Diskuze k článku 300: Bitva u Thermopyl: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek

Hekrakos

Ok, taky názor, ale ohledně dějové linie.. to si stěžuj těm vojákům, co tam opravdu v antické době bojovali a umřeli, že zapomněli dělat překvapivé zvraty, aby se o dva tisíce let později mohl divák v kině víc pobavit :)
32697
Hekrakos
0 0

Moranius and sobis87

Vdaka svojej plytkosti uz z u mna zapdalo do zabudnutia-ale ako priklad mozem uvies dialogy pri odpratavani tiel-vsetku dialogy boli stupidne-okrem 1 otazky kralovnu-Co moze chciet oportunista od kralovnej-a ak nie stupidne tak urcite nedostacujuce-priblizen som vedel co mozem cakat ale toto prekvapilo aj mna.
A aj dejova linia-ideme tam budeme obranovat-budeme zradeni zomrieme a to posluzi na vybudovanie obrovskej armady.
Samozrejme neberem Vam vas nazor a ani nenapadam tento film-len som uviedol subjektivne dovody preco sa mi nepacil.
A ta poznamka so Simpsons nie je az taka vhodna.>)
32696
Vdaka svojej plytkosti uz z u mna zapdalo do zabudnutia-ale ako priklad mozem uvies dialogy pri odpratavani tiel-vsetku dialogy boli stupidne-okrem 1 otazky kralovnu-Co moze chciet oportunista od kralovnej-a ak nie stupidne tak urcite nedostacujuce-priblizen som vedel co mozem cakat ale toto prekvapilo aj mna. A aj dejova linia-ideme tam budeme obranovat-budeme zradeni zomrieme a to posluzi na vybudovanie obrovskej armady. Samozrejme neberem Vam vas nazor a ani nenapadam tento film-len som uviedol subjektivne dovody preco sa mi nepacil. A ta poznamka so Simpsons nie je az taka vhodna.>)
Moranius and sobis87
0 0
300 je rozhodně kvalitnější než sin city...tady ty postavy dokonce i někam choděj, ne jako v sin city, kde prostě zaujmou nějakou pózu, pak střih, další póza,atd.
32695
0 0

Hekrakos

Vzpomeneš si na nějaký stupidní dialog? Pro ilustraci...
Na jedné straně se tam sice nevyskytovaly desetiminutové filosoficky dramatické sekvence, u kterých by člověk pátral po hlubším poselství ještě týden po shlédnutí, ale zase, kdo je tam vůbec čekal? Je to heroicko-historicko-komixový film, takže nevim, co jsi chtěl ty, ale já tak nějak tušil, že dialogy se budou podobat spíš Tróje a Gladiátorovi...
(jinak btw mám asi trochu předsudky proti Simpsonovým v avataru, že by fobie z Krustyho a jeho alterega? :) )
32694
Vzpomeneš si na nějaký stupidní dialog? Pro ilustraci... Na jedné straně se tam sice nevyskytovaly desetiminutové filosoficky dramatické sekvence, u kterých by člověk pátral po hlubším poselství ještě týden po shlédnutí, ale zase, kdo je tam vůbec čekal? Je to heroicko-historicko-komixový film, takže nevim, co jsi chtěl ty, ale já tak nějak tušil, že dialogy se budou podobat spíš Tróje a Gladiátorovi... (jinak btw mám asi trochu předsudky proti Simpsonovým v avataru, že by fobie z Krustyho a jeho alterega? :) )
Hekrakos
0 0

