Diskuze k článku Vratné lahve: Recenze

perfektní film. Svěrák je pašák
34921
perfektní film. Svěrák je pašák
0 0
Strasnej film. Dve hvezdicky je moc. Nejlepsi na nem byl trailer na DH4. Mohl by mi nekdo vysvetlit "etudu" s priklonem pani dcery k radikalni vire? Pochopil jsem spravne, ze to byl unik z rozvraceneho vztahu a dosti vratky osli mustek jak tam (k ni) vecpat machacka?

film se mi (nam) vubec nelibil a nebyt par foru (spis usmevnych momentu) jako je cast kdy dela messengera, nebo se projdou cimrmani bylo to cire zlo.
34919
Strasnej film. Dve hvezdicky je moc. Nejlepsi na nem byl trailer na DH4. Mohl by mi nekdo vysvetlit "etudu" s priklonem pani dcery k radikalni vire? Pochopil jsem spravne, ze to byl unik z rozvraceneho vztahu a dosti vratky osli mustek jak tam (k ni) vecpat machacka? film se mi (nam) vubec nelibil a nebyt par foru (spis usmevnych momentu) jako je cast kdy dela messengera, nebo se projdou cimrmani bylo to cire zlo.
0 0

Scéna s balónem

Super film. Celou dobu jsem sledoval a nemohl se odtrhnout. Nesouhlasím ale s názorem recenzenta, že má film stoupavou kvalitu, protože scéna s balónem byla dle mého názoru suveréně nejhorší a celkově mi tam tak nějak neladila a nezapadala
32972
Scéna s balónem
0 0
Charlotte: Spickova recenzia.:+:+
32556
Charlotte: Spickova recenzia.*:+**:+*
0 0
7*/10* Skvele se v tomto filmu vyjma vedlejsi role jiriho machacka, ktery tu dostava svou typickou roli, opet tak trochu stresteneho typka (v obalu ucitele, zname to). Hlavni postava filmu - PEPA - je simpaticky vesely muz v letech (65), ktery se nehodla vzat zivota jen tak...to vede k humornym scena, prinichz se nekdy az krecovite, nebo spis sarkasticky receno naprosto vse. Proto pobavi i jeho dcera, ktera vroucne veri v pana na nebi a vyhrozuje svemu otci koncem sveta, coz je v celku humorna scena imho. Sny ktere proziva pepa v noci po praci, jsou do deje snad az vynucene polozene ve stylu prvnich snowboardaku, ale probuzeni vse napravi. Shrnul bych to jako jeden z mala prijemnejsich filmu tohoto ceskeho obdobi, ktere je bez napadu...a pro priste snad: Kdy se konecne natoci nejaky cesky poradny akcnak?! ;)
32544
0 0
nečekané se stalo skutečným! Viděl jsem nový DOBRÝ ČESKÝ FILM! Bylo to zábavne, vtipne, nehrálo si to na nic a opravdu skvěle zahrané. Bohužel výjimka potvrzuje pravidlo, což v případě čekého filmu platí dvojnásob...90% Nicméně za vrchol novodobého českého filmu stále považuji podobně zaměřené Babí léto (92%)
32525
0 0
Perfektní film, vřele doporučuji, opět skvělý humor, Macháček nezvykle civilní, Landovský nezvykle snesitelný. :+ 8/10
32463
Perfektní film, vřele doporučuji, opět skvělý humor, Macháček nezvykle civilní, Landovský nezvykle snesitelný. *:+* 8/10
0 0

Charlotte

Respect! :+ Vyčerpávající a naprosto výstižné! Super! :+
32359
Respect! *:+* Vyčerpávající a naprosto výstižné! Super! *:+*
Charlotte
0 0
Mišmaš subjektivních dojmů...
(Jedna vlaštovka jaro nedělá, ale tahle se snad bude vracet častěji.)

