Diskuze k článku Hunger Games: Recenze

příspěvky 61 - 80 Napsat příspěvek
Zrovna u Pána prstenů nebo i Hvězdných válek tvoří spousta nedořečených věcí podstatnou část jejich kouzla a vlastnímu vyprávění příběhu nijak neškodí, spíš naopak...
228474
0 0

Napsal jsi, že je to "objektivní", takže to musí platit univerzálně a je to aplikovatelné na všechno. Strom života ti neřekne nic, takže vidíš to, co chceš vidět, ale odvození pár zákonitostí světa, které jsou naznačené a ze zbytku jdou odvodit celkem logicky (žádné "it's magic") je problém? Kde je ta objektivita? Když tady někdo, kdo není z redakce, použije to slovo, tak se do něj pustíte, že recenze a názory v ní nemůžou být nikdy objektivní, ale sami se zneužíváním toho slova často problém nemáte.

To že je někdo tele jako můj kámoš, který v Carterovi nepochopí rození a výchovu zelených marťanů anebo chování Katniss (i když tam ty věci jsou skoro vysloveně řečeny a bijí do očí) je sice blbé, ale nemá to s objektivitou nic společného.

A to že pravidla světa známe je tak zoufalý argument, až to bolí. To bys ke každému sci-fi nebo fantasy filmu potřeboval manuál. A z toho důvodu by byl Pán prstenů špatný a hloupý film, protože se tam dějí věci, které se ději neefektivním a nelogickým způsobem (neptej se prosím co, nechci ještě víc spamovat).
228470
Napsal jsi, že je to "objektivní", takže to musí platit univerzálně a je to aplikovatelné na všechno. Strom života ti neřekne nic, takže vidíš to, co chceš vidět, ale odvození pár zákonitostí světa, které jsou naznačené a ze zbytku jdou odvodit celkem logicky (žádné "it's magic") je problém? Kde je ta objektivita? Když tady někdo, kdo není z redakce, použije to slovo, tak se do něj pustíte, že recenze a názory v ní nemůžou být nikdy objektivní, ale sami se zneužíváním toho slova často problém nemáte. To že je někdo tele jako můj kámoš, který v Carterovi nepochopí rození a výchovu zelených marťanů anebo chování Katniss (i když tam ty věci jsou skoro vysloveně řečeny a bijí do očí) je sice blbé, ale nemá to s objektivitou nic společného. A to že pravidla světa známe je tak zoufalý argument, až to bolí. To bys ke každému sci-fi nebo fantasy filmu potřeboval manuál. A z toho důvodu by byl Pán prstenů špatný a hloupý film, protože se tam dějí věci, které se ději neefektivním a nelogickým způsobem (neptej se prosím co, nechci ještě víc spamovat).
0 0
Killerzeli: to uz pleteme spoustu veci dohromady - ja jen Karlovi oponoval, ze to neni jen o zaujatosti a ze krome toho ze film leckoho nudi vidim treba ja problem v urcitych nevysvetlenych vecech, ktery dohromady zpusobujou, ze ta filmova vize pro me neni verohodna a funkcni.

Kdo co pochopil je jinak vzdy osobni zalezitost, viz zmineny FF apod. Konecnoncu znam treba postarsi divaky ci nechapou jak se muze v Matrixu jezdit po telefonech apod. :))
228469
Killerzeli: to uz pleteme spoustu veci dohromady - ja jen Karlovi oponoval, ze to neni jen o zaujatosti a ze krome toho ze film leckoho nudi vidim treba ja problem v urcitych nevysvetlenych vecech, ktery dohromady zpusobujou, ze ta filmova vize pro me neni verohodna a funkcni. Kdo co pochopil je jinak vzdy osobni zalezitost, viz zmineny FF apod. Konecnoncu znam treba postarsi divaky ci nechapou jak se muze v Matrixu jezdit po telefonech apod. :))
0 0
Aba: co to blabolis? Jednak srovnavas nesrovnatelny, zadruhy mne i mnoha dalsim rekl Strom zivota mnoho. Je to uplne jinej typ filmu a jiny sdeleni a jinej zpusob vypraveni. Pravidla toho sveta ale zname, pac tu zijeme, Hunger Games je daleka budoucnost se specifickym statem i soutezi - a ve filmu ma diry nebo je nedovysvetlena. To co pise ivanka a spol. Z nej nelze pochopit
228468
0 0
Ti vlci jsou jedním z mnoha experimentů s DNA. V knížce je to o dost nechutnější, protože mají skoro lidské oči a jsou podobní jednotlivým mrtvým účastníkům her.
228465
0 0

