Diskuze k článku Místo u moře: Recenze

příspěvky 1 - 14 Napsat příspěvek

10*

Intenzivní zážitek. Dlouho jsem se rozhodoval, jestli 9 nebo 10, ale nakonec jsem to tam dal. A to proto, že jsem v kině dlouho takto neprožíval (nebo snad nikdy) jednotlivé vypjaté scény. Navíc Affleck je skvělý,  věřil jsem mu každou sekundu jeho depky. Viděl jsem prostě zlomeného Lee Chandlera a ne Casey Afflecka.
Pro někoho možná trochu někdy zdlouhavé, ale takto to v životě chodí. Civilní pojetí bez velkohubých dialogů prostě parádní.
Jinak v kině jen 4 lidi, takže úplný klid, co víc si přát.
hroubek: Mě tam ta hudba právě hodně sedla.
378455
Intenzivní zážitek. Dlouho jsem se rozhodoval, jestli 9 nebo 10, ale nakonec jsem to tam dal. A to proto, že jsem v kině dlouho takto neprožíval (nebo snad nikdy) jednotlivé vypjaté scény. Navíc Affleck je skvělý,  věřil jsem mu každou sekundu jeho depky. Viděl jsem prostě zlomeného Lee Chandlera a ne Casey Afflecka. Pro někoho možná trochu někdy zdlouhavé, ale takto to v životě chodí. Civilní pojetí bez velkohubých dialogů prostě parádní. Jinak v kině jen 4 lidi, takže úplný klid, co víc si přát.  hroubek: Mě tam ta hudba právě hodně sedla.
10*
0 0

9/10

Kolem mě šel buzz, že je Místo u moře depka a všichni u něj brečí. Z toho jsem nějak usoudil, že tam bude klasické hollywoodské přehrávání a patos. Ale kdeže, jak jsem se mýlil. Místo u moře je krásně civilní záležitost. Dialogy jsou skutečně naprosto normální a lidské, bez patetičnosti, bez velkých proslovů, bez zbytečných emocí. Afflelckův Lee je postava snad s nejtěžším osudem, který jsem kdy na plátně viděl a ten svůj osud zvládá tak jak nejlíp může, což skoro ani nejde unést. Jde na něm vidět, že je kousek před zhroucením, neustále vypadá nevyspale, otupěle a prázdně. Ale nějak se snaží držet, musí. Postava Patrika je zase naprosto uvěřitelná svým "mám to na salámu" chováním a svou jemnou frackovitostí. ostatní vedlejší postavy jsou taky naprosto výborné (Michelle Wilianms ! ).

Místo u moře není o tom jak si k sobě strýc a synovec hledají cestu, ale o tom, jak nepříjemné věci na nás můžou v životě dopadnout a jak těžké je se s nimi vyrovnat se ctí.
374637
Kolem mě šel buzz, že je Místo u moře depka a všichni u něj brečí. Z toho jsem nějak usoudil, že tam bude klasické hollywoodské přehrávání a patos. Ale kdeže, jak jsem se mýlil. Místo u moře je krásně civilní záležitost. Dialogy jsou skutečně naprosto normální a lidské, bez patetičnosti, bez velkých proslovů, bez zbytečných emocí. Afflelckův Lee je postava snad s nejtěžším osudem, který jsem kdy na plátně viděl a ten svůj osud zvládá tak jak nejlíp může, což skoro ani nejde unést. Jde na něm vidět, že je kousek před zhroucením, neustále vypadá nevyspale, otupěle a prázdně. Ale nějak se snaží držet, musí. Postava Patrika je zase naprosto uvěřitelná svým "mám to na salámu" chováním a svou jemnou frackovitostí. ostatní vedlejší postavy jsou taky naprosto výborné (Michelle Wilianms ! ). Místo u moře není o tom jak si k sobě strýc a synovec hledají cestu, ale o tom, jak nepříjemné věci na nás můžou v životě dopadnout a jak těžké je se s nimi vyrovnat se ctí.
9/10
0 0
9/10 a mrzí mě, že jsem nebyl v kině.
373057
9/10 a mrzí mě, že jsem nebyl v kině.
0 0