Sin City rules, 300 sucks

Aj tym by sa dali vyjadrit moje pocity po vcerajsej projekcii.Hned na zaciatok poviem, ze trailery ma nedostli ako ostatnych a k filmu som mal dostatocne neutralny postoj.
Zaciatok nebol z najhorsich-opisovanie vychovy a zabitie vlka-celkom prijemne-ale hned po tom sa zacalo inferno.Uroven stupidity dialogov stupala a stupala-a prinasla iba salvu smiechu z mojej strany.
Ani vizualna stranka nebola ohromujuca-samozrejme, bolo zaujimave pozorovat spomalovacky efektne comba a pobodne srandy-ale po case uz jednoducho nudilo.
Iba 2 sceny sa vryli do pamete-1-kralovna zabija zradcu a 2-ostep a Xerxes.
A predposledny odstavec-celkova myslienka filmu-rozumiem ze aj v komikse sa nedialo nic viac-ale ake pocity zanechal komiks-a po filme nezostalo nic-iba ironicky usmev na perach.
Takze nakonie 5 stars-a idem na Sin City-znova.:-
32693
Aj tym by sa dali vyjadrit moje pocity po vcerajsej projekcii.Hned na zaciatok poviem, ze trailery ma nedostli ako ostatnych a k filmu som mal dostatocne neutralny postoj. Zaciatok nebol z najhorsich-opisovanie vychovy a zabitie vlka-celkom prijemne-ale hned po tom sa zacalo inferno.Uroven stupidity dialogov stupala a stupala-a prinasla iba salvu smiechu z mojej strany. Ani vizualna stranka nebola ohromujuca-samozrejme, bolo zaujimave pozorovat spomalovacky efektne comba a pobodne srandy-ale po case uz jednoducho nudilo. Iba 2 sceny sa vryli do pamete-1-kralovna zabija zradcu a 2-ostep a Xerxes. A predposledny odstavec-celkova myslienka filmu-rozumiem ze aj v komikse sa nedialo nic viac-ale ake pocity zanechal komiks-a po filme nezostalo nic-iba ironicky usmev na perach. Takze nakonie 5 stars-a idem na Sin City-znova.*:-*
Sin City rules, 300 sucks
0 0
8/10...8) Velmi uspokojivý zážitek... místy mě štvali zpomalovačky, ale narozdíl od mrtvolného Sin City je 300 velmi živá. Filmově i digitálně.
32691
8/10...*8)* Velmi uspokojivý zážitek... místy mě štvali zpomalovačky, ale narozdíl od mrtvolného Sin City je 300 velmi živá. Filmově i digitálně.
0 0
Snad první "historickej film", kterej se mi libil a to především díky audiovizuálnímu pojetí, které bylo bombastické a i přes celkem běžnej příběh to bylo podáváno tak srdnatě, že kdo nešel po filmu dát pár facek Slávistům, ten není v pořádku. :D
32666
Snad první "historickej film", kterej se mi libil a to především díky audiovizuálnímu pojetí, které bylo bombastické a i přes celkem běžnej příběh to bylo podáváno tak srdnatě, že kdo nešel po filmu dát pár facek Slávistům, ten není v pořádku. *:D*
0 0
No tak som to teda videl. No tak teda dávam 9/10. U konkurencie budem mať veľkú dilemu medzi 4* a 5*. Ten film nie je dokonalý zážitok, ale zároveň mu neviem nič vytknúť. Kráľovnina línia v Sparte mi vôbec nevadila, pátos je presne na hrane (teda tak, ako má pátos byť), herci napospol výborní, bitiek tak akurát, spomaľovačiek tak akurát, minutáž úplne presne trafená, vôbec by mi nevadila ešte nejaká štvrťhodinka navyše. Krv super, frajerské dialógy super, Butler vynikajúci a veru neviem-neviem, či by ho Maximus Crowe a Achilles Pitt zvládli, hoci som ich doteraz považoval za najlepších antických hlavorubačov. O celkovom dojme rozhodne druhé pozretie, teraz som bol taký napätý, že čo sa poserie. Keďže sa vlastne nič neposralo, odhadujem, že druhý zážitok bude výrazne lepší. Takže môžno pôjdem na maximum. Geniálna scéna návratu mladého Leonida do Sparta, kráľovská helma a tie chorály. Super účinok. Takisto hlášky. "Tie veľké zvieratá boli nemotorné a perzské mŕtvoly šmykľavé" je best. Dosť pochybujem, že toto do sily zážitku prebije niečo z letných megapopcornov...
32664
0 0
me to tedy jednou nestacilo a v pondeli jsem na 300 vypravil podruhe.......jeste vice jsem si tuto vizualni orgii lepe vychutnal - jasnych 10/10 bez debat:D:+
32606
me to tedy jednou nestacilo a v pondeli jsem na 300 vypravil podruhe.......jeste vice jsem si tuto vizualni orgii lepe vychutnal - jasnych 10/10 bez debat*:D**:+*
0 0
rcorp: Bez těch kalhot, na hlavu hokejovou helmu a je to;)

