Diskuze k článku Faunův labyrint: Recenze

co dodat, pro mě uplně geniální atmosféra - zíral jsem s otevřenou hubou od začátku do konce co všechno vykouzlil z fantazie a dějin válečného Španělska ... mám radši jiný styl ale filmy z války mě vždycky dostanou 9/10 ... u mě asi jako jediné drama má devítku ... :)
142552
co dodat, pro mě uplně geniální atmosféra - zíral jsem s otevřenou hubou od začátku do konce co všechno vykouzlil z fantazie a dějin válečného Španělska ... mám radši jiný styl ale filmy z války mě vždycky dostanou 9/10 ... u mě asi jako jediné drama má devítku ... *:)*
0 0
toto je vazne maso, absolutne natural vsetko, genialny pomer fantastickej linie s vojnovym stavom (no a ten tata, ten vazne stoji zato), s detailami sa del Toro maximalne vyhral a cele to dycha takou atmosferou, ze sa na nej da viezt...ked si k tomu pridam, ako som pomaly levitoval nad stolickou v kazdej napinavej scene (sak ten detozrut a podobne;) ), vyjde mi, ze sa niekto bohovsky snazil a JE TO CITIT:) 8,5/10 a NEHANBIM SA ZATO!!!
99349
toto je vazne maso, absolutne natural vsetko, genialny pomer fantastickej linie s vojnovym stavom (no a ten tata, ten vazne stoji zato), s detailami sa del Toro maximalne vyhral a cele to dycha takou atmosferou, ze sa na nej da viezt...ked si k tomu pridam, ako som pomaly levitoval nad stolickou v kazdej napinavej scene (sak ten detozrut a podobne*;)* ), vyjde mi, ze sa niekto bohovsky snazil a JE TO CITIT*:)* 8,5/10 a NEHANBIM SA ZATO!!!
0 0
"Take asi ubralo na prozitku, ze jsem film videl ve spanelstine s cz titulky"

A v jaké verzi to chceš vidět, aby jsi šel s potencionáním hodnocením výš? :o Vždyť ve verzi španělština s českými titulkami to viděli všichni;) Stejně si dost dobře nedokážu představit těžce naroubovanou angličtinu, nebo nedej bože češtinu:-
75291
"Take asi ubralo na prozitku, ze jsem film videl ve spanelstine s cz titulky" A v jaké verzi to chceš vidět, aby jsi šel s potencionáním hodnocením výš? *:o* Vždyť ve verzi španělština s českými titulkami to viděli všichni;) Stejně si dost dobře nedokážu představit těžce naroubovanou angličtinu, nebo nedej bože češtinu*:-*
0 0
Tak i ja jsem konecne videl Faunuv Labyrint a mam z neho rozporuplne pocity. Fantasy cast me bavilo mnohem vic nez valecna. Herci podavali opravdu dobre vykony a snimek byl vizualne proste bombasticky, vsechny ,,pohadkove,, prisery byly nadherne udelany...Byly momenty kdy sem si rikal proc se nektera postava zachovala tak jak se zachovala, nelogicky...Take asi ubralo na prozitku, ze jsem film videl ve spanelstine s cz titulky...7/10* musim se podivat v nejblizsi dobe jeste jednou.
75285
0 0
Musím říct, že tenhle film byl pro mě opravdu výtečným zážitkem. Opravdu atmosferický film. Drsné kulisy reálného světa jsou střídány špinavými a temnými, které mají vypadat strašidelně, ale na mě působily velmi osvěžujícím dojmem oproti opravdu depresovní realitě. Strašně se mi dále líbily přechody mezi jednotlivými scénami, nebo spíš záběry ( kapitán v lese se otočí udělá dva kroky a pan najednou dosedá na koně atd.). Dva hlavní herci byli výteční. Ivana Baquero hrála výtečně, přesto ale zůstala dětská, takže se jí dala věřit fantazie. Sergi López si svoji postavu tayk užil. Takovej hajzl už na plátně dlouho nebyl vidět. Prostě pro mě zatím film roku (společně s Clerks 2) 9,75/10. Ty drobné jsem nedal proto, že si si nejsem jistej jestli bych nechtěl aby film skončil více pohádkově/dobře i v realitě. I když na druhou stranu hlavní hrdince se splnilo vše po čem toužila a co chtěla se splnilo. Ale prostě si nejsem jistej.
38388
0 0
Tak tohle byl film, který mě dostal. Něco takového jsem fakt nečekal. Páradní nářez. Místy horor, místy pořádné drama, jaké jsem už dlouho neviděl. Můžu jen doporučit. 9/10:+
38030
Tak tohle byl film, který mě dostal. Něco takového jsem fakt nečekal. Páradní nářez. Místy horor, místy pořádné drama, jaké jsem už dlouho neviděl. Můžu jen doporučit. 9/10*:+*
0 0
Uf asi před deseti minutama jsem to dokoukal a musím říct, že jsem pěkně rozsekanej. Těšil jsem se na něco ve stylu pohádky, která dává té malé holce zapomenout na všechny nacistické hrůzy, co se dějou kolem. Jenže to se jaksi nekonalo. Místo toho jsem postřehl spíš skloubeninu hodně, hodně slabého a jednorozměrného válečného drama (Černá Kniha je tisíckrát lepší) a krásně natočené, ale jinak chabé pohádky bez nějakého velkého vnitřního poselství. Ještě horší je, že k jediné postavě (samozdřejmě kromě toho sadistickýho hajzla) jsem si nedokázal vytvořit žádný vztah (a to mrzí zvlášť u hlavní hrdinky).
6/10 (lehce experimentální průměrný film)
37850
Uf asi před deseti minutama jsem to dokoukal a musím říct, že jsem pěkně rozsekanej. Těšil jsem se na něco ve stylu pohádky, která dává té malé holce zapomenout na všechny nacistické hrůzy, co se dějou kolem. Jenže to se jaksi nekonalo. Místo toho jsem postřehl spíš skloubeninu hodně, hodně slabého a jednorozměrného válečného drama (Černá Kniha je tisíckrát lepší) a krásně natočené, ale jinak chabé pohádky bez nějakého velkého vnitřního poselství. Ještě horší je, že k jediné postavě (samozdřejmě kromě toho sadistickýho hajzla) jsem si nedokázal vytvořit žádný vztah (a to mrzí zvlášť u hlavní hrdinky). 6/10 (lehce experimentální průměrný film)
0 0
Faunuv labyrint se rozjizdi dost pomalu, ale pozdeji neuveritelne graduje. Nevim, jestli obsahoval nejake vyssi poselstvi, pro me fungoval na vybornou uz v zakladni rovine. A vetsi svini, nez je Vidal, jsem uz na platne dlouho nevidel.

