S čím souvisí další bod. To hrdinovo dilema, které souvisí s filozofií jeho dvou otců, je v kontextu Supermana úplně mimózní. A nakonec vlastně i mimo ten kontext, viz ta strašně hloupá scéna, která má celé dilema finalizovat (). Celý problém plyne z toho, že Snyder prostě vůbec nechápe, kdo je Superman, stejně jako nepochopil, kdo je Batman. Nebo vlastně možná to nechce chápat, co jsem tak viděl některá jeho popravdě dost ujetá vyjádření. On miluje svoje antické paralely, dramata, strašnou vážnost, ponurost a zbožšťování postav, celý jeho vztah k Batmanovi je postaven asi čistě na znalosti jediného komiksu - TDKR od Millera... a Watchmenech (kde je ovšem ironické to, že ani tady nepochopil, co chtěl touhle dekonstrukcí žánru Moore sdělit). Ale všechno ostatní odmítá včetně základních motivací, atributů, vlastností a rysů těch postav. Na rozdíl od Gunna, který je viditelně chápe. Sám jinak už několikrát taky řekl, že nikdy nehodlá dělat film o postavě, kterou by nechápal nebo se do ní nedokázal vcítit.
Uznávám, že trailerová kampaň na MoS byla kvůli vícero faktorům ještě někde jinde a funguje hodně dobře dodnes, ale na druhou stranu, a tehdy jsem ani já osobně neměl až takovou znalost Supermana + jsem byl mladší a více "edgy", takže se mi ta strašlivá vážnost a temnota líbila, ale cítím, že tady to bude konečně ten skutečný komiksový Superman, kterého jsem si zamiloval v pozdějších letech. Jak to řekl Gunn, Superman je laskavost ve světě, který si myslí, že je laskavost staromódní. A tenhle filozofický rozpor (vyjádřený v kampani už tou skvělou scénou v minulém traileru mezi Clarkem a Lois) mi osobně přijde popravdě mnohem zajímavější než ten v MoS, postavený na hodně vratkých nohách, a navíc devalvující tu postavu.
U Luthora ještě konečné hodnocení vynášet nebudu, je pravda, že působí trochu méně výrazně, ale potenciál tam stále cítím (Zod tady zatím ovšem nejen kvůli úžasně charismatickému Shannonovi vede s obstojným náskokem). Jeho postava nakonec je nejzajímavější v tom kontrastu ztělesnění lidské malichernosti vůči něčemu, co nás přesahuje, ale přitom ztělesňuje zároveň ten lidský ideál. Jenže tu odlišnost a bezmocnost tu odlišnost změnit někdo prostě nemůže snést. A tak využívá svou obrovskou inteligenci a obrovské možnosti na něco, co nakonec lidstvo ještě více ohrožuje než aby ho pozvedávalo.
Držení mrakodrapu... ehm. Porušování všemožných fyzikálních zákonů je přece v sci-fi/fantasy od počátku věků (potom si z toho někdy utahují autoři, co nenávidí superhrdiny, jako je Garth Ennis) a nikdy se to neřešilo. Hulk udělá jeden krok a způsobí to zemětřesení na celém východním pobřeží USA (nemluvě o jeho dalších, ještě absurdnějších výkonech, a to v současnosti, ne kdysi dávno), a Superman jednou tahal na řetězu všechny planety z jedné umírající galaxie do druhé (ok, ale tohle je naopak něco, co se stalo v Silver Age komiksu, dneska se autoři přece jen většinou až do takhle šílených kousků nepouštějí, většinou :D). Stan Lee se k takovým dotazům každopádně vyjádřil "Nevím jak to funguje, prostě to funguje" :) V posledních letech se to přesto začali někteří autoři snažit různě vysvětlit tak, že Superman používá tzv. kontaktní telekinezi (tactile telekinesis), která zabraňuje tomu, aby při pokusu zvednout budovu, tanker nebo letadlo místo zamýšleného zvednutí udělal pouze díru a všichni umřeli. Lépe to vysvětlit asi nejde.
No, závěrem, od tohohle filmu prostě čekám krásný, optimistický a podnětný pohled na nejstaršího hrdinu, a zároveň velkolepý start DC vesmíru. Takže vlastně to bude pro mě důležitější a zásadnější film než byl MoS. Doufám, že se povede.

PS: Možná, že kampaň pro některé lidi nefunguje i kvůli tomu, že ji Gunn pojal tak, že skoro nic z děje neprozrazuje. Jen udává tón, představuje hlavní postavy a jejich motivace/charaktery, ukazuje pár střípků akce. Což osobně beru jako plus.