Sithlord: kopí...utrhnu kus tyče z postele:D
32580
rcorp: Bez těch kalhot, na hlavu hokejovou helmu a je to*;)* Sithlord: kopí...utrhnu kus tyče z postele*:D*
0 0
a co kopí?
:D
32578
a co kopí? *:D*
0 0

Fluke

Něco takového? :D
32577
Něco [link="http://cyberbrethren.typepad.com/photos/uncategorized/nacho_libre.jpg"]takového?[/link] *:D*
Fluke
0 0

Sithlord

My máme na sídlišti jen ty široký otvírací?)
32576
My máme na sídlišti jen ty široký otvírací*?)*
Sithlord
0 0

Fluke

Nezapomen ještě dekl od popelnice jako štít...:D:+
32575
Nezapomen ještě dekl od popelnice jako štít...*:D**:+*
Fluke
0 0
Pheew, 7/10 a jen řeknu, že 300 se drží ve stínu oproti dokonálé prezentaci a kvalitě Sunshine. Jelikož jsem ji viděl v podstatě po 300, tak mé dojmy z 300 byly dokonale přebity:)
Samozřejmě, ale 300 splnilo mé očekávání a byla to opravdu podívaná, zítra si kupuju pláštěnku a tanga a du bránit vchod do baránku;)
32574
Pheew, 7/10 a jen řeknu, že 300 se drží ve stínu oproti dokonálé prezentaci a kvalitě Sunshine. Jelikož jsem ji viděl v podstatě po 300, tak mé dojmy z 300 byly dokonale přebity:) Samozřejmě, ale 300 splnilo mé očekávání a byla to opravdu podívaná, zítra si kupuju pláštěnku a tanga a du bránit vchod do baránku*;)*
0 0

Jack

no v zásadě s tvym obřím článkem nesouhlasim...podle mě jsme se všichni 3/4 roku těšili na adaptaci na jeden z nejlepších komixů Franka Millera. Podle prvního traileru jsme věděli,že Snyder se hodlá držet předlohy víc než bychom asi čekali a než je zvykem. Když si prolistuješ dílo Franka Millera jako já v Labuti,zjistíš že film je záběr po záběru téměř identickej tak jak byl vytvořenej okýnko po okýnku komix. To může být dost odvážný,ale je to tak. Možná u vás budu znít jak blázen,ale já bych těn film chtěl ještě tak o půl hodky až hodku delší...sice nevim co přidat,ale chtěl bych to tak...:) Možná bych prodloužil trénink spartánků...nicméně i tahle délka je k něčemu dobrá a těch 117 minut nebo kolik to je dopomáhá k tomu že se ani na chvilku člověk nenudí...teda alespon u mě to tak bylo. Co se týče bojovejch scén...nic promakanějšího jsem zatim neviděl,po vizuální stránce,zvukový a ten bomba střih...bullet time je dokonalost nadevše. Myslim že tam bylo i pár slušnejch forků v podání šprýmaře Leonidase...například v rozhovoru s Xerxesem a konkrétně v řeči o předávání a ukazování svých kultur svým národům,na což Leonidas odpověděl že už jim svojí kulturu ukazují celé poledne. U toho se chechtalo celé kino. Je fajn,když film neni jen hluchá řežba a dokáže i pobavit. Např. scéna jak Butler jí jablko a kolem něj se ještě dodělávaj raněný.:D
