Diskuze k článku Muži, kteří nenávidí ženy: Recenze

za me nuda, rnechapu,proc ma nekdo potrebu delat remake filmu, ktery funguje . Ten puvodni svedsky se mi libil o hodne vic nez tenhle, a obe hlavni postavy byly dost nesympaticky
0 0
Rooney Mara ruluje, ale zbytek standartní. Opravdu "jen" takový Fincher na zakázku. 8/10
228132
0 0

8/10

Souhlas s recenzí, jako nečtenář a neznalec švédské adaptace jsem se v budování vztahu Blomkvista a Lisbeth trochu ztrácel a "epilog" po dokončení detektivního pátrání mi opravdu přišel "přilepený". Jinak Fincher natočil výborný film, který je nádherně herecky zvládnutý Craig, Mara (nominace zasloužená) a hlavně výtečný Plummer. Některé scény jsou vážně působivé a mrazí a skoro až fyzicky bolí. Detektivní pátrání je zajímavé a diváka rozhodně strhne a nálada "cosi shnilého je ve státě Švédském" se velmi povedla a prostupuje celý film. Škoda jen, že když vidíte Stellana Skarsgarda, máte 99% pravděpodobnost, že to bude záporák . Není to Fincherův nejlepší film a ani nijak výjimečný počin, jde "pouze" o skvěle odvedenou (nikoli rutiní) práci, která funguje tak jak má. Byl jsem vždy zastánce toho, že by měl Fincher točit detektivky, které mu jdou, ale postupem času zjišťuji, že budu mnohem radši, když se vrhne do ambicióznějších projektů jako je Social Network nebo připravované 20 000 mil. Už chápu proč to na všech velkých cenách docela ostrouhalo. Ale pořád mě mrzí, že akademie ten Reznorův soundtrack zasklila.
225461
Souhlas s recenzí, jako nečtenář a neznalec švédské adaptace jsem se v budování vztahu Blomkvista a Lisbeth trochu ztrácel a "epilog" po dokončení detektivního pátrání mi opravdu přišel "přilepený". Jinak Fincher natočil výborný film, který je nádherně herecky zvládnutý Craig, Mara (nominace zasloužená) a hlavně výtečný Plummer. Některé scény jsou vážně působivé a mrazí a skoro až fyzicky bolí. Detektivní pátrání je zajímavé a diváka rozhodně strhne a nálada "cosi shnilého je ve státě Švédském" se velmi povedla a prostupuje celý film. Škoda jen, že [spoiler]když vidíte Stellana Skarsgarda, máte 99% pravděpodobnost, že to bude záporák [/spoiler]. Není to Fincherův nejlepší film a ani nijak výjimečný počin, jde "pouze" o skvěle odvedenou (nikoli rutiní) práci, která funguje tak jak má. Byl jsem vždy zastánce toho, že by měl Fincher točit detektivky, které mu jdou, ale postupem času zjišťuji, že budu mnohem radši, když se vrhne do ambicióznějších projektů jako je Social Network nebo připravované 20 000 mil. Už chápu proč to na všech velkých cenách docela ostrouhalo. Ale pořád mě mrzí, že akademie ten Reznorův soundtrack zasklila.
8/10
0 -1
knihy jsem nečetl, švédskou verzi jsem si schválně nechal ujít a jsem relativně nadšen. Social network mě bavil sice víc, ale tohle je snad první film, ve kterém mě Craig neštve. Rooney jsem to celý sežral i s navijákem. Jediná vítka je k délce filmu. Ideálně to mohlo skončit, když tam vybouchlo to auto. To co se dělo potom už mě moc nezajímalo, možná i proto, že jsem se postupem času v těch postavách dost ztrácel. (a od dob NIP / TUCK mám averzi na Joely Richardson). Takže hodnocení tak 8 - 8,5/10. Jestli je další díl o Lisbeth, tak bych ho s Rooney rád viděl, i když to asi nehrozí.
225191
0 0