Kde se tam brali ti digipsi taky vůbec netuším a to jsem to četl :) (Sršni tam byly celou dobu)

Ale myslím, že jsi vyjmenoval většinu nevysvětleného, ale na druhou stranu jsem takových "nevysvětlených" věcí četl mnohem více, které tam byly, i když třeba jen okrajově a stačilo by zapojit mozek. (Obzvláště Fuka je na toto expert)

A s tím jejich vztahem to přeci není takový problém, když se ponechá na divákovi, ať si to přebere po svém - všude jinde by to byl klad a osvěžující...
228463
Kde se tam brali ti digipsi taky vůbec netuším a to jsem to četl *:)* (Sršni tam byly celou dobu) Ale myslím, že jsi vyjmenoval většinu nevysvětleného, ale na druhou stranu jsem takových "nevysvětlených" věcí četl mnohem více, které tam byly, i když třeba jen okrajově a stačilo by zapojit mozek. (Obzvláště Fuka je na toto expert) A s tím jejich vztahem to přeci není takový problém, když se ponechá na divákovi, ať si to přebere po svém - všude jinde by to byl klad a osvěžující...
0 0

Není trošku pokrytecké vyčítat popkornovějším Johnu Carterovi a Hunger Games nevyžvanění každého detailu divákovi, takže ho lehce nutit k zapojení mozku, a na druhou stranu dát rádobyintelektuálnímu neuchopitelnému něčemu jménem The Tree of Life, kde se divák nedozví vůbec nic, 8/10? Proč jedno nemusí a druhé může? Protože cílí na jinou skupinu diváků? Takže diváci TToL jsou podle tebe inteligetnější než diváci JC a HG a snesou toho víc? To je tvoje objektivita?
228462
0 0
Cival: Já ti na to kdyžtak odpovím :D
Koukají na to všichni lié Panemu, ptz musí - je to připomínka toho, že Kapitol má nade všemi moc a může si dělat co chce.
Zmutují se tam sršni proto, že je to strašně moc let dopředu a odehrává se to v "pc" aréně to znamená, že všechno co tam je je prostě naprogramované - sršáni, koule, ve dvojce bude ještě víc věciček :D a Katniss všechno hrát musí - je to totiž potvora, která je zaměřená hlavně na svý nitro (Třeba v knížce při oznámení, že má přežít pouze jeden, chtěla Peetu sejmout - na malý okamžik:D )
Každopádně s tímhle s tebou souhlasím, není tam vysvětleno spousta věcí, přesto bych netrdila, že je to prázdný. :)
228460
Cival: Já ti na to kdyžtak odpovím *:D* Koukají na to všichni lié Panemu, ptz musí - je to připomínka toho, že Kapitol má nade všemi moc a může si dělat co chce. Zmutují se tam sršni proto, že je to strašně moc let dopředu a odehrává se to v "pc" aréně to znamená, že všechno co tam je je prostě naprogramované - sršáni, koule, ve dvojce bude ještě víc věciček :D a Katniss všechno hrát musí - je to totiž potvora, která je zaměřená hlavně na svý nitro (Třeba v knížce při oznámení, že má přežít pouze jeden, chtěla Peetu sejmout - na malý okamžik*:D* ) Každopádně s tímhle s tebou souhlasím, není tam vysvětleno spousta věcí, přesto bych netrdila, že je to prázdný. *:)*
0 0
my 2c: Ja na to sel kvuli vysokym hodnocenim. Ani jsem nevedel, ze to je zalozeno na zname knize / knihach, pripadne ze by to mohl byt jakysi vzdalenejsi souputnik Twilightu, z ktereho teenage publikum sili.

Vysledek: 5/10 bez predsudku.
228458
my 2c: Ja na to sel kvuli vysokym hodnocenim. Ani jsem nevedel, ze to je zalozeno na zname knize / knihach, pripadne ze by to mohl byt jakysi vzdalenejsi souputnik Twilightu, z ktereho teenage publikum sili. Vysledek: 5/10 bez predsudku.
0 0
Lidi nepobíraj kdejakou blbost. Je ale objektivní fakt, že zrovna tyhle dva filmy to neulehčujou - Carter je ryhclej jak průjem, v Hunger Games není vysvětlená spousta věcí (kdo všechno se na tu show dívá a proč? jak se tam můžou zhmotňovat digipsi a zmutovaní sršni? odkud se berou ohnivé koule? fakt musí hrát Katniss pro diváky, nebo ho má trochu ráda?), tak se pak nediv, že v něketrých věcech lidi třeba občas plavou...