hype :(

tak já jsem na opačné straně barikády koukám....oscar za scénář? a proč proboha....ano je to komorní, uvěřitelné, depresívní, pomalé ale nic vic nic mín... Lee je prostě totalně v loji a nelepší se to. Patrick byl nějak divně dost v poho a moc mi nesednul. strašlivá hudba. 5/10
373056
hype :(
0 0
Hodně silný snímek, který ani chvilku nenudí. Výborné herecké výkony, parádní dialogy a scénář. Jediné co je fakt na pěst je hudba. 8-9/10
372333
0 0
Karel: Jasné, mladíkove "problémy" s vrstovníčkami si zaslúžia spin-off. Hrozný sympaťák.
372324
0 0
S Místem u moře je to osobní. Kenneth Lonergan natočil Na mě se můžeš spolehnout, které mě kdysi zasáhlo tak, že ho stále považuji za nejlepší film všech dob. Druhý film, Margaret, měl přes svou na první pohled malichernou zápletku naprosto neuvěřitelně propracovaný děj, který stříhal pět let, než ho dostal do podoby, která mohla jít alespoň na DVD. Při sledování máte pocit, že se díváte na jedinečné dílo, kterému jsou občas přistřížená křídla. Oba filmy navíc mají jedny z nejlepších postav a dialogů, jaké jste kdy na plátně viděli. Veškeré rozhovory jsou lidské, přirozené a víte, že to hlavní se odehrává někde pod nimi a že mají podstatně víc vrstev, než se na první pohled zdá. Nic z toho Místo u moře nemá. Jsou tu jenom výborní herci, výborné postavy, velmi silné emocionální scény, které mi ještě nějakou dobu v hlavě zůstanou, ale nic víc. Je to opravdu silné drama, ale chybí mi tu to něco, čím Lonergan nechával všechny ostatní filmy daleko za sebou. 8/10
372323
0 0

duro

Taky jsi měl ten vzácnej pocit, že kdyby to mělo o dvě hodiny víc (a řešily se tam třeba ty holky atd.), tak úplně cajk? :)
372293
duro
0 0
Oscara za scenár, jednoznačne. Luxusne napísaná záležitosť. A na to, že je to "pomalá depka", tých skoro 140 minút ubehlo na jeden dúšok. :+
372285
Oscara za scenár, jednoznačne. Luxusne napísaná záležitosť. A na to, že je to "pomalá depka", tých skoro 140 minút ubehlo na jeden dúšok. *:+*
0 0
film je to vybornej, ale prejmenoval bych ho - > kazisuk.
372218
0 0
:+ Pokud bych měl přád Rimsimu jednu recenzi na dobrý film za dlouhou dobu, pak by to byl tenhle. Ne kvůli Karlové zlomyslnosti, ale protože takhle dobrý film už si dlouho zasloužil odrecenzovat.

K filmu sem se vypisoval už jinde, ale s hodnocením souhlasím v podstatě do puntíku, jen s tím, že si nemyslím, že Lonergan si zaslouží větší ódy za režii. Je to jedna z těch trošku menších, přesto slabin filmu. Jako snímek v kludu ustojí i trochu toho "umělcování" kvůli všemu ostatnímu a navíc Lonergan se v některých scénách vytáhl i režijně (byť je to spíš dáno zase vším ostatním, že to klaplo tak, jak to klaplo), ale zbytečně ho v konečném důsledku o stupínek stahuje níž (za mě také 8/10*).
Jinak se připravte nejen na něco jiného, než se prezentuje z ukázek, ale taky na úplně jiný "styl" filmu. Je to svým způsobem naprostý protipól La La Landu a zrovna tenhle film se nebude trávit popkorňákům nejsnáz, jak už psal ostatně i Rimsy.
372212
*:+* Pokud bych měl přád Rimsimu jednu recenzi na dobrý film za dlouhou dobu, pak by to byl tenhle. Ne kvůli Karlové zlomyslnosti, ale protože takhle dobrý film už si dlouho zasloužil odrecenzovat. K filmu sem se vypisoval už jinde, ale s hodnocením souhlasím v podstatě do puntíku, jen s tím, že si nemyslím, že Lonergan si zaslouží větší ódy za režii. Je to jedna z těch trošku menších, přesto slabin filmu. Jako snímek v kludu ustojí i trochu toho "umělcování" kvůli všemu ostatnímu a navíc Lonergan se v některých scénách vytáhl i režijně (byť je to spíš dáno zase vším ostatním, že to klaplo tak, jak to klaplo), ale zbytečně ho v konečném důsledku o stupínek stahuje níž (za mě také 8/10*). Jinak se připravte nejen na něco jiného, než se prezentuje z ukázek, ale taky na úplně jiný "styl" filmu. Je to svým způsobem naprostý protipól La La Landu a zrovna tenhle film se nebude trávit popkorňákům nejsnáz, jak už psal ostatně i Rimsy.
0 0
Brecela jsem v kine, rozebralo me to na soucastky. Za ten konec obrovsky palec nahoru. Nesedla mi ale hudba a prvnich 30 minut, nez jsem si zvykla na styl vypraveni. Preji oscara za scenar a mladsimu Affleckovi. Po La La Landu dalsi intenzivni zazitek v kratke dobe.
372203
0 0
Když už jde Rimsy na dobrej film, musí to alespoň bejt pořádná depka, že jo... :D