Tenhle film na sobě nese výstižný štítek. Vratné láhve-něco se vyprázdní, odevzdá a znovu se naplní. Vratné láhve jako koloběh vody. Slunce ohřívá vodu (seznámení a první léta vztahu) a způsobuje tak její vypařování (po desítkách let manželství). Pára stoupá a v určité výšce vytváří mraky, které se pohybují v atmosféře. (odchod do důchodu a snaha k úniku z manželské Bastilly). Tato voda zkondenzuje a padá k zemi jako déšť (balonová scéna) a vytváří potoky a řeky, které vtékají zpět do moře. (The end)

Na komedii je to příliš depresivní, na drama chybí oblouk, takže škatulky rovnou zavírám…Lásku k povolání zabily děti nasáklé pohodářským cynismem jako špinavá houba na tabuli, z partnerského vztahu vyvanulo vše živé a zůstal jen zvyk- a vítací rituál. Josef Tkaloun stojí na rozcestí, rozjímá na kole a nakonec se ocitá za oknem. Oknem, které znamená svět maloměstského klábosení značky Albert.
Už při prvních scénách ve škole se dostavil svíravý pocit, který se znovu a znovu vracel celý film. Svíravý pocit na Svěracích-laciné, leč drtivé. Není třeba používat dlouhověté ortézy, jak se otec a syn přetahovali o lano nebo jaké postavení má nejnovější lidumilný kousek v kontextu české kinematografie. Ten film to vůbec nepotřebuje-stojí sám o sobě dost pevně.
Jan Svěrák stále umí točit svižně i citlivě, zatímco jeho zploditel mluví pomalu a nevytrácí se poučný tón. Jakkoli k jeho herectví mám jisté výhrady, coby scénarista dialogy vybrousil z jabloneckého křišťálu do kousků od Swarovskiho. Zejména v první polovině sice vyrobil pár hnusných zmetků, ale druhá polovina to přebíjí.
Hledání ztraceného času a směru (bez kompasu a mapy ) provází jeden typický trademark: idea dobra, slušnosti, tolerance a probleskujícího humoru napasovaná na Tkalouna. Není ale oslabena jednozančnou linerárností, paradoxně ji potvrzuje i zahýbání hlavního hrdiny do imaginárních vlakových kupé a cizích bytů. Poslání je méně didaktické,jakoby byl prošedivělým remakem Amélie z Montmartru šmrncnutý Kecalem z Prodanky, který je tak trochu ztracen… v důchodu. A když se najde mezi sklem a přepravkami, připadá si ve svém novém mikrokosmu jako ryba ve vodě.
Což je vedlejší, jde tu hlavně o vztah dvou starých lidí. Pozdní podzim života učitelské dvojice je vykreslen v tlumených barvách a ostře ořezanou pastelkou. Auu. Kladou se otázky, kam se vytrácí láska, kdy je humor jen rutinérskou berličkou komunikace. Každá scéna v sobě nese určitou melancholii a vakuum (žehlení, labutě, usínání) kterou vyplní až probuzení zelenooké bestie. Žárlivost. Vlastně o tom neumím moc psát, ta přilnavá deprese je do subjektivního diváckého komentáře nepřenosná. Jen to někomu může zkazit takovou tu alibistickou pózu, že šedesátníci už přemýšlejí jen o nové odrůdě zeleniny na zahrádku a o práškách, které musí brát na neduhy opotřebované schránky.
Samostatný odstavec si zaslouží herci. Zdeněk Svěrák si ušil látku přímo na tělo a je vidět, že své míry i možnosti dobře zná. Až na ten tik, měl si uvědomit, že každý není gumídek typu Carrey. Ale pozor: jeho zdánlivě omšele elegantní ženuška ho zastiňuje-a to i tehdy, kdy jí věnuje pozornost, jen aby dostal teplou večeři. Pár ironických postřehů, několik sebezraňujících otázek a najednou cítíte, jak vám vlasy těžknou stříbrem a tvář se zvrásňuje jak Alpy v třetihorách. Během chvíle zestárnete bezmála o půl století a je to zatraceně depresivní výlet, i když vám na cestu přibalí svačinku v podobě vášnivě šišlajícího ctitele.
Jaképak metody používá pan režisér na herce, když vlastně ve všech jeho filmech hrají jak podle partesu- a to i ti, které jsem bezmála odepsala? Umí to se starými, s mladými, profláknutými, s dětičkami, se zvířaty, kdyby postavil před kameru balvan, tak mu tam snad začne na požádání stepovat. Páni Svěráci totiž resuscitovali Jiřího Macháčka, Jana Budaře a tak trochu i Tatianu Vilhelmovou. Macháček byl obsazen proti svému (stereo) typu a odvděčil se koncetrovaným a uměřeným pojetím. V hořkosladké symfonii nehraje žádný nástroj falešně- ani Vilhelmová. Když se v tramvajové smyčce zachová tak, jak se zachovala, poklepávala jsem rodinnému soukolí uznale na rameno. Jan Budař nosí masku smutného klauna a mluvíc o fyzické kráse svých snů a vlastní ošklivostí, o svých plánech a „dočasnosti u lisu“, dojímá k nesnesení. A ten malý capart je prostě cute, stejně jako nemluvný kraváťák.
Jiskry létají. Ano, i tahle zánovní mašinka drhne místy o koleje. A třikrát dost drsně.
1) Jednou-možná-kultovní pád z kola mě rozesmál, Jan Svěrák získal lokace na Měsíci, hop: máme tu nulovou gravitaci ááááá….hop- cirkusový dopad zpátky na Zem. Ve střižně to mohl hodit k bonusům na DVD jako perličku na hodně hlubokém dně, tudíž ho podezírám, že prohrál nějakou sázku.
2) Sektářský motiv dcery byl nejen hloupě vymyšlený, ale i šeredně realizovaný a neměl žádnou příběhotvornost. Obludná chyba.
3) Třetí do party…lituji, že jsme neodešli ihned po konci, ale už se mi povedlo ten dovětek vymazat z pevného disku. Ani na to nechci myslet.
Last but not least : Soukupova hudba ten film nepozvedává, ale nechtěně karikuje.