S očekávaníma jdou lidi do kin vždycky - na druhou stranu tenhle film je nejdřív mile překvapí, a pak zase zchladí. A na konci si člověk vyslechne žblbty typu od "nečetl si knihu" přes "chceč se po tom povozit jen proto, že je to fenomén/populární" až po "předem si chtěl odsoudit bratříčka Twilight". Na to není moc co říct a jak se proti tomu případně bránit, že jo... zvlášť když fandové filmu spoustu protiargumentů naprosto ignorujou :)
228448
Lidi nepobíraj kdejakou blbost. Je ale objektivní fakt, že zrovna tyhle dva filmy to neulehčujou - Carter je ryhclej jak průjem, v Hunger Games není vysvětlená spousta věcí (kdo všechno se na tu show dívá a proč? jak se tam můžou zhmotňovat digipsi a zmutovaní sršni? odkud se berou ohnivé koule? fakt musí hrát Katniss pro diváky, nebo ho má trochu ráda?), tak se pak nediv, že v něketrých věcech lidi třeba občas plavou... S očekávaníma jdou lidi do kin vždycky - na druhou stranu tenhle film je nejdřív mile překvapí, a pak zase zchladí. A na konci si člověk vyslechne žblbty typu od "nečetl si knihu" přes "chceč se po tom povozit jen proto, že je to fenomén/populární" až po "předem si chtěl odsoudit bratříčka Twilight". Na to není moc co říct a jak se proti tomu případně bránit, že jo... zvlášť když fandové filmu spoustu protiargumentů naprosto ignorujou :)
0 0
Se divím, že podobné tv spoty - Link nepouštěli před vstupem do kin.
Jinak stejně klobouk dolů před Lionsgate za jejich kampaň, vydělat tolik peněz a přitom v trailerech neukázat vůbec nic z akčnějších pasáží, to se jen tak nevidí.
228447
Se divím, že podobné tv spoty - [link="http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YE0gdvzCtWw"]Link[/link] nepouštěli před vstupem do kin. Jinak stejně klobouk dolů před Lionsgate za jejich kampaň, vydělat tolik peněz a přitom v trailerech neukázat vůbec nic z akčnějších pasáží, to se jen tak nevidí.
0 0

Takže mi chceš říct, že na to spousta lidí nejde jako na "další Twilight"? Jako plně akceptuju, že lidi označujou ty "myšlenkový" roviny za lacinej provar (nikdy jsem netvrdil, že to tam nefunguje jenom v těch nejzákladnějších a nejprůhlednějších rovinách - ale prostě jsem rád už za to, že to v tomhle typu teenage příběhu vůbec je), nebo že je ten film krutě nebaví. Ale přijít s tím, že nepobíraj těch pár nejzákladnějších věcí (jako z velký části fingovanou romanci), mi nepřijde jako chyba toho filmu. Z poslední doby mi to připomíná Cartera, kde si pár lidí stěžovalo na něco podobnýho - že film na diváka vychrlí moc novejch ras a pojmů. A já mám přitom furt pocit, že k pobrání těhlech věcí fakt nemusím mít nalouskanou předlohu :)
228446
0 0
a co na to ten imf, ubránil se slzám nebo ne??
228445
0 0

