mini recenze 6*
105994
Zodiac potřebuje schadit a ne že ne
0 -2
Úžasný film. Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo, Robert Downey - všichni byli skvělí.
78265
1 0
jo libilo se mi to i když sem čekal na drsnější zobrazení vražd a na vetším počtu vlastně zobrazení. Jinak na konci filmu sem se už ztrácel a taky sem nepochopil jak de za tim týpkem co promital filmy nebo co a zdrhne protože si myslí že ho chce zabít to ho jen tak strašil či co :D
75828
jo libilo se mi to i když sem čekal na drsnější zobrazení vražd a na vetším počtu vlastně zobrazení. Jinak na konci filmu sem se už ztrácel a taky sem nepochopil jak de za tim týpkem co promital filmy nebo co a zdrhne protože si myslí že ho chce zabít to ho jen tak strašil či co *:D*
0 -1
Film roku. Fincher je borec s dokonce i dabing není špatnej.
70600
0 0

mihhi

hehe, ten jsem včera taky objevil a chtěl ho sem hodit, ale už jsem to tu zavřel a chtělo se mi spát :)
Nápaditá a opravdu hezká..
67507
hehe, ten jsem včera taky objevil a chtěl ho sem hodit, ale už jsem to tu zavřel a chtělo se mi spát :) Nápaditá a opravdu hezká..
mihhi
0 0
Když už se tu po takové době objevil Zodiac tak postnu zajímavý přebal amerického 2DVD link ;)
67494
Když už se tu po takové době objevil Zodiac tak postnu zajímavý přebal amerického 2DVD http://www.amazon.com/gp/product/images/B000XCZGV8/ *;)*
0 0
Teď jsem přišel z kina a hned jsem si na tu devítku musel kliknout. Perfektní film na kterém se velmi těžce hledají zápory..
67483
0 0
Lépe bych to neřekl, ano, ten film je o lidech, kteří se ho snaží najít a to je ten problém. Půlku postav bych mohl seškrtat a druhá by se tam udržela jen s největším vypětím. Postavy sledujeme v časových skocích, které přetrhávají jakékoliv pokusy o psychologické prokreslení, pokud by tu tedy tyto pokusy vůbec byly. Příklad: postava novináře Paula Avery, v pár záběreh se věnuje bažantovi (scénky o pár větách, poté střih v čase, úžasné), chvilku něco vyšetřuje, vysoce napínavá scénka hledání kontaktu mezi budovami, scénka, kde se ukazuje, že chlastá, scénka s odchodem z práce a poslední, kdy ho naposledy otravuje Gyllenhaal. Takto "precizně" prokreslenou postavu, jednu ze tří nejhlavnějších je třeba ocenit. O hlavní postavě (není to zodiac) bych mohl napsat to samé, jeho konflikt, nekonflikt se ženou, kdy se žádné drama nekoná, motivace proč vůbec po vrahovi pátrá..., nic, nic a třikrát nic. Ten příběh se dá zhrnout do věty: skoky do časových bodů kde se objeví nějaký nový důkaz, konfrontace tohoto důkazu s hlavními postavami, které s dějem pohnou trochu, nebo vůbec, skok dál v čase, kde se odehrává to samé a pak ještě devětkrát. Takto bych samozřejmě mohl popsat jakoukoliv detektivku a v tom to právě vězí. V čem je tento film tak vyjímečný oproti jiným detektivkám. V lidech nad kterými se tak rozplýváte to pro mě není.bodka
36773
0 -1
Problém je v tom, že ten film je o těch, kdo ho hledají...ne o Zodiacovi.Prostě to není variace na Sedm.Ad redakce: asi je to známkou toho, že máme podobný vkus a tudíž spolu vydržíme pod jednou střechou Moviezone...;)
36772
Problém je v tom, že ten film je o těch, kdo ho hledají...ne o Zodiacovi.Prostě to není variace na Sedm.Ad redakce: asi je to známkou toho, že máme podobný vkus a tudíž spolu vydržíme pod jednou střechou Moviezone...*;)*
0 0
Původně jsem tu chtěl bod po bodu vysvětlit, proč zodiac není nijak vyjímečný film. Zkrátím to, ale na pár vět. O zodiacovi (jako vrahovi) jsem slyšel už před tím, myslel jsem si že to byl velký kapr, ale nebýt toho, že netradičně komunikoval s médii, zapadl by mezi naprosto průměrné vrahy. Na zodiacovi není téměř nic zvláštního, či zajímavého, proto, z mého pohledu, byla velká hloupost postavit na takovéto postavě děj "podleskutečnéudálosti" filmu. Natočit zájímavý film okolo nezajímavé postavy by dokázal ukočírovat možná jeden, max. dva, no né víc než 3 režiséři na světě, a nutno říct, že Fincher to není. Co konkrétního se mi na tom filmu nazdá, až na přímé dotazy.(((60%))).
