Diskuze k článku Betlémské světlo: Recenze

Pusť si radši Skleněnýho, i tam uděláš líp ;)
821819
821814
2 0
reaguje na: Fifer
Ja teda cetl prvni knihu povidek a jako velkemu obdivovateli Sverakovy scenaristiky mi prisly... fakt zoufaly, ulepeny, marny ?)

A jinak jsem po Po strnisti bos rekl ze Jan Sverak nema scenaristicky talent a z textu divaku Betlemskeho svetla to bohuzel vypada jako moudre konstatovani, a ne jen dementni bonmot citovanej z Cimrmana.
821814
Ja teda cetl prvni knihu povidek a jako velkemu obdivovateli Sverakovy scenaristiky mi prisly... fakt zoufaly, ulepeny, marny *?)* A jinak jsem po Po strnisti bos rekl ze Jan Sverak nema scenaristicky talent a z textu divaku Betlemskeho svetla to bohuzel vypada jako moudre konstatovani, a ne jen dementni bonmot citovanej z Cimrmana.
821811
5 0
reagují: remy
reaguje na: JAGODA

Zdeněk

Zdeněk samozřejmě nemá svoji formu. Těžko mu to vyčítat, když si člověk uvědomí, kolik toho už napsal. Stejně mi ale přijde, že z těch dvou je horší  Jan. V 90. letech uměl točit i bez otce, pak si pořídil rodinu a zdá se, že teď má filmování jenom jako "koníček" a "brigádu" u rodiny. Bojím se, že Jan už na to prostě nemá. A žádné Ropáky ani Jízdu už od něj neuvidíme. Snad se pletu.
821812
Zdeněk
821591
5 0

otravné morální kazatelství Rimsyho a spol

Všechny 3 knihy povídek jsem četl, takže můžu vyvrátit názor Rimsyho, že Svěrák už neumí být vtipný a hláškovat. Umí, jen Janovi se z různorodých povídek asi nepovedlo udělat smysluplný celek. Ale některé ty povídky jsou výborné, klobouk dolů, že někdo dokáže v tomto věku takto psát. Zejména když si vzpomeneme na filmy jiných starších tvůrců. K sexismu Vratných lahví. To jsou tak otravné cinty kritiků. Stáří je různorodé. Někdo sex nahradí křížovkami, někdo ne. Existují desítky starců, kteří touží po mladé ženě. Nevidím jediný důvod, proč by to režisér nemohl ve svém díle natočit. Popisuje realitu. Zas v tom vidím ty trapné levičácké kecy současnosti. Zřejmě představa, že když nebudeme točit filmy o starcích, kteří chtějí mladé ženy, tak přestanou existovat? Nebo co? Stejně to má Fila, kterej každej film, kde měl starej chlap mladou ženu rovnou hodnotil pod 50 %. Znovu, představa kritika: přestaneme popisovat realitu kolem sebe a staří bohatí chlapi přestanou mít mladé ženy? To morální kazatelství je tak otravný a nudný. Určitě je otravnější než novej Svěrákův film :-)
821811
3 0
reagují: Cival
reaguje na: IjonT
Je pravda, že za scénářem k Betlémskému světlu stojí Jan a rovněž je pravda, že nemá takové scenáristické schopnosti jako Zdeněk, ale tím odpoutáním se od tatínka myslím přestání adaptování jeho práce (Strniště a teď BS) a buď zkusit napsat úplně něco svého (Kuky, když už nic, tak byl alespoň osvěžením), nebo ještě lépe, zkusit konečně natočit úplně cizí scénář.

Jinak na BS nakonec do kina nepůjdu, počkám si na VOD nebo na ČT1.
821646
Je pravda, že za scénářem k Betlémskému světlu stojí Jan a rovněž je pravda, že nemá takové scenáristické schopnosti jako Zdeněk, ale tím odpoutáním se od tatínka myslím přestání adaptování jeho práce (Strniště a teď BS) a buď zkusit napsat úplně něco svého (Kuky, když už nic, tak byl alespoň osvěžením), nebo ještě lépe, zkusit konečně natočit úplně cizí scénář. Jinak na BS nakonec do kina nepůjdu, počkám si na VOD nebo na ČT1.
821608
3 0
reaguje na: JAGODA
Vlastně ani nevím, jak je to se scénářem. Oficiálně patří Janovi, což bohužel bývá celkem problém. Bohužel si nikoho nenašel, no. Mi připadá, že to nějak zabalil. Což je vzhledem k jeho schopnostem škoda.
821608
821591
5 0
reagují: JAGODA
Fila je k filmu až překvapivě smířlivý: link

Jsem teď na vážkách, jestli navštívit kino, nebo ne. Každopádně i když jsem patřil k hlasitým obhájcům traileru, tak mi všeobecné přijetí dalo studenou sprchu a i já musím přiznat, že by to již vážně chtělo, aby se Jan od tatínka odpoutal.
821591
Fila je k filmu až překvapivě smířlivý: https://www.kinobox.cz/clanek/21732-betlemske-svetlo-neni-tak-hrozne-dostat-dratem-do-oka-boli-vic Jsem teď na vážkách, jestli navštívit kino, nebo ne. Každopádně i když jsem patřil k hlasitým obhájcům traileru, tak mi všeobecné přijetí dalo studenou sprchu a i já musím přiznat, že by to již vážně chtělo, aby se Jan od tatínka odpoutal.
1 -1
reagují: Fifer, IjonT
reaguje na: Lasergun