Hudba....tak lidi,hudba je na celém filmu jasně jedna z nejdominantnějších věcí. Perfektně si mnohdy notuje s Butlerovym řevem. Když Leonidasovi položí před nohy královskou přilbu a začnou chorály,poprvé mi naskočila husí kůže...v kině jsem se zmohl jen na WAU... K bitvám,které vám kluci připadaj bez šťávy mě přijdou naprosto COOL...něco takovýho tu ještě nebylo. Musim na to znova....je to sakramanetsky dobrej výtvor. :)
32573
no v zásadě s tvym obřím článkem nesouhlasim...podle mě jsme se všichni 3/4 roku těšili na adaptaci na jeden z nejlepších komixů Franka Millera. Podle prvního traileru jsme věděli,že Snyder se hodlá držet předlohy víc než bychom asi čekali a než je zvykem. Když si prolistuješ dílo Franka Millera jako já v Labuti,zjistíš že film je záběr po záběru téměř identickej tak jak byl vytvořenej okýnko po okýnku komix. To může být dost odvážný,ale je to tak. Možná u vás budu znít jak blázen,ale já bych těn film chtěl ještě tak o půl hodky až hodku delší...sice nevim co přidat,ale chtěl bych to tak...*:)* Možná bych prodloužil trénink spartánků...nicméně i tahle délka je k něčemu dobrá a těch 117 minut nebo kolik to je dopomáhá k tomu že se ani na chvilku člověk nenudí...teda alespon u mě to tak bylo. Co se týče bojovejch scén...nic promakanějšího jsem zatim neviděl,po vizuální stránce,zvukový a ten bomba střih...bullet time je dokonalost nadevše. Myslim že tam bylo i pár slušnejch forků v podání šprýmaře Leonidase...například v rozhovoru s Xerxesem a konkrétně v řeči o předávání a ukazování svých kultur svým národům,na což Leonidas odpověděl že už jim svojí kulturu ukazují celé poledne. U toho se chechtalo celé kino. Je fajn,když film neni jen hluchá řežba a dokáže i pobavit. Např. scéna jak Butler jí jablko a kolem něj se ještě dodělávaj raněný.*:D* Hudba....tak lidi,hudba je na celém filmu jasně jedna z nejdominantnějších věcí. Perfektně si mnohdy notuje s Butlerovym řevem. Když Leonidasovi položí před nohy královskou přilbu a začnou chorály,poprvé mi naskočila husí kůže...v kině jsem se zmohl jen na WAU... K bitvám,které vám kluci připadaj bez šťávy mě přijdou naprosto COOL...něco takovýho tu ještě nebylo. Musim na to znova....je to sakramanetsky dobrej výtvor. *:)*
Jack
0 0