P.S.: Nevím co si tetsuo do toho filmu promítal za sny, nebo co očarovalo jeho fanouškovské srdce, doufejme, že se z toho "obluzení" do dalších recenzí probere. Jak tak koukám, zbytek redakce také podlehl, prověřil bych restaurační zařízení, která společně navštěvujete, asi to bude něco v jídle.;)
36768
Původně jsem tu chtěl bod po bodu vysvětlit, proč zodiac není nijak vyjímečný film. Zkrátím to, ale na pár vět. O zodiacovi (jako vrahovi) jsem slyšel už před tím, myslel jsem si že to byl velký kapr, ale nebýt toho, že netradičně komunikoval s médii, zapadl by mezi naprosto průměrné vrahy. Na zodiacovi není téměř nic zvláštního, či zajímavého, proto, z mého pohledu, byla velká hloupost postavit na takovéto postavě děj "podleskutečnéudálosti" filmu. Natočit zájímavý film okolo nezajímavé postavy by dokázal ukočírovat možná jeden, max. dva, no né víc než 3 režiséři na světě, a nutno říct, že Fincher to není. Co konkrétního se mi na tom filmu nazdá, až na přímé dotazy.(((60%))). P.S.: Nevím co si tetsuo do toho filmu promítal za sny, nebo co očarovalo jeho fanouškovské srdce, doufejme, že se z toho "obluzení" do dalších recenzí probere. Jak tak koukám, zbytek redakce také podlehl, prověřil bych restaurační zařízení, která společně navštěvujete, asi to bude něco v jídle.*;)*
0 -2
Panic roo mi přišel jenom jako VELMI zručně natočený thriller, kdežto Se7en a Fight club naprosto geniálně natočený filmy.
A Zodiac je někde mezi tím.
35545
Panic roo mi přišel jenom jako VELMI zručně natočený thriller, kdežto Se7en a Fight club naprosto geniálně natočený filmy. A Zodiac je někde mezi tím.
0 0
Zase si to smazala :o.
35538
Zase si to smazala *:o*.
0 0
Jasně.
Se Se7en a Panic Roomem ani moc neporovnávám, všechny se u mě řadí k tomu nejlepšímu vůbec.
35534
Jasně. Se Se7en a Panic Roomem ani moc neporovnávám, všechny se u mě řadí k tomu nejlepšímu vůbec.
0 0
Tak po dnešním třetím zkouknutí už mi silně směřuje k desítce. Jenom pořád se mi pořád nedaří přesně zařadit tu linku s Robem Marshallem, kromě toho tipu telefonem Robertovi pořád nic víc, nevím jestli jsem vždycky nedával pozor na tom důležitém místě nebo je chyba jinde :-).
35449
0 0
Charlotte: no to ja taky vzpominal celou cestu z kina.....a doma nasledne pustil..8)
35432
Charlotte: no to ja taky vzpominal celou cestu z kina.....a doma nasledne pustil..*8)*
0 0
mcb: nejsi jediný, dneska mi na moje nadšené horování o Zodiacovi tři kamarádi nezávisle na sobě řekli, že je to nezaujalo, nevtáhlo, místy nudilo a se slzou v oku vzpomínali na Klub rváčů a Sedm:)
35431
0 0
Hal,Silence: stylově i názorově velezajímavé commenty.
Taky přicházím se svou troškou do mlýna, nomen omen :)

I am not the Zodiac. And if I were, I wouldn´t certainly tell you....
Chcete-li sedět v otáčivém hledišti, netřeba jezdit do Krumlova. Stačí věnovat 160 minut života jednomu sériovému vrahovi, jednomu skautíkovi se slabostí pro šifry a detektivovi s apetytem plejtváka obrovského se specializací na sušenky. Být před projekcí tabula rasa, rozhodně bych naslepo neurčila, že tuhle brilantní oldschoolovku natočil David Fincher.
Návrat ztraceného syna se odehrává ve znamení potlačení režisérského ega a zkrocení zlého muže:) Disciplinovaný ( nikoli krotký) Fincher dává svůj um do služeb předlohy, do jejíhož epicentra umístil leitmotiv- posedlost, která je silnější než vy. Posedlost zabíjet, posedlost chytit, posedlost zjistit pravdu. Tohle není přehledná hra na kočku-detektiva a na myš-vraha, na jehož konci se vyjeví, kdo, kde, kdy a proč. Postavy si průběžně prohazují role, kořist se mění v lovce, lovec v kořist. Nedoslovné poselství spočívá ve skepsi, že člověk nemůže dosáhnout celistvého poznání pravdy, že jeho schopnost nalézt jediné řešení má hranice, že chybuje a zapomíná. Navzdory své civilizované slupce zůstává jen stvořením se zvířecími pudy a animální krutostí.