Kamera i střih řemeslně zručně zvládnuté ku prospěchu celku, ale málem jsem zapomněla na vláčky: rafinované prostřihy na mrtvolnou metaforu ujíždějícího vlaku a vlaků jako hnízd hříšných radostí, které stejně jako dámské končetiny v supermarketu slibuji erotickou snovou poezii. Na mě to sice působilo moc divadelně, ale proti gustu…Ostatně pánové zjevně k dopravním prostředkům (s výjimkou bagru.-) tíhnou- děj jede kupředu na kole, ve vlaku, v tramvaji, v autě a nakonec létá v balonu. A tím se dostávám k vrcholu.
Balonová scéna je podmanivá. Možná musíte vzlétnout a padat, abyste dokázali říct něco, co na zemi zní přiliš pateticky, protože jinak by vás nutkání vedlo to v následující větě shodit ironickou hláškou. Naštěstí vás nalodí s Romeem a Julií na palubu a emočně natankují tolik paliva, že vaše nádrž nebude mít kapacitu vstřebávat dávky a bude u některých (ano, slabších) jedinců přetékat…

.... 77 % ....

P.S. poslední výtka…nenávidím, když se postavy jmenují stejně jako já. Pokaždé jsem sebou trhla, když Zdeněk Svěrák vyslovil zkráceninu jména své ženy:)