nuda

nuda nuda nuda nuda ... už nikdy více...
225189
nuda
0 -1
Tááák... konečně to mám za sebou. Tahle úleva neznačí to, že bych byl znuděn nebo snad zklamán. V žádném případě, jsem naopak nadšen. Je však důležité poznamenat, že mám za sebou 2x zhlédnutou švédskou verzi a přečtenou knižní předlohu. A předesílám, může to hrát svou roli! Chci hlavně zdůraznit, že bez znalosti předchozího filmu/knížky bych měl pravděpodobně bordel v postavách a nevěděl bych, kdo jakou roli v příběhu hraje. Přiznávám, že jsem se obával obsazení... ono se není čemu divit, když už vám určité typy přilnou k tělu a teď měly být nahrazeny novými. Lisbeth je klíčová persona a švédská Noomi Rapace byla skvělá. Při prvních fotografiích křehoučké Rooney Mary jsem měl strach, velký strach. S očekáváním, jak si poradí s touto těžkou úlohou, jsem usedl do sedačky kinosálu a můj negativní odhad se rozplynul již při první scéně u jejího srbského šéfa. Je boží, to je bez debat... navíc jsem byl mile potěšen závěrem, který je bližší knižní předloze a který ukazuje Lisbeth i z jiné stránky. To, že je kniha z velké části "vykuchaná", no co... konečně není možné otrocky přepisovat každou stránku a filmovému zpracování to pouze prospělo. 10/10
224112
1 0
Rooney i Craig jsou oba skvělí a funguje mezi nimi chemie jak blázen. A Social Network je oproti Mužům, kteří nenávidí ženy nudná, přízemní břečka.
223815
0 0

8/10

Majster Fincher to natočil tak dobre, že po väčšinu stopáže až bije do očí, ako si ho táto látka nezaslúžila. Nech už je scenár akokoľvek dobrý a nech už je detektívna zápletka akokoľvek pútavá, pre režiséra Fight Clubu, Se7en a Social Network to celé v konečnom dôsledku pôsobí takpovediac až príliš prízemne. Samozrejme, výnimkou je každá scéna a vôbec celý príbeh Lisbeth Salander v podaní skvelej Rooney - to je "fincherovaníčko" ako má byť. Rozmýšľam, aké geniálne by to mohlo byť, ak by sa príbeh zbavil Craiga a nechal vyšetrovať iba ju.
223811
8/10
0 0
10/10
223683
10/10
1 0
Takže zaprvé...Daniel Craig je skvělej Mikael Blomkvist, naprosto se na něj hodí,na rozdíl od toho švédského, který mi lezl celý film na nervy. Jinak se přidávám k těm, kteří by film chtěli vidět hned znovu. Fincher opět nezklamal, film má úžasnou atmosféru a podle mě funguje, i když toho museli spoustu vynechat. I když je pravda, že knížku jsem četla, takže jsem si to zase přimyslela zpátky :-)
223416
1 0

TedGeorge

Souhlasím, taky to chci vidět znovu a to nejsem ani kuřák.;) 8,5 z 10.
Rozmýšlím, že bych se podívala na SWE verzi, ale podle ukázek dva hlavní představitelé nejsou ani zdaleka tak charismatičtí, jako Rooney a Daniel, tak nevím...
223207
Souhlasím, taky to chci vidět znovu a to nejsem ani kuřák.*;)* 8,5 z 10. Rozmýšlím, že bych se podívala na SWE verzi, ale podle ukázek dva hlavní představitelé nejsou ani zdaleka tak charismatičtí, jako Rooney a Daniel, tak nevím...
TedGeorge
0 0
Dal sem si den prostor na to, než něco napíšu. Poslední dobou se mi zdálo, že začínám Ravenhornovatět a na tom velkým plátně se mi začíná líbit skoro všechno. Tak aby tam byl trochu ten odstup, no...
.
.
.
Za mě 10 z 10ti :D
Poznamenaný a nasraný tím, že sem asi před rokem viděl Švédskou verzi, usedl sem do nepohodlného křesla budějovického Cinestaru. Začlo to špatně. Místo klasické porce 4-5ti trailerů na nadcházející filmové pecky se mi dostalo jednoho Cinestarovského dabovaného mišmaše a traileru na Poea. Nezajímavýho traileru na Poea. A už to začíná. Očekávatelnej minutovej úvod a titulky. Jelikož sem famózní úvod kvůli reakcím čekal, neměl sem čelist až na zemi, ale jen na břiše. Ok, začalo to. První dojmy? Panika. Já sakra přesně vím, o čem bude další scéna. To budu odpočítávat scény než se potkaj a začne se něco pořádně dít? Nebudu :)