Fincher si naštěstí oproti tradičním americkým psychoanalytickým ponorům vybral jiný způsob tunelování racionality. Nerozebírá motivace zabijáka a jeho pronásledovatelů gaučovým stylem „v pěti letech mi zlá vychovatelka potopila papírovou lodičku, a od té doby mám narušený vztah k ženám a k vodě“, jen je jemně, nenuceně, ale vytrvale naťukává skrz kladívko svědků a zaprášených spisů.
Už tak pevnou stavbu příběhu podpírá dechberoucí duo Jake Gyllenhal -Mark Ruffalo, které se nesnaží okázalými kreacemi významně pomrkávat na Akademii, že doma na krbu zeje prázdné místo. Naopak. Prolnuli se svými postavami přirozeně do poslední buňky a na ilustrované procházce několika érami moderní Ameriky jsou hybateli děje i vtipnými vypravěči, určují tempo filmu jako dirigent řídící orchestr, od pomalého andante až k svižnému allegru. Za zachycení ducha doby by si ostatně Fincher zasloužil pochvalně poklepat na obě ramena.

A co mi na tom všem připadá nejlepší? Že všechny ty klady jsem ocenila až ex post. Hitchcockovská práce s atmosférou dokáže diváka vypreparovat několika syrovými momenty tak, že ho Zodiac až do samého konce drží pod krkem matně tušenou hrozbou. Bála jsem se. Přemýšlela jsem. Byla jsem uvnitř. A tenhle nefincherovský Fincher mě nenechal vydechnout a stále rezonuje.
Tagline opravdu říká vše…There are many ways, how to lose a life to a killer.
…90%...
35415
Hal,Silence: stylově i názorově velezajímavé commenty. Taky přicházím se svou troškou do mlýna, nomen omen :) I am not the Zodiac. And if I were, I wouldn´t certainly tell you.... Chcete-li sedět v otáčivém hledišti, netřeba jezdit do Krumlova. Stačí věnovat 160 minut života jednomu sériovému vrahovi, jednomu skautíkovi se slabostí pro šifry a detektivovi s apetytem plejtváka obrovského se specializací na sušenky. Být před projekcí tabula rasa, rozhodně bych naslepo neurčila, že tuhle brilantní oldschoolovku natočil David Fincher. Návrat ztraceného syna se odehrává ve znamení potlačení režisérského ega a zkrocení zlého muže:) Disciplinovaný ( nikoli krotký) Fincher dává svůj um do služeb předlohy, do jejíhož epicentra umístil leitmotiv- posedlost, která je silnější než vy. Posedlost zabíjet, posedlost chytit, posedlost zjistit pravdu. Tohle není přehledná hra na kočku-detektiva a na myš-vraha, na jehož konci se vyjeví, kdo, kde, kdy a proč. Postavy si průběžně prohazují role, kořist se mění v lovce, lovec v kořist. Nedoslovné poselství spočívá ve skepsi, že člověk nemůže dosáhnout celistvého poznání pravdy, že jeho schopnost nalézt jediné řešení má hranice, že chybuje a zapomíná. Navzdory své civilizované slupce zůstává jen stvořením se zvířecími pudy a animální krutostí. Fincher si naštěstí oproti tradičním americkým psychoanalytickým ponorům vybral jiný způsob tunelování racionality. Nerozebírá motivace zabijáka a jeho pronásledovatelů gaučovým stylem „v pěti letech mi zlá vychovatelka potopila papírovou lodičku, a od té doby mám narušený vztah k ženám a k vodě“, jen je jemně, nenuceně, ale vytrvale naťukává skrz kladívko svědků a zaprášených spisů. Už tak pevnou stavbu příběhu podpírá dechberoucí duo Jake Gyllenhal -Mark Ruffalo, které se nesnaží okázalými kreacemi významně pomrkávat na Akademii, že doma na krbu zeje prázdné místo. Naopak. Prolnuli se svými postavami přirozeně do poslední buňky a na ilustrované procházce několika érami moderní Ameriky jsou hybateli děje i vtipnými vypravěči, určují tempo filmu jako dirigent řídící orchestr, od pomalého andante až k svižnému allegru. Za zachycení ducha doby by si ostatně Fincher zasloužil pochvalně poklepat na obě ramena. A co mi na tom všem připadá nejlepší? Že všechny ty klady jsem ocenila až ex post. Hitchcockovská práce s atmosférou dokáže diváka vypreparovat několika syrovými momenty tak, že ho Zodiac až do samého konce drží pod krkem matně tušenou hrozbou. Bála jsem se. Přemýšlela jsem. Byla jsem uvnitř. A tenhle nefincherovský Fincher mě nenechal vydechnout a stále rezonuje. Tagline opravdu říká vše…There are many ways, how to lose a life to a killer. …90%...
