Diskuze k článku 300: Vzestup říše: Recenze

Hrozne moc chcem ďalší diel, dal som si to tretí krát a furt ma to baví.
312845
0 0
Solídny prequel/sequel. Audiovizuálna žranica zlyhávajúca jedine v bode, ktorý bol v jedničke najväčším plusom - v hlavnej postave. Stapleton je neuveriteľne nudný ,necharizmatický a veľmi zle odmotivovaný. Keď sa prichytím, že pri akčnom filme fandím záporákovi (aj keď ho hrá Eva Green) asi nie je niečo v poriadku . Strašná škoda, pretože keby bolo na strane dobra komu fandiť mohlo to byť fantastické kino. 6/10
298541
0 0
Ach, to byla zívačka. :- Takové zklamání jsem opravdu nečekal. Možná je to nastavenou laťkou výborným prvním dílem, ale tohle byl fakt děs. Ani nevím, co vytknout jako první. Ty trapné rádoby vtipné momenty? Hlavní postavu? Nebo nevýraznost všech postav? Na druhou stranu mě nenapadá nic, co by oproti prvnímu dílu bylo lepší. Vizuální stránka se docela drží, ale ta krev a místy opravdu otřesně efekty to dost kazí. Aspoň, že ty zpomalovačky byly většinou správně načasované. Jinak bitvy nudné, bez emocí. Ten sex jsem fakt nepochopil, ale asi se snažili vymyslet scénu, kde by Eva mohla ukázat prsa, a nepřišli s ničím lepším. A co mě asi nejvíc mrzelo, byla absence mystičnosti. Xerxes byl najednou k smíchu, armády byly nevýrazné. No ... asi si dám brzo první díl, abych si spravil chuť.
296328
Ach, to byla zívačka. *:-* Takové zklamání jsem opravdu nečekal. Možná je to nastavenou laťkou výborným prvním dílem, ale tohle byl fakt děs. Ani nevím, co vytknout jako první. Ty trapné rádoby vtipné momenty? Hlavní postavu? Nebo nevýraznost všech postav? Na druhou stranu mě nenapadá nic, co by oproti prvnímu dílu bylo lepší. Vizuální stránka se docela drží, ale ta krev a místy opravdu otřesně efekty to dost kazí. Aspoň, že ty zpomalovačky byly většinou správně načasované. Jinak bitvy nudné, bez emocí. Ten sex jsem fakt nepochopil, ale asi se snažili vymyslet scénu, kde by Eva mohla ukázat prsa, a nepřišli s ničím lepším. A co mě asi nejvíc mrzelo, byla absence mystičnosti. Xerxes byl najednou k smíchu, armády byly nevýrazné. No ... asi si dám brzo první díl, abych si spravil chuť.
0 0
I mě to přišlo slabší než Snyderův film snad ve všech ohledech, překvapivě asi nejvíc mě zklamala vizuální stránka. Ale navzdory tomu jsem se solidně bavil. 7/10
295787
0 0

6-7/10

Na vynikající (u mě 9tkovou) jedničku to nemá, nebylo to tak konzistentní, dialogy nebyly tak vytříbené, postavy nebyly tak výrazné, režie nebyla tak dobrá, nemělo to takový náboj jako jednička, vlastně ve všem to bylo horší, než jednička (možná hudba mně tu utkvěla víc), přesto pořád slušné a bavil jsem se.

Akorát jsem teda čekal víc bojových schopností od někoho, kdo celý film machruje a pak neumí ani pořádně máchnout mečem.
295783
Na vynikající (u mě 9tkovou) jedničku to nemá, nebylo to tak konzistentní, dialogy nebyly tak vytříbené, postavy nebyly tak výrazné, režie nebyla tak dobrá, nemělo to takový náboj jako jednička, vlastně ve všem to bylo horší, než jednička (možná hudba mně tu utkvěla víc), přesto pořád slušné a bavil jsem se. Akorát jsem teda čekal víc bojových schopností od někoho, kdo celý film machruje a pak neumí ani pořádně máchnout mečem.
6-7/10
0 0

10/10

Perfektné! Okrem jednej wtf scény tomu nemám absolútne čo vytknúť.
295779
10/10
0 0
Přidávám se k těm, pro které to překonalo jedničku. Obojí je zábavná akční jízda, ale Vzestup říše je nápaditější a údernější (délka je pro mě jedním z hlavních problémů jedničky). Se Stapletonem problém nemám, byl mi možná i sympatičtější než supercool drsoň Butler (nic proti němu).

