Diskuze k článku Marťan: Recenze

381324
Milujem vsetko okolo vesmiru, film mi prisiel dobry ale miestami som sa nudil bolo to trosku take utahane ale aj tak stoji za kuknutie.*:+*
0 0
Slabší než Konzultant a Prometheus? Nevím, podle mě těžko kdy Scott natočil větší blbosti...
Film byl výbornej, Damon skvělej, rozhodně by si za tohle Oscara zaslouží o dost víc, než jiní rádoby fyzicky trpící..
346136
Slabší než Konzultant a Prometheus? Nevím, podle mě těžko kdy Scott natočil větší blbosti... Film byl výbornej, Damon skvělej, rozhodně by si za tohle Oscara zaslouží o dost víc, než jiní rádoby fyzicky trpící..
0 0

7/10

Tak jsem taky konečně viděl, bohužel se však jedná o kousek slabší než Scottův Prometheus i Konzultant.A už vůbec se nehrabe na Interstellar.První hodina skvělá, ale to jest tím, že v ní figuroval jen Damon, ostatní posádka i NASA na Zemi mě v druhé půlce už srala(i Jessica).
100% biják pro Amíky.
Damon si nominaci zaslouží, ale Oscara ne.
346127
Tak jsem taky konečně viděl, bohužel se však jedná o kousek slabší než Scottův Prometheus i Konzultant.A už vůbec se nehrabe na Interstellar.První hodina skvělá, ale to jest tím, že v ní figuroval jen Damon, ostatní posádka i NASA na Zemi mě v druhé půlce už srala(i Jessica). 100% biják pro Amíky. Damon si nominaci zaslouží, ale Oscara ne.
7/10
0 0
Tak jsem si po kinu užil Marťana i doma a potvrdil jsem si, jaká je to strašná pecka. Jeden z mých nejoblíbenějších filmů loňskýho roku, kterýmu budu přát každou nominaci a každou sošku.

Matt je skvělej a výběr sedmdesátkových pecek tomu jenom nasazuje korunu.
342438
Tak jsem si po kinu užil Marťana i doma a potvrdil jsem si, jaká je to strašná pecka. Jeden z mých nejoblíbenějších filmů loňskýho roku, kterýmu budu přát každou nominaci a každou sošku. Matt je skvělej a výběr sedmdesátkových pecek tomu jenom nasazuje korunu.
0 0

7-8/10

Dobrý to bylo, řemeslně super, akorát bylo až takové docela dost odlehčené na to o jaké téma se jednalo, budiž, ten situační humor tam byl inteligentní, ale do toho ten film na pár vteřin vždycky zvážněl a za minutu zase hrozná sranda, to mi přišlo takové nesourodé a lehce to vytrhávalo, nechce se mi teď na tím přemýšlet jak to líp popsat. Teď jen doufat, aby vyšel ten další Vetřelec konečně.
340939
7-8/10
0 0
Málokdy se podaří výbornou předlohu přetavit do tak výborného filmu.
Matt si to dává s přehledem a celý cast je včetně menších rolí výborně obsazený (potěšili malé role pro Jonathana Arise z Sherlocka a Donalda Glovera z Community). Tleskám, pane Scotte. 8,5/10
340058
Málokdy se podaří výbornou předlohu přetavit do tak výborného filmu. Matt si to dává s přehledem a celý cast je včetně menších rolí výborně obsazený (potěšili malé role pro Jonathana Arise z Sherlocka a Donalda Glovera z Community). Tleskám, pane Scotte. 8,5/10
0 0

