Diskuze k článku Muži, kteří nenávidí ženy: Recenze

kyller

To jseš až tak moc rozmazlený angličtinou, že ti jiný jazyk brání užít si film? Konkrétně ta švédština zas tak extra odlišná od angličtiny není ?)
185191
To jseš až tak moc rozmazlený angličtinou, že ti jiný jazyk brání užít si film? Konkrétně ta švédština zas tak extra odlišná od angličtiny není *?)*
kyller
0 0
Teším sa na Fincherov remake. Prvá vec, čo ma napadla po pozretí tohto filmu. Originál je totiž strašne rozťahaný a osobne, tá švédština, či čo to bolo, mi neskutočne kazila pôžitok z filmu, ktorý mohol byť geniálny. A dúfam, že Fincherova verzia bude.
185189
0 0
tak sem to právě dokoukal a asi si hned objednám knížky ať mám o dovolené co číst:+
vypadá to že nudit bych se neměl:)
173025
tak sem to právě dokoukal a asi si hned objednám knížky ať mám o dovolené co číst*:+* vypadá to že nudit bych se neměl*:)*
0 0

Larsson

Mimochodem, Larsson měl rozepsaný i čtvrtý díl, je téměř dokončený. Všechny předešlé tři díly dělal s jednou ženskou, svou spolupracovnicí, a ta se nabídla, že čtvrtý díl dokončí. Jenže je problém v tom, že Larssonova rodina (hlavně jeho otec) si chce udržet veškerá práva a příjmy, nechtějí to pustit z rukou. A to je docela komické v tom kontextu, že ona se o něj jeho rodina už příliš nezajímala, byl jim de-facto ukradený. Ale teď samozřejmě není, mají prachů, že se v tom můžou koupat. Takže Larssonův život a to, co po něm přišlo, by samo o sobě klidně asi stačilo na pátý díl, který také víceméně existuje. Milénium nekončí třetím či čtvrtým dílem, ale na druhou stranu to autor zaopatřil tak, aby nic podstatného nescházelo, i kdyby skončil u jakéhokoliv dílu, což mi přijde dost geniální. Nemohu sice srovnávat Larssona s Tolkienem a oproti Tolkienovi je Larsson dost jinde a maličký, ale fascinuje mě, že Larsson psal tak, aby vlastně s každou chvilkou mohl skončit a aby to nevypadalo jako Nedokončený příběh. Je jen škoda, že některým lidem s konvenčím myšlením a těm, kteří vyžadují akční nervy drásající tempo vyprávění, to asi nevyhoví. Nechal jsem číst tuhle trilogii mého 60ti letého otce a říkal mi, že to pro něj má málo dynamiky a že se mu zdá, že si spisovatel stále vymýšlí bez ladu a skladu nové věci, že je to až neuvěřitelné. Jenže to právě nepochopil ani za těch více, jak tísíc stránek, jak je to psané a že je to severská tvorba. A takovou věc bohužel nedokáže plně docenit někdo, kdo vyrostl na Jamesi Bondovi. No ale to už bych zabíhal do dost osobních názorů na tohle dílo...
173023
Larsson
0 0
Bodaj by nie, ono je to tak trochu jeden príbeh, ktorý postupne odkrýva minulosť a prepojenie ústredných postáv. Z tohto hľadiska je dvojka omnoho zásadnejšia ako prvý diel, ktorý je naozaj "iba detektívka".
173003
0 0
Konecne kloudna depresivni detektivka, pri nejblizsi prilezitosti to navstivim, tesim se :+
173002
Konecne kloudna depresivni detektivka, pri nejblizsi prilezitosti to navstivim, tesim se *:+*
0 0
V jednom rozhovore sa Fincher priznal, ze by si rad natocil celu trilogiu...
173001
0 0
Co se týče knih, tak dvojka je teprve něco extra:) Po přečtení jen jedničky bych jí číst zas tak nedoporučoval (pro mě "jen" dobrá detektivka), ale v druhém díle již mé srdce plesalo! (naprůměrný thriller s pekelným dávkováním informací v závěru, tzn. číst a číst, čím víc číst tím víc chtít číst = a vykašlat se tak na zkoušky, nejíst, nespat, prošvihnout začátek nové série true blood atd...). Jednička v podání Finchera by byla fajn, na dvojku bych se ale teprve těšil (a pak se klidně kouknul na jinou verzi od Tarantina, škoda, že s jeho jménem se už ta kniha tolik nespojuje - nekamenujte:)
172997
0 0
Knížku si nepřečtu, ale na film se těšim.
172984
0 0