Pro mě není důvoc jedničku nějak nekriticky adorovat, je to zábavný akční masakr se zajímavou stylizací, ale nic víc. Tohle také, ale v konečném výsledku mi to prostě příjde lepší.
290740
Přidávám se k těm, pro které to překonalo jedničku. Obojí je zábavná akční jízda, ale Vzestup říše je nápaditější a údernější (délka je pro mě jedním z hlavních problémů jedničky). Se Stapletonem problém nemám, byl mi možná i sympatičtější než supercool drsoň Butler (nic proti němu). Pro mě není důvoc jedničku nějak nekriticky adorovat, je to zábavný akční masakr se zajímavou stylizací, ale nic víc. Tohle také, ale v konečném výsledku mi to prostě příjde lepší.
0 0

Gorecki

Ano, je pravda, že armáda filmu 300 nebyla tvořena 7000 tisíci hoplity (+otroci a trén) sebranými ze všech koutů Řecka, ale já jsem spíše vzal za pozitivum, že alespoň ukázali nějaké spartské spojence, jelikož to vnímám jako posun k lepšímu (i ve školách se zcela běžně mluví jen o 300 bojovnících). Mě ale nejde až tak o historickou akurátnost, jako o poukázání na skutečnost, že se tam dají zmíněné odkazy najít, nejsem tak naivní abych od velkofilmu očekával plné historické reálie, ale zase když už je tam někdo nějakým zázrakem dostane, proč to nepochválit. Ono ostatně pro výklad posledního spartského vzdoru není tolik podstatné, kolik spojenců bylo na bojišti, ale to, že jim poslední vzdor sparťanů (a tuším Thespianů, dohromady necelých 1000 mužů + heloti) umožnil ustoupit a znovu se zformovat. Výkladů proč Leonidas hájil soutěsku až na smrt je několik, ale osobně se přikláním k názoru, že jakožto vrchní velitel spojeneckých sil jednoduše jistil zadní voj armády v okamžiku, kdy se po perském pokusu o obchvat stala obrana neudržitelnou, což nepochybně vyžadovalo značnou odvahu, jelikož bylo celkem jasné, že před uzavřením obklíčení všichni ustoupit nestihnou. No a toto se dá ve filmu vysledovat, když víte po čem se dívat, tudíž mi pojetí 300 + Arkadští přilezlíci v zásadě nevadilo.
288883
Gorecki
0 0

Gorecki

Však tam byli ne? Ta skupinka co přitáhla míň vojáků, než sparťani.
Tarmenel
Peckovní komentář. :+ Jinak pro mě je jednička úplně jinde než dvojka, aniž bych znal historické pozadí.
288828
Však tam byli ne? Ta skupinka co přitáhla míň vojáků, než sparťani. [b]Tarmenel[/b] Peckovní komentář. *:+* Jinak pro mě je jednička úplně jinde než dvojka, aniž bych znal historické pozadí.
Gorecki
0 0

Tarmenel

To ze v jednotke tej slavnej 300vke chybalo asi dalsich 7000 Grekov, ktori im pomahali (na zaciatku bojov, na slavnom konci uz len 3000) ti nevadilo?:)
288817
Tarmenel
0 0