rcorp

No, jo..trochu větší chyby :D..jinak, jsem rád že sis to přečetl...hlavně taky, že se ti to líbí :)
Diky
32572
No, jo..trochu větší chyby *:D*..jinak, jsem rád že sis to přečetl...hlavně taky, že se ti to líbí *:)* Diky
rcorp
0 0

Jack

Ne, že by bitvy byli(y!) špatně udělané, ale prostě to postrádá ten správný šmrnc a šťávu, aby vás bavili.(y!) ;) Vypadá to slušně. :)
32571
Jack
0 0

rcorp

Sorry, ono to nějak nevyšlo :D..jak se ti to líbí :D ??
32566
Sorry, ono to nějak nevyšlo *:D*..jak se ti to líbí *:D* ??
rcorp
0 0

Recenze

Tak jsem "300" v pátek viděl...a jak se mi to líbilo a co si o filmu myslím ???..mno to si přečtěte v mé recenzi...(pokud to je dlouhý tak sorry...on to je taky sloh na češtinu, kterej sem měl napsat do školy:D) :
Přes rok a čtvrt se čekalo než adaptace jednoho ze slavných komiksů Franka Millera ožije na plátnech kin a zapíše se do historie nové éry kinematografie.Před půl rokem byla vypuštěna 1.upoutávka a lidi strženi nabušenou sekvencí, která bodovala výraznou hudbou, mohutným řevem krále Leonidase a skvělým střihem, zabavila mysl hned několika divákům na dlouhou dobu.Kromě toho bylo o „třístovce“ slyšet na každém rohu a díky masivní propagaci, se lehce stala jednim z nejočekávanějších filmů roku 2007.
Film sám o sobě je z větší části udělán podle své komiksové předlohy a těm, kterým se líbilo Sin City bude výtvarné pojetí známé.Ne, že by byl film téměř černobílý, laděný do šera jako jeho starší „kolega“, ale zredukované odstíny barev a výraznější šum dodávájí filmu určitý nádech, který se při kombinaci se zpomalováním a opětovném zrychlování scén jen těžko popisuje.Kromě toho, 99% filmu bylo vytvořeno na počítači a tak vše co uvidíte a bude vám připadat skutečné, jsou „jen“ digitální efekty, které jsou dá se řící výborné.I přesto by se zde našlo pár chyb.Někdy je hned poznat, že to je dělané počítačem, jindy vám naopak spadne čelist.Stejně ale jako ona detailní komiksová předloha vás film vtáhne do děje a minimálně svým technickým zpracováním zaujme.K tomu přispívá i zvuková stránka filmu, která je na výbornou.Je to vskutku dynamická, hlasitá a antická hudba, která vždy správně podkresluje to, co se zrovna děje.Bez ní by film byl moc „suchý“ a tak zvuku samo o sobě není co vytknout.Bohužel se to samé nedá říci o ději.Film je inspirován skutečnou událostí, kdy král Leonidas v čele Sparťanské armády o počtu tří set bojovníků čelí útokům obrovské Persie, která je v několikanásobné přesile.Vládce Xerxes si chce podrobit celý svět a tak se Leonidas naposledy rozloučí se svou rodinou a odchází do boje, aby ho zastavil a ubránil Řecko.To vše je zajímavé, ale kdo čekal napínavé a efektní bitvy, tak jak tomu je v ukázce, bude zklamán.Ze začátku film spíše působí jako hrstka poskládaných klipů a když chytne ten správný rytmus, po čase vás přestane bavit.První čtvrtina filmu se vám opravdu bude líbit a budete nadšeni, v půlce filmu to bude pouze zajímavé a ke konci už budete jen čekat, kdy to konečně skončí.Ne, že by bitvy byli špatně udělané, ale prostě to postrádá ten správný šmrnc a šťávu, aby vás bavili.Klíčová bitva je velmi vydařená a díky aplikovaným efektům je opravdu na co se dívat.Hlavy létají vzduchem, vojáci se řežou, z dálky vybíhají Xerxesovi sloni a kamera mění úhel pohledu jako když bičem mrskne.Bohužel, ty ostatní malé a „vedlejší“ rvačky to pravé ořechové už opravdu nejsou.Při nich máte spíše pocit, že sledujete nudnou hodinu dějepisu než akční film.Jsou pomalé a díky nim, i když má snímek jen necelé dvě hodiny, vám připadat mnohem delší.Možná k tomu přispívá i to, že po většinu času slyšíte mluvit vypravěče, který vždy „popíše“, co se děje.Naštěstí to z části dokáže vynahradit výkon hlavních herců a to především Gerarda Butlera, který zinscenoval krále Leonidase.
Občas dokáže pěkně zavtipkovat a dokázal velitele tří sté armády zahrát opravdu vážně, jak tomu má být.Kromě něj stojí za zmínku ještě vydařený Xerxes (Rodrigo Santoro), který svým hlasem, zjevem a naprostou arogancí se považuje za největšího vládce světa a očekává, že všichni před ním padnou na kolena.
„Třístovka“ v podstatě splnila co slibovala.Vizuální stránka filmu je něco úchvatného co vás okouzlí a skvělá hudba k tomu je jen třešničkou na dortu.Avšak, tím to dámy a pánové končí.Nic jiného od filmu nečekejte.Příběh ujde, ale způsob jakým je podáván je celkem zoufalost.Kdyby bylo dílo o několik minut kratší, vůbec by to nevadilo – ba naopak.Takhle, i přes velký potenciál který „třístovka“ měla, vznikl pouze zajímavý film, který vás zabaví, ale věřte, že jednou vám to bude stačit.