32358
Mišmaš subjektivních dojmů... (Jedna vlaštovka jaro nedělá, ale tahle se snad bude vracet častěji.) Tenhle film na sobě nese výstižný štítek. Vratné láhve-něco se vyprázdní, odevzdá a znovu se naplní. Vratné láhve jako koloběh vody. Slunce ohřívá vodu (seznámení a první léta vztahu) a způsobuje tak její vypařování (po desítkách let manželství). Pára stoupá a v určité výšce vytváří mraky, které se pohybují v atmosféře. (odchod do důchodu a snaha k úniku z manželské Bastilly). Tato voda zkondenzuje a padá k zemi jako déšť (balonová scéna) a vytváří potoky a řeky, které vtékají zpět do moře. (The end) Na komedii je to příliš depresivní, na drama chybí oblouk, takže škatulky rovnou zavírám…Lásku k povolání zabily děti nasáklé pohodářským cynismem jako špinavá houba na tabuli, z partnerského vztahu vyvanulo vše živé a zůstal jen zvyk- a vítací rituál. Josef Tkaloun stojí na rozcestí, rozjímá na kole a nakonec se ocitá za oknem. Oknem, které znamená svět maloměstského klábosení značky Albert. Už při prvních scénách ve škole se dostavil svíravý pocit, který se znovu a znovu vracel celý film. Svíravý pocit na Svěracích-laciné, leč drtivé. Není třeba používat dlouhověté ortézy, jak se otec a syn přetahovali o lano nebo jaké postavení má nejnovější lidumilný kousek v kontextu české kinematografie. Ten film to vůbec nepotřebuje-stojí sám o sobě dost pevně. Jan Svěrák stále umí točit svižně i citlivě, zatímco jeho zploditel mluví pomalu a nevytrácí se poučný tón. Jakkoli k jeho herectví mám jisté výhrady, coby scénarista dialogy vybrousil z jabloneckého křišťálu do kousků od Swarovskiho. Zejména v první polovině sice vyrobil pár hnusných zmetků, ale druhá polovina to přebíjí. Hledání ztraceného času a směru (bez kompasu a mapy ) provází jeden typický trademark: idea dobra, slušnosti, tolerance a probleskujícího humoru napasovaná na Tkalouna. Není ale oslabena jednozančnou linerárností, paradoxně ji potvrzuje i zahýbání hlavního hrdiny do imaginárních vlakových kupé a cizích bytů. Poslání je méně didaktické,jakoby byl prošedivělým remakem Amélie z Montmartru šmrncnutý Kecalem z Prodanky, který je tak trochu ztracen… v důchodu. A když se najde mezi sklem a přepravkami, připadá si ve svém novém mikrokosmu jako ryba ve vodě. Což je vedlejší, jde tu hlavně o vztah dvou starých lidí. Pozdní podzim života učitelské dvojice je vykreslen v tlumených barvách a ostře ořezanou pastelkou. Auu. Kladou se otázky, kam se vytrácí láska, kdy je humor jen rutinérskou berličkou komunikace. Každá scéna v sobě nese určitou melancholii a vakuum (žehlení, labutě, usínání) kterou vyplní až probuzení zelenooké bestie. Žárlivost. Vlastně o tom neumím moc psát, ta přilnavá deprese je do subjektivního diváckého komentáře nepřenosná. Jen to někomu může zkazit takovou tu alibistickou pózu, že šedesátníci už přemýšlejí jen o nové odrůdě zeleniny na zahrádku a o práškách, které musí brát na neduhy opotřebované schránky. Samostatný odstavec si zaslouží herci. Zdeněk Svěrák si ušil látku přímo na tělo a je vidět, že své míry i možnosti dobře zná. Až na ten tik, měl si uvědomit, že každý není gumídek typu Carrey. Ale