Tarmenel

Díky za super komentář. :+
288816
Díky za super komentář. *:+*
Tarmenel
0 0

povzdechnutí

Z pohledu člověka kladoucího větší důraz na příběhové pozadí je vlastně celkem smutné, že je nová 300 hodnocena lépe než původní. Asi někoho napadne „300 a příběhové pozadí? WTF“, ale to vychází z toho, že většina diváků ví o Médských (řecko-perských) válkách akorát to že byly a někteří ani to ne. Osobně mám toto téma velmi dobře načteno, takže mi neunikla celá řada trefných detailů. Když jsem ve svém okolí slýchal kritiku na děj původních 300, opírala se v zásadě o 3 pilíře. 1. „Blbé hlášky jak ze starých akčňáků.“ To je sice do jisté míry pravda, ale 80% hlášek pochází od Plutarcha a Herodota, podle kterých dané věci měli skutečně sparťané říkat. (přivedl jsem víc vojáků než ty, budeme bojovat ve stínu,…) 2. „Tupí nasvalení hrdinové bez hlubších emocí.“ Opět je to v zásadě pravda, ale Lakedaimonci tak byli vychováváni od mala, dá se říci, že Sparta byla takovým levicovým státem s potlačením individuality, o kterém se ani Marxovi nesnilo. Většina prezentovaných myšlenek vychází z Lykurgových zákonů, nebo z obecné řecké filosofie. Například shrnutí taktiky falangy je dokonale verbálně nastíněno hned v několika scénách a nutno podotknout, že pokud nepochopíte co je to hoplon a falanga, tak nepochopíte jeden z pilířů řecké filosofie (podobný vztah jako mají Japonská kultura a meč) 3. „ Totální úlety co se týká postav a jejich vizuální ztvárnění.“ Zase se dá říci, že se jedná v zásadě o validní argument, pokud nevezmeme ono ztvárnění jako metafory a nedosadíme je do politicko-kulturních reálií dané události. Gigantický Xerxes a proti němu stojící malinký Leonidas (Malé Řecko vzdorující mocné Persii?), Řekové bojující téměř nazí X Peršané ve zbrojích (vizuální odkaz na odvahu?), zmrzačený a pokroucený řecký zrádce (ztvárnění myšlenky, že znetvořené tělo nese i pokroucenou duši - viz. Řecký ideál propojení krásy duševní s fyzickou?), atd.
Touto drobnou obhajobou se dostávám k jádru myšlenky. Vše, co jsem výše zmínil, v nové 300 z 90% nefunguje a tudíž všechna plivnutí na příběh 300 jsou již teď podložená fakty. 1. Hlášky jsou pokroucené a téměř nedešifrovatelné, film je hned z počátku uveden parafrází dvou slavných proroctví vyslovených Delfskou věštírnou před vypuknutím války. „Athény mohou zachránit jen dřevěné hradby.“ a „Buď padne celé Řecko, nebo bude Sparta oplakávat svého krále.“ Oba tato citáty jsou natolik zprasené, že je z filmu nemá šanci dešifrovat nikdo, kdo je nezná a tudíž by takovému člověku uniklo, proč je, mimo jiné, přikládán až mystický význam Leonidově smrti a proč Themistokles sakra pořád shání lodě (dřevěná hradba). Podobně zničených citátů je ve filmu nepřeberně. 2. Nasvalení hrdinové zůstávají, akorát pro jejich tupost se už nedá použít výmluva se spartskou výchovou. Pokud jde o taktiku boje škoda mluvit. Oproti velmi dobře, i přes občasné akční úlitby, zpracované falanze je prezentována taktika námořního boje, zde bych si posloužil citátem: „Všechno špatně, počínaje vázankou a konče charakterem.“ Mé konsternování nastoupilo v tomto vrcholu, když bylo prezentováno spartské loďstvo. Spartské loďstvo. „This is madnes!“ Možná by mi někdo obeznalejší mohl namítnou, že sparťané přeci jenom nějaké loďstvo měli, ano, měli, ale budovat ho začali až po Řecko-perských válkách v reakci na loďstvo Athénské. 