Diskuze k článku Slunovrat: Recenze

příspěvky 21 - 33 Napsat příspěvek
To zní naprosto skvěle! Jdu!
725790
To zní naprosto skvěle! Jdu!
1 -1

Až strašidelně dokumentárních 7/10

Po Hereditary, ze kterého jsem měl ještě dlouho divné pocity v břiše, servíruje Aster další psychologicky náročnější příběh, ve kterém opět vynikajícím způsobem pracuje jak se zápletkou samotnou, tak se svými osvědčenými prvky, jako jsou živočišné zvuky (po mlaskání až fyzicky nepříjemný pláč) nebo kamerové kousky. Bohužel několik věcí mi to lehce sráží dolů - ne úplně šťastný výběr některých vedlejších (ne)herců, neprovázanost událostí ve Státech s vlastním rituálem (nebo jsem to nepochopil) a částečně i spoilery v podobě kreseb na stěnách, které sice znervóznily, ale až příliš odkryly karty. A hlavně jsem nerozuměl tomu, proč některé amíky tak brutálně popravili, když to s tím rituálem nijak nesouviselo. Ale klobouk dolů, jak se to nakonec povedlo, když se to celé odehrává ve dne. 7/10
725761
Po Hereditary, ze kterého jsem měl ještě dlouho divné pocity v břiše, servíruje Aster další psychologicky náročnější příběh, ve kterém opět vynikajícím způsobem pracuje jak se zápletkou samotnou, tak se svými osvědčenými prvky, jako jsou živočišné zvuky (po mlaskání až fyzicky nepříjemný pláč) nebo kamerové kousky. Bohužel několik věcí mi to lehce sráží dolů - ne úplně šťastný výběr některých vedlejších (ne)herců, neprovázanost událostí ve Státech s vlastním rituálem (nebo jsem to nepochopil) a částečně i spoilery v podobě kreseb na stěnách, které sice znervóznily, ale až příliš odkryly karty. A hlavně jsem nerozuměl tomu, proč některé amíky [spoiler]tak brutálně popravili, když to s tím rituálem nijak nesouviselo. [/spoiler]Ale klobouk dolů, jak se to nakonec povedlo, když se to celé odehrává ve dne. 7/10
Až strašidelně dokumentárních 7/10
3 0
Nejvíce se mi na filmu líbí to, že dokáže naprosto tuctovou zápletku prodat, takovým způsobem, že budete hledat čelist na podlaze. Ari Aster mě přesvědčil, že je jako režisér velmi silný, originální a umí pracovat s filmem jako médiem, naprosto suverénně. Práce s hudbou, přechody mezi scény, herecké výkony, budování atmosféry, moment překvapení, skvělý vizuál(hlavně scény s drogy a halucinogeny), to všechno Aster zvládá s přehledem. Film byl na mě delší, a první hodinka se trochu táhla(mělo to svůj význam, přesto mě to uspávalo), jenže pak přišel první rituál, který mě hned probral a pak to bylo lepší a lepší. A výborně to gradovalo do poslední scény. 7,5-8/10

PS: Režisér má prý na skladě necenzurovanou a o půlhodiny delší verzi. Po filmu jsem na ní dost zvědaví.
725756
Nejvíce se mi na filmu líbí to, že dokáže naprosto tuctovou zápletku prodat, takovým způsobem, že budete hledat čelist na podlaze. Ari Aster mě přesvědčil, že je jako režisér velmi silný, originální a umí pracovat s filmem jako médiem, naprosto suverénně. Práce s hudbou, přechody mezi scény, herecké výkony, budování atmosféry, moment překvapení, skvělý vizuál(hlavně scény s drogy a halucinogeny), to všechno Aster zvládá s přehledem. Film byl na mě delší, a první hodinka se trochu táhla(mělo to svůj význam, přesto mě to uspávalo), jenže pak přišel první rituál, který mě hned probral a pak to bylo lepší a lepší. A výborně to gradovalo do poslední scény. 7,5-8/10 PS: Režisér má prý na skladě necenzurovanou a o půlhodiny delší verzi. Po filmu jsem na ní dost zvědaví.
4 -1
reagují: Rexxarus

silných 8/10

Famózní recenze, která přesně vystihuje to, co se na plátně odehrávalo. Zejména pak mísení "humoru" a dramatu, jež krásně odráží opravdový svět, kdy z pohledu třetího se často také zdají být některé situace úsměvné, ale rozhodně byste si s protagonisty místo nevyměnili. Navíc je to podáno s takovým realistickým citem jako u takového typu filmu těžko jinde pohledat. O technických aspektech není potřeba se rozepisovat, tam to prostě šlape a napětí v rámci ukázaného světa vás donutí přemýšlet zase trochu jinak. A nakonec.. "..and the Oscar goes to Florence Pugh",která si v poslední čtvrtině krade film pro sebe. Pobaví i klučina z We're the Millers.
725750
silných 8/10
1 0