Kuřáci všech zemí, spojte se. Měl sem radost, že v kapse svírám zrovna červený Marlbora a radoval se z toho, že konečně nějakej film prezentoval tu tolik opomínanou krásnou stránku kouření. S každým zapálením cigára se mi ty postavy dostávali víc a víc pod kůži. Úplně sem zapomněl, že vlastně vím jak to skončí a nechal se unášet proudem událostí, který se čím dál víc zrychloval. Fincher asi tušil, že je to všechno o chemii, a tak to ostatní obral až na dřeň. Udělal dobře, protože detektivní rovina za přítomnosti Lisbeth a Mikaela musí nečtenáře a nediváky Šv-vrzu uspokojovat snaž až absolutně.

Kur´a to sem se zas rozepsal... A ani neznímil ty nezbytný věci, který v každým review musí zaznít. Znásilnění 1, znásilnění 2, Rooney, posledních 20 minut a závěrečný zhodnocení. Takže.... Znechutilo, uspokojilo, nadchlo, navnadilo, neskutečně potěšilo. A povrdilo, že Fincher je pán bůh.

Je možný, že to časem bude trochu vyprchávat, ale film, kterej chci vidět okamžitě znova je u mě v 90% na maximu. Chci to vidět znova.
223198
Dal sem si den prostor na to, než něco napíšu. Poslední dobou se mi zdálo, že začínám Ravenhornovatět a na tom velkým plátně se mi začíná líbit skoro všechno. Tak aby tam byl trochu ten odstup, no... . . . Za mě 10 z 10ti *:D* Poznamenaný a nasraný tím, že sem asi před rokem viděl Švédskou verzi, usedl sem do nepohodlného křesla budějovického Cinestaru. Začlo to špatně. Místo klasické porce 4-5ti trailerů na nadcházející filmové pecky se mi dostalo jednoho Cinestarovského dabovaného mišmaše a traileru na Poea. Nezajímavýho traileru na Poea. A už to začíná. Očekávatelnej minutovej úvod a titulky. Jelikož sem famózní úvod kvůli reakcím čekal, neměl sem čelist až na zemi, ale jen na břiše. Ok, začalo to. První dojmy? Panika. Já sakra přesně vím, o čem bude další scéna. To budu odpočítávat scény než se potkaj a začne se něco pořádně dít? Nebudu :) Kuřáci všech zemí, spojte se. Měl sem radost, že v kapse svírám zrovna červený Marlbora a radoval se z toho, že konečně nějakej film prezentoval tu tolik opomínanou krásnou stránku kouření. S každým zapálením cigára se mi ty postavy dostávali víc a víc pod kůži. Úplně sem zapomněl, že vlastně vím jak to skončí a nechal se unášet proudem událostí, který se čím dál víc zrychloval. Fincher asi tušil, že je to všechno o chemii, a tak to ostatní obral až na dřeň. Udělal dobře, protože detektivní rovina za přítomnosti Lisbeth a Mikaela musí nečtenáře a nediváky Šv-vrzu uspokojovat snaž až absolutně. Kur´a to sem se zas rozepsal... A ani neznímil ty nezbytný věci, který v každým review musí zaznít. Znásilnění 1, znásilnění 2, Rooney, posledních 20 minut a závěrečný zhodnocení. Takže.... Znechutilo, uspokojilo, nadchlo, navnadilo, neskutečně potěšilo. A povrdilo, že Fincher je pán bůh. Je možný, že to časem bude trochu vyprchávat, ale film, kterej chci vidět okamžitě znova je u mě v 90% na maximu. Chci to vidět znova.
0 0

kniha vs. film

U mě žebříček v tomto pořadí.