3. Vizuální (metaforické) zpracování bylo z části zkopáno a z části zakopáno. Dareios samozřejmě nezemřel střelen šípem, ale dalo by se to chápat tak, že mu prohra u maratonu zasadila smrtelnou ránu. (Nervový otřes, zemřel během příprav na nové tažení proti Athenám.) Zkopané to je pochopitelně v tom ohledu, že poslední o co by Dareios na smrtelném loži prosil, by byl mír s Řeckem. Zakopáno pak v celku nesmyslnou přeměnou Xerxa zpochybńující většinu předchozích vizuálních odkazů. (ačkoliv i to by se dalo chápat jako metafora, ale poněkud kostrbatá) atd.
Sečteno podtrženo, nová 300 je ještě větší, krvavější a bombastičtější akční nářez, který na rozdíl od jedničky nedává při bližším zkoumání smysl. Jednou z mála devíz je fantastická Eva Green, ačkoliv sena můj vkus odhalí v jedné scéně až příliš na to, aby to nevypadalo tupě prvoplánovitě, přesně ve stylu Geme of Thrones mají Boobs, my je musíme mít taky. Chápu, že někdo koho uspokojují Transformers mi na tohle řekne „no a co, vždyť je to akční nářez!“, jenže mě se právě líbilo, že ten první nářez měl alespoň celou řadu skrytých odkazů, nový film už je pouze nářez.
Ps: Zahlédl jsem v komentářích, že se někdo těší na třetí díl až nakopu Xerxa, jenž si odkráčel ke své armádě. Xerxes se bitvy u Platají, což je jediná další z významnějších bitev, nezúčastnil a po bitvě u Salaminy se vrátil zpět do vlasti, při čemž ztratil o pokračování války zájem.
288815
Z pohledu člověka kladoucího větší důraz na příběhové pozadí je vlastně celkem smutné, že je nová 300 hodnocena lépe než původní. Asi někoho napadne „300 a příběhové pozadí? WTF“, ale to vychází z toho, že většina diváků ví o Médských (řecko-perských) válkách akorát to že byly a někteří ani to ne. Osobně mám toto téma velmi dobře načteno, takže mi neunikla celá řada trefných detailů. Když jsem ve svém okolí slýchal kritiku na děj původních 300, opírala se v zásadě o 3 pilíře. 1. „Blbé hlášky jak ze starých akčňáků.“ To je sice do jisté míry pravda, ale 80% hlášek pochází od Plutarcha a Herodota, podle kterých dané věci měli skutečně sparťané říkat. (přivedl jsem víc vojáků než ty, budeme bojovat ve stínu,…) 2. „Tupí nasvalení hrdinové bez hlubších emocí.“ Opět je to v zásadě pravda, ale Lakedaimonci tak byli vychováváni od mala, dá se říci, že Sparta byla takovým levicovým státem s potlačením individuality, o kterém se ani Marxovi nesnilo. Většina prezentovaných myšlenek vychází z Lykurgových zákonů, nebo z obecné řecké filosofie. Například shrnutí taktiky falangy je dokonale verbálně nastíněno hned v několika scénách a nutno podotknout, že pokud nepochopíte co je to hoplon a falanga, tak nepochopíte jeden z pilířů řecké filosofie (podobný vztah jako mají Japonská kultura a meč) 3. „ Totální úlety co se týká postav a jejich vizuální ztvárnění.“ Zase se dá říci, že se jedná v zásadě o validní argument, pokud nevezmeme ono ztvárnění jako metafory a nedosadíme je do politicko-kulturních reálií dané události. Gigantický Xerxes a proti němu stojící malinký Leonidas (Malé Řecko vzdorující mocné Persii?), Řekové bojující téměř nazí X Peršané ve zbrojích (vizuální odkaz na odvahu?), zmrzačený a pokroucený řecký zrádce (ztvárnění myšlenky, že znetvořené tělo nese i pokroucenou duši - viz. Řecký ideál propojení krásy duševní s fyzickou?), atd. Touto drobnou obhajobou se dostávám k jádru myšlenky. Vše, co jsem výše zmínil, v nové 300 z 90% nefunguje a tudíž všechna plivnutí na příběh 300 jsou již teď podložená fakty. 