pozor: jeho zdánlivě omšele elegantní ženuška ho zastiňuje-a to i tehdy, kdy jí věnuje pozornost, jen aby dostal teplou večeři. Pár ironických postřehů, několik sebezraňujících otázek a najednou cítíte, jak vám vlasy těžknou stříbrem a tvář se zvrásňuje jak Alpy v třetihorách. Během chvíle zestárnete bezmála o půl století a je to zatraceně depresivní výlet, i když vám na cestu přibalí svačinku v podobě vášnivě šišlajícího ctitele. Jaképak metody používá pan režisér na herce, když vlastně ve všech jeho filmech hrají jak podle partesu- a to i ti, které jsem bezmála odepsala? Umí to se starými, s mladými, profláknutými, s dětičkami, se zvířaty, kdyby postavil před kameru balvan, tak mu tam snad začne na požádání stepovat. Páni Svěráci totiž resuscitovali Jiřího Macháčka, Jana Budaře a tak trochu i Tatianu Vilhelmovou. Macháček byl obsazen proti svému (stereo) typu a odvděčil se koncetrovaným a uměřeným pojetím. V hořkosladké symfonii nehraje žádný nástroj falešně- ani Vilhelmová. Když se v tramvajové smyčce zachová tak, jak se zachovala, poklepávala jsem rodinnému soukolí uznale na rameno. Jan Budař nosí masku smutného klauna a mluvíc o fyzické kráse svých snů a vlastní ošklivostí, o svých plánech a „dočasnosti u lisu“, dojímá k nesnesení. A ten malý capart je prostě cute, stejně jako nemluvný kraváťák. Jiskry létají. Ano, i tahle zánovní mašinka drhne místy o koleje. A třikrát dost drsně. 1) Jednou-možná-kultovní pád z kola mě rozesmál, Jan Svěrák získal lokace na Měsíci, hop: máme tu nulovou gravitaci ááááá….hop- cirkusový dopad zpátky na Zem. Ve střižně to mohl hodit k bonusům na DVD jako perličku na hodně hlubokém dně, tudíž ho podezírám, že prohrál nějakou sázku. 2) Sektářský motiv dcery byl nejen hloupě vymyšlený, ale i šeredně realizovaný a neměl žádnou příběhotvornost. Obludná chyba. 3) Třetí do party…lituji, že jsme neodešli ihned po konci, ale už se mi povedlo ten dovětek vymazat z pevného disku. Ani na to nechci myslet. Last but not least : Soukupova hudba ten film nepozvedává, ale nechtěně karikuje. Kamera i střih řemeslně zručně zvládnuté ku prospěchu celku, ale málem jsem zapomněla na vláčky: rafinované prostřihy na mrtvolnou metaforu ujíždějícího vlaku a vlaků jako hnízd hříšných radostí, které stejně jako dámské končetiny v supermarketu slibuji erotickou snovou poezii. Na mě to sice působilo moc divadelně, ale proti gustu…Ostatně pánové zjevně k dopravním prostředkům (s výjimkou bagru.-) tíhnou- děj jede kupředu na kole, ve vlaku, v tramvaji, v autě a nakonec létá v balonu. A tím se dostávám k vrcholu. Balonová scéna je podmanivá. Možná musíte vzlétnout a padat, abyste dokázali říct něco, co na zemi zní přiliš pateticky, protože jinak by vás nutkání vedlo to v následující větě shodit ironickou hláškou. Naštěstí vás nalodí s Romeem a Julií na palubu a emočně natankují tolik paliva, že vaše nádrž nebude mít kapacitu vstřebávat dávky a bude u některých (ano, slabších) jedinců přetékat… .... 77 % .... P.S. poslední výtka…nenávidím, když se postavy jmenují stejně jako já. Pokaždé jsem sebou trhla, když Zdeněk Svěrák vyslovil zkráceninu jména své ženy:)
0 0