8 brambor z 10

Pohodovej film o přežití, Scott se vrátil.
340050
8 brambor z 10
0 0
Dobře napsané, dobrá režie a dobří herci. Víc takových filmů 8/10 :+
334362
Dobře napsané, dobrá režie a dobří herci. Víc takových filmů 8/10 *:+*
0 0
Moc pěkný. Hrozně pohodovej film. Nebylo to temný, jak je dneska zvykem, ale nevím, nechybělo mi to, tak nějak jsem si v kině připadal jak malej kluk. Fandil jsem Damonovi a hlavně se mi líbil Mars. Líbil se mi ten jednoduchej příběh, prostě přežít. Na Marsu. Jednoduchej ale poutavej příběh v exotickej kulisách se super herci. To je pro mě čirej Hollywood. Člověk odchází s dobrou náladou, což je víc než dá většina dnešních kousků a to musím ocenit. 8/10 jak vyšitejch. A Ridley v top formě.)
332557
0 0
velmi fajn film :+
332556
velmi fajn film *:+*
0 0
Jako bylo to fajn, ale mel jsem v zaveru pocit, ze ten film je snad od studia Disney. Na muj vkus az moc ruzove , film to posunulo v nekterych momentech az k hranici zanru scifi komedie. A ty sceny jasajicich lidi v NASA/Times Square/Londyne/Cine.. opravdu je to nutne? :) Jinak ale vizualne hezke.. Mars, vesmir, Hermes, tady nemam co vytknout. A clovek se i neco priucil z fyziky a botaniky. 7/10
332405
Jako bylo to fajn, ale mel jsem v zaveru pocit, ze ten film je snad od studia Disney. Na muj vkus az moc ruzove , film to posunulo v nekterych momentech az k hranici zanru scifi komedie. [spoiler]A ty sceny jasajicich lidi v NASA/Times Square/Londyne/Cine.. opravdu je to nutne? :)[/spoiler] Jinak ale vizualne hezke.. Mars, vesmir, Hermes, tady nemam co vytknout. A clovek se i neco priucil z fyziky a botaniky. 7/10
0 0
Mně osobně se dost líbilo 3D u 300: Rise of an Empire. Po celou dobu tam cosi lítá přímo před očima v pozitivním prostoru (prach, hlína, krev, voda, popel ...), nijak to neruší, ale je to výrazné dostatečně na to, aby si byl člověk neustále vědom 3D, takže ani pro mě žádné pasáže, kdy na stereo tak ňák "zapomenu". Ale kromě tohoto filmu mě už moc nenapadá žádný jiný, u kterého by to obsah a forma dovoloval.
332311
0 0