9/10

A klidně si mě sežerte. Jsem mužského pohlaví, knížku jsem nečetl, pubertou ( snad ) už netrpím ale tohle mě brutálně překvapilo. Srovnání s Twilightem je opravdu mimo, stejně jako to srovnávat s Battle Royalem ( proboha - japonci! ). Nicméně, Jennifer byla neuvěřitelná, překvapilo mě spousta emocí, výborná ale opravdu výborná režie a syrovost vyprávění. Celkově styl vyprávění, tiché scény, pár rozhovorů, záběry na odlišné vrstvy lidí, smutné i veselé scény... zkrátka - hrozně lidské. Příběh byl zřejmě oproti knize dost zkrouhnut ale všechno mi dávalo smysl a nic sem nijak neřešil. Scénář mi prostě přišel v pořádku, ale ano, nic světoborného. Obrovsky mě překvapil fakt, že scény v aréně zabraly skoro půlku filmu ( což z traileru člověk vůbec nečekal ). A to se mi líbí. Takový kampaň - na jedničku. Dál musím vychválet sountrack, protože mi přišel velmi originální a příjemný. Scéna s "onou" smrtí opravdu nejlepší scéna filmu, stejně jako následné gesto prsty a jistá vzpoura. Já fakt nevím, ale na mě to silně zapůsobilo...
Roztěkaná kamera v akčních pasáží sice hodně vadila, ale to je tak jedno z výraznějších mínusů. Já na to opravdu šel s tím, že dám max 6/10 a půjdu celkem v pohodě domů ale od začátku do konce mě to chytlo. Fakt nevím čím to je, ale ten film si mě strašně získal... myslím, že například oproti Twilightu je tohle tisíckrát snesitelnější pro chlapy a také si myslím, že z populárních adaptací pro "náctileté" za poslední dobu ( Eragon, Narnie, Darren Shan, Zlatý kompas, Spiderwick, Percy Jackson, Twilight a tuna dalších ) je právě Hunger Games důkaz toho, že se to dá natočit skvěle. Opravdu špica!
228442
A klidně si mě sežerte. Jsem mužského pohlaví, knížku jsem nečetl, pubertou ( snad ) už netrpím ale tohle mě brutálně překvapilo. Srovnání s Twilightem je opravdu mimo, stejně jako to srovnávat s Battle Royalem ( proboha - japonci! ). Nicméně, Jennifer byla neuvěřitelná, překvapilo mě spousta emocí, výborná ale opravdu výborná režie a syrovost vyprávění. Celkově styl vyprávění, tiché scény, pár rozhovorů, záběry na odlišné vrstvy lidí, smutné i veselé scény... zkrátka - hrozně lidské. Příběh byl zřejmě oproti knize dost zkrouhnut ale všechno mi dávalo smysl a nic sem nijak neřešil. Scénář mi prostě přišel v pořádku, ale ano, nic světoborného. Obrovsky mě překvapil fakt, že scény v aréně zabraly skoro půlku filmu ( což z traileru člověk vůbec nečekal ). A to se mi líbí. Takový kampaň - na jedničku. Dál musím vychválet sountrack, protože mi přišel velmi originální a příjemný. Scéna s "onou" smrtí opravdu nejlepší scéna filmu, stejně jako následné gesto prsty a jistá vzpoura. Já fakt nevím, ale na mě to silně zapůsobilo... Roztěkaná kamera v akčních pasáží sice hodně vadila, ale to je tak jedno z výraznějších mínusů. Já na to opravdu šel s tím, že dám max 6/10 a půjdu celkem v pohodě domů ale od začátku do konce mě to chytlo. Fakt nevím čím to je, ale ten film si mě strašně získal... myslím, že například oproti Twilightu je tohle tisíckrát snesitelnější pro chlapy a také si myslím, že z populárních adaptací pro "náctileté" za poslední dobu ( Eragon, Narnie, Darren Shan, Zlatý kompas, Spiderwick, Percy Jackson, Twilight a tuna dalších ) je právě Hunger Games důkaz toho, že se to dá natočit skvěle. Opravdu špica!
9/10
0 0
Mercator: Je mezi tím rozdíl asi jako mezi kvalitním komentářem a předháněním se kdo vymyslí líp sedící přirovnání.

Ty filmy mají společný jen námět, jinak se liší snad úplně ve všem včetně cílové skupiny, nádechu, formy, sociálních narážek atd. atd.

Ale Battle Royale se samozřejmě nedá nedoporučit, ten si zaslouží přídavné jméno "kultovní" jako hodně málo filmů za posledních 15 let.
228439
Mercator: Je mezi tím rozdíl asi jako mezi kvalitním komentářem a předháněním se kdo vymyslí líp sedící přirovnání. Ty filmy mají společný jen námět, jinak se liší snad úplně ve všem včetně cílové skupiny, nádechu, formy, sociálních narážek atd. atd. Ale Battle Royale se samozřejmě nedá nedoporučit, ten si zaslouží přídavné jméno "kultovní" jako hodně málo filmů za posledních 15 let.
0 0

duro

Ono by úplně stačilo postavit vedle sebe Psycho Alfreda Hitchcocka a Psycho Guse Van Santa. :)