9/10 :-)

vynikající film!!doporučuju!!těch hlášek scén je tam opravdu hodně!!celej film jsem se lohčil :-)
škoda že Jan Svěrák netočí svoje filmy časteji.....
32062
vynikající film!!doporučuju!!těch hlášek scén je tam opravdu hodně!!celej film jsem se lohčil :-) škoda že Jan Svěrák netočí svoje filmy časteji.....
9/10 :-)
0 0
Tak... konečně jsem po dlouhé době odcházel z kina z českého filmu a necítil jsem se trapně ani naštvaně ani lhostejně a nedotknutě. Odcházel jsem spokojen. Viděl jsem totiž inteligentní a citlivý film, který se sice tváří jako velmi zábavná komedie, ale ukrývá něco vážnějšího a důležitějšího. Hlavně působí velmi přirozeně. Konečně! Dialogy nejsou toporné a humorné situace nejsou laciné. Především díky krásně zahrané postavě Zdeňka Svěráka, jehož charakter je chronickým optimistou a zlehčovačem pesimistických situací - hlavně díky té postavě se všichni tak bavili a smáli, ale ona je přesto velmi komplikovaná, dobře napsaná. Bohužel osazenstvo sálu se i při vážnějších scénách více soustředilo na hlášky učitele Tkalouna, než na samotnou situaci. Každopádně tomuhle já říkám tragikomedie - humor není pouze uměle nacpáván do filmu k odlehčení situace (ať žije Kráska v nesnázích), ale je přirozenou součástí.
Moc lituju šíleného kolového pádu, ale naštěstí je to tak krátké, že člověk rychle zapomene. Také sdílím názor, že díky tomu, že se jedná o scénáristickou derniéru Zdeňka Svěráka, je režijní rukopis synka potlačen. Jelikož jde ale o docela komorní snímek, tenhle fakt mu neubližuje, je to "pouze" škoda. Závěrečný dovětek chápu jako pochlebek divákům, kteří mají rádi to svoje jisté a film si ho mohl klidně odpustit. Potěšil mě Jirka Macháček a hlavně Tatiana Vilhelmová, které jsem se od traileru strašně bál... :+ Ten nacpaný sál mě trochu děsil, ale Svěrákům to přeju, zaslouží si to.... 8/10
32044
Tak... konečně jsem po dlouhé době odcházel z kina z českého filmu a necítil jsem se trapně ani naštvaně ani lhostejně a nedotknutě. Odcházel jsem spokojen. Viděl jsem totiž inteligentní a citlivý film, který se sice tváří jako velmi zábavná komedie, ale ukrývá něco vážnějšího a důležitějšího. Hlavně působí velmi přirozeně. Konečně! Dialogy nejsou toporné a humorné situace nejsou laciné. Především díky krásně zahrané postavě Zdeňka Svěráka, jehož charakter je chronickým optimistou a zlehčovačem pesimistických situací - hlavně díky té postavě se všichni tak bavili a smáli, ale ona je přesto velmi komplikovaná, dobře napsaná. Bohužel osazenstvo sálu se i při vážnějších scénách více soustředilo na hlášky učitele Tkalouna, než na samotnou situaci. Každopádně tomuhle já říkám tragikomedie - humor není pouze uměle nacpáván do filmu k odlehčení situace (ať žije Kráska v nesnázích), ale je přirozenou součástí. Moc lituju šíleného kolového pádu, ale naštěstí je to tak krátké, že člověk rychle zapomene. Také sdílím názor, že díky tomu, že se jedná o scénáristickou derniéru Zdeňka Svěráka, je režijní rukopis synka potlačen. Jelikož jde ale o docela komorní snímek, tenhle fakt mu neubližuje, je to "pouze" škoda. Závěrečný dovětek chápu jako pochlebek divákům, kteří mají rádi to svoje jisté a film si ho mohl klidně odpustit. Potěšil mě Jirka Macháček a hlavně Tatiana Vilhelmová, které jsem se od traileru strašně bál... *:+* Ten nacpaný sál mě trochu děsil, ale Svěrákům to přeju, zaslouží si to.... 8/10
0 0
Tak po dlouhé době do kina na český film :+
31641
Tak po dlouhé době do kina na český film *:+*
0 0
Co taky čekat od člověka, co dá 5* ukázce na Simpsony a 1* Pusinkám... to jistě nebude averze vůči českému filmu :)
Měl už jsem možnost film vidět a rozhodně doporučuji, s hodnocením se zhruba shoduji, jednoduše příjemný film á la Zdeněk Svěrák s jeho typickým lehkým a chytrým humorem. Škoda jen, že tam s výjimkou závěru není cítit trochu víc také režijní rukopis Honzy Svěráka.
31621
Co taky čekat od člověka, co dá 5* ukázce na Simpsony a 1* Pusinkám... to jistě nebude averze vůči českému filmu *:)* Měl už jsem možnost film vidět a rozhodně doporučuji, s hodnocením se zhruba shoduji, jednoduše příjemný film á la Zdeněk Svěrák s jeho typickým lehkým a chytrým humorem. Škoda jen, že tam s výjimkou závěru není cítit trochu víc také režijní rukopis Honzy Svěráka.
0 0
Odsudzuješ a nevidel si? Mať tvoj optimizmus, asi mám hlavu dávno roztlačenú na električkových koľajách. Ja sa na Zvieračov teším ;)
31615