1. Oplevův film (švédská verze z r. 2009) - byla tady první, ale působila na mě přirozenější, konzistentněji a byla o reálných lidech, kterým se děje něco špatného a musí to řešit. Klidně bych věřila, že se tohle někde děje, a o to to je děsivější.

2. Fincherův film - atmosférický, depresivní, řemeslně precizní, herci odvedli skvělou práci, více se drží knižní předlohy. Je ale taky příliš chladný a odosobněný. Působí spíše jako sen než skutečný příběh.

3. Kniha - jde vidět, že ji psal novinář, který s romány nemá moc zkušeností. Zbytečně dlouhé popisy osob, některé scény protahované na úkor těch, které měly mít více prostoru.
223063
U mě žebříček v tomto pořadí. 1.[b] Oplevův film (švédská verze z r. 2009) [/b]- byla tady první, ale působila na mě přirozenější, konzistentněji a byla o reálných lidech, kterým se děje něco špatného a musí to řešit. Klidně bych věřila, že se tohle někde děje, a o to to je děsivější. 2. [b]Fincherův film[/b] - atmosférický, depresivní, řemeslně precizní, herci odvedli skvělou práci, více se drží knižní předlohy. Je ale taky příliš chladný a odosobněný. Působí spíše jako sen než skutečný příběh. 3. [b]Kniha[/b] - jde vidět, že ji psal novinář, který s romány nemá moc zkušeností. Zbytečně dlouhé popisy osob, některé scény protahované na úkor těch, které měly mít více prostoru.
kniha vs. film
0 0
Ano, cteme aktualne i fffilm apod. - proc nam sem ty clanky furt repostujes? Ses otravnej jak Zona na Facebooku.
222992
0 0
"Domnívám se, že režisér David Fincher se stal ze všeho nejvíc obětí toho druhu "dramaturgicko-fašistických" fanoušků, o kterých kdysi Stephen King napsal román Misery nechce zemřít. Fanoušků, kteří jsou přesvědčeni o tom, že vědí, co přesně by měl jejich milovaný tvůrce dělat, jak by to měl dělat a co je pro něj nejlepší - a co mu naopak nesvědčí, čím zrazuje sám sebe a čemu by se měl vyhnout."

Viz Douglasova analýza.
222988
"Domnívám se, že režisér David Fincher se stal ze všeho nejvíc obětí toho druhu "dramaturgicko-fašistických" fanoušků, o kterých kdysi Stephen King napsal román Misery nechce zemřít. Fanoušků, kteří jsou přesvědčeni o tom, že vědí, co přesně by měl jejich milovaný tvůrce dělat, jak by to měl dělat a co je pro něj nejlepší - a co mu naopak nesvědčí, čím zrazuje sám sebe a čemu by se měl vyhnout." Viz [link="http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/novinky/clanek.phtml?id=729071"]Douglasova analýza[/link].
0 0
U nás taky skoro plné kino. Můžu říct, že se film líbil jak mně, který knihu četl, tak přítelkyni, která knihu nečetla. Já ji dočetl v pátek a v sobotu jsem hned šel na film, takže po filmu jsem hubu na té.ma "Kniha vs film" nezavřel. Hlavně mi nemohla uvěřit, že Mikael v knize spal s Cecilií. Cecilie byla celkově kvůli vynechání jejich vztahu ve filmu naprosto bezvýznamná postava. Zajímavé bylo taky, že udělali z Henrkikova nacistického bratra docela příjemného pána, který rád pomůže. Přitom jejich setkání v knize je hodně nepříjemné.
222858
U nás taky skoro plné kino. Můžu říct, že se film líbil jak mně, který knihu četl, tak přítelkyni, která knihu nečetla. Já ji dočetl v pátek a v sobotu jsem hned šel na film, takže po filmu jsem hubu na té.ma "Kniha vs film" nezavřel. Hlavně mi nemohla uvěřit, že [spoiler]Mikael v knize spal s Cecilií. Cecilie byla celkově kvůli vynechání jejich vztahu ve filmu naprosto bezvýznamná postava. Zajímavé bylo taky, že udělali z Henrkikova nacistického bratra docela příjemného pána, který rád pomůže. Přitom jejich setkání v knize je hodně nepříjemné. [/spoiler]
0 0
V Plzni taktéž plné sály.