9/10

Jinak tohle fakt neni film pro deti, at si panove a damy z Aerofilms mysli, co chteji.
37837
Faunuv labyrint se rozjizdi dost pomalu, ale pozdeji neuveritelne graduje. Nevim, jestli obsahoval nejake vyssi poselstvi, pro me fungoval na vybornou uz v zakladni rovine. A vetsi svini, nez je Vidal, jsem uz na platne dlouho nevidel. 9/10 Jinak tohle fakt neni film pro deti, at si panove a damy z Aerofilms mysli, co chteji.
0 0
Innocence Has A Power Evil Cannot Imagine...
Faunův labyrint, to jsou drastické přesýpací hodiny made in Mexico. Pár zrnek nevinnosti a rozlehlá poušť zla. Když poslední zrnko magického písku světa dvanáctileté Ofelie s vážnýma očima, která objevuje uvnitř čarovného stromu podzemí groteskních bytostí, masek, předmětů a pravidel, přepadne dolů, ocitáme se krvavýma nohama ve frankistickém režimu poloviny čtyřicátých let. Partyzánská válka proti kníratému establismentu, jemuž na malé usedlosti kdesi v lesích vévodí Francův nelítostný El Capitano Vidal, otčím hlavní hrdinky. Smyčky kolem její rodiny se začnou utahovat stejně jako vojenský kruh proti povstalcům v lesích. Zrada, láska, čest.

ALE... v tom difúzním střídání reality a fantasy, dětské hravosti a vojenské krutosti, neuhýbavé kamery, náboženských motivů a morálních přešlapů, jsem se v Labyrintu úplně ztratila.
Film, který pro mnohé kvality respektuji, ale už od půlnoční projekce na Febiu mě mrzí, že přes působivý výkon Ivany Baquero a Sergi Lopéze, Del Torovu fascinující režii, oslnivé zkamenělé obrazy a sugestivní hudbu, duševně minul o několik světelných let. Měla jsem podobný problém jako s Fontánou, čekala jsem vnitřní členitost příběhu, více temných zátočin, které z naturalistické řežby láhví. Vadila mi plochost charakterů, zejména na jednorozměrné straně partyzánů, poněkud nepromyšlené propojení linií, bajkově jednoduché poučení. Ostré střepy, ostré rány a ostré náboje -a pro mě bohužel příliš tupý úhel Guillermova pohledu.