1. Hlášky jsou pokroucené a téměř nedešifrovatelné, film je hned z počátku uveden parafrází dvou slavných proroctví vyslovených Delfskou věštírnou před vypuknutím války. „Athény mohou zachránit jen dřevěné hradby.“ a „Buď padne celé Řecko, nebo bude Sparta oplakávat svého krále.“ Oba tato citáty jsou natolik zprasené, že je z filmu nemá šanci dešifrovat nikdo, kdo je nezná a tudíž by takovému člověku uniklo, proč je, mimo jiné, přikládán až mystický význam Leonidově smrti a proč Themistokles sakra pořád shání lodě (dřevěná hradba). Podobně zničených citátů je ve filmu nepřeberně. 2. Nasvalení hrdinové zůstávají, akorát pro jejich tupost se už nedá použít výmluva se spartskou výchovou. Pokud jde o taktiku boje škoda mluvit. Oproti velmi dobře, i přes občasné akční úlitby, zpracované falanze je prezentována taktika námořního boje, zde bych si posloužil citátem: „Všechno špatně, počínaje vázankou a konče charakterem.“ Mé konsternování nastoupilo v tomto vrcholu, když bylo prezentováno spartské loďstvo. Spartské loďstvo. „This is madnes!“ Možná by mi někdo obeznalejší mohl namítnou, že sparťané přeci jenom nějaké loďstvo měli, ano, měli, ale budovat ho začali až po Řecko-perských válkách v reakci na loďstvo Athénské. 3. Vizuální (metaforické) zpracování bylo z části zkopáno a z části zakopáno. Dareios samozřejmě nezemřel střelen šípem, ale dalo by se to chápat tak, že mu prohra u maratonu zasadila smrtelnou ránu. (Nervový otřes, zemřel během příprav na nové tažení proti Athenám.) Zkopané to je pochopitelně v tom ohledu, že poslední o co by Dareios na smrtelném loži prosil, by byl mír s Řeckem. Zakopáno pak v celku nesmyslnou přeměnou Xerxa zpochybńující většinu předchozích vizuálních odkazů. (ačkoliv i to by se dalo chápat jako metafora, ale poněkud kostrbatá) atd. Sečteno podtrženo, nová 300 je ještě větší, krvavější a bombastičtější akční nářez, který na rozdíl od jedničky nedává při bližším zkoumání smysl. Jednou z mála devíz je fantastická Eva Green, ačkoliv sena můj vkus odhalí v jedné scéně až příliš na to, aby to nevypadalo tupě prvoplánovitě, přesně ve stylu Geme of Thrones mají Boobs, my je musíme mít taky. Chápu, že někdo koho uspokojují Transformers mi na tohle řekne „no a co, vždyť je to akční nářez!“, jenže mě se právě líbilo, že ten první nářez měl alespoň celou řadu skrytých odkazů, nový film už je pouze nářez. Ps: Zahlédl jsem v komentářích, že se někdo těší na třetí díl až nakopu Xerxa, jenž si odkráčel ke své armádě. Xerxes se bitvy u Platají, což je jediná další z významnějších bitev, nezúčastnil a po bitvě u Salaminy se vrátil zpět do vlasti, při čemž ztratil o pokračování války zájem.
povzdechnutí
0 0
Z mého pohledu to překonalo jedničku :) V kině to byla velkolepá jízda. Dobré akční scény, při každém zářezu vždy všude plno krve, výborná hudba, zpomalovačky jsem si užil a hlavně Božská Eva Green :+ :)) , která mě nejvíc z celého filmu bavila a ty její oči, jestli víte, jak to myslím 8). Náramně do té role pasovala. Já ji dokonce fandil škoda, jak v závěru filmu špatně dopadla

