován každých deset sekund, počet lokací, na kterých se děj odehrává, je nezvykle skromný a příběh jako takový je svými proprietami [spoiler](cestování v čase do budoucnosti i minulosti, různé verze téže postavy, atd.) [/spoiler]pro cílové diváctvo možná až příliš komplikovaný/ambiciózní, ale možná právě proto se mi poslední počin Pixaru líbil (zatímco primární cílovce podle všeho nikoliv a proto se film nedočkal extra finančního úspěchu) a beze všeho bych si dal přídavek v podobě pokračování, případně dalšího spin-offu, tentokráte z Divokého západu (mrk, mrk)*:)*.
7/10
0 0
Za me tak 6,5. Je to hroznej ripoff Star Treku, Star Wars i Interstellaru, takze nechapu kdyz maj na rozdil od nich nekonecny moznosti co se tyce audiovizualna, tak to cely udelaj strasne vyprazdneny, v polomrtvejch kulisach, na holy planete, jen s par robotama pobliz a nakejma suchejma lianama. To mohla byt epicka scifi jak svina, takhle je to ve vysledku sympaticky, ale hrozne suchy v jadru.
832559
6 0
reaguje na: Kaaspee
Tak zvládl to a užil si to. Myslím, že plynutí času na začátku ještě jakžtakž pobral, ale konec už trošku víc přitvrdil a to jsem se mu snažil po konci filmu dovysvětlit, ale jak moc to padlo na úrodnou půdu nevím :D Každopádně film byl moc fajn a jako start pro sci-fi žánr pro děcka si myslím naprosto ideální a přesně jak říká Hlad. Radši znovu tohle než epizody VII-IX.
831688
Tak zvládl to a užil si to. Myslím, že [spoiler]plynutí času na začátku[/spoiler] ještě jakžtakž pobral, ale [spoiler]konec už trošku víc přitvrdil[/spoiler] a to jsem se mu snažil po konci filmu dovysvětlit, ale jak moc to padlo na úrodnou půdu nevím *:D* Každopádně film byl moc fajn a jako start pro sci-fi žánr pro děcka si myslím naprosto ideální a přesně jak říká Hlad. Radši znovu tohle než epizody VII-IX.
831565
2 -1
reaguje na: trešlson
Kdyžtak dej vědět, jak to dopadlo..:) Taky bych vyrazil s dcerkou, Toy Story žere, i Star wars vydrží celé, tak nějaké vesmírné dobrodružství určitě docení. Navíc se na čase jí konečně ukázat, co znamená, když jde táta do kina:D8)
831565
Kdyžtak dej vědět, jak to dopadlo..*:)* Taky bych vyrazil s dcerkou, Toy Story žere, i Star wars vydrží celé, tak nějaké vesmírné dobrodružství určitě docení. Navíc se na čase jí konečně ukázat, co znamená, když jde táta do kina*:D**8)*
831418
2 0
reagují: trešlson
Absolutní sci-fi doják, který může směle konkurovat svým hraným kolegům. Něco tak dojemného jsem už dlouho neviděl. Vesmírný příběh Buzze Rakeťáka je velmi odvážný nejen v dokonalé animaci, ale i ve scénáři. Rakeťák tak není jen další animák na zaplácnutí deštivého odpoledne, ale skutečné mistrovské dílo, které překvapuje po celou dobu promítání. Díky Bohu za to.
831553
3 -1
reaguje na: Mr. Hlad
Vždyť to zní úplně jinak:D
Arbiter asi koukal na elvivalent epizody IT Crowdu s “female Chekov and female Sulu”.
831430
Vždyť to zní úplně jinak:D  Arbiter asi koukal na elvivalent epizody IT Crowdu s “female Chekov and female Sulu”.
831409
1 0
reaguje na: Mr. Hlad
Díky za odpověď. Stejně mě spíš mě zajímal názor, protože už sem se pro ideu, že půjdeme do kina nadchl, tak ho tam s největší pravděpodobností vezmu a přinejhorším odejdeme dřív no :) Toho Sonica sem právě uváděl s ohledem na akci a slíbil jsem mu, že poprvé půjdeme na trojku do kina. Cestování v čase mu snad dodatečně aspoň trochu objasním. Ono to nějak dopadne a minimálně budeme mít zážitek :D
831418
Díky za odpověď. Stejně mě spíš mě zajímal názor, protože už sem se pro ideu, že půjdeme do kina nadchl, tak ho tam s největší pravděpodobností vezmu a přinejhorším odejdeme dřív no :) Toho Sonica sem právě uváděl s ohledem na akci a slíbil jsem mu, že poprvé půjdeme na trojku do kina. [spoiler]Cestování v čase[/spoiler] mu snad dodatečně aspoň trochu objasním. Ono to nějak dopadne a minimálně budeme mít zážitek :D
831416
2 0
reagují: Kaaspee
reaguje na: trešlson
Děcka na projekci tentokrát nebyly, takže neposoudím. A nedovolím si hádat, v tomhle směru jsem obvykle dost mimo.

Co se akce týče, tak pokud dá Sonica, tak by měl dát i tohle. Ale je to o dost složitější. Víceméně cestování časem, někdo stárne a někdo ne, najednou tam jsou nové postavy, které Buzz nezná, ale jsou to potomci jeho starých a teď už nežijících známých... Pořád je to do značné míry interstellar pro děti.
831416
Děcka na projekci tentokrát nebyly, takže neposoudím. A nedovolím si hádat, v tomhle směru jsem obvykle dost mimo.  Co se akce týče, tak pokud dá Sonica, tak by měl dát i tohle. Ale je to o dost složitější. [spoiler]Víceméně cestování časem, někdo stárne a někdo ne, najednou tam jsou nové postavy, které Buzz nezná, ale jsou to potomci jeho starých a teď už nežijících známých... Pořád je to do značné míry interstellar pro děti. [/spoiler]
831410
3 0
reagují: trešlson
Ahoj, odpovědět mi může asi kdokoli, kdo to viděl. Zvládne tohle ukoukat čtyřletej pižďuch? Musím mu na víkend nečekaně nastavit klidovej režim a plánoval sem, že ho do kina vezmu později, ale klimatizovanej sál s Buzzem Rakeťákem se nezdá jako úplně špatný nápad pro sobotu, kdy mají být 30ti stupňový vedra. Toy Story už dal všechny čtyři, teď doma pořád zírá na Sonica, kterýho taky zbožňuje. Je teda pravda, že zatím mu to dělím na půlhodinové bloky, ale 105 minut mi nepřijde zas tak nereálné. Díky
831410
2 0
reaguje na: Arbiter
Je to malinko jinak, ale pointa je víceméně správně. Rakeťák ve filmu rodiče nemá, je to dospělý chlap a nikdo z rodiny s ním neletí. Tohle se týká jeho blízké kamarádky a shodou okolností nadřízené. A reálně to ve filmu řeší jedna koláž.
831409
Je to malinko jinak, ale pointa je víceméně správně. [spoiler]Rakeťák ve filmu rodiče nemá, je to dospělý chlap a nikdo z rodiny s ním neletí. Tohle se týká jeho blízké kamarádky a shodou okolností nadřízené. A reálně to ve filmu řeší jedna koláž. [/spoiler]
831408
3 0
reagují: kfk