5-6/10

Soudě podle imdb, RT, čsfd a last but not least MovieZone tomuhle Mexičanovi jeho publikum rozumí. Asi budu muset oprášit španělštinu ;)
37773
Innocence Has A Power Evil Cannot Imagine... Faunův labyrint, to jsou drastické přesýpací hodiny made in Mexico. Pár zrnek nevinnosti a rozlehlá poušť zla. Když poslední zrnko magického písku světa dvanáctileté Ofelie s vážnýma očima, která objevuje uvnitř čarovného stromu podzemí groteskních bytostí, masek, předmětů a pravidel, přepadne dolů, ocitáme se krvavýma nohama ve frankistickém režimu poloviny čtyřicátých let. Partyzánská válka proti kníratému establismentu, jemuž na malé usedlosti kdesi v lesích vévodí Francův nelítostný El Capitano Vidal, otčím hlavní hrdinky. Smyčky kolem její rodiny se začnou utahovat stejně jako vojenský kruh proti povstalcům v lesích. Zrada, láska, čest. ALE... v tom difúzním střídání reality a fantasy, dětské hravosti a vojenské krutosti, neuhýbavé kamery, náboženských motivů a morálních přešlapů, jsem se v Labyrintu úplně ztratila. Film, který pro mnohé kvality respektuji, ale už od půlnoční projekce na Febiu mě mrzí, že přes působivý výkon Ivany Baquero a Sergi Lopéze, Del Torovu fascinující režii, oslnivé zkamenělé obrazy a sugestivní hudbu, duševně minul o několik světelných let. Měla jsem podobný problém jako s Fontánou, čekala jsem vnitřní členitost příběhu, více temných zátočin, které z naturalistické řežby láhví. Vadila mi plochost charakterů, zejména na jednorozměrné straně partyzánů, poněkud nepromyšlené propojení linií, bajkově jednoduché poučení. Ostré střepy, ostré rány a ostré náboje -a pro mě bohužel příliš tupý úhel Guillermova pohledu. 5-6/10 Soudě podle imdb, RT, čsfd a last but not least MovieZone tomuhle Mexičanovi jeho publikum rozumí. Asi budu muset oprášit španělštinu *;)*
0 0
V kině nás bylo 20 + 2 (asi desetiletá) děcka. Nevím, jestli při filmu učurávaly strachy nebo chrochtaly blahem, ale když já jsem vycházel z kina, měl jsem teda slušnou depku. Může za to samotný závěr filmu, který je podle mě mírně dvojznačný. Přesto jsem byl rád, že to neskončilo jako americká pohádka, ale podstatně civilněji (Pochvala pro režiséra a scénaristu). 9*/10
37360
0 0
9/10 Fascinující a vysokokontrastní fantasy/horor/drama, jaké jsem viděl!
37350
0 0
Příjemné překvapení, výborně mi sedělo prolnutí obou linií, trochu jsem se toho bál. Trošku pomalejší rozjezd, ale pak se to s přibívajícím časem čím dál víc zlepšuje.8
37299
0 0
10/10... film roka a jeden z najlepších fantasy filmov vôbec...
37142
0 0
Na prvni dojem prostredi, kam by se nenechal zlakat ani Hellboy, na druhy pohadka, ktera postrada svou detskou ukolebavku a na treti...

