
Paradoxně spousta přelomových novinek (odchod ze služby, svatba, smrt novomanželky) nevzešla z Cubbyho a Saltzmanovy snahy se změnou hlavního představitele přepracovat sérii od základů, ale pochází přímo z předlohy (film se na poměry bondovek až překvapivě věrně drží Flemingovy knihy). Jen jsem nikdy nepochopil, proč tehdy záměrně zbourali Flemingův příběhový oblouk s honem na Blofelda ("Blofeld trilogy") a po Thunderballu přehodili OHMSS s You Only Live Twice, což následně museli dost nedůstojně a uspěchaně zachraňovat v úvodu Diamonds Are Forever.
Lazenby sice postrádá Conneryho charisma, ale když se vezme v potaz, že tady bojuje na více frontách současně (specifika postavy, snaha jít vlastní cestou a nekopírovat Conneryho a prapodivný "dress code" s kiltem a volánky, který z Bonda v OHMSS dělá mírně směšného modelingového panáka), tak se hlavní role zhostil se ctí a s překrásnou (současně emancipovanou) Rigg spolu mají vynikající chemii a nemám problém uvěřit, že kvůli ní Bond ztratil hlavu (byl bych na tom stejně