0 0
tak jsem dnes pln ocekavani skocil na ten oslavovany snimek zodiac, na ktery jsem se tesil docela hodne, ale co se nestalo...zklamal me! Téměř tříhodinový film se strašně dlouho vleče. První hodina filmu se mi ale libila především kvůli tomu jak byla svižná a měla tempo....Vyšetřování, prokládané Zodiacovými dopisy,telefonáty a ponekud jinými vrazdami, nez jsme zvykli....bylo z toho videt ze zodiac byl zhyrala,opustena a trochu divna osobnost a to filmu dodavalo jakysi trochu mysteriozni nadech...Ovsem po odmlce vrazd uz to slo z kopce.....nerikam, ze film je natocen spatne...kamera je precizni,hudba tam sedi a herci hrajou presvedcive,atmosfera 70let bezpochyby skvela.....aaale strasna nudnost az stereotypnost scen, kdy nekdo nekam prijde,neco najde,odjede,jde na veceri apod....cela tahle pasaz by se dala napsat do toho epilogu na konci a film by hned byl o poznani lepsi...proste ten film mi nedal...sice bych k nemu chtel mit jiste sympatie, ale nemuzu furt zapomenout na tu nudu, ktera me doprovazela..proto davam 6/10...nerikam, ze je to spatny film, jen pote prestal fungovat a stal se jakousi obycejnou variaci na prumerny detektivni pribeh......
P.S. vypada to, ze jsem jediny?):D
35398
tak jsem dnes pln ocekavani skocil na ten oslavovany snimek zodiac, na ktery jsem se tesil docela hodne, ale co se nestalo...zklamal me! Téměř tříhodinový film se strašně dlouho vleče. První hodina filmu se mi ale libila především kvůli tomu jak byla svižná a měla tempo....Vyšetřování, prokládané Zodiacovými dopisy,telefonáty a ponekud jinými vrazdami, nez jsme zvykli....bylo z toho videt ze zodiac byl zhyrala,opustena a trochu divna osobnost a to filmu dodavalo jakysi trochu mysteriozni nadech...Ovsem po odmlce vrazd uz to slo z kopce.....nerikam, ze film je natocen spatne...kamera je precizni,hudba tam sedi a herci hrajou presvedcive,atmosfera 70let bezpochyby skvela.....aaale strasna nudnost az stereotypnost scen, kdy nekdo nekam prijde,neco najde,odjede,jde na veceri apod....cela tahle pasaz by se dala napsat do toho epilogu na konci a film by hned byl o poznani lepsi...proste ten film mi nedal...sice bych k nemu chtel mit jiste sympatie, ale nemuzu furt zapomenout na tu nudu, ktera me doprovazela..proto davam 6/10...nerikam, ze je to spatny film, jen pote prestal fungovat a stal se jakousi obycejnou variaci na prumerny detektivni pribeh...... P.S. vypada to, ze jsem jediny*?)**:D*
0 0
Celou tu dlouhatánskou stopáž jsem nedokázal odtrhnout oči od plátna. Především díky zajímavým dialogům během nichž se s neubývající energií chrlí fakta a každou chvíli probírají nové a nové teorie a divák je tak v podstatě nucen sledovat a spolu s postavami na plátně hledat vraha - Zodiaca - v krásném, podmanivém a trochu oldschoolovém detektivním příběhu. Skoro až puntičkářsky vypiplaná a nádherná stylizace pomáhá navodit tu pravou atmosféru. Místy opravdu skličující. Co se dá ale dělat, když film vyzní v podstatě do prázdna? Když skončí bez jakékoliv gradace a nezanechá v divákovi vůbec žádný intenzivní (natož svíravý) pocit? Pokud se můžete po závěrečných titulkách zvednout a v klidu odejít na cheesburgera a do večerních potemnělých městských ulic, je asi něco špatně. Fincher natočil bezpochyby vynikající, zajímavou a stylovou detektivku, u toho pro mne ale Zodiac končí, proto nemůžu dát plný počet. Bohužel. 8/10 P.S.: Jake Gyllenhaal má stále potřebu mne přesvědčovat o své výjimečnosti. A stále se mu to daří... :)
35395
0 0