Jo, to budou. Ale než uvidí lidi ty dva další filmy, bylo by lepší jim právě dát radši i ten jiný pohled, protože si myslim, že ty další dvě knížky jsou zase naopak lepší, než ty další dva švédské filmy. A to by pak mohlo odradit lidi číst tu trilogii, což by se stát nemělo. On to není bestseller jen tak náhodou, ono je to prostě skutečně dobré. Jinak by pak zbývalo akorát čekat na to, co s tou látkou udělá Fincher. A to nikdo neví a mě by celkem zajímalo, jestli se chystá na všechny tři díly, jelikož natočit jen ten první a natočit ho jinak, není zase tak těžké. Natočit lépe celou trilogii možné je, látky je na to v knihách hrozně moc a Fincher se může zaměřit na jiné věci, než švédští autoři. Pohled s větším research bych viděl nějak takhle - link
172973
Jo, to budou. Ale než uvidí lidi ty dva další filmy, bylo by lepší jim právě dát radši i ten jiný pohled, protože si myslim, že ty další dvě knížky jsou zase naopak lepší, než ty další dva švédské filmy. A to by pak mohlo odradit lidi číst tu trilogii, což by se stát nemělo. On to není bestseller jen tak náhodou, ono je to prostě skutečně dobré. Jinak by pak zbývalo akorát čekat na to, co s tou látkou udělá Fincher. A to nikdo neví a mě by celkem zajímalo, jestli se chystá na všechny tři díly, jelikož natočit jen ten první a natočit ho jinak, není zase tak těžké. Natočit lépe celou trilogii možné je, látky je na to v knihách hrozně moc a Fincher se může zaměřit na jiné věci, než švédští autoři. Pohled s větším research bych viděl nějak takhle - http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/recenze/clanek.phtml?id=672108
0 0

Hakan

Research by byl fajn (a chystám se ně něj), ale na druhou stranu mezi diváky budou vždycky i lidi, jako jsem já - ti, co to nečetli. Pro ty je zase recenze od člověka, co byl k Larssonovi nejblíž, když tu knížku kupoval babičce k narozeninám, možná přínosnější.
172972
Hakan
0 0

hmm

Každý díl té trilogie se dá číst/vidět samostatně. Je to sice docela dost složité, aby to člověk plně chápal, ale v podstatě každý z těch dílů je samostatná sonda do temných zákoutí lidské společnosti. A většinou je to i docela uvěřitelné, jelikož z velké části zde autor knihy čerpal z vlastní práce novináře. On dělal práci dost podobnou té, kterou dělá filmový "hrdina" Mikael.
Jinak, recenze je na tak poměrně složitý film hodně moc krátká, ale alespoň v ní nejsou vyložené bláboly jako od Spáčilové. Ale znalost všech tří filmů, které už dávno jsou v kinech (ale ne u nás) a všech tří knih, které už také dávno vyšly, by byla lepší průpravou pro napsání kvalitnější recenze. Prostě udělat si minimálně lepší research.
A já mám na tenhle film a knihu a remaky Hollywoodu stejný názor, jako na remake Let The Right One In (na Let Me In). To jsou dost podobné případy, má to v originále hodně podobnou severskou atmosféru. A také se víc mluví, než že by všechno vybuchovalo a každou minutu se skládalo něco s CGI za miliony dolarů. Tenhle pohled dobře, a bohužel lépe, než tato s prominutím povrchní recenze, vyjádřil jeden bloger na iDnesu - link
172971
Každý díl té trilogie se dá číst/vidět samostatně. Je to sice docela dost složité, aby to člověk plně chápal, ale v podstatě každý z těch dílů je samostatná sonda do temných zákoutí lidské společnosti. A většinou je to i docela uvěřitelné, jelikož z velké části zde autor knihy čerpal z vlastní práce novináře. On dělal práci dost podobnou té, kterou dělá filmový "hrdina" Mikael. Jinak, recenze je na tak poměrně složitý film hodně moc krátká, ale alespoň v ní nejsou vyložené bláboly jako od Spáčilové. Ale znalost všech tří filmů, které už dávno jsou v kinech (ale ne u nás) a všech tří knih, které už také dávno vyšly, by byla lepší průpravou pro napsání kvalitnější recenze. Prostě udělat si minimálně lepší research. A já mám na tenhle film a knihu a remaky Hollywoodu stejný názor, jako na remake Let The Right One In (na Let Me In). To jsou dost podobné případy, má to v originále hodně podobnou severskou atmosféru. A také se víc mluví, než že by všechno vybuchovalo a každou minutu se skládalo něco s CGI za miliony dolarů. Tenhle pohled dobře, a bohužel lépe, než tato s prominutím povrchní recenze, vyjádřil jeden bloger na iDnesu - http://fekar.blog.idnes.cz/c/146004/Muzi-kteri-nenavidi-zeny-uz-davno-porazili-Ameriku.html
hmm
0 0
řeším stejnej problém, triologie mě hodně láká, ale než si to přečtu, tak holywood udělá čtyři prequely :-)
172964
0 0

kniha je pecka

fatální rozhodnutí číst/nečíst před/po filmu...........já to četl před a filmy pak asi zákonitě vnímám jako slabší ořezanou adaptaci. první film ještě jde, s dalšími díly to jde s kopce hlavně protože i předloha je řídká. první kniha je famózní, druhá mě znechutila závěrečnou scénou a třetí už působí jen jako nabobtnalý dovětek. škoda. třikrát škoda.
172963
kniha je pecka
0 0