32569
Tak jsem "300" v pátek viděl...a jak se mi to líbilo a co si o filmu myslím ???..mno to si přečtěte v mé recenzi...(pokud to je dlouhý tak sorry...on to je taky sloh na češtinu, kterej sem měl napsat do školy*:D*) : Přes rok a čtvrt se čekalo než adaptace jednoho ze slavných komiksů Franka Millera ožije na plátnech kin a zapíše se do historie nové éry kinematografie.Před půl rokem byla vypuštěna 1.upoutávka a lidi strženi nabušenou sekvencí, která bodovala výraznou hudbou, mohutným řevem krále Leonidase a skvělým střihem, zabavila mysl hned několika divákům na dlouhou dobu.Kromě toho bylo o „třístovce“ slyšet na každém rohu a díky masivní propagaci, se lehce stala jednim z nejočekávanějších filmů roku 2007. Film sám o sobě je z větší části udělán podle své komiksové předlohy a těm, kterým se líbilo Sin City bude výtvarné pojetí známé.Ne, že by byl film téměř černobílý, laděný do šera jako jeho starší „kolega“, ale zredukované odstíny barev a výraznější šum dodávájí filmu určitý nádech, který se při kombinaci se zpomalováním a opětovném zrychlování scén jen těžko popisuje.Kromě toho, 99% filmu bylo vytvořeno na počítači a tak vše co uvidíte a bude vám připadat skutečné, jsou „jen“ digitální efekty, které jsou dá se řící výborné.I přesto by se zde našlo pár chyb.Někdy je hned poznat, že to je dělané počítačem, jindy vám naopak spadne čelist.Stejně ale jako ona detailní komiksová předloha vás film vtáhne do děje a minimálně svým technickým zpracováním zaujme.K tomu přispívá i zvuková stránka filmu, která je na výbornou.Je to vskutku dynamická, hlasitá a antická hudba, která vždy správně podkresluje to, co se zrovna děje.Bez ní by film byl moc „suchý“ a tak zvuku samo o sobě není co vytknout.Bohužel se to samé nedá říci o ději.Film je inspirován skutečnou událostí, kdy král Leonidas v čele Sparťanské armády o počtu tří set bojovníků čelí útokům obrovské Persie, která je v několikanásobné přesile.Vládce Xerxes si chce podrobit celý svět a tak se Leonidas naposledy rozloučí se svou rodinou a odchází do boje, aby ho zastavil a ubránil Řecko.To vše je zajímavé, ale kdo čekal napínavé a efektní bitvy, tak jak tomu je v ukázce, bude zklamán.Ze začátku film spíše působí jako hrstka poskládaných klipů a když chytne ten správný rytmus, po čase vás přestane bavit.První čtvrtina filmu se vám opravdu bude líbit a budete nadšeni, v půlce filmu to bude pouze zajímavé a ke konci už budete jen čekat, kdy to konečně skončí.Ne, že by bitvy byli špatně udělané, ale prostě to postrádá ten správný šmrnc a šťávu, aby vás bavili.Klíčová bitva je velmi vydařená a díky aplikovaným efektům je opravdu na co se dívat.Hlavy létají vzduchem, vojáci se řežou, z dálky vybíhají Xerxesovi sloni a kamera mění úhel pohledu jako když bičem mrskne.Bohužel, ty ostatní malé a „vedlejší“ rvačky to pravé ořechové už opravdu nejsou.Při nich máte spíše pocit, že sledujete nudnou hodinu dějepisu než akční film.Jsou pomalé a díky nim, i když má snímek jen necelé dvě hodiny, vám připadat mnohem delší.Možná k tomu přispívá i to, že po většinu času slyšíte mluvit vypravěče, který vždy „popíše“, co se děje.Naštěstí to z části dokáže vynahradit výkon hlavních herců a to především Gerarda Butlera, který zinscenoval krále Leonidase. Občas dokáže pěkně zavtipkovat a dokázal velitele tří sté armády zahrát opravdu vážně, jak tomu má být.Kromě něj stojí za zmínku ještě vydařený Xerxes (Rodrigo Santoro), který svým hlasem, zjevem a naprostou arogancí se považuje za největšího vládce světa a očekává, že všichni před ním padnou na kolena. „Třístovka“ v podstatě splnila co slibovala.Vizuální stránka filmu je něco úchvatného co vás okouzlí a skvělá hudba k tomu je jen třešničkou na dortu.Avšak, tím to dámy a pánové končí.Nic jiného od filmu nečekejte.Příběh ujde, ale způsob jakým je podáván je celkem zoufalost.Kdyby bylo dílo o několik minut kratší, vůbec by to nevadilo – ba naopak.Takhle, i přes velký potenciál který „třístovka“ měla, vznikl pouze zajímavý film, který vás zabaví, ale věřte, že jednou vám to bude stačit.
Recenze
0 0