KARLOS

Asi to nedokážu jako laik uplně definovat ale prostě ty obrazově rozdíly, že musím oči jakoby pořád přepínat, rozostřovat a zaostřovat. . Vůbec to pro mne není přirozené a místo toho, abych 2 hodiny zrakově relaxoval, tak se na to soustředím. Oči mi těkají, asi jako bych se postavil k dálnici a snažil se přímým pohledem stíhat všechny míhající se auta. :D
332293
Asi to nedokážu jako laik uplně definovat ale prostě ty obrazově rozdíly, že musím oči jakoby pořád přepínat, rozostřovat a zaostřovat. . Vůbec to pro mne není přirozené a místo toho, abych 2 hodiny zrakově relaxoval, tak se na to soustředím. Oči mi těkají, asi jako bych se postavil k dálnici a snažil se přímým pohledem stíhat všechny míhající se auta. *:D*
KARLOS
0 0
Tony: Teď ti vůbec nerozumím. Píšeš, že abys ho viděl, musíš se soustředit (což není nic nezvyklého, člověk si na věci, co pozoruje/poslouchá delší dobu, jednoduše navykne a ztratí nad nimi přímou pozornost, nebo naopak se silně soustředí na jiné věci – příběh/herečky/hudbu nebo titulky – a prostorovost, třeba i ta zvuková, mu „uniká“), což i dokládá to, že když jsi na 3D pod vlivem, pak ho líp vnímáš (neboli přestaneš naplno vnímat pro tebe konkrétní věci a soustředíš se na „doplňující informace“). Potud OK. Ale moc nerozumím tomu, že tě hrozně ruší. CO konkrétně tě ruší? Brejle, tmavší obraz? To jsou sice vedlejší nedostatky a ano, bohužel se s 3D neodmyslitelně vážou, ale pořád je to hlavně projekce 3D jako taková, co tě ruší, ne? Pak samotné 3D jako obrazová součást filmu, kdy si při nesoustředění nevnímáš, tě nemůže ani rušit.
Ještě je dobré říct, co to vlastně vůbec rušivé 3D je – je to stereografický obraz, který dotyčný vidí, ale vidí nejrůznější přechody mezi pravým a levým okem (crosstalk), nebo zdvojování hran atd. Je zajímavé, že lidi, co nevnímají samotnou stereografii, moc často tyhle nedostatky nerozpoznají taky. A vina může být jak na straně samotného sterea (špatná konverze, špatné nastavení 3D kamer atd), tak na projekční technice, tak u diváka (především špatné nasazení brýlí, nakloněná hlava (mimochodem velmi častá příčina), nebo dokonce i špatné pozorovací podmínky (hodně mimo osu obrazu)).
Pak záleží, zda si chceš 3D projekci užít, musíš si tohle všechno nějak dát dohromady a nebudeš zklamaný. Je ale jasné, že když člověk do kina chodí pravidelně, bude dávat přednost spíš 2Dčku. Nic na tom ale nemění, že pokud se ti nějaké filmy ve 3D líbily, třeba ten Marťan tě ve stereu určitě neznechutí. Spíš nadchne.
Pokud tě samotný formát jako pepeho vyrušuje už z podstaty, pak není vůbec o čem :D, ale mě jen zarazilo, že u něčeho se ti 3Dčko líbilo a jinde tě sralo natolik, že si měl chuť odejít ze sálu...
332300
Tony: Teď ti vůbec nerozumím. Píšeš, že abys ho viděl, musíš se soustředit (což není nic nezvyklého, člověk si na věci, co pozoruje/poslouchá delší dobu, jednoduše navykne a ztratí nad nimi přímou pozornost, nebo naopak se silně soustředí na jiné věci – příběh/herečky/hudbu nebo titulky – a prostorovost, třeba i ta zvuková, mu „uniká“), což i dokládá to, že když jsi na 3D pod vlivem, pak ho líp vnímáš (neboli přestaneš naplno vnímat pro tebe konkrétní věci a soustředíš se na „doplňující informace“). Potud OK. Ale moc nerozumím tomu, že tě hrozně ruší. CO konkrétně tě ruší? Brejle, tmavší obraz? To jsou sice vedlejší nedostatky a ano, bohužel se s 3D neodmyslitelně vážou, ale pořád je to hlavně projekce 3D jako taková, co tě ruší, ne? Pak samotné 3D jako obrazová součást filmu, kdy si při nesoustředění nevnímáš, tě nemůže ani rušit. Ještě je dobré říct, co to vlastně vůbec rušivé 3D je – je to stereografický obraz, který dotyčný vidí, ale vidí nejrůznější přechody mezi pravým a levým okem (crosstalk), nebo zdvojování hran atd. Je zajímavé, že lidi, co nevnímají samotnou stereografii, moc často tyhle nedostatky nerozpoznají taky. A vina může být jak na straně samotného sterea (špatná konverze, špatné nastavení 3D kamer atd), tak na projekční technice, tak u diváka (především špatné nasazení brýlí, nakloněná hlava (mimochodem velmi častá příčina), nebo dokonce i špatné pozorovací podmínky (hodně mimo osu obrazu)). Pak záleží, zda si chceš 3D projekci užít, musíš si tohle všechno nějak dát dohromady a nebudeš zklamaný. Je ale jasné, že když člověk do kina chodí pravidelně, bude dávat přednost spíš 2Dčku. Nic na tom ale nemění, že pokud se ti nějaké filmy ve 3D líbily, třeba ten Marťan tě ve stereu určitě neznechutí. Spíš nadchne. Pokud tě samotný formát jako pepeho vyrušuje už z podstaty, pak není vůbec o čem :D, ale mě jen zarazilo, že u něčeho se ti 3Dčko líbilo a jinde tě sralo natolik, že si měl chuť odejít ze sálu...
0 0
mne práve tá priestorovosť na miestach kde ju nepotrebujem vadí a vyhadzuje maz filmu. na druhej strane som farboslepý :)
332287
0 0