Doufám, že bude třetí pokračování, kde se konečně sjednocení Řekové vypořádají s tím Xerxem.

Musím se podívat znovu na jedničku, jestli sem opravdu viděl (byť o chloupek) lepší film.
288661
Z mého pohledu to překonalo jedničku *:)* V kině to byla velkolepá jízda. Dobré akční scény, při každém zářezu vždy všude plno krve, výborná hudba, zpomalovačky jsem si užil a hlavně Božská Eva Green *:+* *:))* , která mě nejvíc z celého filmu bavila a ty její oči, jestli víte, jak to myslím *8)*. Náramně do té role pasovala. Já ji dokonce fandil [spoiler]škoda, jak v závěru filmu špatně dopadla[/spoiler] Doufám, že bude třetí pokračování, kde se konečně sjednocení Řekové vypořádají s tím Xerxem. Musím se podívat znovu na jedničku, jestli sem opravdu viděl (byť o chloupek) lepší film.
0 0

9/10

Akčná jazda od začiatku až do konca.Čo ma príjemne prekvapilo je Murro, ktorý sa ukázal výborná voľba pre túto látku. Dokonca prekonal aj samotného Snydera. A to hlavne v práci sa spomalovačkami. Využíva ich na správnych miestach, a v správny čas aby zvýraznil určitý detail. Lepšie sú aj samotné akčné scény, ktoré sú veľkolepé, ale hlavne sú rôznorodé (úvodná bitka vedie). Pomáha tomu aj výborná hudba, ktorá sa síce dosť podobá na soundtack z Man of Steel, ale do filmu, a scén samotných, sa hodí. Má to skvelý spád, čomu pomáha aj rozumná dĺžka. Ale hlavne to má úplne BOŽSKÚ Evu Green, ktorá s ľahkosťou prehráva ostatných hercov. Veľká spokojnosť.:+
288526
Akčná jazda od začiatku až do konca.Čo ma príjemne prekvapilo je Murro, ktorý sa ukázal výborná voľba pre túto látku. Dokonca prekonal aj samotného Snydera. A to hlavne v práci sa spomalovačkami. Využíva ich na správnych miestach, a v správny čas aby zvýraznil určitý detail. Lepšie sú aj samotné akčné scény, ktoré sú veľkolepé, ale hlavne sú rôznorodé (úvodná bitka vedie). Pomáha tomu aj výborná hudba, ktorá sa síce dosť podobá na soundtack z Man of Steel, ale do filmu, a scén samotných, sa hodí. Má to skvelý spád, čomu pomáha aj rozumná dĺžka. Ale hlavne to má úplne BOŽSKÚ Evu Green, ktorá s ľahkosťou prehráva ostatných hercov. Veľká spokojnosť.*:+*
9/10
0 0

speta.jr

:+:+:+:+:+
288447
*:+**:+**:+**:+**:+*
speta.jr
0 0
teda za mě obrovská spokojenost, parádní řezničina od začátu do konce.
Akce naprosto super, lidi na tohle asi nebyli připravený dyž na to šli, ta možna něteré dámy v hledišti byli v šoku :-D
Eva Green a její prsa naprostá paráda, nejvíc očekávenej bluray rip roku :-)
a podle mě to bude nejlepší eroticá scéna roku

no a doufám že na třetí díl nebudeme dlouho čekat, kor když to už vydělává docela slušný peníze
288444
teda za mě obrovská spokojenost, parádní řezničina od začátu do konce. Akce naprosto super, lidi na tohle asi nebyli připravený dyž na to šli, ta možna něteré dámy v hledišti byli v šoku :-D Eva Green a její prsa naprostá paráda, nejvíc očekávenej bluray rip roku :-) a podle mě to bude nejlepší eroticá scéna roku no a doufám že na třetí díl nebudeme dlouho čekat, kor když to už vydělává docela slušný peníze
0 0

5/10

V rychlosti - Sparta B
288163
V rychlosti - Sparta B
5/10
0 0

FAKT NE

Asi jsem spadl z jiné planety, ale to fakt nikdo nevidí ten zoufalý technický i výtvarný propad od 8 let staré 300? Nová 300 působí jak automaticky vygenerovaná variace na předchozí díl. Všude bezmyšlenkovitě narvaný glow, nulová filmařina, jen víc cgi. Stačí si pustit libovolnou bitvu z první 300 a vedle toho tady ten nový paskvil a každý musí vidět, že jde o úplně jinou ligu. A Eva Green? Ano, kozy má fakt pěkné, ale to myslím není zrovna zásadní věc pro antický akční spektákl a postava, kterou ve filmu představuje, je asi tak miliontá verze sexy psychopatky-dominy, které se objevují ve filmech minimálně 20 let. Co je na tom proboha zajímavého/vzrušujícího/napínavého?
288128
FAKT NE
0 0
Něco pro Teda. :))
288101
Něco [link="http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1544494_10152078325056840_1992793615_n.jpg"]pro Teda[/link]. *:))*
0 0

6/10

Spokojenost, nic moc jsem necekal a presne to jsem dostal. Je to uplne jine jak original, kde se hraje spise na atmosku a na rozhybane genialni obrazy z komixu. Tady se hraje na efekt a musim uznat, ze nektere napady a zabery jsou uzasne.

Klady: Eva Green, Rodrigo Santoro (fakt, toho Boha mu verite) a Junkie XL.

Zapory: Monology, Dialogy, malo akce (ano zdalo se mi to kratke).

Vicemene bych sel vys, ale ve svetle Spartaka to nejde.
288075
Spokojenost, nic moc jsem necekal a presne to jsem dostal. Je to uplne jine jak original, kde se hraje spise na atmosku a na rozhybane genialni obrazy z komixu. Tady se hraje na efekt a musim uznat, ze nektere napady a zabery jsou uzasne. Klady: Eva Green, Rodrigo Santoro (fakt, toho Boha mu verite) a Junkie XL. Zapory: Monology, Dialogy, malo akce (ano zdalo se mi to kratke). Vicemene bych sel vys, ale ve svetle Spartaka to nejde.
6/10
0 0