Sedel jsem cely film ocekavaje prijemne prostredi, nadherne dialogy a az snad nepreberne mnozstvi fantazie, naopak jsme obcas dostal presprilis vystrelu (to neni vytka), par dosti nechutnych scen (ty imho byly prilis realne na "pohadku") a na konec nechutne nebojacnou holku (skoro jak dakota;), ktera vleze do bahna za prerostlou zabkou, neboji se podivnych stvoreni s rohy a vroucne veri na vily. Pricemz se cim dal tim vice odpoutava od sve matky (kterou ma moc rada, ale v jistych okamzicich se zda byt maminka nedulezita oproti ukolum). Zly, moc zly kapitan, ktery je pro kazdou spatnost (miluju hodinky, sadismus a sve nenarozene dite) je v defakto v pribehu jakymsi antikristem, ktereho lze polepsit jedine hodne velkou placackou na mouchy, nebo granatometem. Vskutku podivana...hlavni je, ze film neztraci tempo, ktere se cim dal tim vic zvlhcuje atmosferou a postavami.
nemohu dat ovsem jinak nez 7-8/10 nebot jsem se pristhl jak pri zbytecnych scenach prizaviram ocka.
32625
Na prvni dojem prostredi, kam by se nenechal zlakat ani Hellboy, na druhy pohadka, ktera postrada svou detskou ukolebavku a na treti... Sedel jsem cely film ocekavaje prijemne prostredi, nadherne dialogy a az snad nepreberne mnozstvi fantazie, naopak jsme obcas dostal presprilis vystrelu (to neni vytka), par dosti nechutnych scen (ty imho byly prilis realne na "pohadku") a na konec nechutne nebojacnou holku (skoro jak dakota;), ktera vleze do bahna za prerostlou zabkou, neboji se podivnych stvoreni s rohy a vroucne veri na vily. Pricemz se cim dal tim vice odpoutava od sve matky (kterou ma moc rada, ale v jistych okamzicich se zda byt maminka nedulezita oproti ukolum). Zly, moc zly kapitan, ktery je pro kazdou spatnost (miluju hodinky, sadismus a sve nenarozene dite) je v defakto v pribehu jakymsi antikristem, ktereho lze polepsit jedine hodne velkou placackou na mouchy, nebo granatometem. Vskutku podivana...hlavni je, ze film neztraci tempo, ktere se cim dal tim vic zvlhcuje atmosferou a postavami. nemohu dat ovsem jinak nez 7-8/10 nebot jsem se pristhl jak pri zbytecnych scenach prizaviram ocka.
0 0
Z kina jsem vychazel rozklepany prijemnymi pocity... vubec jsem si behem sledovani neuvedomil jak daleko od sebe jsou obe linie. Hodnej strejda Guillermo mi jako obvykle nabidnul technickou brilanci... od nespoutane kamery, pres obstojne triky az po mamuti davku fantazie, ktera to vsechno obehnala neviditelnou pavucinkou. Ta pevne spojuje i nespojitelne... radeni vojaku v realu a prerostlou zabu zvracejici vlastni vnitrnosti v dutinach zakleteho stromu. Pripadal jsem si jako ve snu, protoze prechazet takhle ostre mezi obema realitami prece nejde ani skrz dvere nacrtnute kouzelnou kridou...

Del Torovi to presto vychazelo a skrz ustredni dvojici postav (mala holcicka Ofelia a jeji sadisticky otcim, kapitan Vidal) vytvoril solidni podlozi, o ktere si muzete oprit nejen kolo, ale i vlastni hlavu, ktera prijemne tezkne s kazdou dalsi Del Torovou fantaskni vypravou do Faunova sveta, ve kterem radi male vily a dalsi pohadkove postavicky.

S odstupem casu bych uznal argumenty o vykradani, vetsina pohadkovych prvku se uz objevila jinde a kdyby Del Toro nenechal kapitana Vidala s tak ocividnou radosti "kuchat" svoje obeti (vazne jsem mu veril, ze je to zaporak... stacilo se na nej divat pri holeni :) V tom je ale ta nadherna "rozhozenost" celeho snimku, ktery by se ve svych nejroztomilejsich momentech dal prirovnat k detske klasice, aby jen o dve klapky dal trumfoval v brutalite unrated verze Ajovych hororu. Mozna je to tim, ze dokazu byt ditetem, ktere oceni pastelove barvy, pohadkovou ukolebavku a svet princezen a zaroven i rozjivenym mladikem, kteremu na tvari naskoci ulisny usmev, kdyz vidi Del Tora jak zbabele necukne kamerou, kdyz dojde na amputaci nohy pomoci flasky skotske a nabrousene pilky.