Ona ta knižní série byla opravdu velké boom. :)
222857
V Plzni taktéž plné sály. Ona ta knižní série byla opravdu velké boom. *:)*
0 0

10/10

Pro mě osobně neexistuje jiná cesta. Je to prostě perfektní podívaná stojící na perfektní předloze. Včera jsem si pustil původní švédský film a musím říct, že ho Fincher zamačkává do země malíčkem u nohy. A nesouhlasím s názorem, že si ten film nejde tak užít, pochopit ho a já netuším co ještě, pokud člověk nezná předlohu. Sám jsem na to šel naprosto čistý o jakékoliv informace. A teď jsem se pustil do knížky :)
222856
10/10
0 0

speta.jr

On mluvil o stavu při premiéře (a u mě to s MI4 bylo ještě horší - cca čtyři lidi). Trilogie Milénium u nás má slušný věhlas - jak díky hypu kolem samotných knih, tak i následných švédských filmů a Fincherovo jméno s tím taky jistě udělalo své, + hodně nadupané trailery.

A drsný ten film na pohled není vůbec, tedy ne v tom co explicitně zobrazuje.
Násilné scény jsou natočené vážně skvěle, ale brutalita je v nich spíš tušená než viděná, ať už je to scéna znásilnění (ten chlap je odporné prase, ale kam se hrabe na špinavý hnus jakým je prostoupené Se7en), následná v podstatě jen naznačená "odplata" s análním kolíkem (i když to spíš vypadalo jako obyčejné kovové dildo), nebo mučení ve sklepě, který vypadá na první pohled jako úplně obyčejná dílna. Což ale není zápor, naopak je fajn že se Fincher nenechal látkou strhnout a natočil ji sice bez kompromisů ohledně nahoty nebo násilí, ale čistě - nedělal z toho další Saw a nebo jiné torture-porn
222855
On mluvil o stavu při premiéře (a u mě to s MI4 bylo ještě horší - cca čtyři lidi). Trilogie Milénium u nás má slušný věhlas - jak díky hypu kolem samotných knih, tak i následných švédských filmů a Fincherovo jméno s tím taky jistě udělalo své, + hodně nadupané trailery. A drsný ten film na pohled není vůbec, tedy ne v tom co explicitně zobrazuje. [spoiler]Násilné scény jsou natočené vážně skvěle, ale brutalita je v nich spíš tušená než viděná, ať už je to scéna znásilnění (ten chlap je odporné prase, ale kam se hrabe na špinavý hnus jakým je prostoupené Se7en), následná v podstatě jen naznačená "odplata" s análním kolíkem (i když to spíš vypadalo jako obyčejné kovové dildo), nebo mučení ve sklepě, který vypadá na první pohled jako úplně obyčejná dílna. Což ale není zápor, naopak je fajn že se Fincher nenechal látkou strhnout a natočil ji sice bez kompromisů ohledně nahoty nebo násilí, ale čistě - nedělal z toho další Saw a nebo jiné torture-porn[/spoiler]
speta.jr
0 0