KARLOS

Já se na 3D musím hrozně soustředit, jinak mne neskutečně otravuje a jak je to horší film, tak bych odešel z kina. Ale Avatara, Draka nebo třeba Gatsby jsem si tak neskutečně užil, že jsem byl několikrát... Se zrakem problém nemám, co jsem byl u očaře, tak mám akorát problém s tím, že málo mrkám a mám sušší oči z častého čumění do knížek, monitoru, TV, mobilu, čtečky.... Dioptrií nemám ani ten nejmenší náznak.
332286
KARLOS
0 0
Mutant imho ne, jen člověk se zrakovou vadou, což je i posun ohniska (krátko/dalekozrakost), nebo ta barvoslepost (mimochodem, Nolan ;)…
K očařovi si určitě zajdi, moc se s tím dělat ale nedá. Pokud ti to nepřekáží v práci a v řízení vzdálenosti dokážeš posoudit i jinak, než vlastní prostorovostí, pak si to k sobě poznačí a tím to bude vyřešeno...
332285
Mutant imho ne, jen člověk se zrakovou vadou, což je i posun ohniska (krátko/dalekozrakost), nebo ta barvoslepost (mimochodem, Nolan ;)… K očařovi si určitě zajdi, moc se s tím dělat ale nedá. Pokud ti to nepřekáží v práci a v řízení vzdálenosti dokážeš posoudit i jinak, než vlastní prostorovostí, pak si to k sobě poznačí a tím to bude vyřešeno...
0 0
To jsem jako mutant, nebo co? :D Necham si ty oci vysetrit. Ale tim by se to vysvetlilo a je jasne, ze nemusim utracet penize za 3D. :D
332284
To jsem jako mutant, nebo co? *:D* Necham si ty oci vysetrit. Ale tim by se to vysvetlilo a je jasne, ze nemusim utracet penize za 3D. *:D*
0 0
Cca pětina lidí vlastní prostorovost nevnímá, nejen u stereografie, ale celkově. Je to zraková vada, stejně jako třeba barvoslepost. Z hollywoodských režisérů má tuhle zrakovou vadu třeba Peter Berg… A imho i mkubalikova ;).
Tonyho problém bude ale asi trochu jinde, protože ten uvádí alespoň tři filmy, kde to bylo super, takže prostorovost vnímá. Tam pak záleží na tom, jak moc se na obrazovou stránku člověk soustředí. Nebo kde sedí. Nebo jestli nemá „blbě nasazené“ brýle. Nebo jestli provozovatel kina není ***, atd.
Minimálně je chvályhodné, že za těch šest let od Avatara a nějakých osmi od celkového novodobého „masového“ nasazení formátu se formát vyvinul do té podoby, že vyložených failů se moc nevyrábí, filmaři se s ním naučili jakž takž pracovat, technické hranice mezi nativním a konvertovaným stereem se stírají a když už nic, pak velkou část lidí stereo při filmu nevyrušuje…
Z letoška je ale Marťan imho co do sterea nejpovedenější, na druhou příčku bych pak mrsknul Ant-mana...
332282
Cca pětina lidí vlastní prostorovost nevnímá, nejen u stereografie, ale celkově. Je to zraková vada, stejně jako třeba barvoslepost. Z hollywoodských režisérů má tuhle zrakovou vadu třeba Peter Berg… A imho i mkubalikova ;). Tonyho problém bude ale asi trochu jinde, protože ten uvádí alespoň tři filmy, kde to bylo super, takže prostorovost vnímá. Tam pak záleží na tom, jak moc se na obrazovou stránku člověk soustředí. Nebo kde sedí. Nebo jestli nemá „blbě nasazené“ brýle. Nebo jestli provozovatel kina není ***, atd. Minimálně je chvályhodné, že za těch šest let od Avatara a nějakých osmi od celkového novodobého „masového“ nasazení formátu se formát vyvinul do té podoby, že vyložených failů se moc nevyrábí, filmaři se s ním naučili jakž takž pracovat, technické hranice mezi nativním a konvertovaným stereem se stírají a když už nic, pak velkou část lidí stereo při filmu nevyrušuje… Z letoška je ale Marťan imho co do sterea nejpovedenější, na druhou příčku bych pak mrsknul Ant-mana...
0 0
A líp vnímám 3D s alkoholem. :D
332279