Nekomu tyhle kontrasty rozmasiruji na kusy krehkou atmosferu Faunova sveta, me skrz ne probleskovalo Del Torovo nadseni a mozna i jeho radost, ze je konecne zase "doma" a toci si po svem. A nejsem rad jen za nej... jsem rad i za sebe, protoze vysledek ve me bude rezonovat jeste dlouho. Jednoznacne prekvapeni i po Hladove celkem optimisticke recenzi... bila je belejsi, cerna je cernejsi a Guillermo je definitivne v mem velmi vrtkavem zebricku oblibenych tvurcu. A vezte ze to neni dlouhy zebricek.
32618
Z kina jsem vychazel rozklepany prijemnymi pocity... vubec jsem si behem sledovani neuvedomil jak daleko od sebe jsou obe linie. Hodnej strejda Guillermo mi jako obvykle nabidnul technickou brilanci... od nespoutane kamery, pres obstojne triky az po mamuti davku fantazie, ktera to vsechno obehnala neviditelnou pavucinkou. Ta pevne spojuje i nespojitelne... radeni vojaku v realu a prerostlou zabu zvracejici vlastni vnitrnosti v dutinach zakleteho stromu. Pripadal jsem si jako ve snu, protoze prechazet takhle ostre mezi obema realitami prece nejde ani skrz dvere nacrtnute kouzelnou kridou... Del Torovi to presto vychazelo a skrz ustredni dvojici postav (mala holcicka Ofelia a jeji sadisticky otcim, kapitan Vidal) vytvoril solidni podlozi, o ktere si muzete oprit nejen kolo, ale i vlastni hlavu, ktera prijemne tezkne s kazdou dalsi Del Torovou fantaskni vypravou do Faunova sveta, ve kterem radi male vily a dalsi pohadkove postavicky. S odstupem casu bych uznal argumenty o vykradani, vetsina pohadkovych prvku se uz objevila jinde a kdyby Del Toro nenechal kapitana Vidala s tak ocividnou radosti "kuchat" svoje obeti (vazne jsem mu veril, ze je to zaporak... stacilo se na nej divat pri holeni :) V tom je ale ta nadherna "rozhozenost" celeho snimku, ktery by se ve svych nejroztomilejsich momentech dal prirovnat k detske klasice, aby jen o dve klapky dal trumfoval v brutalite unrated verze Ajovych hororu. Mozna je to tim, ze dokazu byt ditetem, ktere oceni pastelove barvy, pohadkovou ukolebavku a svet princezen a zaroven i rozjivenym mladikem, kteremu na tvari naskoci ulisny usmev, kdyz vidi Del Tora jak zbabele necukne kamerou, kdyz dojde na amputaci nohy pomoci flasky skotske a nabrousene pilky. Nekomu tyhle kontrasty rozmasiruji na kusy krehkou atmosferu Faunova sveta, me skrz ne probleskovalo Del Torovo nadseni a mozna i jeho radost, ze je konecne zase "doma" a toci si po svem. A nejsem rad jen za nej... jsem rad i za sebe, protoze vysledek ve me bude rezonovat jeste dlouho. Jednoznacne prekvapeni i po Hladove celkem optimisticke recenzi... bila je belejsi, cerna je cernejsi a Guillermo je definitivne v mem velmi vrtkavem zebricku oblibenych tvurcu. A vezte ze to neni dlouhy zebricek.
0 0
O ději filmu jsem nevěděl prakticky nic a podle obrázků jsem čekal pohádku podobnou Kletbě bratří Grimmů, to co jsem před chvílí viděl mě tedy opravdu velmi překvapilo. Rozhodně jsem nečekal poměrně drsný příběh z prostředí válečného španělska, které je příliš kruté pro malou holčičku a ta tak podvědomě utíká do svého vlastního fantaskního světa (trochu mi to připomělo skvělý Tideland). Vůbec mi přitom nevadilo že většina filmu se odehrává v realitě, je pro děj mnohem důležitější než ta fantazijní část, ale zase jedna bez druhé by vůbec nefungovaly.
Film hodnotím 8/10, ale kvůli některým velmi silným momentům a skvělému výkonu Sergi Lópeze mám chuť jít ještě výš.
32042
O ději filmu jsem nevěděl prakticky nic a podle obrázků jsem čekal pohádku podobnou Kletbě bratří Grimmů, to co jsem před chvílí viděl mě tedy opravdu velmi překvapilo. Rozhodně jsem nečekal poměrně drsný příběh z prostředí válečného španělska, které je příliš kruté pro malou holčičku a ta tak podvědomě utíká do svého vlastního fantaskního světa (trochu mi to připomělo skvělý Tideland). Vůbec mi přitom nevadilo že většina filmu se odehrává v realitě, je pro děj mnohem důležitější než ta fantazijní část, ale zase jedna bez druhé by vůbec nefungovaly. Film hodnotím 8/10, ale kvůli některým velmi silným momentům a skvělému výkonu Sergi Lópeze mám chuť jít ještě výš.
0 0
Tak pokud nebude velká distribuce, určitě se Pan´s labyrinth podívá do kin alespoň v rámci Febia.
31557
0 0
7/10, určitě se na to někdy v brzké době podívám znovu. Obě roviny tam samy o sobě fungujou imho na výbornou, ale těžko se mi zrovna pro takovouhle syntézu hledá pochopení.

btw. ústřední motiv (ukolébavka) je moc hezký, nemůžu se ovšem ubránit, že už jsem ho někde slyšel, jsem v tom sám?
31334
7/10, určitě se na to někdy v brzké době podívám znovu. Obě roviny tam samy o sobě fungujou imho na výbornou, ale těžko se mi zrovna pro takovouhle syntézu hledá pochopení. btw. ústřední motiv (ukolébavka) je moc hezký, nemůžu se ovšem ubránit, že už jsem ho někde slyšel, jsem v tom sám?
0 0

Shimitz, duro

Blade II 66%, Blade 73% by csfd